Ha Marieke,
Nee helaas, ik heb de MDGO-SPW gedaan op het interven college in Venray en niet in venlo. Wel van 1993-1996 dus het had inderdaad zomaar gekund!! Ken dus wel verschillende mensen uit venray omdat ik daar 3 jr op school gezeten heb, dus misschien ken ik wel mensen die jij ook kent.....het zou zo mar kenne :wink:
Het oproepwerk heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat ik de voorkeur gaf aan permanent partime. Voor een buro als oproepkracht ligt het salaris zo's $5,00 per uur hoger ofzo, maar ja daar bouw je dan ook geen vakantie/ ziektedagen en super op....
Maar oproepwerk is wel makkelijk als je nog niet zeker bent van je functie.
Het is inderdaad heel onduidelijk allemaal, wat is wat? Ik ben nu bijv. een Residential Support Worker...
Ik kreeg als de tip: ga eens een praatje maken op een ziekenhuis, bij de mental health afdeling (zonder patienten).
Die weten vaak waar mensen nodig zijn in het veld wat jij zoekt en waar je naar op zoek bent, want inderdaad naar welke functie ben je op zoek, hoe weet je dat?....
Ik heb de tip opgevolgd en ze waren heel aardig in het zkh en behulpzaam en toen ik uitlegde wat ik gedaan had en wat ik wilde doen, gaven hun aan dat DADHC probably the best way to go was...ook gaven ze aan wat mijn zoekwoorden op internet konden zijn, hun gaven bijv residential support worker, community worker etc aan, terwijl ik al die termen nog niet gebruikte met zoeken.
Die man zei ook nog, als je binnen 2 wkn nog geen baan hebt, dan bel me maar, dan kijken we wat we nog meer kunnen doen.
Binnen 2 wkn zat ik in de soll.procedure van dadhc, die dan vervolgens wel 8 wkn duurde, maar toch....nu heb ik een goede baan!
Ik zeg niet dat alle ziekenhuizen zo behulpzaam zijn, maar mij heeft het geholpen en het was bovendien goed voor mijn zelfvertrouwen om zomaar op gesprek te gaan bij een ziekenhuis...hihi
Ik geloof dat klasse-assistent minder verdient ( geen onregelmatigheidstoeslag :-() maar als je een vaste aanstelling krijgt na een jaar ofzo, dan krijg je de schoolvakanties enzo doorbetaald dus das dan wel weer lekker. Maar ik weet niet of dat bij elke school zo is...
Weet ook niet welke instanties ze allemaal in Perth hebben, maar DADHC bijv is van de overheid en als je een overheidsinstantie hebt, dan ben je vrijwel zeker van een goed loon ( voor dat veld vergeleken met andere buro[s) en goede voorwaarden zoals je Super....
Succes en als je nog iets wil weten over het grijze gebiedje, let me know en geniet van de pepernoten!!!
greetzz