The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

Jihaaaaaaaa!!!!! :)

Helemaal geweldig.....wederom mensen die het felbegeerde stickertje in hun paspoort mogen plakken!!!...

:happy: :happy: :happy: :happy:

Bedankt iedereen voor de leuke felicitaties!  :up:

@Lela : Bedankt voor het meekriebelen!  Over een paar maanden zijn jullie aan de beurt  :grin:

@Perthpete / Mariette :  We gaan eerst op vakantie okt/nov, we gaan naar Perth en waarschijnlijk ook naar Sydney.  Goed praten met mijn broer en daarna zullen we ons besluit nemen, ik vind alle twee leuk maar wil het liefst niet te ver van mijn broer wonen.

@Mariette:  Ik heb me ingehouden met de alcohol :drinking: ik geef nog borstvoeding dus ik wilde de kleine :baby: geen kater geven  :smile:, maar de 1 glasje wijn was heerlijk!

@Kathleen : Champagne blijft op ijs  :smile:

Wow congrats!

Heerlijk gevoel is dat, om the mother-of-all-emails in je mailbox te mogen verwelkomen.

:surfer:

[quote author=Scutch link=topic=4284.msg85849#msg85849 date=1175152543]

Vanochtend naar mijn werk om 08.00, beetje slaperig  :sleep: nog, open mijn Inbox is daar was de e-mail met onze Visa Approval Letter!!!!!!!  :cheer: :cheer: :cheer:

We moeten voor 30 november in Australia zijn.  Ik heb gelijk mijn vriend thuis, ouders in Schotland en broer in Perth gebeld, dus iedereen heel blij met het nieuws.  Nu kunnen we onze vakantie  :beach: plannen in okt/nov.

Ik ben zo blij  :smile: maar kan het hier nog niet uiten (collega's weten van niks) dus moet even normaal doen vandaag en dan kunnen we vanavond de champagne openen!  :drink:  Gelukkig ben ik morgen vrij dus hoef niet naar mijn werk te komen met een kater.....

Groetjes van een heel blije Scutchie  :happy:,[/quote]

Heb ik even niet op het forum gekeken, mis ik daar bijna superbelangrijk nieuws, ik ben hartstikke blij voor jullie. Dus het wordt echt een
visa validation holiday voor jullie. Wanneer willen jullie definitief vertrekken?

Geniet ervan meid!!  :grin: :grin:

groetjes Miranda  :smile:
Susan

PS.  We komen je opsporen in Sydney SV#1  :smile:

@AJ : was zeker een heerlijk gevoel  :up:

@Miranda : Bedankt voor de felicitaties  :smile:  We weten nog niet wanneer we definitief gaan.  Ik ga er vanuit dat mijn man (hij is nooit geweest) Australie geweldig zal vinden en dat we onze definitieve vertrek zullen plannen rond eind 2008. 

Gisteren kregen we alle 4 paspoorten terug uit Berlijn, ging best snel, na 12 dagen en Paasweekend zat tussen.  De stickers zien er heel mooi uit (mag ook wel voor al de moeite en geld  :smile:).

We hebben een optie op tickets om 18 oktober naar Perth te vliegen en 16 november terug via Sydney. 

Voor iedereen die nog bezig is heel veel succes  :up:

Groetjes,
Susan

Berlijn had het druk met de post gister, wij kregen het paspoort ook terug!

Alsnog van harte en geniet ervan!!

liefs van Pauline

Wat fijn dat jullie nu het begeerde stickertje in jullie paspoorten hebben staan!

Succes verder!  :up:
Gr. Marie

WOUW! Eind 2008!

Wat een zeeen van tijd nog, ik benijd jullie dat je niet zo hoeft te heksen.

Mariette

Wat naar zeg, zo'n stickertje  :grin:

Geweldig! Nu kunnen jullie in alle rust de dingen gaan regelen  :up:

Groetjes,
Lela

Hallo allemaal, er zullen niet veel mensen meer op dit forum die ons nog 'kennen' dus hierbij een kleine introductie weer:
"Voor de mensen die ons niet 'kennen' wij zijn Susan (42), Mees (41), Shea (bijna 4) en Kian (2).  Ik kom oorspronkelijk uit Schotland en woon nu sinds 1993 in Nederland, de laatste 13 jaar in Friesland.  In het begin sprak ik een mengsel van Scottish en Dutch, daarom de bijnaam 'Scutch'.  Ik spreek nu 'vloeiend' Nederlands, maar maak (vooral met schrijven) natuurlijk nog fouten. 

Ik kan bijna niet geloven dat het bijna twee jaar is sinds ik laatst hier geschreven heb!  Ik ben 1,5 jaar niet meer online geweest.  Dat komt omdat Australie eventjes 'geparkeerd was'.  Eerst heeft mijn man in mei 2007 zijn droombaan gevonden, hij is scheepstimmerman geworden, dat doet hij met heel veel plezier en hij wilt dat graag in Australie ook doen. Maar hij was nog nooit in Australie geweest dus eerst zijn we in Nov 2007 gegaan om onze visums te valideren en zodat hij kon besluiten of hij wel of niet wilde emigreren (ik wist het al).  We zijn bijna 3 weken bij mijn broer in Perth geweest, ik had ook de gelegenheid om Perthpete te bezoeken (was leuk om te horen hoe hun alles ervaren hadden), en dan 2 weken in en nabij Sydney.  We hebben het heel leuk gehad, de kinderen vonden vooral de stranden en dierentuinen geweldig.

