StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.
En er staan er nog meer ;)

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje. Omdat er nu even voor een tijdje niks voor te bereiden is, hebben we maar besloten om het onszelf niet te lastig te maken. We hebben voor de komende maand (zeg maar tot eind december) alleen een waardebepaling van de makelaar op het plan staan. Als hij/zij nou niet zo heel ver van onze verwachte prijs zit dan zetten we het huis eerder te koop, anders dan wachten we nog even om het verder op te knappen.

Voor de rest gaat het goed op mijn nieuwe werk, Hilde is druk met haar studie etc. Eigenlijk zitten we dus een beetje in een between fase. Mensen die mij ondertussen een beetje kennen weten dat het niet mijn beste fases zijn meestal :)

Ronald en Hilde,

Jullie waren netjes op tijd met de blog... Ik moet zeggen dat ik deze nu pas heb gelezen :eek:
Anyway, ziet er uit als een paar fantastische weken. Die hills (een van de laatste foto's met Hilde erop) ziet eruit als een practige omgeving. Hopelijk wil het een beetje vlotten met het huis. De studie even snel afmaken (;)) en dan hop het vliegtuig in om terug te gaan!

Ronald en Hilde,

Jullie waren netjes op tijd met de blog... Ik moet zeggen dat ik deze nu pas heb gelezen :eek:
Anyway, ziet er uit als een paar fantastische weken. Die hills (een van de laatste foto's met Hilde erop) ziet eruit als een practige omgeving. Hopelijk wil het een beetje vlotten met het huis. De studie even snel afmaken (;)) en dan hop het vliegtuig in om terug te gaan!
Ohhhhh.... En we hebben juist voor jou dat hele stuk geschreven ;)

Maar thnx, ik hoop echt dat de makelaar as dinsdag met een goed verhaal komt ;)

• Like
Reactions: FOL
Ohhhhh.... En we hebben juist voor jou dat hele stuk geschreven ;)

Maar thnx, ik hoop echt dat de makelaar as dinsdag met een goed verhaal komt ;)

I know! Ik wilde er ook over liegen met een verhaal over kidnapping, tornado's en zinkende schepen waardoor ik het niet eerder kon lezen. Maar eerlijkheid duurt het langst toch? ;)

Eventjes geduld nog!

Zo, er zit weer wat leven in de brouwerij. Omdat we de komende week wat meer vrije dagen hebben, zijn we maar eens begonnen met het opstellen van de todo-lijst. We maken gebruik van zowel de lijst die ons migratiebureau heeft opgestuurd als de lijst van Tommy en Laura. Zij komen met hun kat het dichtst in onze buurt. Een heleboel data kunnen we nog niet invoeren (alleen bij benadering), maar het geeft een beetje een overzicht over wat er nog te doen staat.

Omdat ik verder best een stresskont ben als het gaat om dingen waar ik geen invloed op heb, heb ik direct met mijn stiefpa en mijn broer besproken wat we gaan doen als het huis over 2 jaar niet verkocht is. Mijn broer woont vlakbij en is bereid om als huisoppas te functioneren en mijn stiefpa kan goed klussen dus als we het huis niet verkocht krijgen wordt het verhuur. We gaan in ieder geval niet zitten wachten totdat de huizenmarkt al dan niet aantrekt.

Last but not least, nu eerst maar eens richting de kerst. Ik heb een lekker lang weekend (za/zo/ma/di/wo) met dank aan kerst en daar ga ik van genieten ook!

Nou nee. Onze lieftallige buren die hun huis ooit voor 120k hebben gekocht hebben hun huis te koop gezet.... Voor een bedrag 10k onder onze vraagprijs... Dus eerst moet die keet verkocht zijn, anders gaat ie van ons nooit wegraken.

Hoeft niet perse. In onze straat staan 8 huizen te koop met n verschil van 30 à 40 k. Allemaal dezelfde huizen uiteraard soms beter onderhouden. Ons huis gaat als duurste te koop staan (op advies makelaar) omdat ons huis volledig nieuw en luxe van binnen is. Als je huis zich onderscheidt hoef je niet de goedkoopste te zijn. Af en toe wordt er in onze straat een huis verkocht maar zeker niet de goedkoopste wordt verkocht. En misschien moeten we alsnog zakken maar we proberen eerst dit.

mee eens. Mensen kopen niet per se het goedkoopste huis, maar het huis wat het best bij ze past. Maar als het huis van de buren vrijwel hetzelfde is als jullie huis en dan 10k lager, dan kan ik me voorstellen dat je even wilt wachten.

