StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.
Ik begrijp je helemaal, heb net de uitnodigingen voor ons afscheidsfeestje gemaakt...we gaan familie en vrienden heel erg missen....
 
Weet precies wat je bedoeld....
cry.gif


Sommige dingen zal je voor terug vliegen en sommige dingen zal je op afstand moeten doen.
Via Skype, de telefoon, email.
Op die manier kan je er ook voor je vrienden zijn, alleen anders.
Alles zal anders zijn, maar zelf heb ik (in de afgelopen 4 heftige jaren) via de pc ook veel steun gehad van anderen.
Sommige mensen die ik maar 1 of 2 keer ontmoet heb en verder contact via internet, zijn me nu al dierbaarder dan een hele hoop mensen die ik vaak zie.
Sterkte voor jou en je kameraad!
 
En nu weer wakker valt het allemaal een stuk meer mee en kan ik het allemaal beter relativeren, maar toch is het even schrikken. Ik had gewoon niet verwacht dat het ineens zo hard in kon slaan...
 
Goedemorgen!!
Dat is meestal zo. :wink:
Dit hoort er nu eenmaal ook bij, het hele emigratie verhaal ervaar ik als een combinatie van feest vieren en rouwen.
Dwars door elkaar heen, hoe dichter het vertrek kwam, hoe heftiger de emoties.
En ineens was er bij ons de berusting, het is nu goed.
Het rouwen is voorbij en het feest mag van ons beginnen. :lol:
 
Dat is inderdaad zwaar, waarschijnlijk het allerzwaarste voor 90% van de mensen. Het is alleen maar goed als je vooraf al bewust wordt van dat dat gaat veranderen. Als je er pas achter komt als je aan de andere kant van de wereld zit is het wellicht lastiger.
 
Zo een nieuwe fase. We hebben besloten om te gaan voor het zogenoemde 176 visum voor South Australia. Ik zag het niet zitten om wederom mezelf op te laden voor de IELTS-test en uiteindelijk is dit ook een goede optie.
 
Helemaal prima, toch? Als je in aanmerking komt voor sponsoring door een staat waar je wel naartoe wilt, dan lijkt me dat een prima keus :). Voordat je het weet heb je je visum op zak ;-). Het gaat in elk geval sneller dan bij ons :grin:
 
Helemaal prima, toch? Als je in aanmerking komt voor sponsoring door een staat waar je wel naartoe wilt, dan lijkt me dat een prima keus :). Voordat je het weet heb je je visum op zak ;-). Het gaat in elk geval sneller dan bij ons :grin:
Haha, bij jullie was het wat, 10 jaar?
 
Op de beurs van Kilroy komen vaak mensen van de universiteit van Adelaide.
Heb ik een heel fijn gesprek mee gehad een poosje geleden, echt een aanrader voor jullie! :up:
Jullie kunnen namelijk als (studerende) migrant ook gebruik maken van de tijdelijke huisvesting ed van de uni.
 
Op de beurs van Kilroy komen vaak mensen van de universiteit van Adelaide.
Heb ik een heel fijn gesprek mee gehad een poosje geleden, echt een aanrader voor jullie! :up:
Jullie kunnen namelijk als (studerende) migrant ook gebruik maken van de tijdelijke huisvesting ed van de uni.

Hmm, interessant, maar alleen Hilde studeert - mag ik daar dan ook gebruik van maken? Altijd leuk dit soort vraagstukken :p
 
Een goede beslissing :) Nog meer IELTS stress maakt het leven er niet leuker op!

Dat was ook onze overweging, helemaal toen we de stress van FOL zagen. Vandaag komt er een mannetje van DHL om alle spullen op te halen die naar M2A moeten en dan is de grote drukte wat dit betreft voorbij en begint het grote wachten ;)
 
En met Adelaide is helemaal niets mis. We zijn lang aangetrokken door WA maar uiteindelijk dat bleek niet mogelijk. Toen SA en een bezoek aan Adelaide (en vooral de omgeving) deed ons goed. Het is er echt heeeel erg fraai (de rustige stranden, de Hills, Wijntjes drinken, richting Cape Jervis en Kangaroo Island!!!) De stad is 'anders' ;) Maar zeer zeer goed te verteren met hele leuke festivals, eettentjes en een relaxed verkeersbeeld.

Het wordt door vele als een gat gezien vergeleken met andere steden en wellicht is dat ook wel een heeeeel klein beetje zo. Maar dan wel een gaaf gat! En eigenlijk moet je dingen niet te veel met elkaar vergelijken maar gewoon waarderen op zijn eigen kwaliteiten!
 
Zo, weer een pak van mijn hart! De aanvraag bij de state Government of South Australia is ingediend!
 
Dat was ook onze overweging, helemaal toen we de stress van FOL zagen. Vandaag komt er een mannetje van DHL om alle spullen op te halen die naar M2A moeten en dan is de grote drukte wat dit betreft voorbij en begint het grote wachten ;)

Niks aan de hand hoor, gewoon doen *kuch* ;)

Super van het sponsorship! So far so good!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top