Update Liam en Marieke

Welk bewijs heb je dan dat je medicals gedaan zijn? Ik heb gefrontload, dus denk niet echt dat ik dat bewijs op moet sturen, maar vraag het me wel af!

[quote author=Catkin link=topic=5734.msg84176#msg84176 date=1173813652]
Welk bewijs heb je dan dat je medicals gedaan zijn? Ik heb gefrontload, dus denk niet echt dat ik dat bewijs op moet sturen, maar vraag het me wel af!
[/quote]

Nee hoor, in jouw geval is een bewijs niet nodig omdat je medicals allang processed zullen zijn wanneer jij een CO krijgt toegewezen. De CO wil er gewoon zeker van zijn dat de applicant de boel niet vertraagd. En het kan zomaar gebeuren dat je medicals in de post verloren raken en dat ondertussen ook nog eens je timeframe verlopen raakt. Als je dan geen bewijs hebt dat je de medicals gedaan hebt dan heb je dus een probleem. En omdat je de medical results naar Sydney stuurt, duurt het even voordat je CO melding krijgt van LCU in Sydney dat je medicals processed zijn. Bewijs kan zijn een notitie van de panel doctor dat je de medicals gedaan hebt of hiervoor een afspraak gemaakt hebt. Dit bewijs stuur je dan mee met alle andere info die van je verlangd wordt.

:surfer:

Hi!

MIsschien een wat late reactie maar....    :oops:
Ook wij hebben onze Medicals naar het LCU in Sydney moeten sturen, en we kregen nog bericht van ze dat het ontvangen was, maar dat ze nog een klein vraagje hadden. Inmiddels al opgelost.
De paneldoctor heeft alle uitslagen en Xray naar Sydney gestuurd, en dat heeft ons dus niets extra's aan verzendkosten gekost.
By the way, wij gaan voor SIR 495 voor South Australia, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Onze paneldoctor doet ca 1 x per week emigratiekeuringen voor Australie en hij stuurt het altijd naar LCU in Sydney.  :up:

Greetz

Aussiegirl

ik stond een uur geleden klaar om naar de paneldokter te rijden en samen met hem/haar alles op te sturen via postkantoor. Maar nu ben ik ff helemaal door de warries. Zal even alles proberen nogmaals door te lezen...!

Misschien even een tip, als je alles per koerier wilt versturen: Doe het per UPS. Die werken in elk geval wereldwijd op dezelfde manier. Die hoeven niet in je envelop te kijken. En je kan op de website van UPS aangeven dat ze het op moeten halen bij het adres van de paneldoctor.

Komt natuurlijk wel het beste uit als UPS het ophaalt terwijl jij daar bent maar ik denk dat als je even alles doorbelt en goed overlegt dat het dan ook goed komt. Bovendien, je kan op het Internet zien waar het pakketje zich bevind  :up:

Tis al op de post!
waarschijnlijk gaat alles anders hier in ierland dan in Nederland...
ik moest naar de medical docter om de envalop op te halen, en in het bijzijn van haar naar het postkantoor en het toen EN POST/dus per koerier, opsturen. Nu maar afwachten... Ben benieuwd wanneer we bericht krijgen! Mijn VOG was gelukkig ook al binnen een week binnen! :up:

jaaaaa, ben erg schieuwnierig!!! Van de ene kant sta ik te springen om weg te gaan als ik aan Oz denk, aan de andere kant heb ik nu minder haast aangezien ik nu in t prachtige Ierland woon! In augustus gaat een goede vriendin trouwen en een andere vriendin zal dan bevallen van haar 2e kindje. Wil dat eigenlijk nog graag meemaken. Misschien dat we rond sept/okt vertrekken als alles goed gaat! Zijn er voor jullie nog omstandigheden waardoor jullie na goedkeuring vh visum nog even thuisblijven...? :?

Ik hoop rond juni mijn visum te krijgen en vertrek ook pas eind oktober (waarschijnlijk). Ik wacht dus niet heel lang, maar ga ook niet gelijk weg (zit een maand of 4 tussen). Ik zelf zou heel graag zo snel mogelijk weg willen, maar wil ook nog even doorsparen en alles zo goed mogelijk afsluiten hier in Nederland. Ik gebruik deze 4 maanden om alles op en af te zeggen, afscheidsfeestje etc. Het lijkt me nu erg lang, maar uiteindelijk valt het volgens mij allemaal wel mee (zeker als we een beetje mooie zomer krijgen).
Ik vertrek dus waarschijnlijk rond dezelfde tijd (of iets later) dan jullie.

mooi zo! Lang genoeg om de nederlandse / ierse zomer nog mee te maken en hopelijk vroeg genoeg om de winter te ontsnappen, haha!  :wink:

[quote author=mariekske link=topic=5734.msg85168#msg85168 date=1174499249]
mooi zo! Lang genoeg om de nederlandse / ierse zomer nog mee te maken en hopelijk vroeg genoeg om de winter te ontsnappen, haha!  :wink:
[/quote]

