Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Vraagje voor degene die in het AHPRA proces zitten. Het grootste euvel lijkt te zijn dat de AHPRA Nederlandse Hogescholen niet op hetzelfde niveau lijkt te beschouwen als Australische universiteiten. De universiteiten moeten minimaal een AQF (Australian Quality Framework) level 7 zijn, terwijl sommige hogescholen dus geschaald worden op AQF level 6. > wat vervolgens te overbruggen is met de 'beruchte' bridging course.

Op de website AQF is de volgende informatie te vinden over de verschillende levels: http://www.aqf.edu.au/aqf/in-detail/aqf-levels/

Level 6: Advanced Diploma, Associate Degree (voor meer informatie zie link)
Level 7: Level 7 – Bachelor Degree

Ik ben afgestudeerd in 2010, dus vrij recent. Misschien een van de meest recent afgestudeerde verpleegkundigen op dit forum? Ik ben heel benieuwd naar jullie diploma van jullie hogeschool, en of daarop beschreven staat of het een bachelor degree is? Vind het zo belachelijk dat de AHPRA de universiteit kan schalen op een AQF level 6 terwijl duidelijk op je diploma staat dat je de Bachelor of Nursing hebt behaald. Staat dat ook vermeld op de oudere diploma's? (dat je een bachelor hebt, of is dat pas iets van de laatste jaren?)

Reden van de vraag; ben een klein beetje zenuwachtig. Mijn herregistratie bij de BIG loopt, maar heb niet voldoende uren, dus waarschijnlijk kan ik me niet herregistreren. Als ik de bridging course moet doen, moet ik na afloop van de curses weer een nieuwe aanvraag bij de AHPRA starten, waarbij je alleen documenten aan moet leveren die zijn verlopen e.d. Ook de certificate of professional status( is mijn Nederlandse bewijs van een geregistreerd verpleegkundige) is daar dus een van.
Als ik me dus niet meteen kan registeren bij de AHPRA, moet ik dus naar NL om een toets te doen opdat ik me weer kan registreren in het BIG register, voor de enige reden een 'certificate of professional status' te kunnen laten sturen naar de AHPRA. En dan kan ik me eindelijk registreren als pleeg in AUS.

In het geval ik wel meteen mijn registratie bij de AHPRA rond krijg, dan hoef ik de toets in NL niet te doen en bespaar ik een hoop kosten (450 euro voor twee toetsdagen, en dan maar hopen dat je hem in 1x haalt) .. Dus het is flink spannend voor mij. Ik heb enigszins de hoop dat AHPRA mijn hogeschool schaalt op AQF level 7 omdat ik recent ben afgestudeerd.. IJdele hoop? Wie weet.

Mocht de AHPRA me niet willen registreren, ga ik natuurlijk wel in beroep. Ga alles binnen mijn mogelijkheid doen natuurlijk!
 
belachelijk en zo....ja mee eens, nee....iets over te zeggen uhm dat is ook nee. Dus rest mij om je heel veel succes te wensen. In het emigratieproces zijn de regels echt de regels. Keihard, maar waar. o_O
 
belachelijk en zo....ja mee eens, nee....iets over te zeggen uhm dat is ook nee. Dus rest mij om je heel veel succes te wensen. In het emigratieproces zijn de regels echt de regels. Keihard, maar waar. o_O
Sorry, maar nogmaals; dit heeft niks te maken met emigratie/emigratieproces. Staat helemaal los van elkaar. AHPRA regelt alleen mijn verpleegkundige registratie. Ik ben geëmigreerd, heb mijn visum.

Beroepserkenning, gèèn emigratie.
 
Staat dat ook vermeld op de oudere diploma's? (dat je een bachelor hebt, of is dat pas iets van de laatste jaren?)

Ik ben afgestudeerd in 2005 en op mijn diploma staat Bachelor of Nursing. In 2009/ 2010 daarmee een visum gekregen.
 
Oké sorry. Maar waarom moet je je dan opnieuw registreren, verloopt dat na een bepaalde tijd?
Ja, in Nederland moet je je elke 5 jaar herregistreren met een minimaal aantal gewerkte uren. Doordat ik het meest van de tijd heb doorgebracht in dit fantastische land kom ik uren te kort in Nederland. ;) Geldt voor alle beroepen gerelateerd in gezondheidszorg; apothekers/artsen/physiotherapeuten e.d :)
 
