StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.
Daarbij heb je maar 1 kans zeg maar. Als je het nu te koop zet voor bijvoorbeeld 200.000 kun je het niet over een paar maanden (of jaar) als de prijzen omhoog gaan van de markt halen en er opnieuw opzetten voor 220.000. Dat ziet iedereen op Funda terug. Dus als je geen bloedspoed hebt is wachten beter.

Dank voor alle sterkte wensen en hugs...

@Gwen de makelaars werken hier in Den Haag (weet niet hoe het elders is) niet alleen met een courtage in %, maar ook met een minimale courtage. Zeg dat ons huis 170.000 moet opleveren, tegen 1,5% courtage met een minimum van 3000 euro.

Hi Zwerver,
Ik weet dat er veel makelaars zijn die zo werken. Heb zelf een aantal jaren voor vastgoedhandelaren gewerkt in Den Haag en ken dus wel een aantal makelaars. Welke heb je benaderd?
Soms is het beter om de wat kleinere kantoren te benaderen voor dit soort verkopen. Laat me even via een PM weten als je wat namen wilt hebben.
Kan natuurlijk niet garanderen dat ze je huis wel willen verkopen voor een redelijke prijs, maar twee weten meer dan een nietwaar?
Succes.

Mocht je nog profi foto's laten schieten voordat ik weg ben (1 like voor "the Yuud-way" :)) dan weet je me te vinden. Ik heb van m'n eigen huis echt geweldig mooie foto's gemaakt, dat valt echt op op Funda. Maar das dan niet in n half uurtje geschoten zoals andere fotografen dat doen.

Hier in Utrecht werken ze niet met dat vaste bedrag, vreemd zo'n groot verschil en vooral balen voor jullie! M'n buren hebben pas hun huis via Makelaarsland verkocht. Had ik achteraf ook moeten doen. Je kunt hun dus wel het gehele verkooptraject laten doen (bieden, contracten enzo) maar rondleidingen doe je zelf en dat scheelt echt zo veel! (Ik wist nl niet dat zij dat ook deden). Ik had de open huis rondleidingen zelf gedaan en daar zijn de kopers ook uit voort gekomen.

4 jaar geleden heb ik mijn huis verkocht via een "makelaar buro", waarbij ik zelf het meeste moest doen, zoals foto's, rondleidingen, etc. De brochure, internet op Funda, afspraken voor bezichtigingen en het juridische gedeelte bij verkoop werd door hun gedaan. En dat voor een prijsje van 700 euro.
Erg goed bevallen en snel verdient, plus ik heb geen hoge pet op van de meeste makelaars.
Voor dat beetje werk dat ze horen te doen, verdienen ze veel te veel.
En het voordeel na een bezichtiging en ze bieden een belachelijk laag bedrag, kan je ze zelf verrot schelden.
groeten Johan

Het lastige aan zelf verkopen is dat je ook alle foto's e.d. zelf moet regelen. En bij verkoop heb je ineens een hele bak werk die je niet via standaard contracten kan laten lopen. Last but not least, de markt is ernstig vervuild en je kan jezelf alleen maar uit die markt prijzen.

hadden jullie niet gezegd dat verhuren ook een optie was?
Of is dat met de huidige huizenmarkt ook niet meer mogelijk?

Hi Zwerver,
Ik weet dat er veel makelaars zijn die zo werken. Heb zelf een aantal jaren voor vastgoedhandelaren gewerkt in Den Haag en ken dus wel een aantal makelaars. Welke heb je benaderd?
Soms is het beter om de wat kleinere kantoren te benaderen voor dit soort verkopen. Laat me even via een PM weten als je wat namen wilt hebben.
Kan natuurlijk niet garanderen dat ze je huis wel willen verkopen voor een redelijke prijs, maar twee weten meer dan een nietwaar?
Succes.
Lol. En dat nadat ik aangegeven heb aan vele mensen dat het pas de zomer van 2014 wordt dat het te koop komt te staan. Ik ga je PM-en :p

Mocht je nog profi foto's laten schieten voordat ik weg ben (1 like voor "the Yuud-way" :)) dan weet je me te vinden. Ik heb van m'n eigen huis echt geweldig mooie foto's gemaakt, dat valt echt op op Funda. Maar das dan niet in n half uurtje geschoten zoals andere fotografen dat doen.

Hier in Utrecht werken ze niet met dat vaste bedrag, vreemd zo'n groot verschil en vooral balen voor jullie! M'n buren hebben pas hun huis via Makelaarsland verkocht. Had ik achteraf ook moeten doen. Je kunt hun dus wel het gehele verkooptraject laten doen (bieden, contracten enzo) maar rondleidingen doe je zelf en dat scheelt echt zo veel! (Ik wist nl niet dat zij dat ook deden). Ik had de open huis rondleidingen zelf gedaan en daar zijn de kopers ook uit voort gekomen.
Als we het via de Yuud-way willen doen, dan meld ik me bij je. Graag zelfs. De Makelaarsland weg vind ik persoonlijk nog eng... geen idee waarom eigenlijk :)

hadden jullie niet gezegd dat verhuren ook een optie was?
Of is dat met de huidige huizenmarkt ook niet meer mogelijk?
Onze bank ligt zo erg dwars daarin, dat we het risico niet durven te nemen. Alleen aan familie zouden we het kunnen verhuren, maar mijn lieftallige zusje kan het alleen met 3 andere aan en dat zou betekenen dat het een veredeld studenthuis wordt. Niet goed voor de verkoop :)

