Update Liam en Marieke

Hoi

Sterkte met die verstandskiezen ,beter daar dan hier laten doen scheelt weer poen. :roll:
Perth is duur wat huren betreft en als je de krant moet geloven wordt het alleen maar meer.
Volgens mij wonen de meesten boven de rivier of richting Rockingham

Begin nu toch nieuwsgierig te worden ;) Zal eens opzoeken waar het ligt, want dan weet ik dat in ieder geval! Heeft Liam z'n verstandskiezen nog?

ja hij heeft ze alle 4 nog. Tandarts zegt nu dat hij er 2 zelf kan trekken/snijden maar dat de wachtlijst voor andere 2 bij ziekenhuis zo lang is dat ie t in Oz zal moeten doen. Zal ie dus mooi weer in de buidel moeten tasten want kneem aan dat wanneer je je bij een tandarts aanmeldt, ze alle foto's overnieuw maken en kunnen zien dat hij de verzorgingsstaat centjes zal gaan kosten... Ben benieuwd of hij het betaalbaar in Oz kan doen!
Eigen schuld dikke bult, roep al maaaanden dat ie t beter te vroeg dan te laat kan regelen...doei!

Jeroen kwam vorige week thuis met het verhaal dat iemand van zijn werk 4 verstandskiezen liet trekken en dat hem dat $ 2000 kostte.

Heb je alvast een indicatie van de kosten.

Erna

hmmmm, van dat geld kun je heeeeel veel tim tams kopen. Zonde zeg... Heeft die persoon wel een private ziektekostenverzekering...?

weer wat dingen van de lange lijst kunnen strepen, zoals 3 referenties aanvragen, jeueueuj! Mn autootje staat nu ook te koop en mn CV is bijijna klaar... Ben me langzamerhand aant orienteren op de arbeidsmarkt en heb een paar vraagjes, hopelijk kunnen jullie me verder helpen...!

-In veel advertenties wordt gevraagd om een 'work with childrens check'... En om een 'medical clearance' to work with children. (Ik ben een welfare werker en hoop met kinderen te kunnen werken in Perth)
Weet iemand hoe ik hieraan kom...???
-ook wordt regelmatig om een police clearance (VOG) gevraagd, maar die van mij ligt bij DIAC toen we het visum aanvraagden en hebben we nooit goedgekeurd terug gestuurd gekregen.( is ook niet gebruikelijk lijkt me?!) Iemand van jullie die weet HOE je bij je nieuwe werkgever WEER aan een nieuwe VOG kunt komen? Kan die van mn vorige werkgevers wel meenemen maar denk dat ze toch om een nieuwe vragen/aanvragen (zo ging dat in Ierland ook)

Iemand aub ervaring/tips hiermee...?  :shock:

Alvast super bedankt! Ben ook druk op zoek naar een voorbeeld van Resumee. de opzet van mn CV (al mn persoonsgegevens, opleiding etc) heb ik klaar maar hoop dat iemand me een voorbeeld kan sturen van de echtelijke brief...

Super tenks alvast!
GruB, Marieke :up:

De work with children check kun je pas aanvragen als je in australie bent. Ik denk dat je het beste kunt vragen bij sollicitatie hoe je dit kunt doen.
Verder ben ik hier niet zo vaak meer, mede omdat ik (voorlopig) toch niet ga emigreren. Ik wil je dus nu alvast heel veel plezier en geluk wensen in australie. Ik vond het altijd erg leuk dat we een beetje dezelfde plannen hadden en had erg veel aan je vertalingen van de sph vakken. Geniet van je leven in Perth straks.

Hey Marieke,

Hier vind je alles over een Blue Card en hoe je het ding aanvraagt: http://www.ccypcg.qld.gov.au/employment/index.html

Succes met je klusjes ;-)

Ireen

Hoi Marieke

De verklaring werken met kinderen heeft Jan ook moeten hebben. Hij kreeg papieren van zijn werk die hij moest invullen dit werd opgestuurd, toen hij ze terug kreeg moest hij naar het postkantoor daar werd een foto gemaakt en hij kreeg een pasje dat hij met kinderen mocht werken.
Hopelijk heb je hier iets aan. De kosten waren dacht ik 50 dollar
Succes :up:

Leuk dat het allemaal gauw gaat gebeuren!

Die 1600 dollar per maand vind ik nog niet zoveel hoor! Dat is nog geen 400 per week en dat weer gedeeld door 2, dan betalen jullie (per stel) nog geen 200 per week. Dat klinkt mij als muziek in de oren voor het huis dat jullie beschrijven.
Ik ken Coogee niet, maar het klinkt heerlijk en er lijkt veel groen in de buurt te zijn. Lijkt me een goede fiets trip naar Fremantle!

Veel succes met afscheid nemen!

Henriette

bdankt allemaal! Ben net een paar dagen terug van Nederland bezoek, samen met Liam en zijn moeder hebben we Venray, Eindhoven, Tilburg en Amsterdam even onveilig gemaakt! Kreeg haar helaas niet op de nederlandse fiets. T mens woont op een boerderij in Ierland in een heuvelachtig gebied en heeft al meer dan 30 jaar geen fiets aangeraakt, helaas ook niet in Nederland. Liam genoot en vond t heerlijk om nog ns een frikandelletje speciaal te eten! En super om al mn vriendinnen en hun kleintjes en familie te zien. Dat was Liam's laatste x voorlopig. Nog anderhalve week en dan zalk hem alvast op t vliegtuig zetten. Aftellen is nu helemaal begonnen! Liam nog 11 dagen en ik eind december... Ben nu heerlijk aan t smikkelen van alle speculaas, taaitaai, pepernoten en drop dak mee heb gesluisd van nederland naar Ierland. mmmmmmmmmmmmmmmm Doeiiiiiiiiiiiiiiii

Nog 1.5 week! Dat gaat snel! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in NL :) Jij hoeft dus nog maar een paar weken te werken?

