Goh, Ik zit nu ook met twijfels en kwam deze topic tegen, net even helemaal doorgelezen. Ik loop zelf tegen een aantal dingen op die mij een betje tegenvallen. Ik kan het gooien op gebrekkige voorbereiding maar het meest mis ik mijn vrienden en familie (de laatste het meest) Het hebben van heimwee is niet iets wat je in kunt plannen, dat is iets wat er is of het is er niet. We hebben wel een paar nederlandse kennissen en een lief zuid afrikaans stel waar we mee optrekken maar dat is niet echt het leven in mijn ogen
Een ding dat ik merk wat wel helpt: verhuis naar een nieuwbouw buurt. Daar vind je meer mensen die ook contacten op willen bouwen.
Wij wonen in een nieuwbouwwijk en daar is echt niemand thuis gedurende de dag! De enige auto's zijn die van de poetsters! Mensen leren kennen valt niet mee, de buren beloven al 2 maanden dat ze snel even kennis komen maken.
Ik mis middelbaar onderwijs waar ze iets leren! Mijn oudste van 15 en HAVO kwaliteiten verveelt zich kapot op school.
Ik mis het buitenlandse nieuws! (er is hier geen aussie die weet wat er in Darfur gebeurd of in Afganistan, alleen als er Aussie gewonden vallen komt dat land in het nieuws)
Ik mis ook de pitloze mandarijnen (die naar mijn beleving van mandarijnen smaken),
Ik mis de lange avonden,
Ik mis de koffieochtend, middag of avond bij mijn ouders,
Ik mis het stappen met vrienden,
Ik mis het shoppen met vrienden
Ik mis de urenlange telefoongesprekken
Ik mis de boodschappen op de fiets, even naar het dorp (dat wist ik, val me daar niet over aan)
Ik mis even sociaal kletsen bij school als je de kids ophaalt
Ik mis leerkrachten die orde houden in de klas, die strafgeven en die nog wordt gemaakt ook
Maar goed ik houd van het mooie weer, ondanks het feit dat er dit jaar uitzonderlijk veel regen valt,
Ik houd van de natuur die is prachtig,
de vele soorten "aparte" vogels
Ik geniet van het vriendelijke gedrag van de aussies
de meeste mensen schelden elkaar niet in het openbaar uit
gelijk zijn:
het elkaar doodsteken voor een schijntje,
grafitti op de muren
drankgebruik onder 10ers
vechtpartijen op school waar niemand iets aan doet
seksueel gedrag van tieners
Kortom er zijn in mijn hoofd zo in eventjes al diverse dingen rondgegaan. Ik weet dat ik er pas kort ben, maar een walhalla is het in mijn ogen niet. Ik denk er sterk over om na een jaar of 2 gewoon het geluk ergens anders te proberen. Perfect is het nergens dat weet ik ook, en wie weet wat het leven verder brengt.