The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

Wat een mooie zoon! En ook een mooie naam zeg :) Van harte gefeliciteerd! En wat fijn ook dat Mees' apartement ook definitief verkocht is. Dat zal een hele opluchting zijn!

@allemaal, bedankt voor de leuke reacties, heel leuk om te lezen  :up:

Ik heb het een beetje druk dus ben niet veel online momenteel, dit betekent niet dat ik niet aan jullie denken,  ik wens iedereen heel veel succes met hun dromen en plannen.

Groetjes,
Susan

van harte gefelciteerd met jullie zoon, wij moeten nog even wachten tot in Februari ergens met onze volgende aanwinst.

geniet er van.

Hein Rose Laura en baby

Hallo allemaal,

Even een tijdje offline geweest ivm mamma zijn!  Wel nu even tijd voor een update.  Na de komst van Kian hebben we de emigratie procedure weer opgestart.

Dus moesten we snel papieren van Kian opsturen, Medicals regelen, VOGs aanvragen, Assurance of Support aanvragen enz. 

Dus Kian moest een paspoort krijgen, wel grappig om ees pasfoto van een 3 week oud baby te laten maken, ten eerste moet de baby wakker zijn (niet makkelijk met zo'n kleine) en de foto moet voldoen aan de nieuwe eisen, ook niet gemakkelijk met een kleine, maar het lukte de eerste keer wel. 

Begin December zijn de papieren van Kian plus VOGs opstuurd.  13 december hadden we onze medicals in Groningen, eerst in het ziekenhuis voor de X-rays en dan naar de huisarts voor de keuring.  Duurde een eeuw in het ziekenhuis omdat ze oudewetse foto's moesten maken, alles is digitaal tegenwordig.

De huisarts was heel aardig.  Hij heeft niks in rekening gebracht voor Kian omdat he zo klein is.  Hij vond hem heel gezond eruit zien!  Onbekend voor ons zou het 3 dagen later heel anders worden, Kian is namelijk heel ziek  :cold: geworden en heeft 12 dagen (met kerst) in het ziekenhuis gelegen met de RS virus (ontsteking van de luchtwegen), hij moest zuurstof krijgen en voeding via een sonde.  Het gaat nu (gelukkig) goed met hem.

In de tussentijd is mijn broer naar Centrelink geweest om de Assurance of Support te regelen.

Begin januari kregen we een telefoontje van de huisarts, Australie had contact met hem opgenomen, het bleek dat de HIV test van mijn partner niet gedaan was (huisarts heeft dus niet goed gecheckt!).  Dus hij moest weer bloed laten prikken en de resultaten opgestuurd worden.

Nu is alles gedaan, dus even afwachten wanneer we bericht krijgen, wel spannend, we zijn er bijna maar nog niet helemaal!

Groetjes,
Susan

Hi Susan,

Wat een verhaal! Die arme kleine man toch, wat een ellendig virus is het toch dat RS virus, je kunt je gewoon niet voorstellen hoe heftig dat is! Goed te horen dat Kian weer de goede kant op gaat, want het RS virus hakt er behoorlijk in!!! Geef hem maar een dikke knuffel van mij...

Toevalligerwijs lag onze kleine man ook in december in het ziekenhuis met een combi van longontsteking, astma en... jawel, het RS virus, wat een toestand! Ook hij is gelukkig weer thuis en gaat de goede kant op, maar je ziet wel heel duidelijk dat hij behoorlijk ziek is geweest!

Pfff... wel spannend zo allemaal zeg, ben heel benieuwd wanneer jullie horen wanneer jullie kunnen vertrekken!!

Groetjes,
Lela

Na meer dan een maand wachten en elke ochtend de e-mail checken  :computer: nog geen bericht van DIAC.  Dus begin vorige week stuurde ik een mailtje via internet om te vragen wat de status was.  Vrijdag kreeg ik bericht dat onze Case Officer wacht op Form 40.

