Hi hi,
Sorry voor late reactie! was even druk met stage etc.
Idd Marijs!! Meer katwijks als "van der Plas" kan het niet
Brumby; je hoeft geen examen te doen. Je moet een Critical thinking assignment doen en je moet competent verklaard worden tijdens je stage. Valt allemaal erg mee! en als je zoals ik een hele relaxte begeleider hebt die al ziet dat je competent bent moet dat geen probleem zijn. Mijn halve praktijk boek is al afgetekend in 2 weken tijd dus lig goed op schema. Hierna nog maar 3 weken tegaan
Ik heb 11.000 betaald en dan moet je nog het geld meerekenen voor levensonderhoud. Ik probeer wel in de weekenden te werken, maar de agency waar ik voor werk heeft tot nu toe nog niet gebeld voor weekend shifts

en door de week ben je toch wel veel bezig met studeren en aan je assignment werken. Ik merk toch wel dat aardig wat kennis is vervaagd en je moet alles toch ook in het Engels aan patiënten kunnen uitleggen. dus ben elke avond wel dingen aan het opzoeken enz.
Als je voor een skilled visa gaat dien je werkervaring in 1 vakgebied te hebben. of 3 of 5 jaar surgical of medical (zie anmac website) Ik heb zelf 3.5 jaar surgical experience en 1,5 jaar medical/surgircal heb namelijk op neuro gewerkt waar ze ook neurochirurgie deden. Dus hopelijk kan ik dit bij mijn 3.5 jaar surgical optellen. We zullen zien! eerst maar zorgen dat ik competent wordt verklaard.
Registratie was vreselijk! elke keer kwamen ze met nieuwe eisen, ik werd gek van ze. Ben nu even druk maar wil je zeker helpen als je advies nodig hebt! Maar ze zeggen dat ze elke case afzonderlijk zien dus wie weet hebben ze nu wel weer andere eisen. AHPRA is met een kort woord te omschrijven SHIT. Ik bereid me alvast maar weer voor waar ze straks weer me op de proppen komen. Ik kreeg na een half jaar papieren insturen te horen dat ik toch die cursus moest gaan doen! Naar mijn idee wisten ze al voordat ik aan het registratie proces begon maar hebben niets gezegd.
Maar goed we zijn er bijna

(hopelijk)!!!