Eenmaal terug heb ik even gewacht voordat ik mijn man vroeg of hij wilde emigreren of niet.  Begin 2008 namen wij het besluit, we gaan ervoor!  Maar we zouden wachten tot later in 2009 zodat mijn man meer werkervaring had en de kinderen wat ouder waren.  We zouden wel zijn familie vertellen, het zou vooral moeilijk zijn voor zijn 83 jaar oud moeder.  Maar voordat we haar vertelden is ze ineens ziek geworden, ze bleek een tumour in haar buik te hebben en binnen 4 weken was ze overleden.  Mijn man was wel verdrietig natuurlijk, maar was wel blij dat zijn moeder niet lang hoefden te lijden en dat hij niet 'afscheid' van haar hoefde te nemen.  We zijn daarna vrolijk verder gegaan met onze leven hier, druk met werk, kinderen enz.  Ik heb dus Australie een beetje in de achtergrond gezet, we zouden in 2009 dan verder gaan met onze plannen.

Maar in de tussentijd heeft een andere IT bedrijf het bedrijf waar ik werk overgenomen.  Ze hebben kort daarna aangekondigd dat honderden banen verloren zouden gaan in Nederland in 2009, 1 op de 3!  Ik dacht dan wacht ik het even af, misschien heb ik geluk dat ik ontslagen word dan krijg ik geld mee, heel handig om een nieuw leven in Australie te beginnen!  Maar ineens kwamen ze net voor de kerst met een 'vrijwilligvertrekregeling', ik heb me gelijk aangemeld, maar het duurde weken voordat ik bevestiging kreeg dat het geaccepteerd was, gisteren was het zover, 18 maart is mijn laatste werkdag! :happy:

Dus onze plannen worden nu sneller uitgevoerd, het heeft niet zoveel zin om nu hier langer dan nodig te blijven.  Ik heb vandaag gelijk vluchten  :plane: geboekt, wat een lekker gevoel was dat  :smile:  Begin mei breng ik de kinderen naar mijn ouders in Schotland, ik kom hier terug om samen met mijn man het huis te legen.  Dan gaan we naar Schotland voor een paar weken om daar afscheid te nemen van familie en vrienden, voordat we 7 juni naar Brisbane vertrekken. 

Dus nu moeten we alles regelen, opzeggen enz, maar ik heb er heel veel zin in, nog een paar weekjes werken dan kan ik volledig concentreren op ons vertrek.

Dat was het voor nu, ik zal nu vaker schrijven  :computer: hier.

Hey Scutch,

Wij mogen ons dan denk ik wel tot de 'oude garde' rekenen, want wij kennen jullie zeker nog wel. In Antwerpen hebben we nog met elkaar gesproken op het grote Marktplein voordat Hans ons op kwam halen.

Super dat jullie nu deze kant op komen....7 juni arriveren jullie dus in Brisbane? Als jullie hulp hier nodig hebben, dan geef maar een gil (of beter: stuur een PM, een gil haalt het nog niet vanuit Nederland tot aan hier :D)

Hoi Susan,
Leuk weer van je te horen en dan ook meteen met het uiteindelijk kogel door de kerk bericht! Dat jullie nu richting Brisbane gaan is natuurlijk wat minder (;-)), maar ook daar zitten wel weer bekenden (zoals Maluka & Annemiek).

Ook wel heel erg prima dat je die regeling aangeboden kreeg, dat is natuurlijk een ideale situatie! We hebben nog 2 keer geprobeerd om wat met Ken af te spreken (zou hij ook doen), maar door waarschijnlijk zijn offshore werk is dat er telkens niet van gekomen. Doe hem vooral ook de groeten wanneer je hem spreekt ;-). Zit hij nog hier in Perth trouwens? Of is hij ondertussen richting het Oosten (van AU) getrokken?

Anyway, we gaan jullie verhaal weer op de voet volgen natuurlijk!!

@Maluka, we kennen jullie nog, jullie horen zeker bij de "oude garde"  :grin:  Ik moet nog bijlezen wat jullie allemaal meegemaakt hebben sinds jullie in Australia aankomen zijn, ik heb wel de fotos van de ondergelopen tuin gezien!  Bedankt voor de aanbieding om hulp, ik stuur je zeker een PM.  We vertrekken 7 juni s'avonds vanuit Londen, en komen aan 9 juni s`ochtends vroeg in Brisbane.  Tot horens.

@Perthpete, sorry, we gaan inderdaad naar het Oosten en niet naar Perth, het is nog de bedoeling dat mijn broer en familie binnen 2 jaar terug in Sydney zullen zijn.  We vonden Perth prachtig en als ik verder geen familie in Australie had hadden we zeker overwogen om daar te wonen.  :smile:  Ken, mijn broer is inderdaad heel druk, ik spreek hem zelf weining, hij is of offshore of thuis bezig met het nieuwe huis dat ze aan het bouwen zijn.  En volgende week is mijn schoonzus uitgerekend met hun tweede kind, dus veel tijd zal hij niet hebben de komende tijd  :grin:  Ik zal zeker de groeten doen.

Back