StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.
Succes met je IELTS! Inderdaad gaan voor die 8 en de daarbijhorende vrijheid. Dan hou je een SS als alternatief achter de hand :)
 
Maar het klopt wel. Onze buren zjin opgegroeid in de omgeving van Brisbane en 5 jaar geleden naar WA verhuisd, maar die willen nooit meer terug naar die vochtigheid. Zeker nu Perth ook eindelijk een grote stad begint te worden als het gaat om cultuur en andere voorzieningen :)

Kan ik me wel helemaal voorstellen, de humudity is irritant! Alle spullen die liggen te schimmelen...blergh
Maar Perth heeft nog steeds geen regenwouden en bergen ( bergjes )

:) waarom geen Adelaide? Het weer is goed (niet te warm niet te koud en niet te vochtig), het is een stuk minder druk dan een aantal andere grote steden, minder file, genoeg natuur en ruimte, strand en hills in de buurt, mooi wijngebied om de hoek en het is over het algemeen goedkoper.... ?

en vergeet al de kerken niet.Misschien is het daar Zwerver om te doen? :wink:

Zo, dat ging snel. Nog geen maand later is onze ACS skills assessment goedgekeurd! Ik val in Group A, maar heb volgens de ACS helaas geen 4 jaar en 8 maanden ervaringen nu maar 3 jaar en 8 maanden. Nu maar eens bekijken wat dit exact betekend voor mijn punten aantal, maar ik vermoed (en Rob bevestigd dit ook) dat ik een volle punt hoger op de IELTS toch nodig zal gaan hebben voor een 175...

Sterker nog, met een 7 kom ik 60 punten, met een 8 netjes 70....

Heeel veel succes met je IEEKS uh.. IELTS!Maak je geen zorgen,de zenuwen (als je die al hebt ) zijn meteen over als je begint :up:
 
Haha nee die kerken laten me koud. Adelaide staat echt wel op de lijst, maar ben een beetje huiverig ivm baankansen de laatste tijd.

Qua IELTS zijn we lekker op dreef, Hil haalt nu structureel een zeven op alle testonderdelen en ik tussen de acht en negen, dus het lijkt goed te komen (als de test-testen van scottsenglish.com iig een beetje van gelijke zwaarte zijn) met die 8 voor mij en de 4.5 die Hil moet halen.
 
Zo, het is weer maandag. Viel wel mee die IELTS-test, maar dan kan ook betekenen dat ik me behoorlijk vergist en de test vernaggelt heb :p
 
we weten het over een kleine 2 weken denk ik? :rolleyes:
komt vast wel goed, als het niet goed was gegaan had je het wel geweten lijkt me :up:
 
Precies 2 weken later op zaterdag krijg je post met de uitslag :)
 
Uitslagen zijn binnen:

Hilde: L7/R7.5/W6.5/S5.5
Ronald: L8/R8/W7/S7.5

Dus helaas geen 8 voor alles..... Zou een herbeoordeling hier nog wat uithalen, ik twijfel. Ziet er dus naar uit dat we terug gaan vallen op de SMP-lijsten....
 
Je zou nog een nieuwe poging voor je IELTS kunnen wagen, je zit er tenslotte heel dicht bij met je score....
 
Helemaal mee eens, ik zou ook een tweede poging wagen. Een herbeoordeling heeft volgens mij geen nut, alleen als je op 1 onderdeel bijvoorbeeld een half puntje tekort komt. Maar nu gaat het om writing en speaking..... Succes!
 
Mjah, punt is dat schrijven mijn zwakste punt is (heb dat nooit echt op de middelbare school gehad) en dat ik door tijdgebrek echt niet zie gebeuren dat ik daar zo even een punt bij kan halen. Spreken verbaast me hogelijk, aangezien ik echt niet het idee had dat ik daar steken had laten vallen. Maakt het al met al dus lastig om nog een keer een test te doen, omdat schrijven waarschijnlijk niet veel beter kan dat ik bij spreken geen flauw idee heb waar ik het heb laten liggen.....
 
Gefeliciteerd met het behalen van het minimum zodat je in ieder geval vooruit kan!

Balen van de 2 onderdelen waar het geen 8 is. Met speaking... Er hoeft met net iemand anders tegenover je te zitten die over andere dingen kletst en voor je het weet, is het beter. Ik zou het ook iig nog een keer proberen :) (eerder dan een reassessment, die al gauw de helft kost van een nieuw examen).
 
