StaVaZa Jerden

GRRRRR :wall: :wall:

Ondanks mijn voornemen wat geduldiger te zijn gaat het me steeds moeilijker af. Vorige week dinsdag heb ik nog eens een form gestuurd omdat ik gezien had dat de laatste documenten die ik bijgevoegd had niet op de lijst van attached documents stonden. Dus ik begon te twijfelen of ze het nu gehad hadden of niet. Dus een form ingevuld om dat te vragen, maar nu antwoorden ze daar weer niet op. Weet niet goed wat ik moet doen, of ik het er nu nog eens moet aanhangen of niet. Ik heb geen boodschap gekregen dat er iets zou misgegeaan zijn toen ik het doorstuurde, en ik wil het ook geen 2x doorsturen. Ooh, ik word er helemaal gek van.

Nog een dagje wachten, dan zijn de 5 dagen dat ze normaalgezien nemen om een form te beantwoorden om, en als ik dan nog niets heb stuur ik maar weer een mailtje naar de CO. Want de tijd vliegt voorbij en 22 augustus komt steeds dichterbij.... AARRRGGGGGHHHHHH :loudcry:

Ah..... :| toen ik zag dat je een berichtje had geschreven op je lastavaza dacht ik meteen , zou het nu eindelijk zo ver zijn voor ze? Maar nee, helaas worden jullie nog steeds op de proef gezet.
Nou, laat het overmorgen zijn dat je met een heel goed berichtje komt, okee? Doen we. :wink:

Overmorgen? Goed idee, staat genoteerd in de agenda: 17 maart, toewijzing visum Jerden.
En nou maar hopen dat ze zich aan mijn planning houden.

Jeetje, om gek van te worden zeg! Ik sluit me erbij aan, 17 maart zal het worden....

Sterkte met wachten! Annemarie

Ah..... :| toen ik zag dat je een berichtje had geschreven op je lastavaza dacht ik meteen , zou het nu eindelijk zo ver zijn voor ze?

Diezelfde gedachte/hoop heb ik ook steeds als ik zie dat je wat gepost hebt...

Duim mee :up: :up: :up: :up: :up:
Nog effe volhouden hé!!!!
Angeline.

oke, 17 maart, dat is het al bijna in Australië..... Dat moet ik nog wel even kunnen volhouden :wink:

Vanmorgen nog steeds geen antwoord op mijn form. Tjonge jonge, ik word er 's nachts zelfs wakker van. En die teleurstelling als ik mijn mail opendoe en er is weer niets wordt elke dag groter. Dan heb ik echt zin om met mijn hoofd tegen de muur te slaan... Ik wou dat ik het gewoon even uit m'n hoofd kon zetten, maar ik word er zo enorm nerveus van als ik bedenk dat we voor 22 augustus in Australië moeten zijn en nog steeds geen tickets hebben.

Ik heb vanmorgen dan toch maar die ellendige Form 815 opnieuw aan mijn application gehangen. Dit keer kwam ze wel in de lijst. Dus blijkbaar is er vorige keer toch iets misgegaan, ook al kreeg ik geen foutmelding. Verdikke zeg, alweer een week verloren. Ik heb tegelijk een mailtje gestuurd naar onze CO, met de vriendelijke vraag of ze ons zo snel mogelijk iets willen laten weten, en de uitleg erbij dat het hier in Europa hoogseizoen is en dat het moeilijk wordt om voor 4 personen nog tickets te vinden. Heb het op een heel onderdanige vriendelijke manier gevraagd (denk ik toch :rolleyes: ), dus ik hoop dat ze er geen aanstoot aan nemen. Maar ik moest iets doen, hier elke dag zo hulpeloos afwachten is niets voor mij, daar kan ik absoluut niet tegen.

Ik heb zo'n beetje de indruk dat het behandelen van aanvragen allemaal wat stil ligt bij DIAC, omdat ze volop bezig zijn met die nieuwe regels. Heb jij ondertussen al van je CO gehoord Angeline? Van Lucy hoor ik ook niets meer, die had ongeveer tegelijk met ons een CO.

Dus voila, weer maar afwachten... Ik hoop dat ze rekening houden met je planning Laurens :evil:

Dus voila, weer maar afwachten... Ik hoop dat ze rekening houden met je planning Laurens
evil.gif

Het staat in mijn agenda, dus het móet wel gebeuren!

