To stay or not to stay

Kwalificaties van je partner kunnen soms meerekenen in je totaal aantal punten. Kijk even goed op de immi site/points calculator.
 
Maar de score van mijn partner heeft geen invloed op de totaalscore van mij toch?

En in mijn 85 punten zit al de max voor Engels helaas 😅
Nee, zolang je partner maar het minimale aantal punten haalt om meegeteld te worden als skilled. Zo tel ik bij mijn vrouw mee omdat ik en een beroep heb op de skills list en voldoende Engels.
 
Nee, zolang je partner maar het minimale aantal punten haalt om meegeteld te worden als skilled. Zo tel ik bij mijn vrouw mee omdat ik en een beroep heb op de skills list en voldoende Engels.

Ja inderdaad, dat had ik zo ook begrepen. Dus die 10 punten en de 20 van het Engels zitten helaas al in mijn totaal van 85 😅

@Emulate thanks voor de link!
 
Nog gewoon 2x posten Hein! Wij hebben trouwens allebei in de stad gewerkt en wonen in de Blue Mountains, omdat wij ook geen stadsmensen zijn. Met huidige mogelijkheden om deels van uit huis te werken zien we hier steeds meer huizen verkocht worden aan mensen die eerder in Sydney woonden.
 
Met huidige mogelijkheden om deels van uit huis te werken zien we hier steeds meer huizen verkocht worden aan mensen die eerder in Sydney woonden.
Ik vraag met weleens af of dit daadwerkelijk een oplossing voor de lange termijn is? Als straks de pandemic voorbij is worden de meeste mensen toch 'gewoon' weer op kantoor verwacht?
 
Ik vraag met weleens af of dit daadwerkelijk een oplossing voor de lange termijn is? Als straks de pandemic voorbij is worden de meeste mensen toch 'gewoon' weer op kantoor verwacht?
Hangt er heel erg vanaf. In sommige beroepen is output belangrijker dan aanwezigheid en dan is WFH een stuk voordeliger dan een duur pand
 
Zoals in elke markt is het een kwestie van vraag en aanbod.
Als ik een werkgever ben en ik wilde bestie ‘knowledge workers’ hebben (beroepen die vanachter een computer scherm kunnen) en de beste knowledge workers hebben besloten om in Daintree, Sunshine Coast, Blue Mountains te gaan wonen zal ik als werkgever mee moeten bewegen. Of akkoord gaan met wat er aangeboden wordt in de stad zelf. (Het is niet puur zo zwart wit maar toch ook weer wel)

Neem mezelf nu. Ik werk al 4+ jaar voor een bedrijf in NL. Geen enkel kantoor/collega is ook maar in de dezelfde tijdzone van mij, laat staan in de buurt. Maar schijnbaar draag ik iets bij wat van voldoende waarde is om me op afstand te laten werken. En ik ben niet uniek. Er zijn veel meer, veel slimmere mensen dan ik die ook graag in meer vrijheid willen wonen maar voor een bedrijf wel een belangrijke asset (kunnen) zijn. Dus ik denk dat niet iedereen in de bush kan gaan wonen en in ‘Sydney’ werken. Maar als je weet dat je een asset bent en een goed CV hebt, kun je de gok best nemen en er vanuit gaan dat je op afstand kunt werken.

Daarnaast wat @Zwerver ook zegt. Of je werkt op een voor de werkgever gratis werkplek thuis. Of je zit in een $100 dollar per vierkante meter/per dag kostend kantoor in het centrum. Katsjing!
 
Agree. Ik werk sinds Augustus met een agency in Melbourne en die hebben hun kantoor gesloten en huur opgezegd. Iedereen werkt van uit huis en daardoor kunnen ze nu ook mensen inhuren in andere delen van Australia, zoals de BlueMountains.
 
Nog even off topic (sorry Hein).
Het zullen toch vooral de wat oudere meer ervaren mensen zijn met al een redelijk netwerk die echt remote gaan werken. Jongeren moeten in eerste instantie toch teren op sociale contacten en hun interesse ligt meestal nog meer op dat sociale, gemeenschappelijke deel. Het zal vooral een demografische verschuiving zijn in het CBD. Ook wel een programmatische. Nadruk komt meer te liggen op ruimten voor interactie. Dat was al te merken in de progressieve kantoren van Google, Apple,...campus achtige concepten, groen, fietsen,...De cubicle office is dus wel op weg naar een stille dood en verplaatst zich naar je huis. Die hele evolutie was zowieso al aan de gang (mede geholpen door gewoon de technologie), COVID is meer een versneller die ook de meest starre kantoorvreter heeft laten zien dat veel wel kan remote.

