Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Ik heb, wegens vooropleiding, ook een verkorte (3 jarige) hbo opleiding gedaan. Middels uitleg, ondertekend door de hogeschool, en zowel alle informatie van beide opleidingen opsturen is het door de aiwcw wel goedgekeurd. Maar elk keuringsorgaan kan daar natuurlijk anders over denken. Het hoeft echter geen probleem te zijn!
 
[
Of 1 jaar Australische ervaring. Maar dat is best tricky als je daarvoor eerst je assessment moet hebben voordat je het werk uit mag voeren haha. En op welk visum voer je dat werk dan uit? ;-)

Ik was eerst aan het denken om mijn WHV te gaan gebruiken om de bridging course voor de registratie te doen en dan te werken als verpleegkundige. Juist om zo ervaring op te doen in Australië Maar als ik het zo lees gaat me dit moeilijk lukken ( met het assesment of aphra) . Dit vanwege mijn verkorte opleidingen.
Als het me niet lukt om registratie (op tijd) rond te krijgen ga ik mijn WHV gebruiken om als au pair te werken om zo goed de cultuur ervaren, mijn Engels verbeteren. Maar natuurlijk ook om het land beter te leren kennen.
 
[


Ik was eerst aan het denken om mijn WHV te gaan gebruiken om de bridging course voor de registratie te doen en dan te werken als verpleegkundige. Juist om zo ervaring op te doen in Australië Maar als ik het zo lees gaat me dit moeilijk lukken ( met het assesment of aphra) . Dit vanwege mijn verkorte opleidingen.
Als het me niet lukt om registratie (op tijd) rond te krijgen ga ik mijn WHV gebruiken om als au pair te werken om zo goed de cultuur ervaren, mijn Engels verbeteren. Maar natuurlijk ook om het land beter te leren kennen.

waar een wil is... ;)
 
Inderdaad als je het allemaal geregeld hebt, dan is dat een zeer mooie binnenkomer. Kost wel een paar ruggen die 3 maanden geloof ik, maar ja, dat is part of the deal :p
 
Inderdaad als je het allemaal geregeld hebt, dan is dat een zeer mooie binnenkomer. Kost wel een paar ruggen die 3 maanden geloof ik, maar ja, dat is part of the deal :p
Dit is mijn eerste plan om alles geregeld te krijgen. Binnenkort beginnen met alle informatie te verzamelen.
 
Dit is mijn eerste plan om alles geregeld te krijgen. Binnenkort beginnen met alle informatie te verzamelen.

Begin maar vast met sparen voor de course, ticket, verblijf en je visa. Hoewel een WHV niet heel duur is vergeleken met de andere visa opties :p
 
Begin maar vast met sparen voor de course, ticket, verblijf en je visa. Hoewel een WHV niet heel duur is vergeleken met de andere visa opties :p
Goede tip:up: Sinds mijn afstuderen in jan is het ook mogelijk om te gaan sparen. Inderdaad het WHV is niet duur maar dan overige kosten wel.
 
5000 tot 10000 eurootjes is wel een bedrag wat je als richtlijn kunt gebruiken als je echt serieus over een visum nadenkt. Het pret ;) visum WHV dat is een makkie, online paar honderd euro en gaan met die banaan.
Levensstandaard hier ligt iets hoger dan in NL, zeker in een stad als Sydney; het leven is duur. En het wordt alleen maar duurder, ook de prijzen van visa stijgen ongeveer jaarlijks.
 
wij willen het driedubbele begroten voor een mogelijke move (30k dus) :oops:
Dat doe je goed, heel reëel bedrag. Je moet tenslotte ook spullen verhuizen of nieuw kopen, huur/borg vooruit betalen, misschien een auto aanschaffen. Potje achter hand voor calamiteiten etcetera. Goed bezig @TessenEmil
Die 5- 10000 is eigenlijk ook alleen maar voor het visum en alles wat daar bijkomt.
 
@sweetlovely : Het WHV lijkt mij een goed plan. Kun je alvast oriënteren op de regio waar je zou willen gaan wonen en daar alvast de broodnodige relaties opbouwen. Studeren en meteen werken in je beroepsveld. Dat is later weer handig voor referenties of om een baan/sponsor (indien van toepassing) te vinden.

Vergeet niet ook wat cultuur op te snuiven en vakantie te vieren:up:
 
@sweetlovely : Het WHV lijkt mij een goed plan. Kun je alvast oriënteren op de regio waar je zou willen gaan wonen en daar alvast de broodnodige relaties opbouwen. Studeren en meteen werken in je beroepsveld. Dat is later weer handig voor referenties of om een baan/sponsor (indien van toepassing) te vinden.

Vergeet niet ook wat cultuur op te snuiven en vakantie te vieren:up:

Doh vergeet je dat te doen :confused: Haha
 
@sweetlovely : Het WHV lijkt mij een goed plan. Kun je alvast oriënteren op de regio waar je zou willen gaan wonen en daar alvast de broodnodige relaties opbouwen. Studeren en meteen werken in je beroepsveld. Dat is later weer handig voor referenties of om een baan/sponsor (indien van toepassing) te vinden.

Vergeet niet ook wat cultuur op te snuiven en vakantie te vieren:up:

Ik ga langzaam beginnen met informatie verzamelen om me te kunnen registreren als register nurse. Dit omdat het zolang duurt voordat je alles in orde hebt. Maar ik ben bang ze moeilijk gaan doen omdat ik de verkorte opleiding heb gedaan en dat ik uiteindelijk moet gaan studeren in Australië als ik daar wil werken als register nurse. Als ik moet gaan studeren moet ik daar niet te veel jaar over heen laten gaan. Ik kan dan misschien nog recht hebben op studiefinanciering.

Maar het plan rondom het WHV lijkt mezelf het beste plan te zijn. Dus eerst kijken of ik dit rond ga krijgen.
Ik zal niet vergeten de cultuur en wat vakantie te vieren :p Zou erg zijn als ik dat zou vergeten.
 
Mijn dochter had ook studiefinanciering via DUO toen we hierheen gingen verhuizen. Het was wel eens lastig aangezien we geen standaard geval waren en mijn dochter niet kon inloggen op de site omdat ze geen DigiD had, wat nu trouwens wel is aangepast. Bovendien loopt het studiejaar niet gelijk, aangezien het schooljaar hier gelijk loopt met het kalenderjaar. Maar uiteindelijk is alles goedgekomen.
 
Back
Top