Maar het klopt wel. Onze buren zjin opgegroeid in de omgeving van Brisbane en 5 jaar geleden naar WA verhuisd, maar die willen nooit meer terug naar die vochtigheid. Zeker nu Perth ook eindelijk een grote stad begint te worden als het gaat om cultuur en andere voorzieningen
waarom geen Adelaide? Het weer is goed (niet te warm niet te koud en niet te vochtig), het is een stuk minder druk dan een aantal andere grote steden, minder file, genoeg natuur en ruimte, strand en hills in de buurt, mooi wijngebied om de hoek en het is over het algemeen goedkoper.... ?
Zo, dat ging snel. Nog geen maand later is onze ACS skills assessment goedgekeurd! Ik val in Group A, maar heb volgens de ACS helaas geen 4 jaar en 8 maanden ervaringen nu maar 3 jaar en 8 maanden. Nu maar eens bekijken wat dit exact betekend voor mijn punten aantal, maar ik vermoed (en Rob bevestigd dit ook) dat ik een volle punt hoger op de IELTS toch nodig zal gaan hebben voor een 175...
Sterker nog, met een 7 kom ik 60 punten, met een 8 netjes 70....
Hoi Zwerver, ik denk echt dat je je writing score kan verbeteren! Ik hoor van steeds meer mensen (die bv de IELTS voorbereiding hebben gedaan, en ook op internet) dat er OOK gelet wordt op netheid, overzichtelijkheid, opdeling in paragrafen, etc. En dat je daarvoor al gewoon een punt extra krijgt, als dat in orde is.
Ik had een 7 voor schrijven, en dat had ik echt niet verwacht. Mijn grammatica is altijd goed geweest, ik krijg altijd complimenten van native speakers, en van Engelse leraren (ik heb op Engelse scholen gezeten), dus dat lage cijfer MOET wel door onzorgvuldigheid liggen. Ik heb inderdaad 1 lap tekst geschreven, en ik was bang dat ik niet genoeg ruimte zou hebben, etc., en ik heb dingen doorgekrast etc. Slordig dus. Dus als je hierop let, eventueel eerst snel punten op papier zetten die je per paragraaf wilt bespreken, kan je volgens mij makkelijk een punt erbij krijgen!
Ik kom er net achter dat ik helemaal geen IELTS nodig heb voor een spouse visum... DOM DOM DOM DOM DOM DOM DOM