Heb je met spreken alle gevraagde punten beantwoord?
Want als je bijvoorbeeld 5 punten krijgt en er maar 4 bespreekt dan heb je veel punten aftrek is me verteld. :smile:
Schrijven heeft Fokko online via een Skype juf geoefend, dat beviel prima.
In elk geval sterkte met de keuzes die jullie nu moeten maken. :up:
 
Wij hebben een week cursus bij het BLTC genomen, specifiek voor dat schrijven. Het kan je echt net dat puntje extra bezorgen, gewoon omdat je een hoop tips krijgt wat betreft de opbouw, woorden die je perse niet of juist wel voor in een zin moet gebruiken etc. Ze verwachten niet alleen goed Engels maar ook een goed essay. Daarnaast vonden we die week in A'dam ook gewoon erg leuk, raar om weer een hele week fulltime in de schoolbanken te zitten.

Succes!
Annemarie
 
Hmm... Mijn grootste manco is dat mijn werk het me gewoon niet toestaat om op korte termijn zoveel vrij te nemen. Denk dat we het toch maar op basis van 176 gaan proberen te doen. Maar eerst maar eens de reactie van Rob afwachten.
 
Hoi Zwerver, ik denk echt dat je je writing score kan verbeteren! Ik hoor van steeds meer mensen (die bv de IELTS voorbereiding hebben gedaan, en ook op internet) dat er OOK gelet wordt op netheid, overzichtelijkheid, opdeling in paragrafen, etc. En dat je daarvoor al gewoon een punt extra krijgt, als dat in orde is.

Ik had een 7 voor schrijven, en dat had ik echt niet verwacht. Mijn grammatica is altijd goed geweest, ik krijg altijd complimenten van native speakers, en van Engelse leraren (ik heb op Engelse scholen gezeten), dus dat lage cijfer MOET wel door onzorgvuldigheid liggen. Ik heb inderdaad 1 lap tekst geschreven, en ik was bang dat ik niet genoeg ruimte zou hebben, etc., en ik heb dingen doorgekrast etc. Slordig dus. Dus als je hierop let, eventueel eerst snel punten op papier zetten die je per paragraaf wilt bespreken, kan je volgens mij makkelijk een punt erbij krijgen!

Ik kom er net achter dat ik helemaal geen IELTS nodig heb voor een spouse visum... DOM DOM DOM DOM DOM DOM DOM :D
 
Hoi Zwerver, ik denk echt dat je je writing score kan verbeteren! Ik hoor van steeds meer mensen (die bv de IELTS voorbereiding hebben gedaan, en ook op internet) dat er OOK gelet wordt op netheid, overzichtelijkheid, opdeling in paragrafen, etc. En dat je daarvoor al gewoon een punt extra krijgt, als dat in orde is.

Ik had een 7 voor schrijven, en dat had ik echt niet verwacht. Mijn grammatica is altijd goed geweest, ik krijg altijd complimenten van native speakers, en van Engelse leraren (ik heb op Engelse scholen gezeten), dus dat lage cijfer MOET wel door onzorgvuldigheid liggen. Ik heb inderdaad 1 lap tekst geschreven, en ik was bang dat ik niet genoeg ruimte zou hebben, etc., en ik heb dingen doorgekrast etc. Slordig dus. Dus als je hierop let, eventueel eerst snel punten op papier zetten die je per paragraaf wilt bespreken, kan je volgens mij makkelijk een punt erbij krijgen!

Ik kom er net achter dat ik helemaal geen IELTS nodig heb voor een spouse visum... DOM DOM DOM DOM DOM DOM DOM :D

Hoi ;)

Hmm, helemaal gelijk heb je wel waarschijnlijk. Ik zal eens moeten gaan zoeken om te kijken wat mijn opties zijn qua een stukje bijscholing nog....
 
Blergh, daarnet de eerste emo-kick gehad. Een vriend van me heeft twee weken geleden zijn pa verloren en daarnet voor het eerst met een paar biertjes met hem erover gepraat. Gevolg: ik pit nu op de bank met iets meer bier achter de kiezen bij hem thuis, met een brok emoties. How the hell ga ik dit soort dingen straks doen als ik aan de andere kant vd wereld zit? Hoe moet ik dan klaar staan voor mijn vrienden???
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top