Meer on topic dan: dit geeft je denk ik toch wat meer ruimte om verder dan de grote steden te zoeken (als je een bepaalde skill set hebt). Niet allen verder van het CBD maar ook meer regional. De tijd is er rijp voor. In principe meer mogelijkheden.
 
Zie ook mijn eerdere post ;). Wellicht eerst een paar jaar in een Capital. En dan als je een netwerk/CV hebt opgebouwd meer Regional.
 
Dat is inderdaad wel de grootste banenmarkt, dus grootste kans, zeker in mijn richting. Zou je in dit geval vermelden dat je naar een sponsorship op zoek bent? Toen ik vorig jaar solliciteerde heb ik wel wat recruiters gesproken, maar het liep telkens stuk op het visa. Voelt een beetje als een kip en ei verhaal

Timing kan ik je voordeel werken. Er zijn nu veel minder visa migrants op de markt dus is er denk minder competitie.
In Sydney (en Melbourne) heb je uiteraard veel meer opties.
De grote bedrijven zijn bereid om je te sponsoren, het is aan jou om jezelf te verkopen en aan te tonen dat je de juiste keuze bent.
Ik weet niet of je van te voren je visa status duidelijk moet aangeven, misschien beide strategien proberen.
Kijk welke aanpak je de meeste Interviews geeft.

Het is geen makkelijke weg, maar ook niet onmogelijk.
 
Last edited:
Kijk eens op Seek. Dat is een bron van information. Als je naar de company profiles kijkt heb je gelijk flink wat grote namen te pakken en welke bedrijven mensen zoeken in jouw vakgebied. Met wat filters kun je goed gericht zoeken. Alleen de reviews niet geloven....
 
. Met wat filters kun je goed gericht zoeken. Alleen de reviews niet geloven....
LinkedIn kun je ook een hoop vinden, en wat reviews op Glassdoor. Moet zeggen dat de seek reviews voor HSQ wel overeen komen met de realiteit.
 
Kijk eens op Seek. Dat is een bron van information. Als je naar de company profiles kijkt heb je gelijk flink wat grote namen te pakken en welke bedrijven mensen zoeken in jouw vakgebied. Met wat filters kun je goed gericht zoeken. Alleen de reviews niet geloven....
Wij zijn via seek bij een recruiter terechtgekomen die ons aan een andere job heeft geholpen. Zo kan het natuurlijk ook.
 
Dag allemaal, na een poosje radiostilte, een teken van leven vanuit onze kant.

Na onze 'vakantie' in FNQ zitten we inmiddels al een paar weken op de Tiwi Islands boven Darwin. We kregen daar beide een super leuke baan aangeboden op een werkelijk paradijselijke plek. Zal geen foto's sturen, dat wekt wellicht jaloezie op ;) helaas heeft deze baan helemaal niets te maken met het verkrijgen van een PR, vandaar dat onze zoektocht naar informatie weer verder gaat nu we enigszins geland zijn.

We weten dat we enorm tegenstrijdig bezig zijn, namelijk korte termijn planning (nu leuk werken en zo veel mogelijk nu genieten) t.o.v. de kansen vergroten om hier eventueel te mogen blijven. De keuze tussen verstand en gevoel is echt rot, hebben vrijwel altijd alles op ratio gedaan, daar 2 jaar geleden mee gestopt en gewoon "go with the flow" gegaan en nu weer tegen je gevoel ingaan is lastig. Misschien ook omdat het grote plaatje vaag is, hoe groot is de kans immers dat we mogen/kunnen blijven?

Het is nu zoeken naar een mooie middenweg, wat voorlopig betekent dat we hier blijven, maar tegelijkertijd wel gaan solliciteren elders in het land en op basis van de hoeveelheid reacties besluiten wat onze volgende stap is. Enige rotte van dit plan is, dat we geen telefoonbereik hebben, dus er wellicht een deel van de reacties verloren gaan..

Binnenkort wel een gesprek met Visa4you plannen, ze hebben een fijne/enigszins hoopvolle reactie gestuurd, dus wellicht dat een agent ons wat meer sturing kan geven.

Anyway, dat was het voor nu weer even. We houden u op de hoogte :)
 


OFX
Back
Top