Neen, Denise. Ik ook geen nieuws... :mellow:

Ik herken het gevoel zo erg: wakker worden 's nachts (ik hoor zelfs soms de dingdong van een binnengekomen mail en word daar dan wakker van!! 't moet niet gekker worden...) en inderdaad die teleurstelling als er geen mail in zit; elke morgen nu al sinds een maand... 28 dagen die steeds meer op weken gaan lijken! Om onnozel van te worden...
Ik heb op 5 maart gevraagd aan het GSMTeam of dat document (16 februari) goed ontvangen is... Ook nog geen antwoord op gehad en gewoon volgens de regels via zo een form (post-lodgement) gevraagd...

MAAR ze liggen niet stil, hoor, wat toewijzingen betreft. Op aussietimeline.com zie ik er nog steeds nieuwe grants bijkomen.

VOLHOUDEN is echt de boodschap. Het komt!!! Ook voor ons!
Goede moed en ik blijf duimen!!
Angeline.

Waar ik aan dacht Angeline,
Kan het niet zo zijn dat je nog niet aan de beurt bent? Ik heb het idee dat er twee stappen zijn: een initial assessment waarbij iemand kijkt of de boel compleet is en dan (later) de echte CO die de case inhoudelijk gaat behandelen. Deze werkwijze is weliswaar niet gedocumenteerd (niet bij mij bekend althans) maar het zou wel kloppen met enkele constateringen. Zoals dat na anderhalve maand mijn status al veranderde in 'application being processed further' terwijl ik daarna nog een tijd niks hoorde. En dat op aussietimeline sommigen al erg snel een CO dachten te hebben omdat gevraagd werd naar extra info en dat ze daarna een tijd niks vernamen (feitelijk zoals jij ook).
Degene die extra info vraagt is ook wel CO, maar behandelt je aanvraag nog niet inhoudelijk.
Misschien geen leuke suggestie, maar ik heb het gevoel dat dat is hoe het gaat.

Hmm Laurens, er zijn inderdaad leukere suggesties... <_< Maar goed, ik volg je hersenspinsel wel. Ik heb er ook geen documentatie over gevonden, maar het klinkt logisch. Eerst kijken of het volledig is en dan pas de inhoud. Klinkt zeer logisch. (En zo is het eigenlijk ook gegaan met mijn skills assessment.)
Alleen de mededeling dat ze me bij ontvangst van het document onmiddellijk zouden informeren over het volgende stadium, kan ik dan niet rijmen... Die onmiddellijk valt toch niet anders te interpreteren dan 'meteen'?

Oké -even terug naar jullie, Denise-
Niet teveel fixeren op mijn vooruitgang dus. Want uiteindelijk loop ik een stap achter op jullie. Daarom ook dat ik mometeel eigenlijk, ondanks mijn eigen onrust, meer op jouw vooruitgang zit te wachten dan op die van mij. (ik druk me wellicht wat onhandig uit... Ik bedoel dus dat ik ervan uitga dat jullie eerst nieuws zullen krijgen.)

Anyway, ik ga gewoon door met duimen voor je en nog een keer: hou vol, hé, meid :up:
Angeline

Sorry Angeline, ik wl je geen rotgevoel bezorgen maar het kwam in me op. Je kunt het ook zo zien: als je iets langer niks hoort, hoef je je met dit scenario absoluut geen zorgen te maken. Dan is het niet meer raar dat het even duurt.

Nu stop ik met vervuilen van Jerdens draadje, anders denkt iedereen bij het zien van een update telkens (net als ik): zouden ze hem dan nu eindeljik hebben?

Ik denk dat je (spijtig genoeg voor jou Angeline :| ) wel gelijk hebt Laurens. Aan de andere kant is er ook niet echt een maat op te trekken hoe lang het nog duurt nadat je je application hebt ingestuurd. Als je kijkt naar Zanzibar (GRUWEZ), die had al in november een CO en heeft zijn visum pas in maart gehad. Terwijl er toch blijkbaar geen problemen waren voor zover ik kon zien. Misschien moet je ook gewoon geluk hebben met het team waar je in terecht komt. Maar het feit dat ze niet meer op tijd antwoorden op forms doet me vermoeden dat het momenteel enorm druk is bij DIAC, waarschijnlijk door die veranderingen.

Het moet in ieder geval niet meer te lang duren, ik krijg steeds meer een knoop in mijn maag... :| Gelukkig hoor ik nog niet het geluid vasn binnenkomende mails 's nachts :wink: , maar wie weet is dat slechts een kwestie van dagen...

We blijven wachten, niets aan te doen. En duimen :up: :up: :up: Ook voor jou Angeline: blijf volhouden he, je bent er bijna!

PS ik zie net je post Laurens: vervuil maar gerust hoor, dat houdt de spanning erin :wink: (het begint zo langzamerhand op een thriller te lijken...)

