Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Mijn dochter had ook studiefinanciering via DUO toen we hierheen gingen verhuizen.

Maar was dat als buitenlandse student of op een PR oid?
Volgens mij wil sweetlovey dan komen op een studievisum en het lijkt me niet dat je dan een studiefinanciering krijgt of wel?
 
nee op een whv of studievisum krijg je niks zover ik weet, het ligt allemaal aan je visumstatus/PR status. En in haar geval zal ze eerst door de APHRA goedgekeurd moeten worden om die bridging course te mogen doen en anders kost zo'n studie om op ge lijk niveau te komen toch heel veel geld. Een paar jaar studeren krijg je niet voor niks.....
 
Een paar jaar studeren krijg je niet voor niks.....

Zat even te Googlen wat de "tuition fees" zijn voor een internationale nursing student en vond dat 't toch al snel $25.000 per jaar kost voor minimaal 2 jaar als je de fast track Bachelor of Nursing kan doen en anders 3 jaar... Het verschilt per universiteit en dit was een goedkope volgens mij, de universiteit van Tasmanie...

En dan nog je levensonderhoud, boeken, reizen etc. etc... Pfff....:eek:
 
Last edited:
hatseflats.....nou schudt dat maar even uit je mouw, wederom, makkelijk maken kunnen ze altijd nog (en goedkoop) :p het is geen flauwekul *ondertussen prijs ik mij gelukkig met onze sponsor*
 
Maar was dat als buitenlandse student of op een PR oid?
Volgens mij wil sweetlovey dan komen op een studievisum en het lijkt me niet dat je dan een studiefinanciering krijgt of wel?
Destijds waren we hier op een 457 visum. Vanaf het moment dat we PR hadden was mijn dochter geen internationale studente meer en waren de kosten hetzelfde als die voor een Australisch citizen. DUO heeft ons nooit gevraagd wat voor visum we hadden. Waarschijnlijk hebben ze daar ook niet veel verstand van. Het enige wat we moesten doen is elk jaar een bewijs overleggen dat mijn dochter ingeschreven stond bij de uni.
 
Last edited:
Zat even te Googlen wat de "tuition fees" zijn voor een internationale nursing student en vond dat 't toch al snel $25.000 per jaar kost voor minimaal 2 jaar als je de fast track Bachelor of Nursing kan doen en anders 3 jaar... Het verschilt per universiteit en dit was een goedkope volgens mij, de universiteit van Tasmanie...

En dan nog je levensonderhoud, boeken, reizen etc. etc... Pfff....:eek:
Ja, dit soort bedragen kennen we. Voor een bachelor studie Medical Science aan de universiteit van Sydney waren wij $35,000 per jaar kwijt. Via DUO kregen we ca. 1400 euro per maand studiefinanciering.
 
hatseflats.....nou schudt dat maar even uit je mouw, wederom, makkelijk maken kunnen ze altijd nog (en goedkoop) :p het is geen flauwekul *ondertussen prijs ik mij gelukkig met onze sponsor*
Goedkoper zullen ze het in elk geval niet maken. De fees van de internationale studenten zijn de voornaamste bron van inkomsten voor de Sydney uni. Vergeet niet dat de meeste buitenlandse studenten hier juist komen om te studeren en die ouders kunnen het gewoon zo uit hun mouw schudden (vaak rijke Aziaten). Sterker nog, een groot deel van de medestudenten van Merel komen uit Canada. Het is nl. goedkoper om hier als internationale student voor tandarts te studeren dan als local in Canada.
 
Last edited:
Heb zelf nooit geweten dat je die ook kan krijgen in het buitenland :). Maar alles is worth a shot zou ik zo denken. Denk dat je zeker op een WHV relevante werkervaring in oz kan op doen en daarmee credits kan krijgen, goed plan. Een bijkomend voordeel is dat je in het hol van de leeuw zit ;) en dus dicht bij alle instanties die je kunnen helpen. Iets wat wij vanuit NL allemaal moeten doen. 1 Tip: zet alles op dropbox CV etc. (scan belangrijke documenten zoals je diploma's en je BIG registratie).
 
35000 per jaar en 1400 per maand retour, hmmmm ik zou daar niet blij van worden :eek: dan moet je nog wonen en leven.....
Ik wordt ook niet blij van die bedragen van Australisch onderwijs. ik ga liever de bridging course doen dan een twee jarige opleiding voor het zelfde beroep.

@TessenEmil Ik weet dat duo wel studiefinanciering geeft. Maar er zijn natuurlijk wel een paar voorwaarde waar je aan moet voldoen.
Inderdaad van whv is een goed plan. Zo kan ik daar ervaring opdoen. Bedankt voor het idee van dropbox.
Ben vandaag begonnen met informatie op te vragen aan mijn school. Voordat ik alles bij elkaar heb zal wel even duren. In de tussentijd beginnen met sparen.
 
telt werkervaring mee als het op een WHV gebeurt? weet iemand dat? specifiek voor het bepaalde visum, werkervaring wordt zwaar beoordeeld in dit soort gevallen toch?
 
telt werkervaring mee als het op een WHV gebeurt? weet iemand dat? specifiek voor het bepaalde visum, werkervaring wordt zwaar beoordeeld in dit soort gevallen toch?

Ik was geregistreerd als vpk-e op een WHV en werkte dusdanig, dat telde zeker mee voor mijn versnelde PR later.
Qua algemeen werk in de zorg, telt het niet mee omdat het specifiek werken als verpleegkundige moet zijn voor zowel de registratie als de specifieke visa...
 
duidelijk, eerst registratie regelen, dan WHV, daarna kun je gaan tellen qua werkervaring voor een permanent visum. thanks @Kims
 
Hey mederegelaars ;)

Ik ben een poos niet actief hier geweest, omdat het aanvankelijk van een leien dakje leek te gaan. Niets blijkt minder waar natuurlijk.
Ik sta nu op het punt dat ik mogelijk toch iemand in de arm wil nemen om het voor me te regelen. Ik ben inmiddels 1000,- lichter, maar het voelt alsof ik nog steeds aan het begin van de registratie sta.
Even mijn frustratie uiten hoor. (jullie weten hoe het is) Mijn man heeft het (te) makkelijk, wat maakt dat hij mijn frustratie overdreven vindt.
Ik ga even bij lezen en hoop weer wat wijzer te worden.
 
En hoe neem je iemand in de arm? Waaraan heb je de 1000 dollar gespendeerd, en hoe en wat? Ben benieuwd naar je verhaal..
 
En hoe neem je iemand in de arm?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar want volgens mij moet je op zijn minst het merendeel van het werk zelf doen... En ik heb niet eerder gehoord dat er organisaties zijn die het voor je doen.
 
Inderdaad, je moet het zelf doen.
Maar het grote voordeel van een bureau is, dat zij de stappen uitzetten en je aanwijzingen geeft wat je moet verzamelen en hoe je het aan moet bieden.
Tevens kan het een groot voordeel zijn als je een bureau hebt dat weet welke paden te bewandelen.
Kost wel weer geld daarentegen, maar het kan het verschil zijn tussen slagen en falen.
 
Maar het grote voordeel van een bureau is, dat zij de stappen uitzetten en je aanwijzingen geeft wat je moet verzamelen en hoe je het aan moet bieden.
Tevens kan het een groot voordeel zijn als je een bureau hebt dat weet welke paden te bewandelen.

Dat geldt voor visa inderdaad maar ik vraag me af of dat ook voor je verpleegkundige registratie geldt...
 
Back
Top