Update Liam en Marieke

Hee Marieke Paprieke,

Heb mn weg gevonden hoor naar deze site. En je hebt helemaal gelijk. Kan er een heleboel nuttige informatie vinden. Anyway stuur je vandaag of morgen nog ff een emailtje...

ByeBye Mark

Okidoki! Hopelijk gaat t allemaal lukken met de skills assessment. Ist je al wat meer duidelijk mbt hoe en wat? Wel leuk dat we nu ook via xpdite kontakt hebben! Heb je je al voorgesteld onder t kopje 'even voorstellen' ? :up:

[quote author=mariekske link=topic=5734.msg98012#msg98012 date=1188287875]
Keej! Heb je al concrete plannen waar je gaat wonen tegen die tijd?
[/quote]

In Perth zelf heeft scarborough wel mijn voorkeur, maar ik zie wel als ik daar ben wat ik voor n leuks kan krijgen...

Hi Marieke en Liam

Heeft even geduurd en heb ontzettend veel gemist maar hier zijn we dan toch weer.
Van harte met jullie visa's in de paspoorten.
Gaat nu dan toch eindelijk gebeuren.

Wat betreft al die kleine dingetjes in Nederland, gek he ik zie ze nu ook heel anders dan toen we nog gewoon daar woonden.
ben ze wel meer gaan waarderen.
maar als je ze op de weegschaal legt wegen ze toch aan het eind niet op tegen de nadelen die NL toch ook te bieden heeft.
Ik begrijp nog niet helemaal waar jullie nu gaan wonen?

Groetjes, Mariette

In Perth!!! (tis trouwens zo grappig hoe de meeste nederlanders ebn dan met name  de wat meer ouderen-generatie het uitspreekt; perZ

En wat te denken hoe sommigen Brisbane uitspreken...
Vaak klinkt dat als: Brisbeen (en dan een been zoals je je ledemaat uitspreekt in het NL)
Ikzelf zeg altijd: (fonetisch) brisbun. Dit lijkt me de juiste, maar ja..of de Ozzies hier ook over zo denken..

Ja Maluka, Brisbane wordt helemaal als 'Brisbun' uitgesproken, alleen ietsje zachter dan je op papier kan laten zien. En dat is de normale uitspraak, niets aan verpopulariseerd. :)

Ha, en tis ook zo grappig hoe sommigen Cairns uitspreken; currens! ipv Cehn's! haha!
Kga deze week beginnen met t opzoeken van Ozzie resume's aangezien ik heb begrepen van sommigen dat CV's anders zijn hier in Oz. Hoeveel pagina's hebben jullie gemaakt voor je Resume? Ik heb begrepen dat het oke is dat je Resume meer info kan bevatten dan de Nederlandse...? In Ierland wordt mijn stage ervaring namelijk zeer gewaardeerd, met tegenstelling tot Oz. En  nu met mn vrtijwilligerswerk in Ierland en 2 banen wordt mn cv/resume NOG groter en misschien mag ie niet al te lang zijn.Wat is jullie ervarin hierin?

CV: 2 a 3 pagina's - afhankelijk van werkervaring/opleiding. Moet informatief zijn, maar niet langer dan nodig is.

Het grote verschil is niet het resume maar de sollicitatiebrief zelf. Vaak kan dat een hele lange brief worden (3, 4, 5, 6 pagina's) omdat je moet omschrijven (stuk voor stuk) hoe je aan alle eisen/voorwaarden voldoet. (Dit is zo in mijn werkveld: universiteit/health.)

(Dit wist ik in het begin niet en ik stuurde gewoon een brief 'op z'n Nederlands', ik woonde toen nog een Nederland. Heb de baan evengoed gekregen. Maar sindsdien solliciteer ik op z'n Australisch.)

