The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

Hoi Scutch,

Voor ons zijn jullie wel nieuw  :up: dus welkom op dit forum.
Wij gaan 15 maart naar Sydney.

Groetjes,

The Munnichs Family

@Loecky,  dank jullie wel voor het welkom, we zijn inderdaad 'nieuw' na zo lang offline te zijn geweest.  Ik wens jullie heel veel plezier  daar in Sydney, voor jullie komt het nu heel snel.  Veel succes :up: met de laatste dingen regelen en het vertrek.

Hoi Susan,

Hier nog een oude garde. Vroeg me al af waar je was gebleven maar je bent er weer. En wat dat nederlands schrijven van je? Niets mis mee, ik ken genoeg nederlanders die het er heel wat beroerder vanaf brengen dan jij hoor  :smile:.

Succes met alle regeldingen.

Groetjes,
Erna

Hoi Erna,

Yep, ik ken je nog van vroeger  :smile:  Wel een nieuwe avator (zo heten die plaatjes toch?) zie ik.

Dank je wel voor de compliment over mijn Nederlands, het is wel zo dat ik vaak foutjes van collega's zie omdat ik niet zo overheen lees als een nederlander zou doen.

Het zal ook even wennen zijn voor mij om alles weer in het engels te doen, ik spreek en schrijf bijna de hele dag nederlands, ik probeer wel zo veel mogelijk engels te praten met de kinderen, maar vaak ga ik toch 'onbewust' nederlands spreken.  Ik wil heel graag in Australie regelmatig nederlands blijven praten, zal in Brisbane geen probleem zijn, er zijn zo veel forumers daar! 

Hoi Susan,

Welkom terug dan maar! Heel leuk om te zien dat iemand na een lange tijd toch weer actief word op het forum. Zit er nu zelf sinds juni op en heb ook al aardig wat mensen weer zien komen en gaan (lijken wel collega's...)

Groetjes,
Sacha

Hi Susan, ook namens ons welkom terug op het forum.
Heerlijk dat jullie nou bijna komen zeg, wie weet zien we elkaar nog eens, wij zitten nu een uurtje van Brisbane vandaan.

Groetjes,
Jolanda

En hier ook nog een berichtje van een "oudgediende"! Welkom terug en blij te horen dat jullie ook de grote oversteek gaan wagen!! Wij zijn hier ondertussen alweer bijna anderhalf jaar en genieten nog iedere dag!!!

Groetjes,
Lela

@Sacha, bedankt voor het welkom, ik vind het heel leuk om weer actief op het forum te zijn, het forum heeft enorm geholpen toen we bezig waren met onze aanvraag en zal de komende tijd absoluut onmisbaar zijn.
En wie weet misschien tot ziens een keer in Perth (mijn broer woont daar)

@Jolanda, dank je wel.  Een uurtje van Brisbane, geen probleem!  We zijn gewend om 'ver' te reizen gezien het feit dat wij in Friesland wonen en familie en vrienden van ons in de Randstad, en zij vinden het te ver om hier te komen  :grin:

@Lela, dank je wel.  Heel leuk om te horen dat jullie nog zo genieten, ik moet nog veel inhalen hier op het forum, dus zal zeker jullie lsvz doornemen, na 18 maart heb ik veel tijd!

En nu voor goed nieuws  :smile:, ik ben weer tante!  Mijn schoonzus in Perth is vandaag bevallen van een meisje  :baby: (naam nog nit bekend) ze kwamen aan op 06:20 in het ziekenhuis en de kleine was er 5 minuten later!  Alles OK.  We kijken naar uit om over een paar maanden haar te zien.

