Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Gedver.....daar heb je weer zoiets....soms heb ik inderdaad zoals @Marijs aangeeft het idee of ze er alles aan doen om je tegen te houden. Lastige dingen dit, succes Ella!
 
Oh Ella, sh*t zeg! Als je bezwaar kunt indienen met de goede papieren heb ik ook goede hoop voor je!
Maar het gevoel dat ze net zo lang blijven graven tot je een papiertje niet meer kan aanleveren heb ik ook gehad. Ik duim heel hard voor je!

Ik heb de papieren bij www.dutchintranslation.com laten vertalen. Zij is NAATI gecertificeerd en dacht fijn mee met me. Die vertalingen zijn goedgekeurd.
Ik betaalde €80 voor 3 diploma's en express verzending rechtstreeks naar Ahpra.

Mijn (hopelijk nu echt) laatste envelop is gister op de bus gegaan. Nu 2,5 maand wachten...
 
Oh neeeeee, dan zal ik ook wel zo een antwoord gaan krijgen. Ik heb de brief van NVAO ook al maanden geleden laten versturen. En studiegidsen heb ik niet meer, dus dat wordt dan helemaal lastig.
Hoe lang hebben ze je op het antwoord laten wachten?
Ik heb voor het laatst 17 juni een mail van ze gehad met de mededeling dat het volgende team er naar gaat kijken.
Succes ellawishes!!
 
Ze hebben daar bij AHPRA wel echt een gaatje in hun hoofd. Ze moeten toch gewoon akkoord gaan met de brief die op de site stond toen jij je aanvraag begon. Zij doen er een eeuwigheid over om je een antwoord te geven, ze kunnen in die tussentijd al hun eisen wel weer veranderen. Het is gewoon echt balen dat we daarvan afhankelijk zijn.
 
Nog 1 vraagje Ella, stond al wel de mogelijkheid voor een bridging course beschreven in je mail? Ik vraag me zo af of je afgewezen kan worden en dat ze je zelfs niet geschikt vinden voor de bridging course.
 
Het is met recht een drama....Mijn man was jaren geregistreerd bij het BIG in Nederland, en de ANMC erkende zijn papieren. Alleen in NSW bij de NMB waren de regels anders, en erkenden ze zijn diploma's niet..Na jaren hebben wij het opgegeven. Op dit moment doet hij een studie bij de universiteit van Wollongong, om zo een kans te hebben op een betere baan. Het is frustrerend, maar wij zagen het op den duur niet meer zitten. Het voelde alsof alles er aan werd gedaan om de registratie af te keuren, en op den duur waren we het zat...
We hebben allebei een leuke baan op dit moment, en hebben er voor gekozen om het achter ons te laten, en te richten op de toekomst. Voelde zelfs als een bevrijding :)
Succes ermee, ik wens je het allerbeste toe, en heb er in jouw situatie vertrouwen in dat het goed gaat komen!
Maar hoe doen jullie dat dan? Hebben jullie een skilled visum? Want die heb ik en daar staat bij vermeld dat je moet werken in het beroep waar je je skilled visum op gekregen hebt. Mn visum heb ik al sinds maart en zit nu eindeloos te wachten op mn AHPRA registratie. Zo frustrerend allemaal.
 
Maar hoe doen jullie dat dan? Hebben jullie een skilled visum? Want die heb ik en daar staat bij vermeld dat je moet werken in het beroep waar je je skilled visum op gekregen hebt. Mn visum heb ik al sinds maart en zit nu eindeloos te wachten op mn AHPRA registratie. Zo frustrerend allemaal.

Het klinkt als voor het AHPRA tijdperk toen er nursing boards waren per verschillende staat met verschillende eisen al zeiden ze toen ook al dat het landelijk gelijk was...

Ik heb mij toen (11 jaar geleden) laten registreren wat aanzienlijk makkelijker was. Ik kreeg van mijn HBO-V een vertaling en uitleg van mijn studie in het Engels wat afdoende was. Nu is het helaas een stuk gecompliceerder, langduriger en (veel) duurder... :(

Telt het voor je visum als je wel binnen de zorg werkt?
 
Dat is voor het eerst, dat ik hoor dat je in het vakgebied moet werken, waar je visum voor is toegekend. Staat dat er echt op? Wauw, pittig.
 
