Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Wat Gwen zegt, klopt wel. Het moet een vierjarige opleiding zijn...
Die regels werken meestal in je nadeel :(
Het is wel aan te raden de eisen grondig te onderzoeken, ook voor wat betreft de werkervaring.
Succes, ook met je studie.
 
Nou dat weet ik niet zo zeker. FOLin heeft bijvoorbeeld MWD (social work) verkort gedaan ivm vooropleiding. Die moest bij de AASW toch wel goed uitleggen hoe dit allemaal in elkaar zat om het goedgekeurd te krijgen. De AASW zet namelijk in zijn eisen lijstje dat je een 4 jarige fulltime opleiding hebt gedaan. Geen idee hoe ze daar bij AHPRA over denken.
good point, had daar idd nog niet aan gedacht. Hopelijk valt het mee:)
 
Je krijgt gewoon een bachelor of nursing diploma van je opleiding. Dus dat lijkt mij geen probleem te worden. De medicatieverantwoording daar kan @Ellawishes je wel meer over vertellen... Bridging course it is ;-)


Ik ben eind jan 2015 mijn diploma in ontvangst mogen nemen. Ik zag al staan dat ik minimaal 2 jaar werkervaring moest hebben. Van de bridging course dat wist ik al. Voor de medicatieverantwoording ga ik anders @Ellawishes dan voor benaderen.
Ik heb alleen op dit moment nog nergens kunnen vinden dat ze minimaal eisen dat de opleiding 4 jaar moet duren. Wel dat er minimaal aantal stage uren moeten zijn. Maja over 2 jaar hebben ze misschien nog wel strengere eisen. Ik kan ze misschien eens mailen of de lengte van de opleiding wat uit maakt.
 
Last edited:
Wat Gwen zegt, klopt wel. Het moet een vierjarige opleiding zijn...
Die regels werken meestal in je nadeel :(
Het is wel aan te raden de eisen grondig te onderzoeken, ook voor wat betreft de werkervaring.
Succes, ook met je studie.
waar had jij dan gevonden dat het registreren voor verpleegkundige een vier jarige studie moet zijn?
 
Ik heb alleen op dit moment nog nergens kunnen vinden dat ze minimaal eisen dat de opleiding 4 jaar moet duren. Wel dat er minimaal aantal stage uren moeten zijn. Maja over 2 jaar hebben ze misschien nog wel strengere eisen. Ik kan ze misschien eens mailen of de lengte van de opleiding wat uit maakt.

Helaas is heel veel info niet te vinden mbt de registratie bij de AHPRA, je zult waarschijnlijk contact met ze moeten opnemen maar zelfs dan zijn ze niet perse duidelijk met hun antwoorden... o_O
 
Hm, kan ook niet vinden waar je de twee jaar werkervaring-eis kan vinden? Kan eigenlijk alleen informatie vinden over de recency of practice waarin ze duidelijk alleen de drie maanden in een tijdsbestek van 5 jaar benoemen.

Anyway, als je mijn posts terugleest, Sweetlovely, kan je zien hoe ik mijn medicatie-onderdeel heb aangepakt. Heb met behulp van de studiegids van mijn jaar en de readers practicum/medisch een document opgesteld waarin ik de lesinhoud kort beschrijf, de leerdoelen ('objectives'), en wijze van toetsen.

Ik moet zeggen dat ik de AHPRA tot nu toe erg duidelijk en snel vind reageren. Maar dat kan natuurlijk veranderen zodra ze moeilijk gaan doen over mijn registratie, haha. Ik wacht het maar af! Heb alle informatie aangeleverd voor de 8 criterion (sommige stukken zullen nog onderweg zijn vanuit NL) en wacht dus alleen nog op mijn medicatie-document wat goedgekeurd moet worden door een docent van de HRO.
 
Hm, kan ook niet vinden waar je de twee jaar werkervaring-eis kan vinden? Kan eigenlijk alleen informatie vinden over de recency of practice waarin ze duidelijk alleen de drie maanden in een tijdsbestek van 5 jaar benoemen.

Anyway, als je mijn posts terugleest, Sweetlovely, kan je zien hoe ik mijn medicatie-onderdeel heb aangepakt. Heb met behulp van de studiegids van mijn jaar en de readers practicum/medisch een document opgesteld waarin ik de lesinhoud kort beschrijf, de leerdoelen ('objectives'), en wijze van toetsen.

Ik moet zeggen dat ik de AHPRA tot nu toe erg duidelijk en snel vind reageren. Maar dat kan natuurlijk veranderen zodra ze moeilijk gaan doen over mijn registratie, haha. Ik wacht het maar af! Heb alle informatie aangeleverd voor de 8 criterion (sommige stukken zullen nog onderweg zijn vanuit NL) en wacht dus alleen nog op mijn medicatie-document wat goedgekeurd moet worden door een docent van de HRO.

