Hallo allemaal, er zullen niet veel mensen meer op dit forum die ons nog 'kennen' dus hierbij een kleine introductie weer:
"Voor de mensen die ons niet 'kennen' wij zijn Susan (42), Mees (41), Shea (bijna 4) en Kian (2). Ik kom oorspronkelijk uit Schotland en woon nu sinds 1993 in Nederland, de laatste 13 jaar in Friesland. In het begin sprak ik een mengsel van Scottish en Dutch, daarom de bijnaam 'Scutch'. Ik spreek nu 'vloeiend' Nederlands, maar maak (vooral met schrijven) natuurlijk nog fouten.
Ik kan bijna niet geloven dat het bijna twee jaar is sinds ik laatst hier geschreven heb! Ik ben 1,5 jaar niet meer online geweest. Dat komt omdat Australie eventjes 'geparkeerd was'. Eerst heeft mijn man in mei 2007 zijn droombaan gevonden, hij is scheepstimmerman geworden, dat doet hij met heel veel plezier en hij wilt dat graag in Australie ook doen. Maar hij was nog nooit in Australie geweest dus eerst zijn we in Nov 2007 gegaan om onze visums te valideren en zodat hij kon besluiten of hij wel of niet wilde emigreren (ik wist het al). We zijn bijna 3 weken bij mijn broer in Perth geweest, ik had ook de gelegenheid om Perthpete te bezoeken (was leuk om te horen hoe hun alles ervaren hadden), en dan 2 weken in en nabij Sydney. We hebben het heel leuk gehad, de kinderen vonden vooral de stranden en dierentuinen geweldig.
Eenmaal terug heb ik even gewacht voordat ik mijn man vroeg of hij wilde emigreren of niet. Begin 2008 namen wij het besluit, we gaan ervoor! Maar we zouden wachten tot later in 2009 zodat mijn man meer werkervaring had en de kinderen wat ouder waren. We zouden wel zijn familie vertellen, het zou vooral moeilijk zijn voor zijn 83 jaar oud moeder. Maar voordat we haar vertelden is ze ineens ziek geworden, ze bleek een tumour in haar buik te hebben en binnen 4 weken was ze overleden. Mijn man was wel verdrietig natuurlijk, maar was wel blij dat zijn moeder niet lang hoefden te lijden en dat hij niet 'afscheid' van haar hoefde te nemen. We zijn daarna vrolijk verder gegaan met onze leven hier, druk met werk, kinderen enz. Ik heb dus Australie een beetje in de achtergrond gezet, we zouden in 2009 dan verder gaan met onze plannen.
Maar in de tussentijd heeft een andere IT bedrijf het bedrijf waar ik werk overgenomen. Ze hebben kort daarna aangekondigd dat honderden banen verloren zouden gaan in Nederland in 2009, 1 op de 3! Ik dacht dan wacht ik het even af, misschien heb ik geluk dat ik ontslagen word dan krijg ik geld mee, heel handig om een nieuw leven in Australie te beginnen! Maar ineens kwamen ze net voor de kerst met een 'vrijwilligvertrekregeling', ik heb me gelijk aangemeld, maar het duurde weken voordat ik bevestiging kreeg dat het geaccepteerd was, gisteren was het zover, 18 maart is mijn laatste werkdag! :happy:
Dus onze plannen worden nu sneller uitgevoerd, het heeft niet zoveel zin om nu hier langer dan nodig te blijven. Ik heb vandaag gelijk vluchten
lane: geboekt, wat een lekker gevoel was dat :smile: Begin mei breng ik de kinderen naar mijn ouders in Schotland, ik kom hier terug om samen met mijn man het huis te legen. Dan gaan we naar Schotland voor een paar weken om daar afscheid te nemen van familie en vrienden, voordat we 7 juni naar Brisbane vertrekken.
Dus nu moeten we alles regelen, opzeggen enz, maar ik heb er heel veel zin in, nog een paar weekjes werken dan kan ik volledig concentreren op ons vertrek.
Dat was het voor nu, ik zal nu vaker schrijven :computer: hier.