StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.
Poeh goed bezig!
Hilde gefeliciteerd met je rijbewijs
Zwerver sterkte met de werk-kater (en denk maar zo, het is een aardigere kater na een succesvolle intensieve periode met je team dan de gewone hangover)
En succes met de laatste loodjes in de voorbereidimg van het huis! We zullen de duimen alvast klaarleggen ;)

Kleine mini-update. Hilde haar paspoort is verlopen dus daarnet een hele mooie DHL envelop gemaakt en daar het hele zwikje, certified kopie en al en form 929, in gestopt. Ben benieuwd hoeveel tijd ze nodig hebben om dit aan te passen.

Heb een maand of 2 geleden ook een nieuw paspoort gekregen en dus formulier 929 opgestuurd naar DIAC. Maar je hoort daar niks meer van, geen bevestiging van ontvangst, niks. Is dit normaal?
Ik hoop maar dat ze het in hun systeem hebben aanpast... :confused:

Heb een maand of 2 geleden ook een nieuw paspoort gekregen en dus formulier 929 opgestuurd naar DIAC. Maar je hoort daar niks meer van, geen bevestiging van ontvangst, niks. Is dit normaal?
Ik hoop maar dat ze het in hun systeem hebben aanpast... :confused:
Je kan dat toch online zien?

Ja hoor en zij hebben daar toen voor naar Diac gebeld, maar toen ging dat om een of andere reden niet, maar omdat ze bevestigden dat ik wel degelijk in het systeem zat en mij dus geen zorgen moest maken, heb ik er daarna verder niet meer naar gekeken.
Maar dus gisteren toch nog eens geprobeerd, en... gelukt! Paspoort aangepast en al :up:
Bedankt om mij er nog eens aan te herinneren (want was het bestaan van die databank ondertussen eigenlijk helemaal vergeten :rolleyes:)

Kleine mini-update. Hilde haar paspoort is verlopen dus daarnet een hele mooie DHL envelop gemaakt en daar het hele zwikje, certified kopie en al en form 929, in gestopt. Ben benieuwd hoeveel tijd ze nodig hebben om dit aan te passen.
Zo, even met Berlijn gebeld omdat het nog niet afgemeld was bij ons. Maarrrr, het is verwerkt!

Update(je). We zijn net terug van een welferdiende vakantie van 10 dagen, waarbij we de zestigste verjaardag van mijn vader hebben gevierd met de hele familie. Het gezicht wat hij trok toen hij iedereen ineens voor zijn neus had staan in Portugal is echt onvergetelijk. De eerste paar dagen hebben we samen met mijn zusje en vriend een beetje gesurft in Ericeira wat zo'n beetje de surfcapital van Portugal is. De laatste paar dagen in Lissabon waren heerlijk relaxt, ook al hebben we nu allebei een megaverkoudheid....

En dan nu terug naar het echte leven. Maandag komt de eerste makelaar over de vloer, omdat we nu echt niet langer kunnen wachten om het huis te verkopen. De eerste afwijzing van mijn eerste sollicitatie in Adelaide is binnen, Nog niet de tijd gehad om te vragen waarom deze is afgewezen. Wel iets wat ik nog moet doen, want als het aan de vorm ligt dan kan daar wat aan gedaan worden, is het gebrek aan Australische werkervaring dan is het iets wat logisch is.

Anyway, dat was wel weer de update van onze kant!

Last edited:
Spannend, die makelaar. Hopelijk ligt het nog een beetje in de markt. 't Is nu niet bepaald de beste tijd om te gaan verkopen.
En succes met het vinden van werk. Laat je niet afschrikken (zal bij jou wel meevallen).

Update(je). We zijn net terug van een welferdiende vakantie van 10 dagen, waarbij we de zestigste verjaardag van mijn vader hebben gevierd met de hele familie. Het gezicht wat hij trok toen hij iedereen ineens voor zijn neus had staan in Portugal is echt onvergetelijk. De eerste paar dagen hebben we samen met haar zusje en vriend een beetje gesurft in Ericeira wat zo'n beetje de surfcapital van Portugal is. De laatste paar dagen in Lissabon waren heerlijk relaxt, ook al hebben we nu allebei een megaverkoudheid....

En dan nu terug naar het echte leven. Maandag komt de eerste makelaar over de vloer, omdat we nu echt niet langer kunnen wachten om het huis te verkopen. De eerste afwijzing van mijn eerste sollicitatie in Adelaide is binnen, Margot niet de tijd gehad om te vragen waarom deze is afgewezen. Wel iets wat ik nog moet doen, want als het aan de vorm ligt dan kan daar wat aan gedaan worden, is het gebrek aan Australische werkervaring dan is het iets wat logisch is.

Anyway, dat was wel weer de update van onze kant!

Ik weet even niet precies hoe de huizenmarkt in Nederland er nu voor staat, maar er hoeft maar 1 goede het pad op te komen hè. Wanneer wilden jullie ook alweer gaan? Was dat niet ergens volgend jaar?
Hoe dan ook is het zeker spannend als de makelaar eenmaal het bord in jullie tuin heeft gezet.
En natuurlijk veel succes met solliciteren. Als je er achter kunt komen waar de afwijzing op gebaseerd is, kun je daar je voordeel weer mee doen.
Good luck en geniet van deze stappen richting jullie grote stap!

Spannend, die makelaar. Hopelijk ligt het nog een beetje in de markt. 't Is nu niet bepaald de beste tijd om te gaan verkopen.
En succes met het vinden van werk. Laat je niet afschrikken (zal bij jou wel meevallen).
Mjah, laten we hem eerst maar eens een inschatting laten doen. We hebben een gat met wat we er zelf voor betaald hebben, maar door vriendelijke ouders is het mogelijk omdat te overbruggen financieel. Qua werk, ach, ik heb nog even :p

Ik weet even niet precies hoe de huizenmarkt in Nederland er nu voor staat, maar er hoeft maar 1 goede het pad op te komen hè. Wanneer wilden jullie ook alweer gaan? Was dat niet ergens volgend jaar?
Hoe dan ook is het zeker spannend als de makelaar eenmaal het bord in jullie tuin heeft gezet.
En natuurlijk veel succes met solliciteren. Als je er achter kunt komen waar de afwijzing op gebaseerd is, kun je daar je voordeel weer mee doen.
Good luck en geniet van deze stappen richting jullie grote stap!
Ik ga inderdaad op z'n vroegst in november 2014, Hilde komt sowieso later omdat ze haar studie nog moet afmaken. :) Genieten doen we sowieso :)

Succes met de verkoop. Jullie hebben nog even, positief denken, volgens de laatste berichten trekt de huizenmarkt weer (iets) aan. Wellicht is het dieptepunt geweest en hebben jullie snel een koper.... Let's hope.

Zo dat was de eerste makelaar. En ondanks dat we er wel wat bij inschieten, is het niet zo belachelijk veel als wat de andere makelaars riepen...
Hmm boeven zijn t, wij hebben uiteindelijk bijna 30 minder gehad dan wat de makelaars zeiden. Ons huis zou echt voor x weg gaan en uiteindelijk toch niet en maar 3 mnden later dus markt niet zoveel gezakt in n paar weken...

Status
Not open for further replies.
Back