Begrijp t hoor, ben zelf helemaal niet goed in onderhandelen en had nog nooit eerder een huis verkocht en onze financiële man die ons had geholpen bij de aankoop zit al jaren in de bak wegens oplichting dus vond t fijn dat ik een makelaar had waar ik echt een goed gevoel bij had (zo ver dat kan bij een makelaar ;)).
Ik zou ff verder zoeken.

lastig he als je niet weet waar je aan toe bent. Wachten is niet leuk, alleen gaan eigenlijk ook niet (je gaat liever met zijn tweetjes), en dan heb je een keus gemaakt waar je allebei achter staat, gooien eens tel makelaars roet in het eten. Kun je weer overnieuw beginnen met uitvogelen wat handig is, wat goed voelt, wat realistisch is. :(

Begrijp t hoor, ben zelf helemaal niet goed in onderhandelen en had nog nooit eerder een huis verkocht en onze financiële man die ons had geholpen bij de aankoop zit al jaren in de bak wegens oplichting dus vond t fijn dat ik een makelaar had waar ik echt een goed gevoel bij had (zo ver dat kan bij een makelaar ;)).
Ik zou ff verder zoeken.
Ga ik zeker doen :) Maar je staat hoog op mijn lijst voor foto's!

lastig he als je niet weet waar je aan toe bent. Wachten is niet leuk, alleen gaan eigenlijk ook niet (je gaat liever met zijn tweetjes), en dan heb je een keus gemaakt waar je allebei achter staat, gooien eens tel makelaars roet in het eten. Kun je weer overnieuw beginnen met uitvogelen wat handig is, wat goed voelt, wat realistisch is. :(
Dat is het inderdaad. Heb je eindelijk een beslissing en gaat alles weer overhoop. Ach ja, het hoort bij de emo-roller-coaster.

Ken je jaap.nl? zomaar een idee.

Wel balen, maar jullie doen het heel rationeel, toch?

En de prijzen gaan weer stijgen (only in Amsterdam)
Succes ermee! Ik ken het gevoel.

Nuttige informatie, ik hou dit topic even in de gaten (stel ik krijg een visum), aangezien ik dan een appartement in Den Haag (Scheveningen) moet gaan verkopen...

@HardCore we zijn ons nog aan het beraden hoe en wat. Maar bij ons is het nu een mix van ratio en emo... Hangt erg af van wanneer en wie zeg maar

@Catkin waar zit je op de scheef?

@Zwerver : ik woon in een appartementje naast het circustheater...

Geweldige plek! Dat is vast nog steeds enorm geliefd in de verkoop. Zijn mooie straten en goed onderhouden.

Is de toegangsweg inmiddels al wat verbeterd? Heb er jaren gewerkt, maar in de zomer was er met de auto geen doorkomen aan. Op de fiets natuurlijk prima te doen, wat we dan ook meestal deden.

Het is hier heerlijk wonen. Zeker een geweldige plek, waar ik voorlopig ook niet wegga als ik geen visum krijg. In de zomer inderdaad soms wel wat vertraging qua file enz, maar verder is het prima. De ligging is perfect en het is super rustig vlakbij het strand. Nadeel is dat de appartementen "maar" 45m2 zijn (woonkamer is prima van grootte, slaapkamer en badkamer is aan de kleine kant). Vooral geschikt dus voor 1 persoon. Qua ligging natuurlijk ook vrij prijzig, voor het formaat. Daar staat het heerlijke leven tegenover.
Helaas staan er al een tijdje 5 van de ongeveer 30 appartementen in ons complex te koop, dus het loopt momenteel geen storm. Ook de prijzen zijn hier flink gedaald en de prijs waarvoor sommige van de appartementen inmiddels te koop staan, daar kan ik de mijne niet voor verkopen (dat verlies kan ik niet dragen).

Meende dat de huize markt aan het terug komen is.
Worden toch al veel huizen verkocht....toch ?.

En anders doen zoals Johan schreef, lijkt me erg goed en hou je het meest in de hand .
4 jaar geleden heb ik mijn huis verkocht via een "makelaar buro", waarbij ik zelf het meeste moest doen, zoals foto's, rondleidingen, etc. De brochure, internet op Funda, afspraken voor bezichtigingen en het juridische gedeelte bij verkoop werd door hun gedaan. En dat voor een prijsje van 700 euro.
Erg goed bevallen en snel verdient, plus ik heb geen hoge pet op van de meeste makelaars.
Voor dat beetje werk dat ze horen te doen, verdienen ze veel te veel.
En het voordeel na een bezichtiging en ze bieden een belachelijk laag bedrag, kan je ze zelf verrot schelden.
groeten Johan

Cheers,

Mr. Jack>:D

Status
Not open for further replies.
Back