De twee jaar werkervaring is volgens een van de laatste veranderingen geweest. Maar ik ben gaan zoeken en vind hem niet meer. Ik zal nog eens proberen te zoeken. Ik ben er toen via via op gekomen. Ik vind op dit moment ook alleen maar recency of practice waarin ze duidelijk alleen de drie maanden in een tijdsbestek van 5 jaar benoemen.
Ik had inderdaad je post gelezen erover. Ik denk dat ik over een jaar ook eens contact opneem met mijn school. Eerst even ervaring opdoen op na mijn hbo opleiding en eerst goed sparen. Ellawishes heb jij eerst de ahpra aangevraagd en als dit rond is pas je visium of hoe heb jij het gedaan?
 
Ellawishes heb jij eerst de ahpra aangevraagd en als dit rond is pas je visium of hoe heb jij het gedaan?

Volgens mij kun je pas een werk sponsorshipvisum (457) krijgen als je je registratie hebt aangezien geen werkgever je aanneemt zonder registratie. Weet niet hoe het voor een PR is... Een alternatief is een WHV als je daarvoor in aanmerking komt maar aangezien het registratieproces langdurig is, zou ik ook daarmee wachten tot je je registratie hebt als je wil werken als verpleegkundige. Een alternatief is op een WHV naar Australie gaan terwijl je registratie wordt verwerkt en dan de bridging course doen.
 
Last edited:
Volgens mij kun je pas een werk sponsorshipvisum (457) krijgen als je je registratie hebt aangezien geen werkgever je aanneemt zonder registratie. Weet niet zit hoe het voor een PR is... Een alternatief is een WHV als je daarvoor in aanmerking komt maar aangezien het registratieproces langdurig is, zou ik ook daarmee wachten tot je je registratie hebt als je wil werken als verpleegkundige. Een alternatief is op een WHV naar Australie gaan terwijl je registratie wordt verwerkt en dan de bridging course doen.
dankjewel voor je tip. Ik kom nog in aanmerking voor WHV. Dus het is even bedenken hoe ik het wil gaan doen.
 
waar had jij dan gevonden dat het registreren voor verpleegkundige een vier jarige studie moet zijn?
Dat is de regel voor de assessment van je beroep, niet voor het registreren van je beroep.
Een fase eerder dus, een toelatingseis. Als je gesponsord wordt, is dat wellicht anders.
De bron is onze eigen situatie, ik kon het niet zo snel op internet vinden.
 
Dat is de regel voor de assessment van je beroep, niet voor het registreren van je beroep.
Een fase eerder dus, een toelatingseis. Als je gesponsord wordt, is dat wellicht anders.
De bron is onze eigen situatie, ik kon het niet zo snel op internet vinden.

Ik ben nog even gaan zoeken maar heb die eis ook nergens gevonden. Ik ben via de www.immi.gov.au bij de organisaties ANMAC gekomen die nu de assessment doet. Op dit moment staat het niet als eis erbij. Hoever ik terug kon vinden zijn de eisen in juni 2013 opgesteld.
pfff als ik door mijn verkort hbo verpleegkundige programma niet het assessment kan doen is het toch erg zuur. Net alsof die opleiding slechter is dan de 4jarige opleiding.
Ik ben steeds vaker aan het denken had ik maar de opleiding in Australië gedaan, als ik dit van te voren allemaal had geweten.
 
Sja, het is helaas niet makkelijk nee. Maar waar een wil is, is een weg. Een opleiding in Australie is bijna onbetaalbaar. Heb je genoeg geld, kan je alsnog op een studentenvisum een opleiding volgen..

Mijn visum is al rond, maar ik heb een partnervisum, dus dat heeft niks te maken met mijn beroep. Ik heb dus niks te maken met de ANMAC (omdat de ANMAC dus de assesment regelt voor een skilled migration, waar ik niet mee te maken heb) maar alleen met de AHPRA, omdat het 'enige' is wat ik moet doen, mijn registratie regelen.
 
Last edited:
En even terug komend op de twee-jaar werkeis, ik geloof dat dat wel een eis van de ANMAC kan zijn, en een visum eis mocht je 'skilled migration' willen doorlopen.. Maar ook dit komt dus niet aan de orde bij mij, gezien ik niks te maken heb met visum-eisen.
 
En even terug komend op de twee-jaar werkeis, ik geloof dat dat wel een eis van de ANMAC kan zijn, en een visum eis mocht je 'skilled migration' willen doorlopen.. Maar ook dit komt dus niet aan de orde bij mij, gezien ik niks te maken heb met visum-eisen.

Geloof dat je meer punten krijgt voor een visum als je meer werkervaring hebt :)
 
En je moet toch aan je punten komen. Ik vind het ook wel logisch dat ervaring beloond wordt. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Helaas werkt het australische visumsysteem niet echt op wilskracht.....
 
Geloof dat je meer punten krijgt voor een visum als je meer werkervaring hebt :)
Ook dat klopt, en is ook 'fair enough'. Maar ik geloof inderdaad dat je dus een minimum van twee jaar MOET hebben, wil je in aanmerking komen voor een positieve ANMAC beoordeling.
 
En voor het visum krijg je 5 punten extra als je meer dan 3 jaar werkervaring hebt :)
Of 1 jaar Australische ervaring. Maar dat is best tricky als je daarvoor eerst je assessment moet hebben voordat je het werk uit mag voeren haha. En op welk visum voer je dat werk dan uit? ;-)
 
Back
Top