Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Ik vermoed (en heb her eerder gelezen) dat ze de voorkeur geven aan native speaking health professionals. Als je bijvoorbeeld bekijkt waar ze vaak beurzen bijwonen dan is dat de UK.

"ze"? De AHPRA?
 
Last edited:
pff klinkt allemaal zo ingewikkeld die APHRA... jammer dat ze geen uitsluitsel geven.
Ik zit nu in mijn derde jaar van de HBO-V en hoop stiekem dat ze over een paar jaar besluiten
dat de nederlandse HBO-V gelijk is aan de australische opleiding :D
 
Ik zit nu in mijn derde jaar van de HBO-V en hoop stiekem dat ze over een paar jaar besluiten
dat de nederlandse HBO-V gelijk is aan de australische opleiding :D

Dat was ook zo voor de AHPRA langskwam :confused:
 
TessenEmil, ik ben HBO-v afgestudeerd. Geen probleem dus.

En weer reactie terug van de APHRA. In tweevoud. Eerste mail over de certificering van mijn documenten (ZUCHT).. Ze konden niet identificeren wie de documenten heeft getekend. De politie-agent die dat heeft gedaan moet een mail sturen direct naar AHPRA met zijn gegevens. Ik terug naar het bureau, jahoor, is de agent in kwestie op verlof in verband met ziekte. Enige optie is dus alles weer opnieuw te laten certificeren. Heb alweer kopieen gemaakt, morgen weer terug om ze te laten certificeren.

Tweede mail vanuit Sydney, of ik informatie aan wil leveren op de volgende punten (vanuit het welbekende 1-8 rijtje met punten). Ik moet aanvullende informatie verschaffen op de volgende punten:
-Criteria 2 (accreditatie vanuit hogeschool)
-Criteria 3 (accreditatie vanuit accreditatie-orgaan)
-Criteria 5 (bewijs van stage-uren)
-Criteria 6 (bewijs dat mn studie zich richt op verschillende aspecten binnen verpleegkunde)
-Criteria 8 (medicatie-kwalificatie) Wat ga jij hiermee doen SImon? Vind dit de meest uitdagende aangezien we geen duidelijk vak hebben gehad omtrent medicatie, valt allemaal binnen het practicum-gedeelte en de medische lessen)

Dus ik kan weer aan de slag. Moet alles half april ingeleverd hebben bij de AHPRA.
 
Ze konden niet identificeren wie de documenten heeft getekend. De politie-agent die dat heeft gedaan moet een mail sturen direct naar AHPRA met zijn gegevens. Ik terug naar het bureau, jahoor, is de agent in kwestie op verlof in verband met ziekte. Enige optie is dus alles weer opnieuw te laten certificeren. Heb alweer kopieen gemaakt, morgen weer terug om ze te laten certificeren.

Wat ik begreep van de DUO kan je de documenten laten ondertekenen in het katongerechtshof door een rechter. Ben jij gewoon naar het politiebureau gegaan? Kan je helaas nog weinig tips geven Ella. Maar wel heel fijn dat je de stappen deelt zodat wij ermee aan de slag kunnen!

Verder hebben wij een attachtment bij het diploma gekregen in het Engels als toevoeging met een gedetailieerde omschrijving. Hopelijk is dat genoeg.
 
Wat ik begreep van de DUO kan je de documenten laten ondertekenen in het katongerechtshof door een rechter. Ben jij gewoon naar het politiebureau gegaan? Kan je helaas nog weinig tips geven Ella. Maar wel heel fijn dat je de stappen deelt zodat wij ermee aan de slag kunnen!

Verder hebben wij een attachtment bij het diploma gekregen in het Engels als toevoeging met een gedetailieerde omschrijving. Hopelijk is dat genoeg.
Ik denk dat Ella al in Oz zit. Politie is daar volgens mij een Justice of Peace die ook documenten als 'echt' kopie mogen waarmerken (gratis).
 
Ik denk dat Ella al in Oz zit. Politie is daar volgens mij een Justice of Peace die ook documenten als 'echt' kopie mogen waarmerken (gratis).
Klopt, ik zit inderdaad al in Oz, dus wat andere regels etc. met betrekking tot personen die je kopieen mogen certificeren.

