Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

vast wel....maar dan moet je beroep op de SOL lijst staan. Daarna ga je assessen en richting bridging course....en al die andere dingen die bij een visum komen kijken. Doe de test eens zou ik zeggen op de immi site, dan heb je een idee hoe je ervoor staat.
Welkom hier en veel succes!
 
Weten jullie ook of je als ziekenverzorgende aan de slag zou kunnen in Australië ?

Volgens mij is het nu moeilijk/duur/langdurig (misschien zelfs niet mogelijk?) om je te registreren als verzorgende bij de AHPRA. Nederlandse niveau 5 verpleegkundigen hebben momenteel de grootste moeite om hun opleiding erkend te krijgen helaas...

Welk niveau is een ziekenverzorgende?

Als je een werkvisum hebt, kun je hoe dan ook aan de slag als AIN (assistant in nursing) of PCA (personal care assistant), daar heb je geen registratie voor nodig.
 
Ellawishes, dat is balen zeg!
Bij mij is nu ook het grote wachten weer tot eind oktober begonnen. Er valt geen document meer aan te leveren.
 
Hoi Allemaal,

Ik probeer ook mijn registratie te krijgen en loop vast bij APHRA omdat ik bepaalde documenten niet kan aanleveren omdat mijn opleiding in Nederland aangeeft dit niet te hebben of ze weten niet wat er precies van ze gevraagd wordt. De documenten die ik tot nu toe nog niet heb kunnen verkrijgen zijn:
- Course outlines
- Clinical placement hours
- Medication management/pharmacology related content.
Is er iemand die al door het hele APHRA proces heen is die mij kan vertellen hoe en waar ze deze documenten hebben verkregen en precies wat voor documenten dit waren? Ik hoop dat er iemand is die mij wat verder kan helpen.

p.s. Ik heb bij zowel het horizon college als de Inholland gestudeerd, is er toevallig iemand die daar ook heeft gestudeerd en boven genoemde documenten al heeft en die eventueel zou willen delen???( evt tegen betaling)

Groetjes Fiona
 
Last edited:
Hoi Fiona,

Ik heb deze ook moeten aanleveren en heb zelf documenten opgesteld die daarna door de opleiding werden getekend en gestempeld.
- Course outline is een soort syllabus. In mijn geval was dat de studiegids. Die heb ik zelf vertaald (60 blz :confused:) en laten tekenen door school.
- Clinical placement hours klinkt als stage uren?
- Medication management, pharmacology: heb ik ook zelf een opzet gemaakt van de geschatte tijd die besteed is aan medicatie-onderwijs (berekenen van hoeveelheden medicatie, gebruik in de kliniek, voorschrijven en nog iets waar de vertaling me niet van te binnen schiet). Als je flink doorklikt op de immi site kom je het tegen. Je kunt ook voorbeelden googlen en dan zelf een opzet maken.

Succes!
 
Scholen in Nederland zijn niet zo georganiseerd als het hier op aan komt. Gewoon alles zelf opstellen en door school laten printen, tekenen en stempelen.
 
Vraagje voor degene die in het AHPRA proces zitten. Het grootste euvel lijkt te zijn dat de AHPRA Nederlandse Hogescholen niet op hetzelfde niveau lijkt te beschouwen als Australische universiteiten. De universiteiten moeten minimaal een AQF (Australian Quality Framework) level 7 zijn, terwijl sommige hogescholen dus geschaald worden op AQF level 6. > wat vervolgens te overbruggen is met de 'beruchte' bridging course.

Op de website AQF is de volgende informatie te vinden over de verschillende levels: http://www.aqf.edu.au/aqf/in-detail/aqf-levels/

Level 6: Advanced Diploma, Associate Degree (voor meer informatie zie link)
Level 7: Level 7 – Bachelor Degree

Ik ben afgestudeerd in 2010, dus vrij recent. Misschien een van de meest recent afgestudeerde verpleegkundigen op dit forum? Ik ben heel benieuwd naar jullie diploma van jullie hogeschool, en of daarop beschreven staat of het een bachelor degree is? Vind het zo belachelijk dat de AHPRA de universiteit kan schalen op een AQF level 6 terwijl duidelijk op je diploma staat dat je de Bachelor of Nursing hebt behaald. Staat dat ook vermeld op de oudere diploma's? (dat je een bachelor hebt, of is dat pas iets van de laatste jaren?)

Reden van de vraag; ben een klein beetje zenuwachtig. Mijn herregistratie bij de BIG loopt, maar heb niet voldoende uren, dus waarschijnlijk kan ik me niet herregistreren. Als ik de bridging course moet doen, moet ik na afloop van de curses weer een nieuwe aanvraag bij de AHPRA starten, waarbij je alleen documenten aan moet leveren die zijn verlopen e.d. Ook de certificate of professional status( is mijn Nederlandse bewijs van een geregistreerd verpleegkundige) is daar dus een van.
Als ik me dus niet meteen kan registeren bij de AHPRA, moet ik dus naar NL om een toets te doen opdat ik me weer kan registreren in het BIG register, voor de enige reden een 'certificate of professional status' te kunnen laten sturen naar de AHPRA. En dan kan ik me eindelijk registreren als pleeg in AUS.