Precies, eerst hier zomer en als het dan hier slechter weer wordt en het wordt lekker warm in Perth die kant op vliegen :up: Wil wel een beetje goed weer ook als ik daar aan kom natuurlijk. Ik ben dan namelijk nog lekker even werkeloos en heb dus ook tijd om buiten alle regelzaken nog te genieten  :grin:

Heb jij al werk of ideeen wat je daar wil gaan doen?

werk ideen en wat daar te doen? Ik hoop als welfare worker met jonge kinderen te kunnen werken met soc-emotionele ontw.problematiek. Zoiets als MKD (medisch Kleuterdagverblijf). Maar als dat zo moeilijk is om daar aan dat soort werk aan de slag te komen zie ik dat helaas nog niet zo snel gebeuren! Vrijwel onmogelijk om binnen dat werkveld aan de slag te kunnen in NL, of het is oproep of part time. We weten nog niet waar we precies willen gaan wonen maar wel t liefst niet verder dan 30 min rijden van het centrum. T zal waarschijnlijk eerst huren worden totdat we beide weten waar we kunnen werken. Voor Liam als electricien een stuk makkelijker dan wij SPH-ers, haha.
En andere plannen zijn om regelmatig met mn sarongetje, Liam en een flesje wijn in de avond in kings park te vertoeven en vooral te genieten van de heerlijke life style, mmmmm...
Ben erg benieuwd naar jouw plannen!!! :shock:

Ik wil graag met jongeren gaan werken. Mag in de psychiatrie zijn, alcohol/ drugs problemen of iets dergelijks. Op zich is er ook voor SPH'ers genoeg werk te krijgen. Anders ga ik eerst wel even iets anders doen...
Verder ga ik ook eerst iets huren. Het liefst in Scarborough (maar kom in de zomer aan en dan is er daar minder te huur), maar ik zit eventueel ook naar Rockingham te kijken (bepaalde wijken daar dan).
En inderdaad genieten van de life style (kings park zal ik ook nog wel eens vertoeven, net als op het strand natuurlijk).  :up: Dussuh, zie jullie wel een keer in Kings Park  :grin:

Nah, ein-de-lijk weer eens een update van Liam en ik... Maar geen super positieve... Wij zijn na onze aanvraag in okt. 2006 en opsturen van Medicals en VOG in maart en april 2007 erachter gekomen waarom we maar steeds geen bevestiging kregen van ons opgestuurd papierwerk van maart/april dit jaar. Komen er net achter dat de tiepmiep van bgb electrical (oftewel, de secretaresse van de werkgever van Liam in Brisbane, waar hij tijdens onze bekpektrip gewerkt heeft) nooit de referenties heeft opgestuurd naar DIAC...! Terwijl we daarvoor naar Oz hebben gebeld en tot 2x toe Liam's voorbeeld van referentiebrief hebben doorgestuurd. Begin april dit jaar! Dus DIAC zit gewoon al ruim 2 mnd te wachten op Liam's referentie om door te kunnen werken, AAARRRGGGHHHHH!!! Toch typisch een voorbeeld van de laid back mentaliteit van een deel van de ozzies! Moeten vanavond dus rond 00.00 ivm tijdsverschil Ierland-Oz bellen om ze eens even flink achter de vodden te zitten. Ongelofelijk, tjonge jonge. Zo, ik ben het effe kwijt en kan eindelijk weer eens melden hoe de zaken er omtrent ons visum (niet) voor staan!
Er zullen ongetwijfeld meerderen onder jullie zijn die hierdoor (ruim 2 mnd!!!) vertraagd zijn...!?
Grts, Liam en Marieke

Jeetje...wat een suffe miep daar! Heeft blijkbaar geen idee hoe belangrijk het voor jullie is! Wachten is al niet leuk, maar als het door zoiets allemaal onnodig lang duurt, is het helemaal frustrerend!
Hoe kwamen jullie er eigenlijk achter? Via de DIAC? Hoop dat je straks geod duidelijk kan maken dat ze het SNEL moet regelen.
Ben jij verder nog wel lekker aan het werk in Ireland?

[move][size=20pt]Ik wens jullie (weer) heel veel succes![/size][/move]
groetjes Anneke

Jeetje wat een gedoe  he. Eigenlijk ga je voor die relaxte mentaliteit. maar zolang je er nog niet zit, is het frustrerend.

wij hebben ook zo iets. onze contactpersoon geeft ook als antwoord van ik kan niet heksen, maar heeft niet door hoeveel werk er nog in zit, voordat je daar ben. maar gelukkig hebben we nu een ander kanaal gevonden voor de sollicitaties van mijn man.

veel succes met het vervolg.

groetjes lisette

Balen zeg. Wel fijn dat je nu weet wat het is en dat je ze nu achter hun vodden kunt zitten... Succes ermee, hopelijk is nu alles snel rond :up:

Jeetje wat vervelend, gelukkig ben je er achter gekomen alleen zonde van die 2 maanden.
Succes zo met het telefoongesprek en hopelijk maakt ze er vandaag nog werk van.
Good luck

Erna

Back