Oke, nieuwe update. Net gebeld met mijn 'registration-officer'. Heb hem maandag al geprobeerd te bellen, en een 'request to call back' achter gelaten. Niks gehoord, dus net zelf gebeld en gelukkig de beste man aan de lijn gekregen, wat in mijn situatie een hoop op heeft gehelderd en ook wat kosten bespaard.

Ik had nog de hoop dat niet alle verpleegkundigen de cursus hoefde te doen, maar dit maakt alles duidelijk. (sorry)

Vroeg hem om uitleg over criterion 3, hoe het mogelijk kon zijn dat mijn externe accreditatie niet goed is gekeurd, terwijl de NVAO wel degelijk een brief heeft gestuurd waarin staat dat de hogeschool wel geaccrediteerd was. Heb ook aan hem voorgelegd dat ik heb opgemerkt dat de template verandert is die op de website staat.
Algoed, hij gaf aan dat de accreditatie zich specifiek op verpleegkunde moet richten. De NMBA heeft onderzoek gedaan naar welke landen een gelijk systeem hanteren als Australie, en Nederland valt hier niet binnen. Deze criteria ga je dus NOOIT halen als Nederlands opgeleid verpleegkundige. Met andere woorden: de NVAO is een algemene accreditatie-organisatie en niet specifiek gericht op verpleegkunde.

Hij gaf ook aan dat ik niet volledig genoeg was bij criterion 6, en dat ik als ik zou willen nog wel in beroep zou kunnen gaan. Hij was wel eerlijk, en gaf aan dat het warschijnlijk niks uit zou maken, omdat de NMBA (ook als ik de vernieuwde template op zou sturen; waar wel een punt in staat over VPK-specifieke accreditatie) nog steeds de accreditatie niet goed zou keuren, en ik dus alsnog de bridging course moet doen.

En ja, in mijn 'proposal to refuse registration' waarin beschreven wordt hoe en waarom ik wordt geweigerd, zit ook meteen een 'referral to an NMBA-approved bridging course'. Je krijgt een jaar om je cursus te voltooien, dus voor 16 augustus 2016 moet ik mijn aanvraag opnieuw indienen, met een papiertje dat ik de cursus behaald heb.

Ben een beetje verdrietig, maar ook enigzins opgelucht. Ik zat heel erg te twijfelen of ik aanvullende informatie voor criterion 6 moest laten vertalen (waarvoor ik eerder een quote had aangevraagd wat op $2000 terecht kwam), daar een hoop geld aan besteden en uiteindelijk alsnog een nee te horen krijgen. Nu weet ik gewoon dat ik een nee heb, omdat Nederland niet voldoet aan de accreditatie-eisen. Bespaar ik die $2000 dollar aan vertalen, en kan ik het gaan besteden aan de bridging course, en ook aan mijn registratie hernieuwen in Nederland. (die nl. is verlopen, moet ik een toets voor doen en dan ik me hopelijk herregistreren bij positief resultaat).

Iets met een zure appel? Soms zit ik wel te twijfelen omdat pure verpleegkunde niet iets is wat ik wil doen, ik zie mezelf niet in het ziekenhuis werken op een afdeling. Maar met oog op de toekomst, ben ik aan het kijken naar een post-graduate in ultrasound, waar je dus een bachelor in de gezondheidszorg nodig hebt. Het is iets om op terug te vallen, en iets waarmee je gelukkig vele kanten op kan. Ik moet dus door de appel heen, maar hij is op het moment errug zuur ;)

@Marcelle, als je HBO-v gestudeert heb, moet je de bridging course kunnen doen. Van de verhalen die ik heb gehoord schalen ze hogescholen of AQF 6 of AQF 7. Met beiden kun je dus de bridging course doen. Alleen als je MBO-v hebt gedaan, schalen ze je AQF 5, waarmee je de cursus niet kan doen. (correct me if i'm wrong). Maar daar zou ik me dus niet te veel zorgen over maken)
 
ooooooooooow, das niet zo'n prettig nieuws @Ellawishes Wel goed van je dat je contact hebt gezocht en nu duidelijkheid hebt gekregen. Jammer dat het nu even niet loopt zoals je zou willen, maar zo te horen heb je plan B al klaar liggen.
Succes en laat je niet kisten!
 
