Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Hebben jullie nog tips voor IELTS, heb reeds 5x meegedaan en iedere keer 6.5 voor writing!!!
Ik kan gewoon die 7 niet halen, hoewel ik op de andere sections meer dan genoeg heb (8-9).
Echt frustrerend!
Tips dus zeker welkom! :)
vreselijk Nielsh! Kun je niet een paar lessen in writing nemen bij een privé lerares? Voor de tips en tricks die je net aan dat halve punt kunnen helpen? Mijn vriendin heeft twee Priveleraressen in de arm genomen om zo die zeven te behalen! Wij mogen 18 oktober in Amsterdam het voor de eerste keer aantreden voor de IELTS test...

SimonS, Thanks voor je reactie. Ik heb inderdaad een Engelstalige BIGregistratie aangevraagd, maar heb geen idee waar ze het naar toe gestuurd hebben! Ze willen het niet naar je huisadres sturen, wat ik nogal vreemd vind (aangezien de Nl'se wel thuisgestuurd wordt) en ze willen er geen reden voor geven.

Nielsh, wat balen zeg. Ik moet ook nog voor de Ielts gaan en ben er huiverig ervoor. Heb een boekje gekocht: Top Tips for ielts academic (cambridge english) en een oefen cd en hoop dat ik het hiermee ga redden.

Mijn man heeft inmiddels 2 contracten aangeboden gekregen. De eerste hebben we afgewezen omdat het salaris erg laag was. Het andere is wel een mooi contract incl visum. Ik mag dan op zijn visum ook werken (457). Alleen de Aphra houdt ons nu nog tegen. Het zou naar zijn om geëmigreerd te zijn en dan een afwijzing van de Aphra te ontvangen.

Hey Simon,

Hoe ben jij begonnen met de aanvraag? Heb je in eerste instantie alleen het applicatieformulier opgestuurd waarna de APHRA je vraagt om meer informatie? Of ga je alles in een keer inleveren inclusief alle 1-8 genummerde eisen?

Hey Ella,

We hebben nog niks ingestuurd! We wachten eerst de IELTS af! Vandaag voor het eerst geweest, we wachten de uitslag af! Lezen was bijzonder genoeg behoorlijk pittig.. Maar ik heb met ahpra contact gehad! Eerst het applicatieformulier met de bijbehorende stukken opsturen naar je gewenste staat en tevens het bigregister inschakelen voor het laten versturen van een Engelse kopie naar ahpra! Daar word je initiële aanvraag in behandeling genomen. Zij sturen deze door naar NSW en zij nemen contact met je op inzake de nr 1-8.. Zo gaan wij het aanvliegen! Ben je nog in aus?

Hey Ella,

We hebben nog niks ingestuurd! We wachten eerst de IELTS af! Vandaag voor het eerst geweest, we wachten de uitslag af! Lezen was bijzonder genoeg behoorlijk pittig.. Maar ik heb met ahpra contact gehad! Eerst het applicatieformulier met de bijbehorende stukken opsturen naar je gewenste staat en tevens het bigregister inschakelen voor het laten versturen van een Engelse kopie naar ahpra! Daar word je initiële aanvraag in behandeling genomen. Zij sturen deze door naar NSW en zij nemen contact met je op inzake de nr 1-8.. Zo gaan wij het aanvliegen! Ben je nog in aus?
Erg blij te horen dat ze dat zo aanpakken, daar hoopte ik al op :) Komt voor mij erg mooi uit -ben nog steeds aan het steggelen met de Hogeschool Rotterdam over een transcript.. Mails die niet beantwoord worden etc. Iedereen dus ouderwets achter de broek aan zitten.

Lekker dat je de IELTS achter de rug heb! Nu dus even de resultaten afwachten.. Ik ben in Australie ja, op een kersvers partner-visum! Ik heb mijn IELTS op 20 december en daarna wil ik de initiele aanvraag dus ook op gaan starten. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Zou het uitmaken naar welke staat je je stukken opstuurd in verband met de registratie? Ik woon nu in WA (Broome) maar uiteindelijk zullen we in QLD gaan wonen.. Dat zal nog een goede twee jaar duren voordat we daar zijn, omdat we aan het reizen zijn, en WA dus ook niet onze vaste basis is.