MMM, hersenen willen niet meerwerken vandaag CJ. Zou je aub nogmaals kunnen toelichten wat je bedoelt met het 'stuk voor stuk omschrijven hoe je aan alle voorwaarden/eisen voldoet'. Ik heb zelf een afgeronde MBO-SPW en HBO-SPH opleiding gedaan... Sorrie, maar ik schjnappe niet helemaal... Welke eisen (nav wat) dien je te omschrijven...?

ahaaaaaaaaaaaaaaaa, dankjewel... Aan de hand van alle eisen zal ik dus gaan beschrijven WAAROM ik hieraan voldoe. Mag ik mezelf mooi gaan promoten! Ga toc ook maar ff rondsnuffelen naar meer mensen in mijn situatie. Ben nl absoluut geen held int scrijven van brieven. Heb wel een aardig idee, maar met voorbeelden kan ik veel fouten vemijden. Toch wel raar, dat je on Oz je sollicitatiebrief 3/4 kantjes mag laten maken, poeh! Maar nogmaals bedankt voor de uitleg!

Tis alweer een tijdje stil hier vanuit Ierland. Onze laptop heeft een of ander Trojan virus en staat al een tijdje bij Liam's zus om het te fixen (hopelijk) dus kunnen niet zoveel e-mailen helaas... Maar... kep weer nieuw nieuws... We hebben een huis!!!
iemand bekend met de volgende locatie; het is in Coogee, (nee, niet Sydney, maar Perth) is ong. 4 km van Freemantle en 2 straten vh strand!!! Liam's neef woont er sinds deze maand met zn Ozzie vriendin en hebben een kamer in het huis voor ons. Het schijnt goedkoper te zijn om een huis te huren met meerdere slaapkamers en deze te delen, dan een 1 bedroom appartent aangezien ze voor deze laatste een enorm belachelijk huurbedrag vragen! We gaan dus delen. Goedkoop ist niet, maar wel fijn om in een groot huis met 4 slaapkamers en 2 badkamers te wonen dichtbij Freemantle en het strand!

Is er iemand van jullie die ook in de buurt gaat / of woont??? Ben erg schieuwnierig!
Grts, marieke

Hi

Te gek dat je al onderdak hebt.
Kan je niet vertellen hoe het is om daar te wonen, wij wonen in het centrum van Perth.
Het schiet al lekker op voor jullie ben je de dagen al aan het aftellen :up:

Lekker idee, dat je al weet waar je gaat wonen! Ik ken Coogee ook niet, wij wonen in Innaloo, maar het zal vast lekker zijn, zo dicht bij het strand!!

Het aftellen voor Liam is al begonnen, ja! Nog 2 weken werken voor hem en dan 3 wkn vrij voor vertrek. Moet nog wel ff 4 (!!!) verstandskiezen laten trekken vooe vertrek, de pechvogel...! 11 Nov vertrekt hij en ik ga 4 dec naar NL tm 29 dec om dan nieuw jaar te vieren met hem. Afgelopen donderdag heb ik mijn baan opgezegd per eind nov, dus de bal is nu onoverkomelijk aant rollen! Laptop is gelukkig onverwachts gefixt dus kan weer volop mee kletsen hier!
Coogee is kwam ik net achter geen 4 maar 9 km, dus toch niet zo makkelijk te fietsen. (wil in NL op zoek naar een goede fiets, combi van stads-MTB fiets met verstelbaar stuur in hoogte) Tis dus toch iets verder fietsen als ik dacht!

Ga me ook weer meer verdiepen op de verhuurders sites, want het huis is 1600 dollars per maand en wij betalen de helft, waarschijnlijk per Nov, ik dus ook. Pijn geld voor mij aangezien ik pas eind dec. aankom maar van de andere kant kom ik meteen in een huis terecht ipv hostel of zoeken.
Khoor t graag als er meer mensen in Coogee wonen, ben erg benieuwd!
Grts, Marieke

Fijn dat de laptop gefixt is!! Huur is inderdaad erg hoog hier...op het moment geef ik ook nog meer uit dan dat er binnenkomt; echt leuk is dat niet maar het hoort erbij denk ik dan maar...
Nou, waar zijn de Coogee kenners?

Back