Update Liam en Marieke

Hi

Geniet nog ff je laatste daagjes met LIam en voor je het weet zijn die weken voorbij en zijn jullie weer samen in het o zo mooie Perth :up:

Ha Marieke,

Nee helaas, ik heb de MDGO-SPW gedaan op het interven college in Venray en niet in venlo. Wel van 1993-1996 dus het had inderdaad zomaar gekund!! Ken dus wel verschillende mensen uit venray omdat ik daar 3 jr op school gezeten heb, dus misschien ken ik wel mensen die jij ook kent.....het zou zo mar kenne  :wink:

Het oproepwerk heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat ik de voorkeur gaf aan permanent partime. Voor een buro als oproepkracht ligt het salaris zo's $5,00 per uur hoger ofzo, maar ja daar bouw je dan ook geen vakantie/ ziektedagen en super op....
Maar oproepwerk is wel makkelijk als je nog niet zeker bent van je functie.

Het is inderdaad heel onduidelijk allemaal, wat is wat? Ik ben nu bijv. een Residential Support Worker...
Ik kreeg als de tip: ga eens een praatje maken op een ziekenhuis, bij de mental health afdeling (zonder patienten).
Die weten vaak waar mensen nodig zijn in het veld wat jij zoekt en waar je naar op zoek bent, want inderdaad naar welke functie ben je op zoek, hoe weet je dat?....

Ik heb de tip opgevolgd en ze waren heel aardig in het zkh en behulpzaam en toen ik uitlegde wat ik gedaan had en wat ik wilde doen, gaven hun aan dat DADHC probably the best way to go was...ook gaven ze aan wat mijn zoekwoorden op internet konden zijn, hun gaven bijv residential support worker, community worker etc aan, terwijl ik al die termen nog niet gebruikte met zoeken.
Die man zei ook nog, als je binnen 2 wkn nog geen baan hebt, dan bel me maar, dan kijken we wat we nog meer kunnen doen.
Binnen 2 wkn zat ik in de soll.procedure van dadhc, die dan vervolgens wel 8 wkn duurde, maar toch....nu heb ik een goede baan!

Ik zeg niet dat alle ziekenhuizen zo behulpzaam zijn, maar mij heeft het geholpen en het was bovendien goed voor mijn zelfvertrouwen om zomaar op gesprek te gaan bij een ziekenhuis...hihi

Ik geloof dat klasse-assistent minder verdient ( geen onregelmatigheidstoeslag  :-() maar als je een vaste aanstelling krijgt na een jaar ofzo, dan krijg je de schoolvakanties enzo doorbetaald dus das dan wel weer lekker. Maar ik weet niet of dat bij elke school zo is...

Weet ook niet welke instanties ze allemaal in Perth hebben, maar DADHC bijv is van de overheid en als je een overheidsinstantie hebt, dan ben je vrijwel zeker van een goed loon ( voor dat veld vergeleken met andere buro[s) en goede voorwaarden zoals je Super....

Succes en als je nog iets wil weten over het grijze gebiedje, let me know en geniet van de pepernoten!!!
greetzz

Heuj, goeie tip Angelique! Maar waar staat DHADC ook alweer voor...?
Ik ken wel een paar luitjes uit Venray. De voornaamste zijn Cindy Ewalts en Jill van Mil, en mijn ouders wonen er nu ook weer (martin en maria aan den Boom)
Kep zeker wat aan jouw tips, nogmaals bedankt!!! Kan best zijn inderdaad dat ik nog meer vraagjes op je af ga vuren!
Enne, Maluka, bedankt voor jullie aanbod, khoop dak er aan toe ga komen in NL om jullie op te zoeken maar kmoet zeggen dat de agenda al aardig vol begint te raken, haha! Hopelijk vergaat jullie alles goed met t verkrijgen van jullie visa.
Zo, bedtijd nu, laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Vandaag was t zover... Om 3.00 's nachts hebben we Liam naar vliegveld Cork gebracht, om vanuit daar naar London Heathrow, Singapore Airlines en tenslotte Perth te vliegen. Tranen met tuiten heb ik gejankt, sjonge jonge :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:...
Over 7 weken zit ik gelukkig lekker bij hem daar!
We stonden trouwens voor een minder leuke verassing op t vliegveld, misschien kan ik jullie door mn tip wel wat ellende besparen...
Liam vliegt met SA en hij mocht 40 kg Bagage meenemen. (gek, ik maar 35 maar goed ik vlieg vanaf Amsterdam en niet Ierland)... Dus hij en ik hadden allebei een heeeele grote koffer gekocht en hebben er veel tijd aan gespendeert om alles zo netjes mogelijk vol te proppen in zn koffer (kwam tot 39 kg). Bleek bij t inchecken dat de koffer MAX 32 KG mag wegen, ivm het niet overbelasten van de koffergooiers/tillers. Hij had dus zijn 39 kg over 2 koffers mogen verdelen!!! Wij waren echt verbaasd want we dachten altijd dat je maar 1 koffer mee mocht nemen. Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben (met SA) Ga t zeker zelf navragen bij SA Amsterdam, kan ik me die stress vermijden!

