Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Lijkt me van niet. Weinig aan het het AHPRA proces wat je door een ander kunt laten doen. Ze zal inderdaad het immigratieproces bedoel (skilled visa/anmac etc).

Ik heb verder nog geen nieuws van de AHPRA. Heb verlenging aangevraagd voor criterion 8 en dit was me toegezegd tot 24 april. Heel even stressen doordat het hele medicatie-document nog goed moest worden gekeurd.

Gelukkig op tijd gebeurd, mijn moeder naar de HRO geweest om het op te halen en per spoed te verzenden. Met spoed verzenden kan niet naar een postbus, dus moest het naar een vriendin in Sydney die het naar de AHPRA heeft verzonden. Ze hebben nu dus al mijn aanvullende informatie op de gevraagde criteria, dus nu is het weer verder afwachten.
 
Lijkt me van niet. Weinig aan het het AHPRA proces wat je door een ander kunt laten doen. Ze zal inderdaad het immigratieproces bedoel (skilled visa/anmac etc).

Ik heb verder nog geen nieuws van de AHPRA. Heb verlenging aangevraagd voor criterion 8 en dit was me toegezegd tot 24 april. Heel even stressen doordat het hele medicatie-document nog goed moest worden gekeurd.

Gelukkig op tijd gebeurd, mijn moeder naar de HRO geweest om het op te halen en per spoed te verzenden. Met spoed verzenden kan niet naar een postbus, dus moest het naar een vriendin in Sydney die het naar de AHPRA heeft verzonden. Ze hebben nu dus al mijn aanvullende informatie op de gevraagde criteria, dus nu is het weer verder afwachten.

En belangrijk te weten voor degenen die verlenging aanvragen; ik heb maar drie weken gekregen. En als je dan in eerste instantie maar een maand krijgt om al je documentatie bij elkaar te krijgen, en je hogeschool werkt niet mee, is dit best een korte periode.

Ook kan je maar 1x verlenging aanvragen. Hebben ze de gevraagde documenten niet per gestelde datum, dan word je applicatie niet verder in behandeling genomen en moet je opnieuw starten.
 
En opnieuw betalen zeker...?

Je snapt hem! Overigens moet je ook weer voor een nieuwe applicatie betalen als de AHPRA besluit dat je de bridging course' moet doen. Niet alle documenten hoeven opnieuw ingeleverd te worden (hangt af van de geldigheid voor documenten zoals politiecheck/IELTS).

Ze zijn dan wel zo aardig dat je niet de 'International registration fee' (+/- 300 dollar) niet meer hoeft te betalen ;). Maar wel de standaard fee.
 
Lijkt me van niet. Weinig aan het het AHPRA proces wat je door een ander kunt laten doen. Ze zal inderdaad het immigratieproces bedoel (skilled visa/anmac etc).

Ik heb verder nog geen nieuws van de AHPRA. Heb verlenging aangevraagd voor criterion 8 en dit was me toegezegd tot 24 april. Heel even stressen doordat het hele medicatie-document nog goed moest worden gekeurd.

Gelukkig op tijd gebeurd, mijn moeder naar de HRO geweest om het op te halen en per spoed te verzenden. Met spoed verzenden kan niet naar een postbus, dus moest het naar een vriendin in Sydney die het naar de AHPRA heeft verzonden. Ze hebben nu dus al mijn aanvullende informatie op de gevraagde criteria, dus nu is het weer verder afwachten.
Mag ik weten wat je precies op papier hebt gezet voor criteria 8? Hoe lang had je de tijd om alles toe te sturen? Mijn opleidingen zijnnamelijk niet heel actief in het invullen van de benodigde papieren. AHPRA heeft begin april mijn papieren (die ik zelf moest versturen) ontvangen.
 
Is hier ook iemand op het forum die ervaring heeft met de bridging course. Ik zou wel willen weten wat er precies allemaal van je verwacht wordt. Ik werk al ruim 10 jaar als dialyse verpleegkundige, als ik dan ineens een verpleegafdeling op moet sta ik denk ik toch wel even met 2 linker handen op de werkvloer.
 
Mag ik weten wat je precies op papier hebt gezet voor criteria 8? Hoe lang had je de tijd om alles toe te sturen? Mijn opleidingen zijnnamelijk niet heel actief in het invullen van de benodigde papieren. AHPRA heeft begin april mijn papieren (die ik zelf moest versturen) ontvangen.
Ik had een maand +3 weken verlenging.

