Update Liam en Marieke

Hoi Marieke

Lijkt mij erg moeilijk dat je het niet aan je vriendinnen kan vertellen , maar snap heel goed dat je zo iets niet over de telefoon wilt doen.
Je schrijft dat je vlak na kerst wilt vertrekken ,wij wilden dat vorig jaar ook, maar de tickets waren toen onwijs duur. Laag seizoen begint 6 januari weer.

Succes met alles

Erna

Wat me nou zo te binnen schiet tijdens het lezen van je laatste post over het onpersoonlijke van een telefoontje, is dat je, wanneer je in Australië woont, je ook niet even kan langsgaan om knus met vriendinnen te beppen: alles gaat dan per computer- of telefoondraden. Zal je het tóch mee moeten doen, graag of niet. Jeetje, ik snap niet dat jij je in kan houden! ;-) Misschien is dat omdat het je nu net zo voor de wind gaat...? Maar enniewee, goed kans dat je vriendinnen zeggen 'Waarom heb je dat niet eerder verteld, muts!' Want ook zij hebben tijd nodig om en soort afscheid te nemen, of gewoon met je mee te leven.

Overigens heeft Erna gelijk; als jij rond de kerst hiernaar toe wil vliegen, dan zou ik maar heel rap gaan kijken wat er nog te koop is én betaalbaar is. Het is het drukste vliegseizoen.

Succes! (en al kan je straks die promotie niet krijgen door je afwezigheid, het is toch een pluim dat ze jou voor die job willen!)

Ireen

Joh lees het nu pas! Gefeliciteerd! Geweldig nieuws eindelijk na II jaar! Ben het ook met Irene eens, bellen! Vertel het die meiden! Jij bent het 'nare' gevoel kwijt en zij kunnen het idd gaan verwerken en met je meeleven.

In ieder geval heel veel succes met alles!

Groetjes Lin

Ha! Nou heb ik al 2 avonden achter elkaar geprobeerd te bellen en zijn mn vriendinnen er niet, boe-hoeoeoe... Dus weten ze t nog steeds niet, en 1 van mn beste vriendinnen gaat vrijdag voor 3 weken op vakantie dus misschien wacht ik nog wel ff want ze is er al emotioneel genoeg over...
We hebben overigens onsPRACHTIGE visum in ons paspoort gedrukt staan! Nu is t echt helemaal officieel!

Gefeliciteerd met dat mooie visum in je paspoort. Ik zou willen dat wij al zover waren.
Wel balen van die vriendinnen. Heb je net besloten om het te vertellen en dan nemen ze niet op. Waar zijn vriendinnen toch als je ze nodig heb :wink:  :smile:

Groeten Demy

Hey Marieke,

Heb je je vriendinnen inmiddels al gesproken?
Ik ben bijna bij mijn laatste week in NL aangekomen...

Een van mn beste vriendinnen hebk t laatste verteld en die was gelukkig heel blij voor mij. Ze heeft opt moment ook een hele drukke tijd met de 2e kleine op komst in Augustus... De andere vriendin is stukken emotioneler maar heeft dan ook een verschrikkelijke tijd achter de rug en ze is nu op vakantie. Haar vertel ik t dus als ik in NL ben...
Hey Anneke, jij bent dus bijna op weg, wauw!!! Liam en ik gaan apart van elkaar hebben we besproken. Hij vertrekt waarschijnlijk half nov en ik 6 weken later, om de laatste 4 weken bij mn ouders door te brengen. Ben wel toe aan een beetje rust. De periode van terug komst in NL van Australie heeft t 1e jaar veel heen en weer gereis opgeleverd, want Liam woonde toen in Ierland en ik in NL. Het jaar erop (kwoon hier nu alweer bijna 9 maanden) dat ik in Ierland woon besteedde  ik al mn vrije dagen aan weekendjes naar Nederland om iedereen weer te zien. Ben echt een beetje toe aan een vakantie/rustperiode merk ik...!
Ik ga zo ook weer kijken naar  vliegtarieven en data. Khoop 28 dec te vertrekken. Tis wel iets duurder maar dat maakt even nix meer uit voor mij... Geld is op dat moment niet meer te vergelijken met de extra tijd die ik heb ik NL met vrienden en familie. Kwoon dan ook bij mn ouders in dus heb ook weinig kosten... Als het echt te gek wordt kan ik inderdaad nog altijd kijken naar data's na de eerste week van Januari. Bedankt voor al jullie steun! Jullie ook succes met alles!!!
Heeeeeeeeel veelliefs, xxx Marieke

Hallo Mariekske,

Ik ben ook een Limburgse meid die in de zorg sector werkt en haar Engelstalig partner in Australie op 'n working holiday visum heeft leren kennen. (En ik werkte 3 jaar jaar geleden zelfs in Venray!) Gezien een aantal overeenkomsten vind ik het altijd wel leuk om jou verhaal te volgen.