In het geval ik wel meteen mijn registratie bij de AHPRA rond krijg, dan hoef ik de toets in NL niet te doen en bespaar ik een hoop kosten (450 euro voor twee toetsdagen, en dan maar hopen dat je hem in 1x haalt) .. Dus het is flink spannend voor mij. Ik heb enigszins de hoop dat AHPRA mijn hogeschool schaalt op AQF level 7 omdat ik recent ben afgestudeerd.. IJdele hoop? Wie weet.

Mocht de AHPRA me niet willen registreren, ga ik natuurlijk wel in beroep. Ga alles binnen mijn mogelijkheid doen natuurlijk!
Hoi ellawishes,
Heb jij je beschrijving vd hbo-v nog?
Misschien ik kijken of er wat overeenkomt met de opleiding die ik deed. Ze willen toch een uitgebreider transcript van de opleiding en ze willen mn stage uren weten, ik had weken opgestuurd, maar ze willen de uren hebben, dat is nog wel terug te rekenen. Ze hebben het niet over decaccreditatie van NVAO gehad. Moet voor 30/11 alles opsturen en krijg dan voor 16/2/16 antwoord. Gebed zonder end.
Groetjes Marcelle
 
Vanmorgen mail gehad:
ze zouden in 1e instantie voor eind oktober een oordeel moeten geven, maar dat was niet gelukt (JOH). Ze vragen nu uitstel tot 29 februari 2016.... Nog eens 4 maanden wachten. Zelfs nadat alles ingeleverd is, komt er geen einde aan. Had gehoopt dat we met oud en nieuw down under waren.
Ik geloof dat ik het heb opgegeven.
 
niet doen hoor :eek:niet opgeven, echt niet doen....alles komt goed, een keer, misschien niet zo snel als je wilt, maar wel moed houden :up:
 
Ik had het hierboven over 16/2, maar bij mij duurt het ook tot 29/2/16. Maar ik moet nog wel het 1 en ander opsturen en volgens AHPRA zou mijn vertaling niet door de juiste persoon gedaan zijn, maar ik heb de vertaler via de site van fit-ift.org gevonden. Moest nu de link doormailen. Ben benieuwd wat ze erover gaan zeggen. Het is idd drama he buurvrouw.
Maar we blijven volhouden. De aanhouder wint.
Succes!!

Vanmorgen mail gehad:
ze zouden in 1e instantie voor eind oktober een oordeel moeten geven, maar dat was niet gelukt (JOH). Ze vragen nu uitstel tot 29 februari 2016.... Nog eens 4 maanden wachten. Zelfs nadat alles ingeleverd is, komt er geen einde aan. Had gehoopt dat we met oud en nieuw down under waren.
Ik geloof dat ik het heb opgegeven.
 
Het blijft gewoon frustrerend, ben tijdens mijn vakantie bij 11 dialysecentra geweest en er zijn er verschillende die dialyseverpleegkundigen met ervaring zoeken (ik dus) maar AHPRA blijft het tegen houden. Heb wel een stapeltje emailadressen gespaard voor als mn registratie ooit gaat lukken.
 
Dat is het kromme in het hele verhaal van de lijsten. Het ene beroep staat erop, maar men kan geen werk vinden. Het andere staat er niet op en er is werk ten overvloede. FRUSTRATIE van alle kanten dus.
 
Oh my gosh @Buurvrouw :eek: Dat is toch gewoon belachelijk... Snap dat de moed even in de schoenen zakt.
Pff even flink balen, en dan de schouders er weer onder. Veel sterkte.
 
Hee!

Ja het is inderdaad een gebed zonder end.

Als je je e-mailadres naar me stuurt, zal ik mijn document opsnorren en naartoe sturen. Echter, ik ben wel afgewezen op criteria 6. Hierbij werd vermeld dat ik niet voldoende bewijs had ingeleverd en hierdoor de criteria niet heb behaald. Maar dat maakt blijkbaar niks uit, als ik de bridging course doe dan is het alsnog OK. :/ wat wel een beetje raar is, mij is niet gevraagd om een uitgebreidere transcript, maar is gelijk als onvoldoende beoordeeld. Maarja dat is dus op te lossen met de cursus. Dat en accreditatie. Moet wel zeggen dat ik benieuwd ben naar jullie uitslag en wat ze gaan zeggen.

Ik ben ruim een maand terug uit Nederland en vorige week resultaat van m'n herregistratie BIG examen: goed geslaagd! Dus kan me weer inschrijven in het BIG. Nu dus alleen nog de cursus en dan ben ik klaar. Die ga ik op z'n laatst in april 2016 doen, want moet m'n nieuwe applicatie voor augustus 2016 inleveren. Dus het eind zit eraan te komen.


Leef met jullie mee, zo veel moeite en inspanning, om dan zeer waarschijnlijk nog steeds te horen te krijgen dat het niet voldoende is en je alsnog een cursus moet doen.
 
Leef met jullie mee, zo veel moeite en inspanning, om dan zeer waarschijnlijk nog steeds te horen te krijgen dat het niet voldoende is en je alsnog een cursus moet doen.

Ik dacht dat uberhaupt iedereen de bridging course moet doen nu...?
 
Back
Top