Voor criteria 8 heb ik mijn curriculum uit de studiegids van mijn jaar overgenomen. Dus alles omtrent medicatie en toediening. Stond vrij uitgebreid beschreven in de studiegids van toen (2006) met verwijzing naar studieboeken. Vervolgens heb ik de studieboeken erbij gepakt en alle onderwerpen opgesomd.

Dat heb ik vervolgens beschreven per studiejaar in het Engels. Dit document heb ik laten controleren op juistheid door een lerares van mijn hogeschool die het vervolgens heeft ondertekend en gestempeld enz. Dit ook zo gedaan voor de criterion waarin je je 'course outline' moet beschrijven.

Ik had ook het geluk dat een van mijn vriendinnen de werkboeken nog had waarin de lesinhoud wordt beschreven. Zonder dit had ik het nooit zo uitgebreid kunnen beschrijven.
 
Mag ik weten wat je precies op papier hebt gezet voor criteria 8? Hoe lang had je de tijd om alles toe te sturen? Mijn opleidingen zijnnamelijk niet heel actief in het invullen van de benodigde papieren. AHPRA heeft begin april mijn papieren (die ik zelf moest versturen) ontvangen.
Als het goed is heeft je 'registration officer' je ook data gegeven in haar email? Voor wanneer alle documentatie binnen moet zijn. Haal je dit niet kan je verlenging aanvragen (ik kreeg dus drie weken) en als je dit niet haalt dan moet je je application opnieuw starten.
 
Thanks voor de reacties!
Ik heb een Australische manager van een ziekenhuis in de buurt van Sydney gesproken (informeel) en zij vertelde dat er bureau's zijn die je kunnen helpen met de APHRA registratie (dus niet visum). Ik heb echter niets gevonden op internet.
Ik moet nu alles inleveren voor 4 mei (kreeg maar 2 weken om ontbrekende documenten aan te leveren) en helaas ga ik die niet halen. Ik heb afgelopen zaterdag de IELTS gehad en alleen dat duurt al 2 weken zoals jullie weten.
Waar ik inmiddels meer dan $1000 aan kwijt ben:
Aphra registratie zelf: $520,-
International criminal history check: $175,-
Ielts €190,- : $ 265,-
En dan nog vertalen van papieren (diploma, paspoort en rijbewijs) bij een instantie die aangesloten is bij de IFT (of NAATI) en het laten bevestigen dat het certified copies zijn door een notaris of de kantonrechter. Ik heb nog geen idee hoe ik dit laatste moet regelen, maar waarschijnlijk is het minder erg dan het nu in mijn hoofd zit.

Ik heb een mail gestuurd met de vraag of verloskundigen ook een bridging course moeten doen, maar dat wisten ze pas als ze alle papieren binnen hadden. Erg jammer, want ik las dat de bridging course voor verloskundigen in sommige gevallen 2 jaar kan duren met bijpassend prijskaartje. In dat geval gaat het feest voor ons helaas niet door.

*Edit: oh ik krijg de kriebels als ik lees dat je weer opnieuw mag dokken als je niet op tijd bent met alles insturen. We hadden op een hoop geld gerekend (en ook gespaard), maar dit voelt bijna als een boete terwijl je zo afhankelijk bent van andere instanties.
 
Last edited:
jeetje dat valt allemaal erg tegen @Buurvrouw Wij hebben onze vertalingen via een vertaler in Sydney gedaan, gewoon via email. Ging heel gemakkelijk en snel. Dit proces is een aardige melkkoe aan het worden geloof ik. Helaas is dat meestal het geval....
Succes is wat ik je kan wensen :)
 
Dank je Katja!
Ik heb nu een mail gestuurd naar dutchintranslation.com (zij is NAATI gecerificeerd). Hoe lang duurde het bij jou voor je papieren binnen waren? (ervan uitgaande dat dat toen nog in Nl was)
Tevens een mail naar de agent gestuurd die mijn registratie onder haar hoede heeft met een aanvraag voor uitstel.

Het is fijn om jullie verhalen te lezen en hier te schrijven!
 
nee hoor, alle papieren waren al in Oz :D en fijn gebruik gemaakt van ons visumbureau dat ons stap voor stap door het proces heen hielp!
 
Back
Top