Jeetje dat is inderdaad zuur!
Begrijp ik het goed dat ze geen enkele Nederlandse Verpleegkundige opleiding accepteren zonder bridging course, maar mensen wel laten betalen voor een 'assessment' om ze vervolgens een Nee te verkopen om na de bridging course opnieuw een assessment in te dienen met uiteraard nieuwe kosten??
 
Jeetje dat is inderdaad zuur!
Begrijp ik het goed dat ze geen enkele Nederlandse Verpleegkundige opleiding accepteren zonder bridging course, maar mensen wel laten betalen voor een 'assessment' om ze vervolgens een Nee te verkopen om na de bridging course opnieuw een assessment in te dienen met uiteraard nieuwe kosten??

sounds like Oz to me.....
 
Maar hoe doen jullie dat dan? Hebben jullie een skilled visum? Want die heb ik en daar staat bij vermeld dat je moet werken in het beroep waar je je skilled visum op gekregen hebt. Mn visum heb ik al sinds maart en zit nu eindeloos te wachten op mn AHPRA registratie. Zo frustrerend allemaal.

Wij hebben inderdaad een skilled independent visum. Echter, er is geen enkele controle, in welk vakgebied je werkt. Nu spreek ik over het visum wat wij ongeveer zeven jaar geleden kregen, misschien dat de regels zijn aangescherpt? Het is echt krom, we krijgen een visum omdat mijn man verpleegkundige is, en in Australie mag hij niet als verpleegkundige werken..
 
Wow, dat is zeker zuur!
Waarom laten ze je al die moeite doen, als ze al bij voorbaat weten dat het afgekeurd wordt?

Mijn accreditatie is ook via de NVAO gegaan, dus ben bang dat dat ook negatief gaat uitpakken. Dan houdt het bij ons helaas op, aangezien er momenteel geen bridging course voor verloskundigen is. Dan moet je de hele opleiding in Australie opnieuw doen. En dat terwijl de Australische opleiding veel minder uitgebreid is dan de Nl'se.
 
Wij hebben inderdaad een skilled independent visum. Echter, er is geen enkele controle, in welk vakgebied je werkt. Nu spreek ik over het visum wat wij ongeveer zeven jaar geleden kregen, misschien dat de regels zijn aangescherpt?
Nope. Net mijn 189 Skilled Independant Visa gekregen en er zit totaal geen voorwaarde aan dat je ook daadwerkelijk in het vakgebied gaat werken op basis waarvan je het visum gekregen hebt.
 
Oke, nieuwe update. Net gebeld met mijn 'registration-officer'. Heb hem maandag al geprobeerd te bellen, en een 'request to call back' achter gelaten. Niks gehoord, dus net zelf gebeld en gelukkig de beste man aan de lijn gekregen, wat in mijn situatie een hoop op heeft gehelderd en ook wat kosten bespaard.

Ik had nog de hoop dat niet alle verpleegkundigen de cursus hoefde te doen, maar dit maakt alles duidelijk. (sorry)

Vroeg hem om uitleg over criterion 3, hoe het mogelijk kon zijn dat mijn externe accreditatie niet goed is gekeurd, terwijl de NVAO wel degelijk een brief heeft gestuurd waarin staat dat de hogeschool wel geaccrediteerd was. Heb ook aan hem voorgelegd dat ik heb opgemerkt dat de template verandert is die op de website staat.
Algoed, hij gaf aan dat de accreditatie zich specifiek op verpleegkunde moet richten. De NMBA heeft onderzoek gedaan naar welke landen een gelijk systeem hanteren als Australie, en Nederland valt hier niet binnen. Deze criteria ga je dus NOOIT halen als Nederlands opgeleid verpleegkundige. Met andere woorden: de NVAO is een algemene accreditatie-organisatie en niet specifiek gericht op verpleegkunde.

Hij gaf ook aan dat ik niet volledig genoeg was bij criterion 6, en dat ik als ik zou willen nog wel in beroep zou kunnen gaan. Hij was wel eerlijk, en gaf aan dat het warschijnlijk niks uit zou maken, omdat de NMBA (ook als ik de vernieuwde template op zou sturen; waar wel een punt in staat over VPK-specifieke accreditatie) nog steeds de accreditatie niet goed zou keuren, en ik dus alsnog de bridging course moet doen.