Oehh nice!! Wat zijn de vakantie plannen?
Omdat we ergens in Queensland willen gaan vestigen hebben we een woning in Noosa Ville geboekt voor de 1e week, daar willen we de buurt verkennen en bezoekjes brengen aan dialysecentrums. De 2e week gaan we richting Brisbane/ goldcoast om de theme parks te bezoeken. De kinderen gaan ook mee, dus voor hun moet het ook een beetje leuk worden en de 3e week zitten we richting Byron Bay. We laten ons een beetje rond rijden door mn ouders, zij overwinteren ieder jaar in Australie, dus weten de weg. En het is handig dat mn dochters niet mee hoeven naar de wat saaiere uitstapjes :)
 
Vraagje voor degene die in het AHPRA proces zitten. Het grootste euvel lijkt te zijn dat de AHPRA Nederlandse Hogescholen niet op hetzelfde niveau lijkt te beschouwen als Australische universiteiten. De universiteiten moeten minimaal een AQF (Australian Quality Framework) level 7 zijn, terwijl sommige hogescholen dus geschaald worden op AQF level 6. > wat vervolgens te overbruggen is met de 'beruchte' bridging course.

Op de website AQF is de volgende informatie te vinden over de verschillende levels: http://www.aqf.edu.au/aqf/in-detail/aqf-levels/

Level 6: Advanced Diploma, Associate Degree (voor meer informatie zie link)
Level 7: Level 7 – Bachelor Degree

Ik ben afgestudeerd in 2010, dus vrij recent. Misschien een van de meest recent afgestudeerde verpleegkundigen op dit forum? Ik ben heel benieuwd naar jullie diploma van jullie hogeschool, en of daarop beschreven staat of het een bachelor degree is? Vind het zo belachelijk dat de AHPRA de universiteit kan schalen op een AQF level 6 terwijl duidelijk op je diploma staat dat je de Bachelor of Nursing hebt behaald. Staat dat ook vermeld op de oudere diploma's? (dat je een bachelor hebt, of is dat pas iets van de laatste jaren?)

Reden van de vraag; ben een klein beetje zenuwachtig. Mijn herregistratie bij de BIG loopt, maar heb niet voldoende uren, dus waarschijnlijk kan ik me niet herregistreren. Als ik de bridging course moet doen, moet ik na afloop van de curses weer een nieuwe aanvraag bij de AHPRA starten, waarbij je alleen documenten aan moet leveren die zijn verlopen e.d. Ook de certificate of professional status( is mijn Nederlandse bewijs van een geregistreerd verpleegkundige) is daar dus een van.
Als ik me dus niet meteen kan registeren bij de AHPRA, moet ik dus naar NL om een toets te doen opdat ik me weer kan registreren in het BIG register, voor de enige reden een 'certificate of professional status' te kunnen laten sturen naar de AHPRA. En dan kan ik me eindelijk registreren als pleeg in AUS.

In het geval ik wel meteen mijn registratie bij de AHPRA rond krijg, dan hoef ik de toets in NL niet te doen en bespaar ik een hoop kosten (450 euro voor twee toetsdagen, en dan maar hopen dat je hem in 1x haalt) .. Dus het is flink spannend voor mij. Ik heb enigszins de hoop dat AHPRA mijn hogeschool schaalt op AQF level 7 omdat ik recent ben afgestudeerd.. IJdele hoop? Wie weet.

Mocht de AHPRA me niet willen registreren, ga ik natuurlijk wel in beroep. Ga alles binnen mijn mogelijkheid doen natuurlijk!

Ik ben in 2000 afgestudeerd voor de HBO-V. Er zat toen een schrijven van NUFFIC bij mn diploma waarop staat dat de HBO-V een bachelor diploma is. ANMAC heeft het ook geschaald als level 7. Daarnaast heb ik ook mijn dialyse diplona meegestuurd. Maar ik moet nog antwoord van AHPRA gaan krijgen. Heel spannend allemaal.
Ik hoop voor je dat je inschrijving bij AHPRA gewoon gelijk goed gekeurd wordt.
 
Ik ben in 2000 afgestudeerd voor de HBO-V. Er zat toen een schrijven van NUFFIC bij mn diploma waarop staat dat de HBO-V een bachelor diploma is. ANMAC heeft het ook geschaald als level 7. Daarnaast heb ik ook mijn dialyse diplona meegestuurd. Maar ik moet nog antwoord van AHPRA gaan krijgen. Heel spannend allemaal.
Ik hoop voor je dat je inschrijving bij AHPRA gewoon gelijk goed gekeurd wordt.
Fingers crossed voor ons beiden!!
 