Wij zijn in 2004 terug naar Australie gegaan. Mijn vriend (tegenwoordig echtgenoot) vertrok in October, en ik vertrok in December. De reden dat mijn partner eerder wilde gaan is dat het in Australie moeilijker is om te solliciteren tussen November en Januari (denk hij) vanwege de zomer/kerstvakantie. En voor mij was het wel fijn om een aantal weken goed te tijd te nemen om afscheid te nemen van en tijd door te brengen met familie en vrienden. We zijn nog steeds blij dat we het toen zo gedaan hebben. Uiteindelijk kwam mijn vliegtuig 31 december om 8pm aan op Sydney Airport en het was toen ook heerlijk om samen het nieuwe jaar en ons nieuwe leven in te luiden.

Succes met de laatste maanden.

Hey Marieke en Liam,

congrats met jullie visums, geniet ervan !
Ben énorm blij voor jullie dat het gelukt is.

groetjes vanuit Belgenland,

Mireille

Fijn dat je je verhaal al aan een vriendin kwijt bent. Al zal de andere vriendin moeilijk zijn het komt vast ook goed.
En verder natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met de visums!!!!!!
Martin en Francine

EN KEP NET OOK EINDELIJK MN VLUCHT GEBOEKT VOOR ZATERDAG DE 29E DECEMBER!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn er nog meer mensen die dan vanuit a'dam met SA vliegen?

Hey!
Het aftellen kan beginnen! Gefeliciteerd.
Laatste kans voor een witte kerst mee te maken! hahaha!
Zit je nu nog in Ierland? Wanneeer kom je terug naar Nederland?
Nogmaals gefeliciteerd met alles!
Groeten Henk.

Mooie datum om te vliegen!
Kerst nog met familie en vrienden in Nederland en dat knallend 2008 in Australie :up:

[quote author=mariekske link=topic=5734.msg96950#msg96950 date=1187108487]
EN KEP NET OOK EINDELIJK MN VLUCHT GEBOEKT VOOR ZATERDAG DE 29E DECEMBER!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn er nog meer mensen die dan vanuit a'dam met SA vliegen?
[/quote]

Gezellig :up: Kom je ook gezellig Perth onveilig maken!

Yep! er moet nog veel uitgezocht en geregeld worden mbt waar te wonen en hoe werk te vinden. En ik weet dan ik nu al zou kunnen beginnen met t voorwerk maar ben er helaas zo ene die t best onder druk werkt! Maar vind t wel steeds spannender worden allemaal! van 44 tm 28 oct vliegen Liam, zijn moeder en ik voor een paar daagjes naar Nederland zodat mijn familie en vrienden afscheid kunnen nemen van Liam, aangezien hij eerder vertrekt dan ik. Het geeft Liam's moeder ook een kans om het land te zien waar ik opgegroeid ben en Amsterdam staat zeker op t lijstje!
Van 4 dec tm 29 dec ben ik in Nederland bij mn ouders en hopelijk maak ik een witte kerst mee! En genieten van de erwtensoep en oliebollen. Was  2 weekenden terug in Nederland voor 3 daagjes en heb toen zo genoten van al t typsiche nederlandse. de kleine gewone dingetjes zoals even gauw op de fiets stappen was zo'n genot! Hier in Ierland is alles heuvel en bovendien weinig tot geen apart fietspad. Na altijd gemopperd te hebben op NL maar er nu daadwerkelijk bijna een jaar niet gewoond te hebben waardoor je bepaalde dingen toch weer veel beter! Iedereen hier in ierland is verzot op de producten die ik altijd weer mee terug neem, en dan met name de drop en curry ketchup van Hela. Ga binnenkort mn knakworstejs verorveren met Liam, mmmmmmmmmmmmmmm!
Trusten! :up:

Dat is toch wel erg leuk, dat je de dingen waar je altijd zo op mopperde toch weer gaat waarderen als je het niet meer dagelijks hebt of kunt doen :)

Back