Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Ik kan wel gillen deze ochtend... Alle gegevens waren op tijd bij Aphra, behalve...
The Oxford house heeft mijn Ielts resultaten niet naar de Aphra gestuurd. Ze zeiden dat het electronisch moest, terwijl ik specifiek gevraagd had het per post te doen.
Nu kreeg ik vanmorgen een email van de Aphra dat ze niets hadden ontvangen en de deadline verstreken is... Het was het enige onderdeel dat ik nog moest (laten) aandragen.
Gelukkig hebben ze me nog 1x een nieuwe uitstel datum gegeven.
Ik heb The Oxford house gebeld en gemaild en bestookt en hoop dat ze het alsnog snel verzenden. Maar nu twijfel ik of ik niet mijn eigen originele zal verzenden. Ik krijg daarna geen nieuwe meer zelf, maar misschien lukt het op die manier. Zou te stom voor woorden zijn als het dalijk hierop stagneert.
Wat zouden jullie doen?
 
Sturen! En snel, want je weet gewoon niet zeker of zij het wel gaan versturen. Is het risico niet waard, dus hup naar het postkantoor!
 
Ik kan wel gillen deze ochtend... Alle gegevens waren op tijd bij Aphra, behalve...
The Oxford house heeft mijn Ielts resultaten niet naar de Aphra gestuurd. Ze zeiden dat het electronisch moest, terwijl ik specifiek gevraagd had het per post te doen.
Nu kreeg ik vanmorgen een email van de Aphra dat ze niets hadden ontvangen en de deadline verstreken is... Het was het enige onderdeel dat ik nog moest (laten) aandragen.
Gelukkig hebben ze me nog 1x een nieuwe uitstel datum gegeven.
Ik heb The Oxford house gebeld en gemaild en bestookt en hoop dat ze het alsnog snel verzenden. Maar nu twijfel ik of ik niet mijn eigen originele zal verzenden. Ik krijg daarna geen nieuwe meer zelf, maar misschien lukt het op die manier. Zou te stom voor woorden zijn als het dalijk hierop stagneert.
Wat zouden jullie doen?
Is het niet mogelijk om zelf een gecertificeerde kopie te sturen?
 
Is het niet mogelijk om zelf een gecertificeerde kopie te sturen?
Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen duidelijke einddatum heb gekregen. Kreeg wel een nieuwe datum voor het opsturen van mijn gecertificeerde documenten, want ze vonden ze niet goed gecertificeerd, maar voor de andere documenten geen einddatum ontvangen. Nu willen de HBO-V en de accreditatie organisatie van de dialyse opleiding niet echt mee werken. AHPRA lijkt dan geen begrip te hebben voor het feit dat je afhankelijk bent van andere organisaties als ik hier alle reacties zo lees. Ik hoop maar dat AHPRA dan vindt dat mijn papieren op tijd binnen zijn.
 
Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen duidelijke einddatum heb gekregen. Kreeg wel een nieuwe datum voor het opsturen van mijn gecertificeerde documenten, want ze vonden ze niet goed gecertificeerd, maar voor de andere documenten geen einddatum ontvangen. Nu willen de HBO-V en de accreditatie organisatie van de dialyse opleiding niet echt mee werken. AHPRA lijkt dan geen begrip te hebben voor het feit dat je afhankelijk bent van andere organisaties als ik hier alle reacties zo lees. Ik hoop maar dat AHPRA dan vindt dat mijn papieren op tijd binnen zijn.

Het zijn en blijven ambtenaren die alles lekker volgens de regels willen en/moeten doen en het over enorm veel schijven moet. Nu heb je met meerdere ambtelijke molens te maken en gaat het lekker langzaam! Door hier te lezen kan ik ons ook goed voorbereiden. Maar bedacht dat we er ruim de tijd voor moeten uit trekken. Succes met je proces! Hou je ons op de hoogte? :)
 
Help, ik had bij de vraag over de Professional indemnity insurance nee aangevinkt. Naar mijn weten heb ik me niet apart verzekerd. Maar nu krijg ik bericht dat je zonder een verzekering niet verder kan met de inschrijving. Waar hebben jullie een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
Ik dacht: ik regel zo een verzekering als ik daadwerkelijk in Australie ga werken, maar kennelijk werkt dat niet zo.
 
Marcelle, ik had ja ingevuld omdat ik via mijn werkgever die aansprakelijkheidsverzekering heb. Als je nu werkzaam bent als verpleegkundige, is dat automatisch ook verzekerd. Bij mijn toelichting stond dat ze dat wilden weten om te achterhalen of je geweigerd bent bij een verzekering. (ik weet niet of het bij verpleegkunde hetzelfde is).

Ik heb telefonisch contact opgenomen met Aphra en zij vertelden mij dat wanneer ik een gecertificeerde copy zou sturen deze afgekeurd zou worden, omdat het van IELTS zelf moet komen (net als het bewijs van je BIG registratie). Ik heb toen een mail naar IELTS en Aphra samen gestuurd met de vraag of IELTS kan bevestigen dat het verzonden is en of ze reply all wilden gebruiken zodat Aphra het ook zou weten.

Ik kreeg de volgende mail terug (met inderdaad aphra in de cc):


Thank you for your email.
We are not allowed to send hard copy results to an institution which is registered
in our system as an institution which only wants to receive IELTS results electronically.

We've passed this on to the regional management team Europe and are waiting to hear back from them.
As soon as we do we will contact you.

Kind regards,

IELTS Administration
Netherlands


Dit is toch raar? Het is toch niet de eerste keer dat de Aphra info van de IELTS ontvangt?
In welke staat hebben/hadden jullie de registratie lopen? Ik in Perth.
 
Help, ik had bij de vraag over de Professional indemnity insurance nee aangevinkt. Naar mijn weten heb ik me niet apart verzekerd.

Het is inderdaad apart verzekerd en niet via je werkgever over het algemeen, ik heb de mijne verzekerd via de ANF is inclusief je "membership".
 
Geloof dat het een hoop frustraties allemaal zijn voor iedereen die aan het proces begint. Met al die verschillende organisaties bij elkaar telt zeker murphy laws ;-)

@Gwen Ik ga nu aan mijn toets beginnen komende zaterdag en heb veel aan je roadmap gehad! cheers for the info! attempt one on academic band 8 o.0
 
Back
Top