En ja, in mijn 'proposal to refuse registration' waarin beschreven wordt hoe en waarom ik wordt geweigerd, zit ook meteen een 'referral to an NMBA-approved bridging course'. Je krijgt een jaar om je cursus te voltooien, dus voor 16 augustus 2016 moet ik mijn aanvraag opnieuw indienen, met een papiertje dat ik de cursus behaald heb.

Ben een beetje verdrietig, maar ook enigzins opgelucht. Ik zat heel erg te twijfelen of ik aanvullende informatie voor criterion 6 moest laten vertalen (waarvoor ik eerder een quote had aangevraagd wat op $2000 terecht kwam), daar een hoop geld aan besteden en uiteindelijk alsnog een nee te horen krijgen. Nu weet ik gewoon dat ik een nee heb, omdat Nederland niet voldoet aan de accreditatie-eisen. Bespaar ik die $2000 dollar aan vertalen, en kan ik het gaan besteden aan de bridging course, en ook aan mijn registratie hernieuwen in Nederland. (die nl. is verlopen, moet ik een toets voor doen en dan ik me hopelijk herregistreren bij positief resultaat).

Iets met een zure appel? Soms zit ik wel te twijfelen omdat pure verpleegkunde niet iets is wat ik wil doen, ik zie mezelf niet in het ziekenhuis werken op een afdeling. Maar met oog op de toekomst, ben ik aan het kijken naar een post-graduate in ultrasound, waar je dus een bachelor in de gezondheidszorg nodig hebt. Het is iets om op terug te vallen, en iets waarmee je gelukkig vele kanten op kan. Ik moet dus door de appel heen, maar hij is op het moment errug zuur ;)

@Marcelle, als je HBO-v gestudeert heb, moet je de bridging course kunnen doen. Van de verhalen die ik heb gehoord schalen ze hogescholen of AQF 6 of AQF 7. Met beiden kun je dus de bridging course doen. Alleen als je MBO-v hebt gedaan, schalen ze je AQF 5, waarmee je de cursus niet kan doen. (correct me if i'm wrong). Maar daar zou ik me dus niet te veel zorgen over maken)
Pfff als dan al weten dat onze verpleegkunde opleiding niet op de juiste manier geaccrediteerd is waarom moet het dan in vredesnaam zo lang duren voor ze je kunnen vertellen of wel of niet geregistreerd bent. Wel balen dus.
Weet je al wanneer en waar je de bridging course gaat doen? Misschien kunnen we samen?! :)
 
Nope. Net mijn 189 Skilled Independant Visa gekregen en er zit totaal geen voorwaarde aan dat je ook daadwerkelijk in het vakgebied gaat werken op basis waarvan je het visum gekregen hebt.
Volgens mij heb ik het er zelf van gemaakt. Kon het nu inderdaad ook niet terug vinden op het visum.
 
Nope. Net mijn 189 Skilled Independant Visa gekregen en er zit totaal geen voorwaarde aan dat je ook daadwerkelijk in het vakgebied gaat werken op basis waarvan je het visum gekregen hebt.
En gefeliciteerd met je visum natuurlijk!!
 
Het klinkt als voor het AHPRA tijdperk toen er nursing boards waren per verschillende staat met verschillende eisen al zeiden ze toen ook al dat het landelijk gelijk was...

Ik heb mij toen (11 jaar geleden) laten registreren wat aanzienlijk makkelijker was. Ik kreeg van mijn HBO-V een vertaling en uitleg van mijn studie in het Engels wat afdoende was. Nu is het helaas een stuk gecompliceerder, langduriger en (veel) duurder... :(

Telt het voor je visum als je wel binnen de zorg werkt?
Kan je wel binnen de zorg werken zo.der AHPRA registratie. Ben nu ah twijfelen of ik dan geen andere baan moet gaan doen ipv bridging course en ellende. Ik dacht dat ik ergens had zien staan dat je het beroep moet uitvoeren waarvoor je je skilled visum gekregen hebt, maar kon het nu toch niet terug vinden. Wel dat je 2 jaar in Australie moet hebben gewoond voor verlenging van je visum.
 
Kan je wel binnen de zorg werken zo.der AHPRA registratie.

Je kant als AIN (assistant in nursing) of PCA (personal care assistant) werken zonder registratie. Je moet wel je First Aid course hebben of vergelijkbaar en het betaalt aanzienlijk minder, maar het is een optie. Genoeg werk!
 
Back
Top