Wel raar nu, ben in mn eentje in Ierland nu... Nog 3 weken werken en dan vlieg ik 4 dec naar Nederland om vervolgens van 5 tm 9 dec naar de Canarische eilanden te vliegen met mn moeder en zus.
De reden dat ik nog in Ierland ben had te maken met een 2e baan die ik erbij had vanaf juni die me enorm veel nieuwe en positieve werkervaring zou geven en bovendien ook nog eens bijna 3x zoveel betaalde dan de baan die ik er al bij had. Helaas heb ik maar 2 maanden kunnen werken daar ivm verschillende omstandigheden (buiten mij om). Liam kon eeeeccchhht niet meer wachten, heeft t al erg lang uitgesteld en ik heb er in juni voor gekozen om meer werkervaring op te doen en leuke centjes te verdienen. Bovendien kan ik op die manier wel (en dat was 1 van de hoofdredenen) een paar weken in Nederland doorbrengen met familie en vrienden en kerst vieren.
Komt allemaal wel goed. Ben wel een beetje verdrietig nu zo zonder mn mannetje maar kheb geduld. Ga vanavond lekker bij zijn mutti ierse stoofpot eten, mmmmmmmmmmm...

Nog even een paar weken doorbijten en dan zijn jullie weer samen. Maar zo te lezen ga je die weken wel doorkomen met alle leuke reisjes die je nog in het verschiet hebt.

Die 32 kg per koffer hanteren veel luchtvaartmaatschappijen hoor, dus ook SA vanaf Amsterdam (http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/content/before/plan/baggage_allowance.jsp)

Veel succes en veel plezier de komende tijd, Chantal

Tenk joe, kan dus met en gerust hart 2 koffers insjekke! Een heeeele grote (zonder vh gewicht vd grote koffer) en ene kleine...!

No worries about de koffers: Wij vlogen ook met SA en hadden (met zijn tweetjes) 3 koffers en 6 (of 7) KPN dozen bij ons ... Geen probleem, zolang het totaal gewicht maar niet over de limiet is. En inderdaad per koffer het gewicht in de gaten houden ;-)

Hè Marieke, tranen met tuiten, gekke muts toch ;-)! Je bent zó, floep, weer samen, voor je het weet!

Ik zit nog even te denken... 32 max per koffer, en jij mag 35 meenemen, dan doe je er het best aan om een zo licht mogelijke kleine koffer of misschien zelfs een tas te kopen. Want zelfs een kleine koffer weegt al gauw 4 kilo!

Nou, kiep us poostut!

Ireen

Hey Irene, de tranen zijn langzaam maar zeker een beetje op nu, heb net mn menneke aan de telefoon gehad voor de 1e keer na zn vlucht dus ben beetje opgelucht! Tis daar 8 uur verder en twas 39 graden daar vandaag in Perth, tjonge jonge. Gaat nu met zn huisgenoten naar t strand (5 min van t huis!) ben jaloeoeoers!
Wat betreft koffers; kneem inderdaad 1 grote mee en 1 klein tasje voor al mn textielwaren. Tanx voor tip! Toch gek dat sommige (dezelfde) vliegtuigmaatschappijen andere regels mbt baggage allowance hebben, maar ja!
enne bedankt voor t grappige filmpje, haha!

Ja, zelfs al zou je een max van 20 hebben en 't niet erg vinden om voor 15 bij te betalen (ik zeg maar iets raars), dan is 32 toch nog de max. Da's voor de ruggen van de tillers hè!

Leuk dat Liam meteen het locale leven c.q. de zee in springt!

En graag gedaan ;-)

Hey Mariekske. Goed om te horen dat Liams vlucht goed is gegaan! Je zult zien dat de komende 3 weken sneller gaan dan je denkt :up: Voor je het weet zit je weer bij je familie in NL :) Hoop dat de Irish Stew lekker was ;)

eksektly! Bedankt voor de opbeurende woorden. Voel me ook alweer stukken beter! De irish stew was super lekker en voor vanavond heb ik gekookt voor Liam's ouders; zuurkool stamp met echte unox rookworst (of zoals Liam t uitspreekt; uni-nox). Toen ik de laatste x in NL was heb ik de unox worst meegenomen want dat kennen ze hier in Ierland helaas niet! :shock:

Hoi Marieke,

Wanneer kom jij eigenlijk aan in Perth?? Je vriend zit er dus al! Nou het is inderdaad geweldig weer hier dus als je snel komt val je met je neus in de boter :up:

Gezellig als je de volgende meidenavond (met de dutchies) erbij bent!