Form 40 was de sponsor form dat mijn broer helemaal in het begin voor mij heeft ingevuld.  Maar omdat onze zoon in de tussentijd geboren is moet Form 40 opnieuw ingevuld worden!  Was wel aardig geweest als onze CO ons hadden gemaild om te zeggen dat we Form 40 vergeten waren, gelukkig heb ik zelf gemaild anders waren we nog weken verder.........

Mijn broer zit nu op een boerisland, dus duurt nog 2 weken voordat hij Form 40 op kan sturen (zijn vrouw moet ook tekenen), dus nog een paar weken vertraging.  Maar we komen er wel, de champagne moet gewoon even in de koelkast blijven  :drink:

Groetjes,
Susan

He bah...... :x das balen. Idd van die meedenkende mensen  :-(

Maar goed dat je er  zelf achteraan bent gegaan :up:

Liefs Eutrice

grrrrrrr.... ben jij blij dat je zelf nog nadenkt, want iemand anders doet het niet voor je! Nou, vooruit maar weer dan, een paar weekjes extra nog, maar dan komt dan eindelijk het goede nieuws  :up:

Groetjes,
Lela

Gelukkig dat je er zelf nog achter gekomen bent zeg! Hopelijk gaat het nu allemaal beter! Succes!
Franvcine

Hoi Susan,
Nog steeds zitten ze te springen om project managers in Perth ... ;-)
Hurry, hurry ... ;-) (Ik weet het, je kunt niet sneller dan je nu doet ;-)

Goed om te weten Pete  :up:    Hopelijk hebben we snel onze visum, dan kunnen we onze trip naar Perth boeken  :smile:

[quote author=Kathleen link=topic=4284.msg83926#msg83926 date=1173638547]
What do you mean Perth.... :think:
[/quote]
WE MEAN PERTH (as in: THE place to LIVE ;-) )!!!!

Ja, het wordt moeilijk als we eindelijk ons visum krijgen :|  Ik zal natuurlijk heel blij zijn  :smile: maar dan moeten we kiezen waar we gaan wonen, wel een luxe probleem natuurlijk.

Een van de hoofredenen dat we naar Australie gaan is omdat mijn broer daar woont in Perth.  Ik verliet Schotland 14 jaar geleden en hij zit nu 8 jaar in Australie, dus we zien elkaar heel weinig.  In de laatste 2 jaar zijn we alle twee ouders geworden, het lijkt ons geweldig als onze kinderen met elkaar in de buurt kunnen opgroeien.

Dus je zou denken, makkelijk, we gaan naar Perth.  Maar zijn vrouw komt uit Sydney en wil daar terug, ze zijn naar Perth verhuisd ivm baan van mijn broer. 

Als wij naar Perth gaan en hun over een paar jaar naar Sydney verhuizen dan zijn we weer ver van elkaar maar natuurlijk veel minder dan nu.  Ik vind Perth en Sydney heel leuk. Later dit jaar zullen we naar alle twee steden gaan (mijn vriend is nooit geweest), dus hopelijk wordt onze keus dan makkelijker!

Heb je het hier al over gehad met je broer ,en heeft hij al een tijdsbestek gemeld waarin hij dat dan zou willen gaan doen? Het is een heel verschil of ze over 1 jaar of pas over drie jaar naar Sydney willen, of misschien al over een paar maanden.
Misschien valt het allemaal nog wel mee.

En als je begint met Perth, en zij gaan over een paar jaar pas weg hebben jullie al een heel leven opgebouwd en wie weet wat je dan wilt.

Jij kunt nu ook niet inschatten wat je in bv 5 jaar allemaal voor wijzigingen meemaakt.

Mariette

Hoi Mariette,

Bedankt voor je antwoord, jij begrijp precies mijn 'probleem'  :up: 

Als we in okt/nov naar Australie gaan op vakantie zullen we hierover serieus praten met mijn broer (niet makkelijk met hem over de telefoon).  Zoals je zegt een nieuwe leven opbouwen en dan weer verhuizen is niet iets dat we dan willen. 

Groetjes,
Susan

Back