StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.
Zo ondertussen zijn we al een aardig stapje verder, alle kopieën zijn gemaakt en via de notaris geverifieerd. Ligt nu bij de vertaler en dan kan alles op de post naar M2A... Het is nog steeds een beetje wikken en wegen waar we (ik en mijn vriendin) naar toe willen, Adelaide of toch nog een andere plaats. We moeten wel een locatie hebben waar ik met mijn vakgebied (IT richting Security en/of e-commerce) een baan kan vinden, maar dat kan bijna bij elke grote stad in de buurt.
 
Ik zit met hetzelfde. Ik zit ook in het e-commerce vakgebied. Wij zijn ook nog zoekende naar een plaats. Werkgelegenheid is een belangrijke factor. Wij denken gebied Perth of Brisbane.
 
Behalve het werk denk ook aan:

hou je van droge warmte => Perth
hou je van humidity (benauwde warmte) => Brizzie ..
:)
 
@FOL: leuk, wat doe je precies op e-commerce gebied? Ik zit bij de makers van http://batavi.org als project manager / e-commerce analyst ;)
 
Behalve het werk denk ook aan:

hou je van droge warmte => Perth
hou je van humidity (benauwde warmte) => Brizzie ..
:)


Yepyep, telt ook mee. Wel een makkelijke samenvatting van het klimaat zo :up:
 
Maar het klopt wel. Onze buren zjin opgegroeid in de omgeving van Brisbane en 5 jaar geleden naar WA verhuisd, maar die willen nooit meer terug naar die vochtigheid. Zeker nu Perth ook eindelijk een grote stad begint te worden als het gaat om cultuur en andere voorzieningen :)
 
Ondertussen zijn we alweer een stukje opgeschoten. Onze ACS spullen zijn ingediend en 24/9 moeten ik en Hilde de IELTS test doen. Hilde heeft voldoende aan een 4.5, maar ik moet een score van 7 hebben op alle onderdelen. Hard studeren dus :)

Het begint er overigens steeds meer op te lijken dat we voor Adelaide gaan, maar 100% zeker zijn we nog steeds niet.

Wat minder goed nieuws hebben we ook. Omdat we gewend zijn om open en eerlijk te zijn tegen onze ouders, beginnen daar nu al de vervelende geluiden naar boven te komen. Dit varieert van "Die en die is nu alweer terug want...." tot het gewoon nog steeds niet willen geloven dat we dit echt doorzetten. Voor mij is dat af en toe wel slikken, je hoopt toch dat iedereen erachter staat. Waarschijnlijk gaat dat nog veranderen, maar echt leuk is anders.
 
Waarom de keuze voor Adelaide?

p.s. mijn vriendin mag de 24ste ook weer in Utrecht :cool:
 
:) waarom geen Adelaide? Het weer is goed (niet te warm niet te koud en niet te vochtig), het is een stuk minder druk dan een aantal andere grote steden, minder file, genoeg natuur en ruimte, strand en hills in de buurt, mooi wijngebied om de hoek en het is over het algemeen goedkoper.... ?
 
Het was absoluut niet bedoeld als een "waarom ga je nou in godsnaam naar Adelaide?!?!?!" ;)

De enige reden waarom ik nu woon waar ik woon, is omdat ik hier vandaan kom. Als ik nieuw in Nederland zou komen, zou ik zo 1,2,3 niet weten waar ik heen moest. Daarom ben ik altijd wel benieuwd naar de beweegreden van iemand voor de keuze van hun gebied. Dat kan het klimaat zijn, werkgelegenheid, drukte...

p.s. wijn is vies :wink:
 
Waarom de keuze voor Adelaide?

p.s. mijn vriendin mag de 24ste ook weer in Utrecht :cool:

Ik ben er al eerder 3 maanden geweest, i.t.t. de rest van Ozzie, waar ik voornamelijk < 1 maand geweest ben. Daarnaast is het 1 van de steden met een goed klimaat (niet te nat, niet te warm, niet te koud), heel veel natuur en een redelijk tot goede arbeidsmarkt voor mijn beroep :)

Zie daar de redenen :p
 
Zo, dat ging snel. Nog geen maand later is onze ACS skills assessment goedgekeurd! Ik val in Group A, maar heb volgens de ACS helaas geen 4 jaar en 8 maanden ervaringen nu maar 3 jaar en 8 maanden. Nu maar eens bekijken wat dit exact betekend voor mijn punten aantal, maar ik vermoed (en Rob bevestigd dit ook) dat ik een volle punt hoger op de IELTS toch nodig zal gaan hebben voor een 175...

Sterker nog, met een 7 kom ik 60 punten, met een 8 netjes 70....
 
Scheelt dat de druk om te presteren voor de IELTS een stuk minder is daarmee... :wink:

Maar werkt het niet zo dat als je nog een half jaartje of wellicht een jaartje doet wat je nu doet in NL en dan vertrekt naar Ozzie het dan wel goed is? Ongetwijfeld niet, maar wie weet dat je daar dan ook een uitweg hebben mocht het een 7 worden?
 
Vanaf juni gaan het systeem weer op de schop. Als je niet hoeft te wachten om het visum te krijgen, liever niet :smile:
 
Scheelt dat de druk om te presteren voor de IELTS een stuk minder is daarmee... :wink:

Maar werkt het niet zo dat als je nog een half jaartje of wellicht een jaartje doet wat je nu doet in NL en dan vertrekt naar Ozzie het dan wel goed is? Ongetwijfeld niet, maar wie weet dat je daar dan ook een uitweg hebben mocht het een 7 worden?
Tja, meer dan ik nu doe voor de IELTS kan ik niet doen, dus het wordt kijken wat er gaat gebeuren.
Nog een jaartje wachten en hetgeen wat FOL hieronder zegt is ineens een grote bottleneck geworden. Niet iets waar je op gaat gokken zeg maar :)

Vanaf juni gaan het systeem weer op de schop. Als je niet hoeft te wachten om het visum te krijgen, liever niet :smile:


Inderdaad. Invite only... ik haat het al bij feestjes, maar stel je voor dat het voor je visum ook gaat gelden :x

 
Hey ,

Waarom gaan jullie niet voor een SS visum? wachttijden zijn veel korter en je krijgt weer wat punten extra waardoor een 8 voor IELTS niet nodig zou Zijn... En als je toch naar SA wilt kan dat een hoop gedoe schelen.... Misschien het overwegen waard? :)

Greetz,
Cindy
 
Dat is inderdaad een optie. Maar als ik het kan doen met de 8 voor alle onderdelen dan doe ik dat liever. Geeft me sowieso meer vrijheid als het gaat om zoeken van werk e.d.
 
dat was precies onze afweging. Als het niet lukt, kun je alsnog die SS proberen.
Heb je al genoeg oefenmateriaal voor je IELTS?
 
Jazeker ;)

www.scottsenglish.com gebruiken we (hele cursus) en daarnaast gewoon oefen materiaal :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top