StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.
Hmm boeven zijn t, wij hebben uiteindelijk bijna 30 minder gehad dan wat de makelaars zeiden. Ons huis zou echt voor x weg gaan en uiteindelijk toch niet en maar 3 mnden later dus markt niet zoveel gezakt in n paar weken...
Maar jullie hadden dan ook haast :). Wij hebben een jaar de tijd...

Ja Yuud, jij mag niet klagen hoor. Ik zit hier al weer met de ijskrabber in de aanslag en jij gaat straks de zomer in! >:D

:p

Maar jullie hadden dan ook haast :). Wij hebben een jaar de tijd...

Nee hadden geen haast maar alle makelaars zeiden dat we t beste asap konden verkopen omdat de huizenprijzen nog verder zouden dalen. Vandaar dat we toch bod geaccepteerd hebben.

En er in onze straat nog 10 huizen te koop stonden voor vele maanden tot jaren en niemand überhaupt bezichtigingen kreeg...

Ah ok :) Wij zitten gelukkig aan de andere kant. Men ziet nu dat de huizenverkopen stijgen en de prijzen gaat iets omhoog. En, heel belangrijk, er staan weinig huizen te koop bij ons en we zitten in de leukste straat van de buurt.

Hier is het huis van de buren (wat te koop stond) nu verhuurd voor lange termijn schijnt. Het is in ieder geval van Funda verdwenen :)

Hier is het huis van de buren (wat te koop stond) nu verhuurd voor lange termijn schijnt. Het is in ieder geval van Funda verdwenen :)
In jouw (en mijn) geval: wachten kan goed uitpakken.
On the other hand: je kunt niet in de toekomst kijken. Je weet niet hoe het er over twee jaar voorstaat.

Nou een wat minder prettige update van onze kant. Ons huis gaat voorlopig de markt definitief niet op. Makelaars willen ons huis gewoon niet aannemen voor een redelijk bedrag, wat zou betekenen dat we zo tussen de 30.000 en 40.000 erop zouden verliezen. En dat is dan echt verliezen, want aflossing rekenen we al niet meer mee. Dat is voor ons een te groot bedrag. Al met al lijkt het dus nu 2015 te gaan worden dat we eindelijk richting Adelaide kunnen verhuizen.

Sterkte! Bij ons was t precies zo, en toch hebben we t gedaan. Soms denk ik waar zijn we mee bezig, en pas kwamen de nieuwe eigenaren langs en dacht ik wel even G... De G. Jong stel nog geen 30 krijgen ons mooie huis voor n prikkie waar wij zo hard voor gebuffeld hebben en wij gaan weg met n schuld. Maar dan denk ik weer,dit is onze droom het kost wat maar dan hebben we ook wat (hopelijk).
Hoop dat t bij jullie beter zal gaan!

Joh! :-(
Hoezo wil een makelaar het niet aan nemen? Ik weet niet hoe de verkoop van n huis gaat..
En kun je het niet zelf (zonder makelaar) proberen te verkopen?

Dank voor alle sterkte wensen en hugs...

Voor ons is het bedrag gewoon te groot om nu al het risico te nemen en ja, daar speelt zeker in mee dat Hilde nog aan het studeren is. Als we nu allemaal "klaar" waren dan had ik misschien de "Yuud - way" voorgestaan, maar nu zit 1 van ons twee sowieso nog in Nederland tot 2015.

@Gwen de makelaars werken hier in Den Haag (weet niet hoe het elders is) niet alleen met een courtage in %, maar ook met een minimale courtage. Zeg dat ons huis 170.000 moet opleveren, tegen 1,5% courtage met een minimum van 3000 euro. Dan maakt het de makelaar niet uit of het huis verkocht wordt voor 200.000 of 140.000. Bij beiden krijgt hij 3000 euro. Alleen, voor 200.000 euro (of 170.000 zo je wilt) moet hij of zij veel meer werk doen, dan voor 140.000. Zie daar de reden waarom zij het huis niet in de verkoop willen nemen. Daarnaast hebben de meeste makelaars ook nog een keer een deal met de banken hier. Zodra een huis in de executieverkoop gaat, wordt dat via 1 van de 10 grotere makelaars gedaan. En die krijgen betaald per verkocht huis (vast bedrag en geen courtage) en om het huis snel te verkopen.... drukken ze de prijs. Gevolg: veel huizen die volgens de WOZ en/of historie misschien 175.000 moeten opleveren, gaan bij de veilingen weg voor 135.000 euro. Het interesseert ze gewoon geen bal, zolang ze (de makelaars) hun geld maar krijgen.

Thanks voor de info Zwerver. Weer wat geleerd.
Maar is zelf verkopen dan geen optie?

Thanks voor de info Zwerver. Weer wat geleerd.
Maar is zelf verkopen dan geen optie?
Het lastige aan zelf verkopen is dat je ook alle foto's e.d. zelf moet regelen. En bij verkoop heb je ineens een hele bak werk die je niet via standaard contracten kan laten lopen. Last but not least, de markt is ernstig vervuild en je kan jezelf alleen maar uit die markt prijzen.

Status
Not open for further replies.
Back