Hoe zien jullie plannen er verder uit?

Zou het uitmaken naar welke staat je je stukken opstuurd in verband met de registratie? Ik woon nu in WA (Broome) maar uiteindelijk zullen we in QLD gaan wonen.. Dat zal nog een goede twee jaar duren voordat we daar zijn, omdat we aan het reizen zijn, en WA dus ook niet onze vaste basis is.

Hey, wat grappig dat je in beautiful Broome woont! Ik ook :)
Bevalt het?

Het maakt niet veel uit in welke staat je de aanvraag doet aangezien de AHPRA nu nationaal is al gaan er wel geruchten dat het in bepaalde staten makkelijker is dan anderen...

Succes ermee! :up:

Hey, wat grappig dat je in beautiful Broome woont! Ik ook :)
Bevalt het?

Het maakt niet veel uit in welke staat je de aanvraag doet aangezien de AHPRA nu nationaal is al gaan er wel geruchten dat het in bepaalde staten makkelijker is dan anderen...

Succes ermee! :up:

Ja het bevalt absoluut! Prachtige stranden, geweldig vismogelijkheden niet ver van huis vandaan.. Woon jij hier al lang en bevalt het? :)

Ja het bevalt absoluut! Prachtige stranden, geweldig vismogelijkheden niet ver van huis vandaan.. Woon jij hier al lang en bevalt het? :)

Woon hier nu 2,5 jaar, heerlijke plek maar soms ook erg pittig! Hoe lang ben jij al hier? Kunnen een keer koffie doen? :)

Erg blij te horen dat ze dat zo aanpakken, daar hoopte ik al op :) Komt voor mij erg mooi uit -ben nog steeds aan het steggelen met de Hogeschool Rotterdam over een transcript.. Mails die niet beantwoord worden etc. Iedereen dus ouderwets achter de broek aan zitten.

Lekker dat je de IELTS achter de rug heb! Nu dus even de resultaten afwachten.. Ik ben in Australie ja, op een kersvers partner-visum! Ik heb mijn IELTS op 20 december en daarna wil ik de initiele aanvraag dus ook op gaan starten. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Hoe zien jullie plannen er verder uit?
Wat een gekaanstekerij dat jullie daar al zitten Kim en Ella.... hahaha! Wij wachten onze ielts af. Het gaat vooral om de IELTS van mijn vriendin en die denkt dat ze lezen niet heeft gehaald. Wachten duurt lang.... haha! Ik hoef maar 4 zessen te halen en het liep afgelopen zaterdag zeer gesmeerd.

Mochten we IELTS hebben gehaald dan is ons pakket compleet en sturen we dit naar de AHPRA in Perth, ik heb gehoord dat zij zeer snel zijn met de initiele aanvraag. Daarna gaat alles naar Sydney, dus het maakt niet heel veel meer uit naar welke staat je het stuurt. Vanaf het moment dat het pakket naar NSW onderweg is gaan we werkgevers benaderen. Wij willen ons ook graag in WA vestigen tzt en toevallig hebben we weer connecties met het nieuw te bouwen ziekenhuis in Midland. De planning is om volgend jaar rond deze tijd het vliegtuig te pakken, maar goed; veel hangt af van de AHPRA en een eventuele bridging course. Gelukkig dat mijn vriendin nog een post-bachelor heeft gedaan en gehaald, wat haar kans op een bridging course enorm verkleint! We wachten af!!

Wat ontzettend leuk om alle verhalen te lezen. Ik ben net begonnen uit te zoeken hoe t zit om een visum aan te vragen om te kunnen werken als verpleegkundige in australie.
Wat me nou niet helemaal duidelijk is; ik heb mijn HBO diploma gehaald, moet ik dan toch de IELTS test doen?
En zodra ik toestemming krijg, kan ik dan rondreizen en werken? Of moet je dan op één plek blijven?
Ik hoop dat jullie mij ook nog verder kunnen helpen om mijn droom achterna te gaan :)

Wat ontzettend leuk om alle verhalen te lezen. Ik ben net begonnen uit te zoeken hoe t zit om een visum aan te vragen om te kunnen werken als verpleegkundige in australie.
Wat me nou niet helemaal duidelijk is; ik heb mijn HBO diploma gehaald, moet ik dan toch de IELTS test doen?
En zodra ik toestemming krijg, kan ik dan rondreizen en werken? Of moet je dan op één plek blijven?
Ik hoop dat jullie mij ook nog verder kunnen helpen om mijn droom achterna te gaan :)
Je moet sowieso een ielts test halen met op elk onderdeel minimaal een zeven! Dan registratie bij de ahpra en dan kiezen voor welk visum je gaat. Voor een 457 moet een werkgever in australie je sponsoren maar dat is wel de meest gemakkelijke manier!