En contact gehad met Hogeschool Rotterdam ten aanzien van de criteria 5, 6 en 8. Ik ga nu zelf een document opstellen wat deze criteria beschrijft, en dit wordt dan goedgekeurd door de Hogeschool. Als het helemaal correct is, drukken ze het netjes af op hun papier en sturen ze het naar de AHPRA. Al met al vrij goed nieuws eigenlijk.
 
TessenEmil, ik heb het addendum bij mijn diploma inderdaad ook, fantastisch documentje wat mijn inziens ook voldoende moet gaan zijn voor criterion 5 en 6. Enige die dan overblijft wat lastig is, is de medicatie-informatie. Maar daar kan ik dus zelf mee aan de slag door dit in een document te typen en te laten goedkeuren door de HRO. Het is natuurlijk afwachten wat de AHPRA er allemaal van gaat zeggen!
 
En contact gehad met Hogeschool Rotterdam ten aanzien van de criteria 5, 6 en 8. Ik ga nu zelf een document opstellen wat deze criteria beschrijft, en dit wordt dan goedgekeurd door de Hogeschool. Als het helemaal correct is, drukken ze het netjes af op hun papier en sturen ze het naar de AHPRA. Al met al vrij goed nieuws eigenlijk

Ah dit noteer ik ff :D aangezien ik op dat punt ook zo mijn vraagtekens had!
 
Reactie terug gehad van de NVAO en de HRO. Beide instanties hebben de brieven met betrekking tot de accreditatie naar de AHPRA verstuurd.

Vanochtend naar het politiebureau geweest voor nieuwe gecertificeerde kopieën, en ze op de bus gedaan naar de AHPRA.

Enige nog te doen, is mijn medicatie-verantwoording. Gaat allemaal voorspoedig tot nu toe!
 
Hoe ga je dit aanpakken? Als je wil dan kan ik er nog wel naar kijken? twee weten er meer dan één :)
Ik heb contact opgenomen met een lerares van de Hogeschool Rotterdam, en overeengekomen dat ik over dit onderwerp zelf een document mag opstellen, wat de AHPRA-richtlijnen ten aanzien van de medicatie-lessen op de HRO beschrijft. Dan wordt dit door haar gecontroleerd, en stuurt zij het naar de AHPRA.

Ik gebruik de studiegids van het jaar 2006, plus de reader die onze lessen ten aanzien van die onderwerpen beschrijft. Ook contact opgenomen met een schoolgenoot in die tijd, die toevallig nu practicum les geeft op de HRO. Zij gaat me de materialen sturen die ze gebruikt ten aanzien van medicatie. Met al deze informatie, en de richtlijnen van de AHPRA ernaast, stel ik dit document op, dus dat moet helemaal goed komen!! Maar bedankt voor je aanbod! (het is namelijk een criteria van de AHPRA dat ook dit document vanuit je opleidingsinstituut naar hen word verstuurd)
 
grrrr ik ben al een tijdje aan het meelezen. Ik heb de verkorte hbo verpleegkundige opleiding omdat ik al mbo verpleegkundige gedaan had. Hierdoor werd het medicatie gedeelte zeer slecht aanwezig in de opleiding behalve twee toetsen en twee a drie lessen. :( Ik heb wel twee toetsen gehad een super goed behaald en de ander net een fout te veel:(. De laatste toets moesten we vooral alles terug rekeningen met twee cijfers onder de komma zonder rekeningmachine. Bij de uitslag bleek dat ik toch een van de beste was van de klas. Maar omdat iedereen vrijstelling had is erbuiten een paar lessen niet veel meer aan gedaan.

Weet iemand of de verkorte opleiding een probleem gaat worden? en het gedeelte van de medicatie-verantwoording en hoe ik dit het beste kan ?omschrijven?
 
Je krijgt gewoon een bachelor of nursing diploma van je opleiding. Dus dat lijkt mij geen probleem te worden. De medicatieverantwoording daar kan @Ellawishes je wel meer over vertellen... Bridging course it is ;-)
Nou dat weet ik niet zo zeker. FOLin heeft bijvoorbeeld MWD (social work) verkort gedaan ivm vooropleiding. Die moest bij de AASW toch wel goed uitleggen hoe dit allemaal in elkaar zat om het goedgekeurd te krijgen. De AASW zet namelijk in zijn eisen lijstje dat je een 4 jarige fulltime opleiding hebt gedaan. Geen idee hoe ze daar bij AHPRA over denken.
 
Back
Top