StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.
Hehe, gelukkig gelooft men nog altijd dat ik 2 linkerhanden heb en helpen mensen mij.... Moet je ook eens proberen ;o
Alleen heb je daar down under niet zo veel aan :eek:

Hehe, gelukkig gelooft men nog altijd dat ik 2 linkerhanden heb en helpen mensen mij.... Moet je ook eens proberen ;o
Alleen heb je daar down under niet zo veel aan :eek:

Dorietoch, daar hebben wij al net iets teveel zelf voor gedaan :(
Ach ja, dit weekend ga ik voor de eerste keer tegelen (mozaiek in de eerste badkamer) wordt lachen :D

Zo, eerste versie van onze validatietripplanning is gemaakt. Als jullie aanpassingen suggesties hebben dan horen we het graag:

1/10 - Aankomst om 8:20 op Melbourne Airport
- Hostel regelen
- Auto alvast regelen

In willekeurige volgorde die dag proberen te bekijken:

- Town hall
- St Pauls Cath
- Lekker door Collins Street wandelen en dingetjes bekijken
- Melbourne Observatorium Deck
- Lunch niet te vergeten
- Even langs de Royal Arcade
- Parliament House*
- En dan de avond afsluiten in China Town

2/10
- Queen Vic Market
- Old Melbourne Goal
- Fitzroy Gardens
- Parliament House*

3/10
- Royal Botanic Gardens
- Yarra Park
- Wat mensen van XPdite meeten/BBQ of al naar Phillip Island

4/10
- Phillip Island

5/10
- Torquay
- Lorne (slapen op de GOR Camp Ground?? Iemand ervaring?)

6/10
- Apollo Bay
- Cape Otway
- Slapen in het Pt. Cambell NP (nature campsite 681 in Camps Five gids)

7/10
- 12 Apost.
- Rustig afzakken naar Wanambool

En vanaf daar hebben we nog niks. We houden dan nog zeker 6 dagen over om de weg naar Adelaide te vinden, waarbij we graag The Grampians nog willen bezoeken ;)

De laatste twee weken (we vliegen terug op 27/10 terug) willen we gebruiken om Adelaide e.o. wat beter te leren kennen, dus daar staat de planning nog niet van in de steigers (en de rest is zeer flexibel nog) ;)

- Lorne (slapen op de GOR Camp Ground?? Iemand ervaring?)

Geen ervaring met de campground, wel met de backpackers/ cottages die achter de camping liggen. Hier 3 maanden als duty managers gewerkt. Zijn wel van eigenaar veranderd, dus weet niet of het nog zo fijn is als toen. De camping ligt aan de weg, voordat je het dorp in rijdt. Vlak zonder heuveltjes, altijd wel redelijk druk. Lorne is verder LEUK! Lekkere cafeetjes, mooie baai en de beste pizza's!

Verder heb je een drukke eerste dag gepland. Niet bang dat je ogen al ergens op je knieën hangen als je 's ochtends aankomt?

Geen ervaring met de campground, wel met de backpackers/ cottages die achter de camping liggen. Hier 3 maanden als duty managers gewerkt. Zijn wel van eigenaar veranderd, dus weet niet of het nog zo fijn is als toen. De camping ligt aan de weg, voordat je het dorp in rijdt. Vlak zonder heuveltjes, altijd wel redelijk druk. Lorne is verder LEUK! Lekkere cafeetjes, mooie baai en de beste pizza's!

Verder heb je een drukke eerste dag gepland. Niet bang dat je ogen al ergens op je knieën hangen als je 's ochtends aankomt?
Dank hiervoor ;). Over die eerste dag, als dat met die ogen op onze knieën zo is, dan schuiven we gewoon een beetje. Ik wil alleen naar het rijden toe minder druk hebben, vandaar dat het steeds rustiger wordt in het schema....

Leuke reisplannen, klinkt goed! Ik zie alleen nergens de Dandenongs/Yarra Ranges? ;) Ik bedoel niet de stad hoor, maar de hils, prachtige hier. Mooie wineries ook!
Jullie gaan dus eerst valideren, wanneer zijn jullie plannen om NL 'voorgoed' te verlaten?

Leuke reisplannen, klinkt goed! Ik zie alleen nergens de Dandenongs/Yarra Ranges? ;) Ik bedoel niet de stad hoor, maar de hils, prachtige hier. Mooie wineries ook!
Jullie gaan dus eerst valideren, wanneer zijn jullie plannen om NL 'voorgoed' te verlaten?
We kunnen niet alles in die trip stoppen helaas. Sowieso denk ik dat we nog wel terugkomen in Melbourne, mede omdat we katten meenemen en tja, die laat je natuurlijk niet continu zonder bezoek toch ;)

We hebben ons vizier nu staan op september/oktober 2014. Dan zou Hilde zo'n beetje klaar moeten zijn met haar studie, hebben we een redelijke periode gehad waarin we alles kunnen regelen zonder dat we afstudeerdingen in de weg hebben zitten en trekken we de zomer gewoon een half jaartje door ;)

Spannend, dat is ook de beste manier, eerst op je gemak alles afronden in NL en dan de grote sprong maken. Wat studeert Hilde? Wat bedoel je met katten meenemen?

Goed en leuk vooruitzicht!Goede planning en voorbereiding is het halve werk. Het ergste wat je kan gebeuren is onder druk beslissingen moeten nemen! Ik zie trouwens dat je 3 okt in de buurt bent,biertje staat koud hoor;)

Spannend, dat is ook de beste manier, eerst op je gemak alles afronden in NL en dan de grote sprong maken. Wat studeert Hilde? Wat bedoel je met katten meenemen?
De katten emigreren mee en gaan in Melbourne het quarantainestation in, dus daar gaan we ze ook weer bezoeken.

Goed en leuk vooruitzicht!Goede planning en voorbereiding is het halve werk. Het ergste wat je kan gebeuren is onder druk beslissingen moeten nemen! Ik zie trouwens dat je 3 okt in de buurt bent,biertje staat koud hoor;)

Staat genoteerd ;)

Zou wel erg leuk zijn als we elkaar weer in Melbourne tegenkomen!!
En deze ook ;)

Update over de Medicare:

Dear Mr Van Den Blink

Thank you for your reply email dated 20 July 2012.

If you have arrived in Australia to reside permanently, under a permanent residency visa, you are entitled to full Medicare.

As mentioned previously when you apply for your Medicare card, you also request a Lifetime Health cover letter.

The date will be taken from the date you register with Medicare under a permanent residency visa.

Met andere woorden, je hebt pas bij permanent arrival dat de tijd begint te lopen voor je LH-cover letter en dan pas begint het jaar te lopen, ook als je reeds eerder gebruik hebt gemaakt van Medicare on der het WHV-regime. Scheelt weer een stressmoment ;)

Status
Not open for further replies.
Back