Hi lisanne,

Als je eenmaal je registratie hebt en je komt nog in aanmerking voor een Working Holiday visum dan is dat de ultieme manier om een jaar te kunnen werken en reizen. Als niet dan is een 457 sponsorship visum via een werkgever inderdaad het makkelijkste al geeft je dat niet de vrijheid om te gaan reizen omdat je dan fulltime aangenomen bent door die werkgever. Ik was gesponsord door een uitzendbureau waardoor ik alsnog op veel verschillende plekken kon werken en niet "vast" zat.

Het registratieproces kost gemiddeld 6-12 maanden (nadat je al het papierwerk hebt ingeleverd en de academic engelse IELTS hebt gedaan) en het lijkt er op dat het merendeel van de Nederlandse verpleegkundigen nu een bridging course moeten doen die 3 maanden voltijd is in Australie voordat je je registratie toegekend krijgt en die kost ongeveer $6000-$10000. Je moet ook een aantal jaren werkervaring hebben.

Succes ermee!

Nou, dankjulliewel voor de reacties! Waarschijnlijk ga ik het werken in de zorg dan een half jaartje overslaan en ga ik toch voor het scheren van schapen en het fruitplukken! ;)

hi iedereen,

iemand ervaring/verhalen gehoord om als intensive care verleegkundige registratie te krijgen?

ik hoop zo dat ik die bridging course niet hoef te doen! veel te duur voor drie maanden. ik zit al acht maanden te wachten op de ahpra. bellen mailen en langsgaan heeft totaal geen zin. telkens krijg je t antwoord dat ik moet afwachten. op de site stond zes weken...... grrrr... wat een gedoe die ahpra registratie!
ik woon sinds een jaar in australie met mijn aussie fiancee (ik ben permanent resident) wat heel erg leuk is. geweldig land.
na vier keer (2xnl 2xau) de ielts gedaan hebben eindelijk een zeven voor schrijven gehaald met prive les van iemand die ielts cursussen geeft en toetsen beoordeeld. toen alles in geleverd en idd telkens weer dingen moeten nasturen. info over de universiteiten uit nl en dergelijke. ahpra geeft geen inzicht in hoever je papierwerk is gevorderd en wat je nog kan verwachten. heel frustrerend. ik werk nu als een personal care assistent voor the time being.

voor de mensen die hier als verpleegkundige willen werken, start vroeg met je voorbereidingen ( heb ik ook gedaan) maar dan alsnog is het een lang proces en kost nogal wat geld.

Hou vol Tess, je bent al hier én je hebt werk, velen zijn jaloers op je. Geduld en wellicht gaat 2015 je brengen waar je al een tijdje op wacht. :)

Hoi Tess,

Mijn man werkt op de IC, maar wij zijn 4 jaar geleden gekomen net voordat alle regeltjes omtrent verpleegkundigen veranderden. Wel ken ik iemand die IC vpk is en de bridging course heeft moeten doen. Ze maken geen uitzonderingen heb ik het idee.

Hi iedereen!

Mijn naam is Linda, en ik kwam in augustus 2013 aan in Australie met het idee dat ik me even zou gaan registreren en dan een sponsor voor mij en mijn vriend zou regelen. Hahaha, nou dat heeft totaal anders uitgepakt, want ook ik ben in de AHPRA rompslomp gekomen. (Gelukkig heeft mijn Nederlandse vriend een sponsor gevonden en kunnen we hier in ieder geval tot 2017 blijven!!)

Ik heb in 2002 mijn MBO-V behaald en in 2008 mijn IC-diploma. Ik heb dus in totaal 12 jaar werkervaring, waarvan 5 jaar op een Intensive Care in Nederland.