Wel goed om een plan en een backup plan te hebben. En die huizenmarkt is op dit moment echt een "zorgenkindje". Ik hoop (met jullie uiteraard) dat de markt weer in beweging komt. Ben nu in ieder geval hard bezig het huis van A tot Z te moderniseren. De nieuwe keuken staat al (half). Dat maakt het plaatje toch heel wat completer.

Voor de rest heb je gewoon een beetje mazzel nodig.

Ha, leuk om te lezen dat je onze checklist kan gebruiken. Ik zal binnenkort nog wat aanvullende info over het kat transport en VET kosten in Adelaide op onze eigen lastavaza posten.

Voor wat betreft het huis, is inderdaad lastig. Als je huis nu verkoopbaar is dan kun je hem ook gewoon online zetten en dan na een paar maanden er weer af halen als het niet direct wat word. Voor hetzelfde geld is straks het huis van de buurman verkocht en wordt dan die van de andere buurman te koop gezet...

Mjah, het nadeel is dat de buurman een aannemer is en dat zijn huis dus net wat professioneler in elkaar zit dan de onze. Tel daar een prijsdaling in Den Haag bij van ongeveer 15% en we are screwed. Met andere woorden voorlopig gaan we nog even verder met opknappen, voordat we het huis te koop zetten. Ergens in het voorjaar gaat ie sowieso de verkoop in...

@Tommy: thanks! Elke update is er een die we kunnen gebruiken, dus graag!

Nou, ondertussen zijn we alweer bijna 2 maanden verder sinds onze laatste update, en de update van afterbang heeft ook ons aan het updaten gezet.

Het beeld wat bij ons door de makelaars wordt neergezet is dat we maar een verlies van 15k moeten accepteren willen we het huis verkopen, dus we klussen nog maar even rustig door. Focus staat alleen wel op verhuren en niet verkopen. We hebben het geluk dat we in Den Haag met een nogal overspannen huurmarkt zitten en dat prijzen die ruim boven het bedrag zitten wat wij nodig hebben eerder regel dan uitzondering zijn. Wel jammer dat we nu alle mooie stukken in ons huis moeten gaan ver-normalizeren, want wat mooi is kan stuk en dat wil je niet in de verhuur.

Voor de rest gaat het goed. Hilde is druk met haar rijbewijs bezig en ik werk me ouderwets een slag in de rondte.

Succes met het klussen verder!

En wens Hilde alvast succes met het afrijden. Super zenuwslopend als je het mij vraagt!

Ja daarom willen wij niet verhuren. Ons huis is nu helemaal af en mooi en als t na n paar jaar verhuren t er niet meer zo uit ziet (most likely) dan zak je toch ook weer in prijs of je kan t dan weer allemaal gaan schilderen en opknappen waar we ook geen trek in hebben. Plus geen zin in stress en gezeur mocht er iets kapot gaan oid. Zijn jullie daar niet 'bang' voor?
Ook wij gaan verlies maken :(

Ja daarom willen wij niet verhuren. Ons huis is nu helemaal af en mooi en als t na n paar jaar verhuren t er niet meer zo uit ziet (most likely) dan zak je toch ook weer in prijs of je kan t dan weer allemaal gaan schilderen en opknappen waar we ook geen trek in hebben. Plus geen zin in stress en gezeur mocht er iets kapot gaan oid. Zijn jullie daar niet 'bang' voor?
Ook wij gaan verlies maken :(
Om eerlijk te zijn, nee. Wij lossen behoorlijk af op ons huis en tegen de tijd dat de huizenprijzen weer omhoog gaan krijgen we waarschijnlijk meer voor het huis dan wat we al afgelost hebben; dan is het dus ineens winst. Zelfs als iemand toevallig iets kapot maakt etc. Het is maar hoe je er naar kijkt.

Status
Not open for further replies.
Back