Succes met je laaste weekjes!

Groetjes Marie

Hey Marieke,

DADHC staat voor Department of Ageing, Disability and Homecare...ik had er nog nooit van gehoord, maar ze hebben nogal wat huizen!
Ik dacht dat je uit Venray kwam, maar het is Venlo niet? Ken de mensen die jij opnoemt, ken alleen nog een paar mensen vt Interven; brigitte gouwmans, iris couwenberg....komt t bekend voor? Och ja we kunnen wel allerlei namen op gaan noemen he, haha....

Als je nog vragen hebt, nu of later, dan kun je het me altijd vragen natuurlijk! No worries...

Fijn dat je genoten hebt van de irish stew en van je rookworst natuurlijk, persoonlijk vind ik de HEMA rookworst lekkerder dan die van UNOX  :grin:

enjoy your time in ireland/ netherlands, you'll be here before you know it

groetjes Angelique

hey Marie,

Ik vertrek 29 dec dus ben 30 dec in Perth!
Enne... Ang, kep eigenlijk nog nooit rookworst vd hema gehad maar kdenk dat ie bedorven  zou zijn eer ie in Ierland op ons bord was beland...
Heb hier ook nog (chocolade) pepernoten liggen om de ierse kids te laten proeven. Het is overigens hilarisch om de gezichten van de ieren te zien als je hen vertelt over Sinterklaas, denk dat alleen Nederland en klein gedeelte van duitsland hier aan meedoen?

Pepernoten. Stomtoevallig staat er net dit artikel in het NRC: (voor het hele artikel, zie http://www.nrc.nl/wetenschap/article821944.ece/Stof_in_pepernoten_kankerverwekkend ) Hoera hoera....  :oops:

Stof in pepernoten kankerverwekkend
Verhoogd risico op kanker door acrylamide bij mensen aangetoond

Acrylamide zit in chips, frites, koffie en koekjes zoals pepernoten en speculaas, en is bij mensen waarschijnlijk kankerverwekkend. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek.

Pepernoten, taai taai en speculaas zijn acrylamiderijk. 

Rotterdam, 15 nov. Acrylamide in het eten verhoogt de kans op baarmoeder- en eierstokkanker. Onderzoekers van de Universiteit Maastricht, van de Voedsel en Waren Autoriteit en van TNO Kwaliteit van Leven die de ontdekking deden stelden daarmee voor het eerst vast dat acrylamide bij mensen vermoedelijk kankerverwekkend is. Het onderzoek is gisteren gepubliceerd in het Amerikaanse wetenschappelijke tijdschrift Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention.

In 2002 ontdekten Zweedse onderzoekers – min of meer bij toeval – dat er acrylamide zit in gebakken voedsel waar meel en suiker in is verwerkt: chips, frites, koekjes, crackers en brood. Later werd het ook in koffie gevonden. Acrylamide is officieel geclassificeerd als kankerverwekkende stof, op grond van proefdieronderzoek. Het nieuws raasde wereldwijd rond en veroorzaakte ongerustheid. Ook het typisch Nederlandse product ontbijtkoek bleek veel acrylamide te bevatten. Toevallig ontstaan door een ‘ideale’ combinatie van meel, glucose- en fructosestroop en het bakpoeder ammoniumbicarbonaat. Andere gekruide koekjes zijn soms acrylamiderijk. In de komende weken zijn dat vooral pepernoten, taai taai en speculaas.

oei, das zeker geen geod nieuws. Khoop wel dat als je deze voedingsmiddelen met mate gebruikt de schade heeeeel erg klein is. 1x pepernoten per jaar moet kunnen toch... Maar niet teveel dan...
Veel mensen weten ook niet dat te weinig eten van fruit en groente ook kan bijdragen aan t ontwikkelen van deze akelige ziekte...

Ik denk dat die één keer per jaar pepernoten ook wel moet kunnen hoor. Maar er zijn groot-ontbijtkoekgebruikers in Nederland.

Te weinig eten van fruit en groente. Interessant onderwerp ook. Vroeger kregen ze op lange bootreizen scurvy (en dankzij jouw post schoot het Nederlandse woord me weer te binnen; scheurbuik), wat een pijnlijke, nare dood veroorzaakte. Tegenwoordig however, zijn er weer andere zorgen om groenten en fruit, en dat is de hoeveelheid chemicaliën die in de grond zit én waarmee alles bespoten wordt. Wist je dat in een onderzoek bleek dat - uit een 'gewone' groep stadmensen - mensen die juice bars regelmatig bezoeken de hoogste levels van bepaalde chemicaliën in hun bloed hadden, en op tweede plaats de mensen die fruit en veges 'handlen'? Fijijijijijn.

Dan maar een keertje die pepernoten met Sinterklaas!

Hoest trouwens met Liam, nog andere opdrachten gekregen? ;-)

Back