Maar goed, ik diende in Okt 2013 mijn aanvraag in bij AHPRA, oh wat was ik trots, want ook ik heb moeite moeten doen om de benodige 7's te kunnen scoren op het IELTS exam. In Nov 2013 kreeg ik bericht van AHPRA dat meer papierwerk nodig was. Ze wilde graag een academic transcript van beide opleidingen. Door mijn oude scholen te benaderen, is dit rechtstreeks naar AHPRA office verstuurd.
Vervolgens heb ik tot eind maart totaal geen berichten meer ontvangen, desondanks ik zelf echt wekelijks belde/emailde. Je word namelijk echt gek van die onzekerheid. Vertel me gewoon waar ik aan toe ben.

Het euvel bij mij zit 'm namelijk in mijn MBO-V diploma, dat kreeg ik in Maart 2014 te horen, maar in plaats van me toen direct af te wijzen (simpelweg omdat ik geen bachelor degree heb) moest ik in plaats daarvan nog meer informatie/bewijs aanleveren. Dit gaf mij destijds hoop.... Maar helaas na maanden wachten... kreeg ik op 1 Sept 2014 (10 MAANDEN NA MIJN AANVRAAG) een brief met daarin de mededeling dat AHPRA mijn verzoek om mij als Registered Nurse te registreren zou gaan afwijzen. Zij hadden mijn diploma's ingeschaald op een AQF level 4. Ik vond het onbegrijpelijk dat ik niet eens op een AQF level 5 was ingeschaald, hier gelijk aan de Enrolled Nurse, die slechts 18 maanden naar school gaat. Daarom ben ik in beroep gegaan. Toen had ik eindelijk een accurate case manager, die mij vertelde dat mijn in Nederland vertaalde diploma's niet aan de AHPRA eisen voldeden, maar dat ze door een NAATI professional vertaald diende te worden. Ook had mijn oude school iets in het Nederlands gestuurd en dit diende vertaald te worden. (WAAROM HEEFT AHPRA DIT NOOIT EERDER AANGEGEVEN?)
Ik kreeg mijn gelijk, mijn MBO-V diploma met mijn IC-diploma erbij zijn opgewaardeerd naar een AQF level 5. Je hebt hier alleen helaas een AQF level 6 nodig (wat ons HBO-V diploma is) om in aanmerking te komen voor de bridging course.
The bridging course verwacht dat je 3 maanden op campus komt voor $15.000,- en dan wordt je klaar gestoomd om hier als Registered Nurse aan de slag te mogen.

Ik moet helaas gewoon echt terug naar school, desondanks mijn werkervaring in Nederland. Ik heb besloten om de 18 maandse opleiding tot Enrolled nurse te gaan volgen voor $18.000,-. Aangezien ik nog 30 jaar moet werken, en waarschijnlijk in Australie zal blijven wonen, werk ik liever als verpleegkundige dan als ziekenverzorgende (personal carer in een Aged Care facility).

Ik wil niemand ontmoedigen, maar juist duidelijkheid scheppen. Je HBO-V diploma is erkend, maar ja, je zult echt die 3 maandse bridging course moeten volgen voordat je geregistreerd kunt worden. En helaas voor ons MBO-V'ers is er geen mogelijkheid tot registratie, aangezien ze ons diploma en onze kwaliteiten zwaar onderschatten.

Groetjes Linda

oeps ja, dat spijt me voor je Linda. Maar ja eerlijk is waar ahum, verbaast ben ik dan weer niet. Dit drama is wat ze hier "het proces" noemen. En velen zitten met hetzelfde probleem. Linksom of rechtsom ze maken het je hier gewoon niet gemakkelijk om binnen te komen. Helaas weet jij daar nu ook alles van. Wel knap dat je door te kijken naar de toekomst, het besluit hebt genomen om terug naar school te gaan. En ik hoop van harte dat het die 18 ruggen waard is.
Van de andere kant, je bent al hier, je hebt een sponsor, dus je vriend heeft ook al een baan en over een jaar kun je PR aanvragen. Why worry, maar inderdaad je geeft eerlijk en duidelijk aan hoe het er voor staat, dat is veel waard.
Ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben. Succes met je opleiding!!

Back