Vraagje voor degene die in het AHPRA proces zitten. Het grootste euvel lijkt te zijn dat de AHPRA Nederlandse Hogescholen niet op hetzelfde niveau lijkt te beschouwen als Australische universiteiten. De universiteiten moeten minimaal een AQF (Australian Quality Framework) level 7 zijn, terwijl sommige hogescholen dus geschaald worden op AQF level 6. > wat vervolgens te overbruggen is met de 'beruchte' bridging course.
Op de website AQF is de volgende informatie te vinden over de verschillende levels
: http://www.aqf.edu.au/aqf/in-detail/aqf-levels/
Level 6:
Advanced Diploma, Associate Degree (voor meer informatie zie link)
Level 7:
Level 7 – Bachelor Degree
Ik ben afgestudeerd in 2010, dus vrij recent. Misschien een van de meest recent afgestudeerde verpleegkundigen op dit forum? Ik ben heel benieuwd naar jullie diploma van jullie hogeschool, en of daarop beschreven staat of het een bachelor degree is? Vind het zo belachelijk dat de AHPRA de universiteit kan schalen op een AQF level 6 terwijl duidelijk op je diploma staat dat je de Bachelor of Nursing hebt behaald. Staat dat ook vermeld op de oudere diploma's? (dat je een bachelor hebt, of is dat pas iets van de laatste jaren?)
Reden van de vraag; ben een klein beetje zenuwachtig. Mijn herregistratie bij de BIG loopt, maar heb niet voldoende uren, dus waarschijnlijk kan ik me niet herregistreren. Als ik de bridging course moet doen, moet ik na afloop van de curses weer een nieuwe aanvraag bij de AHPRA starten, waarbij je alleen documenten aan moet leveren die zijn verlopen e.d. Ook de certificate of professional status( is mijn Nederlandse bewijs van een geregistreerd verpleegkundige) is daar dus een van.
Als ik me dus niet meteen kan registeren bij de AHPRA, moet ik dus naar NL om een toets te doen opdat ik me weer kan registreren in het BIG register, voor de enige reden een 'certificate of professional status' te kunnen laten sturen naar de AHPRA. En dan kan ik me eindelijk registreren als pleeg in AUS.
In het geval ik wel meteen mijn registratie bij de AHPRA rond krijg, dan hoef ik de toets in NL niet te doen en bespaar ik een hoop kosten (450 euro voor twee toetsdagen, en dan maar hopen dat je hem in 1x haalt) .. Dus het is flink spannend voor mij. Ik heb enigszins de hoop dat AHPRA mijn hogeschool schaalt op AQF level 7 omdat ik recent ben afgestudeerd.. IJdele hoop? Wie weet.
Mocht de AHPRA me niet willen registreren, ga ik natuurlijk wel in beroep. Ga alles binnen mijn mogelijkheid doen natuurlijk!