Wauw, ik dacht ook dat het zover was toen ik zag dat je een berichtje had geplaatst! Al zou je de titel waarschijnlijk aangepast hebben: Geduld beloond! Lang gewacht, toch gekomen! Of zoiets <_<

Het gaat goedkomen maar ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Ik heb jarenlang in de reiswereld gewerkt volgens mij kun je best tickets reserveren en nog een weekje vasthouden of de datum later aanpassen (afhankelijk van het tarief). Want ik heb de indruk dat dat op dit moment de stress van het wachten verhoogt?! Misschien een idee om alvast iets te doen.. Jammer dat ik niet meer op een reisburo zit :rolleyes:

Succes en sterkte maar weer
:smile:
Marika

Hmmm, de Australiërs volgen blijkbaar een andere planning dan wij, damn.... <_<

Geen nieuws, niks, nada, noppes :cry2:

Marika: die stress komt idd voor een groot stuk doordat we een initial entry date hebben van 22 augustus (ALS we tenminster ooit ons visum toegekend krijgen :dunno: ). Als we eind deze week nog niets weten moeten we mss toch maar een optie nemen op tickets. Maar dan denk ik weer: oei, mss roepen we zo het ongeluk over ons af en krijgen we helemaal geen visum.... (ik kan soms nogal eens bijgelovig zijn en meestal op momenten die niet goed uitkomen... ). Bovendien willen we eigenlijk rechtstreeks bij de airline zelf boeken, en ik weet niet eens of dat daar mogelijk is. Dat is meteen betalen denk ik.

Nog maar even afwachten dan :p

Zucht ...

Hoi Jerden, mischien ben ik vergeten ze toegang te geven tot mijn agenda, want daar staat het toch echt in!
Wij hebben tickets geboekt bij Singapore Airlines. Volgens mij is het zo dat ze online ook aangeven of je dingen mag wijzigen, zoals de datum. Ik dacht dat dat in ons geval wel mocht. Daar zou je even op kunnen letten, ga je gewoon de boekingsprocedure in op de site en 'koop' je de tickets en kijk je of je dat ziet staan. Zolang je afhaakt voor invoeren van adres- en credit card gegevens is er niks aan de hand.

Hoi Jerden, mischien ben ik vergeten ze toegang te geven tot mijn agenda, want daar staat het toch echt in!
Wij hebben tickets geboekt bij Singapore Airlines. Volgens mij is het zo dat ze online ook aangeven of je dingen mag wijzigen, zoals de datum. Ik dacht dat dat in ons geval wel mocht. Daar zou je even op kunnen letten, ga je gewoon de boekingsprocedure in op de site en 'koop' je de tickets en kijk je of je dat ziet staan. Zolang je afhaakt voor invoeren van adres- en credit card gegevens is er niks aan de hand.

Tja... dat is dan weer fraai Bloemetjes! :grin:

Weet je... bij de Crazy Kangaroos had ik ook heel sterk dat het goed ging komen... en ik begin dat bij jullie ook te krijgen.... het duurt niet lang meer. :wink:

Ik wou dat ik jullie vertrouwen had want bij mij begint het in mijn schoenen te zinken... :p

Vandaag was er eindelijk een antwoord op mijn form die ik 2 weken geleden opgestuurd heb en waar ik dus zogezegd binnen de 5 dagen antwoord op had moeten krijgen. Niet dus :angry:

Ze schrijven dat we nu alles aangeleverd hebben wat we moeten en dat de CO het nu weer gaat bekijken. Wauw <_<

Als laatste schrijven ze er nog bij "thank you for your patience" ..... Hoe komen ze daarbij!?? IK HEB GEEN PATIENCE MEER :bangingdoor:

:dance: We hebben het, we hebben het, we hebben het !!!! :grin: ^_^ :dance: :cheer:

Ik had een voorgevoel toen ik mijn mail opende, maar ja, de laatste weken had ik bijna elke keer een voorgevoel en was er toch niets. En als het daar dan toch eindelijk staat moet je het vijf keer lezen om het te geloven. OMG, ik ben zoooo blij. Meteen naar Jeroen gebeld, die kon zich natuurlijk niet helemaal laten gaan aangezien hij op zijn werk is, maar ook bij hem is de opluchting groot.

Nog eventjes hier zetten en bewaren voor het nageslacht:
visa grant date 24 March 2010
initial entry date: 22 August 2010!

Nu als de bliksem vliegtickets gaan regelen voor de zomervakantie. Een beetje verder weg dan we van plan waren, maar ach, dat hebben we ervoor over ;)

Eerst nog even wat zingen, dansen, springen, ... ^_^ :blij004: :dance:

Back