:congrats:

Met de geboorte van je nichtje! Nu weten we helemaal zeker dat we je een keer in Perth tegen kunnen komen, want nichtjes hebben een bijzondere aantrekkingskracht. :smile:

Sacha

Dank je Sacha!  We hebben al een nichtje daar die 4 maanden jonger is dan onze dochter Shea (bijna 4).  Ze spreken elkaar regelmatig op Skype maar het zal geweldig zijn als ze elkaar in het 'echt' kunnen zien  :smile:

Hoi Susan,

Zo zie je maar hoe iets anders kan lopen dan je dacht. Veel succes met alles
regelen! Wij (man en zoon 7) wonen nu zo'n 8 maanden in Cairns en ik ben denk ik sinds januari
2005 zo'n beetje actief op het forum, dus ook al eventjes. Hoewel de laatste
tijd veel minder als anders, hoewel ik alles wel een beetje blijf lezen  :grin:.

Groetjes Miran  :smile:

Hi Scutch.

Eindelijk gaat het dan gebeuren.Meid wat heeft dat geduurd zeg.
By the way, welcome back online.

Moet eerlijk zeggen ben ook niet meer zoveel online, zeker niet meer op mijn eigen topic. Maar ik probeer nog wel zo veel mogelijk bij te blijven met lezen.

Heel veel succes met de oversteek en geniet nog maar van de laatste maandjes.

Mariette

Volgens mij wordt je vanzelf wat minder actief als je hier eenmaal bent en je leven een beetje op de rails hebt. Ik ben nu juist weer wat actiever, omdat ik nu thuis zit.

@Miranda Leuk om van je weer te horen, wij waren bijna tegelijkerheid met onze visums als ik goed herinner, dus mooi dat het allemaal goed is gekomen met jullie.

@Mariette, leuk om van je te horen, grappig hoe iedereen 'ineens' in Australie is sinds ik last actief was!  We komen er nu zsm aan  :smile:

@Annemiek, je hebt denk ik gelijk, mijn forum gebruik zal ook denk weer minder worden als we 'gesettled' zijn, maar het is heel leuk om het 'draad' weer op te pakken en contacten te maken.  Tot binnenkort in Brisbane!

Ja klopt, wij hadden ons visum in oktober 2006 zo'n beetje, dus we waren
in dezelfde periode met van alles bezig  :smile:

[quote author=Annemiek link=topic=4284.msg133143#msg133143 date=1235558400]
Volgens mij wordt je vanzelf wat minder actief als je hier eenmaal bent en je leven een beetje op de rails hebt. Ik ben nu juist weer wat actiever, omdat ik nu thuis zit.
[/quote]
Absoluut! Je 'binding' met nieuwe aspirant-emigranten wordt vanzelf minder, je komt nu eenmaal zelf in een andere fase ... ;-)

[quote author=perthpete link=topic=4284.msg133202#msg133202 date=1235607541]
[quote author=Annemiek link=topic=4284.msg133143#msg133143 date=1235558400]
[/quote]
Absoluut! Je 'binding' met nieuwe aspirant-emigranten wordt vanzelf minder, je komt nu eenmaal zelf in een andere fase ... ;-)
[/quote]

:grin:...toch niet deze fase hè  :gramps: :lmao:

Och, misschien wel voor wat betreft het forum .. ??  :evil:

Maar nee, ik snap Annemiek helemaal hoor! Ik momenteel ook thuis en ik ook na nu bijna 3 jaar hier veel minder 'reageerderig' op het forum (tenminste.... ;-))

[quote author=kallie link=topic=4284.msg137198#msg137198 date=1240322120]
Nou PPete,

Je "reageert' anders nog steeds behoorlijk, hoor!
[/quote]

ha, ha, tja ik dacht dat het wel meeviel .. kennelijk niet??
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik wat minder reageer op specifieke visum-aanvraag-proces vragen (is dat nog te volgen?) omdat enerzijds dezelfde vragen toch wel telkens weer terugkomen, maar ook omdat er in die paar jaar toch al weer heel wat veranderd is in de hele visum wetgeving/regels etc.
Natuurlijk blijf ik wel reageren op van alles, uiteindelijk ben ik natuurlijk nog steeds gewoon een Nederlander ;-) ;-) ;-)

Back