Ellawishes
Active Member
Yup, dat is wat ik nu aan het doen ben, omgeving Sunshine Coast. Maar als j verpleegkunde heb gestudeert lijkt met dat toch echt niet wat je wilt doen. Het is voor mij erg saai werk, en natuurlijk ontzettend makkelijk, hoef weinig na te denken. Maargoed, het is een baan en de daarbij komende dollars zijn natuurlijk erg fijn.Je kant als AIN (assistant in nursing) of PCA (personal care assistant) werken zonder registratie. Je moet wel je First Aid course hebben of vergelijkbaar en het betaalt aanzienlijk minder, maar het is een optie. Genoeg werk!
@Marcelle; ik verwacht de bridging course ergens volgend jaar te willen gaan doen. Ik moet voor 16 augustus mijn herregistratie indienden, dus wil de cursus ergens in maart/april gaan doen zodat ik ruim op tijd ben.
Het is even zuur, de 10.000 dollar, maar aan de andere kant is het ook nou weer niet heel veel 'in the bigger picture'. Een opleiding volgen in Australie is velen malen duurder. Naast dat het werk als AIN zeer eentonig is, heb je dat geld van de bridging course er ook zo wel weer uit als je werkt als pleeg. Verder zijn er ook een heel wat interesante opleidingen binnen AUS (post-graduate) waarvoor je een bachelor nodig hebt, en bv. voor de postgraduate in sonograpghy waar ik mijn oog op heb, moet je geregistreerd zijn, en werkervaring hebben. Dus ook als je verder wilt studeren is een erkende bachelor in je voordeel.
Ik denk dat de uitkomst van de assessments zolang duurt omdat ze je toch wel individueel bekijken, en dan ook kijken of je uberhaupt wel geschikt ben om een bridging course te kunnen doen. Kan natuurlijk ook dat ze je helemaal afwijzen zonder de bridging course optie. Wat dus voor MBO verpleegkundigen het geval lijkt te zijn.
@Gwen; Inderdaad, zo lijkt het te zijn. Echter, voor mijn eerste assessment heb ik de 'international fee' betaald wat ongeveer 550 dollar was geloof ik? Plus nog wat andere kosten voor o.a diploma laten vertalen en een politiecheck. Als je de bridging-cursus hebt gedaan moet je je inderdaad opnieuw laten assessen, maar dan betaal je de 'domestic' fee wat zo'n 80 dollar is. Bij deze applicatie kan je dan verwijzen naar je eerdere applicatie, en hoef je verder niet veel bewijsmateriaal meer in te leveren. Alleen documenten die verlopen zoals je politiecheck en ID documenten. (deze tweede applicatie duurt hopelijk ook gewoon de normale 6 weken die ze hanteren voor domestica applications)