Omdat we ergens in Queensland willen gaan vestigen hebben we een woning in Noosa Ville geboekt voor de 1e week, daar willen we de buurt verkennen en bezoekjes brengen aan dialysecentrums. De 2e week gaan we richting Brisbane/ goldcoast om de theme parks te bezoeken. De kinderen gaan ook mee, dus voor hun moet het ook een beetje leuk worden en de 3e week zitten we richting Byron Bay. We laten ons een beetje rond rijden door mn ouders, zij overwinteren ieder jaar in Australie, dus weten de weg. En het is handig dat mn dochters niet mee hoeven naar de wat saaiere uitstapjes :)
Dat klinkt super zeg!! Enjoy!
 
Wat een spanning voor iedereen zeg!

@ Ella, tellen je gewerkte uren in de zorg, buiten Nl niet mee? Mijn schoonbroer heeft de afgelopen 3 jaar in het midden oosten gewerkt en die werden voor de Big wel meegeteld. Daardoor kan hij nu weer in Nl werken.

Ahpra heeft helaas ook weer om meer papieren gevraagd. Ook van de opleiding. Gelukkig reageerde de opleiding fantastisch en kreeg ik op zaterdagavond nog een telefoontje met de mededeling dat ze al vaker met dit bijltje gehakt hadden en het zsm zouden regelen. Erg fijn! Ahpra zelf heeft uitstel gevraagd tot 31 oktober :(
Niet een maandje zoals voorheen, maar bijna 4 maanden! We waren hier wel op voorbereid, maar het blijft toch steeds weer een tegenvaller...
 
Wat een spanning voor iedereen zeg!

@ Ella, tellen je gewerkte uren in de zorg, buiten Nl niet mee? Mijn schoonbroer heeft de afgelopen 3 jaar in het midden oosten gewerkt en die werden voor de Big wel meegeteld. Daardoor kan hij nu weer in Nl werken.

Ahpra heeft helaas ook weer om meer papieren gevraagd. Ook van de opleiding. Gelukkig reageerde de opleiding fantastisch en kreeg ik op zaterdagavond nog een telefoontje met de mededeling dat ze al vaker met dit bijltje gehakt hadden en het zsm zouden regelen. Erg fijn! Ahpra zelf heeft uitstel gevraagd tot 31 oktober :(
Niet een maandje zoals voorheen, maar bijna 4 maanden! We waren hier wel op voorbereid, maar het blijft toch steeds weer een tegenvaller...

He, inderdaad een tegenvaller zeg. Naja, zo maar denken dat hoe meer papieren ze van de opleiding hebben, hoe groter de kans is dat hij AQF-7 geschaald wordt?!

Heb geen werkervaring als pleeg in Australie ;) Ben aan het wachten op registratie. Ben nu als AIN aan het werk voor een nursing agency aan de Sunshine Coast. Gisteren mn eerste shift in het ziekenhuis gehad, was erg leuk. Ook al een shift gehad in een old age care setting. Was erg verbaasd over de functie van de RN tijdens de nachtdienst. Alle AIN aan het werk met hun rondes etc. en de RN zat meeste tijd op de bank! Iets wat ik niet gewend ben vanuit Nederland!! Iedereen zou elkaar helpen ongeacht je kwalificatie!
 
Wat een spanning voor iedereen zeg!

@ Ella, tellen je gewerkte uren in de zorg, buiten Nl niet mee? Mijn schoonbroer heeft de afgelopen 3 jaar in het midden oosten gewerkt en die werden voor de Big wel meegeteld. Daardoor kan hij nu weer in Nl werken.

Ahpra heeft helaas ook weer om meer papieren gevraagd. Ook van de opleiding. Gelukkig reageerde de opleiding fantastisch en kreeg ik op zaterdagavond nog een telefoontje met de mededeling dat ze al vaker met dit bijltje gehakt hadden en het zsm zouden regelen. Erg fijn! Ahpra zelf heeft uitstel gevraagd tot 31 oktober :(
Niet een maandje zoals voorheen, maar bijna 4 maanden! We waren hier wel op voorbereid, maar het blijft toch steeds weer een tegenvaller...
Wat wilden ze nog meer voor informatie over de opleiding hebben?
Kan ik me er vast op voorbereiden.
Jeetje weer 4 maanden erbij, is echt veel.
Pfff succes.
 
Wat wilden ze nog meer voor informatie over de opleiding hebben?
Kan ik me er vast op voorbereiden.
Jeetje weer 4 maanden erbij, is echt veel.
Pfff succes.
Copy paste van de laatste mail:
Please ensure you have read the information on the NMBA website, and request your university to provide specific numbers for each experience you completed. For example; 100 antenatal visits, 40 births etc.

Your education provider is also required to provide information regarding their accreditation, a copy of the curriculum/unit outlines, an academic transcript and evidence regarding criteria 8.