Nog 4 weken werken om precies te zijn! Dan van 4 dec tm 29 dec in Nederland vertoeven om vrienden en familie te zien!
Zondag vertrekt Liam naar Oz! Heeeeel vroeg in de ochtend! Hebben afgelopen zaterdag zijn afscheidsfeest gevierd, twas zeer geslaagd! Had allerlei foto's van australische beroemdheden, spinnen, slangen, kroks, skips, koala's en ozzie slang uitgeprint en aan de muur gehangen. Vonden de mensen erg interessant! Misschien een leuke tip voor anderen voor hun afscheidsfeestje...?
Begin me nu echt te realiseren dat t echt aftellen is geblazen. Ben blij als ik in Nederland ben, ben een beetje bang om me alleen te voelen hier in ierland zonder Liam. Als ik in Nederland ben heb ik t te druk om hem heel veel te missen, haha!

[quote author=mariekske link=topic=5734.msg102100#msg102100 date=1194263779]
Nog 4 weken werken om precies te zijn! Dan van 4 dec tm 29 dec in Nederland vertoeven om vrienden en familie te zien!
Zondag vertrekt Liam naar Oz! Heeeeel vroeg in de ochtend! Hebben afgelopen zaterdag zijn afscheidsfeest gevierd, twas zeer geslaagd! Had allerlei foto's van australische beroemdheden, spinnen, slangen, kroks, skips, koala's en ozzie slang uitgeprint en aan de muur gehangen. Vonden de mensen erg interessant! Misschien een leuke tip voor anderen voor hun afscheidsfeestje...?
Begin me nu echt te realiseren dat t echt aftellen is geblazen. Ben blij als ik in Nederland ben, ben een beetje bang om me alleen te voelen hier in ierland zonder Liam. Als ik in Nederland ben heb ik t te druk om hem heel veel te missen, haha!
[/quote]

Nog 4 weken!? lekker vooruitzicht! Ik denk ook dat het wel goed zal komen als je alleen in Ierland bent. Je kent er best veel mensen toch? Desnoods heel veel posten hier enzo. Topic openen in de kletsdoos "Help Mariekse haar Liamloze tijd door!" ;)
Nee... das een beetje gekkigheid, weet zeker dat je het gaat redden! Je weet dat het voor een paar weken is en je hebt een superleuk vooruitzicht! :up:

Hey Marieke,

Je zult zien; die vier weken gaan in een vloek en een zucht voorbij. Jammergenoeg zonder Liam, maar die kan je straks in ieder geval toch elke dag spreken. En vast en zeker dat je deze laatste weken her en der nog mensen wilt bezoeken etc. Gek genoeg kan ik me niet zoveel herinneren van mijn laatste N'landse dagen, behalve dat m'n beste vriendin stond te huilen, en dat brak m'n hart toch wel een beetje. M'n ouders hielden het droog, gelukkig :)

Woelige weken misschien, maar straks valt alles op z'n plekkie!

Ireen

Hoi Marieke,
Ik werk voor DADHC in een leefgroep voor gehandicapten. Om met gehandicapten te mogen werken doen ze ook een working met children en police check. Ik hoefde dit zelf niet te doen, het bedrijf heeft dat voor me gedaan nadat ik goed uit het sollicitatiegesprek was gekomen. Ook had ik daarvoor gesolliciteerd bij MSSA, das een buro wat jou inschakelt en naar verschillende groepen stuurt als oproepkracht en ook hun hebben  die police check en children check voor me gedaan....
Mensen hier zeiden "als ze je willen, dan doen hun het voor je" en das beide keren het geval geweest, zonder erom te hoeven vragen hoe of wat, dus.....het zal aan je werkgever liggen, maar bij mij stond het ook in de advertentie en ik heb het zelf niet hoeven doen, dus ik zou eerst het gesprek afwachten voordat je alles, onnodig, zelf aan gaat vragen...
Veel plezier nog in Nederland
greetzzzzz Angelique

Gaat helemaal goed komen Marieke  :up: die 4 weekjes zijn zo voorbij.
En je hebt iets leuks om naar uit te kijken.

Cheers,
Jolanda

Bedankt voor de opbeurende woorden! Kweet dat t allemaal goed gaat komen maar had gisterochtend even zo'n vervelend onderbuikgevoel... Is nu weer helemaal goed! Bedankt voor de tips mbt police/work w children's check, zal ook wel allemaal op zn pootjes terecht komen. Angelique, bedankt voor de tip! Ik zal eens rondspeuren of er voor mij ook evt. kansen zijn om oproepwerk te doen. Heb zelf SPH gedaan en SPW, en jij? Ik ken toevallig van mijn SPW opleiding in Venlo ene Angelique, wie weet kennen we ons! Ik heb van 93-96 gestudeert. Kleine kans, maar toch... Witte oit noit nie! Ben me momenteel ook aant orienteren voor werk als groepswerker in de speciale kinderzorg in Perth. Ben aant zoeken naar werk in ZKH, kinderen met Cerebral Palsy enz. Werken met dove/blinde kinderen is ook een interesse van mij. Special needs assistant op basisscholen, daar kan ik nix over vinden helaas. Iemand die me nog meer tips kan geven, khou me aanbevolen! Tis niet makkelijk om info te vinden voor werk voor welfare workers, tis zo'n breed en grijs veld!

Hey Mariekske...

Als je nu straks in NL bent en je denkt: goh...ik verveel me....je bent van harte welkom hoor in het oosten .....Geef maar een belletje en dan kunnen we vast wel wat regelen.....

Back