School had alleen een brief opgesteld en gezegd dat dat voldoende was (al had ik ze geinformeerd dat dit niet het geval was). Daarop kreeg ik dus bovenstaande mail teruggestuurd van de Ahpra.
En nu gaat de vakantie in, dus de komende 4 weken geen reactie. Dan in een week alles regelen zodat ik wel zelf alles op tijd kan inleveren (voor 31/8).

Gister had ik echt een baaldag. Het voelde even alsof ze net zolang om formuliertjes blijven vragen tot je er eentje niet kan leveren.
 
ooooow, das niet fijn....hou vol....als je dit redt, dan heb je een idee van het land en de regels hier :rolleyes: sometimes it is too much, but nevertheless we keep going. Laat je niet kisten!
 
Copy paste van de laatste mail:
Please ensure you have read the information on the NMBA website, and request your university to provide specific numbers for each experience you completed. For example; 100 antenatal visits, 40 births etc.

Your education provider is also required to provide information regarding their accreditation, a copy of the curriculum/unit outlines, an academic transcript and evidence regarding criteria 8.

School had alleen een brief opgesteld en gezegd dat dat voldoende was (al had ik ze geinformeerd dat dit niet het geval was). Daarop kreeg ik dus bovenstaande mail teruggestuurd van de Ahpra.
En nu gaat de vakantie in, dus de komende 4 weken geen reactie. Dan in een week alles regelen zodat ik wel zelf alles op tijd kan inleveren (voor 31/8).

Gister had ik echt een baaldag. Het voelde even alsof ze net zolang om formuliertjes blijven vragen tot je er eentje niet kan leveren.
Oh getsie, ik ben ook nog steeds bang dat ze meer over mijn opleidingen gaan vragen, maar de opleidingen zijn inmiddels in handen van hele andere organisaties dat ik me afvraag of ze die informatie wel kunnen geven. En eerlijk gezegd weet ik zelf ook niet meer heel goed welke vakken ik heb gehad en hoeveel uur. Dus het is allemaal wel heel moeilijk om alle informatie bij elkaar te krijgen.
Maar we gaan gewoon door en het gaat ons lukken!!!
SUCCES!!!!
 
Vrijdagarvy mail. Registratie is 'denied'.

Op basis van:
Criterion 3: Your program of study was externally accredited and provided successful graduates with a qualification in nursing.

Terwijl de NVAO (accreditatie-organisatie van de HRO) ze de template brief toegestuurd hebben die ik van de AHPRA website heb gehaald. Kijk ik gisteren dus op de AHPRA website, is de template-letter voor accreditatie-organen gewijzigd!!!! En zijn er een aantal extra punten op gezet. Betekent dat dit een makkelijk euvel is, gezien ik de NVAO nogmaals kan vragen de hernieuwde brief in te vullen en op te sturen naar de AHPRA.

Criterion 6: The curriculum of your program of study focused on the various aspects of nursing practice. Waarbij ze aangeven: "you did not provide the required evidence, or the evidence you provided was insufficent and therefore did not meet the criteria.

Criteria 3 moet dus makkelijk op te lossen zijn, en criteria 6 ga ik nu aan werken. Ga meer laten vertalen vanuit de studiegidsen (helaas prijzig, iemand bekend met een goede vertaler (voor een goede prijs?). Heb tot 16 september om in beroep te gaan en extra materiaal aan te leveren. Beetje een lastige situatie, ga ik 3000 dollar besteden aan NAATI vertaling, om misschien alsnog een nee te horen te krijgen? (en dan alsnog de bridging course te moeten doen..)

AAAAAAAAAAAAAAH. Zeer gefrustreerd.
 
Het is met recht een drama....Mijn man was jaren geregistreerd bij het BIG in Nederland, en de ANMC erkende zijn papieren. Alleen in NSW bij de NMB waren de regels anders, en erkenden ze zijn diploma's niet..Na jaren hebben wij het opgegeven. Op dit moment doet hij een studie bij de universiteit van Wollongong, om zo een kans te hebben op een betere baan. Het is frustrerend, maar wij zagen het op den duur niet meer zitten. Het voelde alsof alles er aan werd gedaan om de registratie af te keuren, en op den duur waren we het zat...
We hebben allebei een leuke baan op dit moment, en hebben er voor gekozen om het achter ons te laten, en te richten op de toekomst. Voelde zelfs als een bevrijding :)
Succes ermee, ik wens je het allerbeste toe, en heb er in jouw situatie vertrouwen in dat het goed gaat komen!
 
Back
Top