Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Hey Linny,

Ik vind het echt heel erg kwalijk dat ze de MBO-verpleegkundigen zo zwaar onderschatten. Op de werkvloed absoluut geen verschil. Is er een overkoepelend orgaan over de APHRA? Word erg kwaad van dit verhaal! Een 4-jarige opleiding! Wat gewoon niet wordt erkend. Heel oneerlijk.

Ik ben zelf bezig met het opstarten van het proces, maar ik moet mijn Diploma nog NAATI- laten vertalen.
 
En nu ik eraan denk, ik vraag me af of jullie alles in 1 keer meezenden? -Dus alle benodigde bewijsmaterialen van criteria 1-8? of zenden jullie allereerst heet formulier '
Application for general registration For internationally qualified nurses and midwives' en dan wachten jullie op verder oproepen voor aanvullende informatie?
 
Is dat niet echt heel erg Aussie? Het klopt niet, is niet eerlijk in een vergelijking, maar ja....je kunt er niks aan doen. Gaat het niet gewoon om het geld??? Als ik jullie zo moet geloven wel helaas.
 
Hoi Linda,

Wij hadden een soortgelijk akkefietje, ook voor ons was minimaal HBO nodig. Zelfs de Propedeuse SPH hielp niet. Ik heb ervoor gekozen om met een vierjarige HBO opleiding te beginnen, dat is dus nog even doorbijten. Jij hebt wel mazzel dat de weg alvast open ligt. Geen stress meer over die IELTS, eenmaal daar gaat het toch veel gemakkelijker. Veel succes met je opleiding en begin maar alvast te genieten!:up:
 
Wat een gekaanstekerij dat jullie daar al zitten Kim en Ella.... hahaha! Wij wachten onze ielts af. Het gaat vooral om de IELTS van mijn vriendin en die denkt dat ze lezen niet heeft gehaald. Wachten duurt lang.... haha! Ik hoef maar 4 zessen te halen en het liep afgelopen zaterdag zeer gesmeerd.

Mochten we IELTS hebben gehaald dan is ons pakket compleet en sturen we dit naar de AHPRA in Perth, ik heb gehoord dat zij zeer snel zijn met de initiele aanvraag. Daarna gaat alles naar Sydney, dus het maakt niet heel veel meer uit naar welke staat je het stuurt. Vanaf het moment dat het pakket naar NSW onderweg is gaan we werkgevers benaderen. Wij willen ons ook graag in WA vestigen tzt en toevallig hebben we weer connecties met het nieuw te bouwen ziekenhuis in Midland. De planning is om volgend jaar rond deze tijd het vliegtuig te pakken, maar goed; veel hangt af van de AHPRA en een eventuele bridging course. Gelukkig dat mijn vriendin nog een post-bachelor heeft gedaan en gehaald, wat haar kans op een bridging course enorm verkleint! We wachten af!!
Hey Simon!

Hoe is het met jullie? Hoe staat het met de aanvraag, en hoe is de IELTS gegaan?

Ik heb vandaag alles afgerond, en mijn aanvraag verzonden naar de AHPRA in Perth. Ben heel erg benieuwd. Let op, per 5 februari zijn de regels veranderd, en moet je nu een internationale politie-check aanvragen (kosten: 160 dollar) en dit bijvoegen bij je aanvraagformulieren. Voel me enigzins opgelucht doordat de eerste stap gezet is, al weet ik wel dat dit absoluut niet de laatste is. Al met al zie ik het vrij positief in, ik ben in ieder geval bij mijn liefde, in een prachtig land en uiteindelijk wil ik toch wel graag mn verpleegkunde erkend hebben. Kan ik er hard over gaan lopen balen, maar dat schiet natuurlijk ook niks op. En dan hopelijk kan ik mezelf eindelijk een RN noemen over een bepaalde tijd.. M
 
Last edited:
Gisteren mijn aanvraag opgestuurd, en vandaag al bericht uit Perth. Dat ze mijn 'code of conduct' missen. Had natuurlijk niet verwacht dat er zo snel al naar gekeken werd. Ook is de 520 dollar al netjes van mijn account af. Heb de aanvraag voor mijn 'code of conduct' (oftewel, een Engelstalige status van mijn Nederlandse Verpleegkundige registratie (big registratie) gisteren pas gedaan, en ze geven aan dat het max. 8 weken kan duren! Straks even bellen met de BIG, om te kijken hoe ver het staat en het misschien niet wat vlotter kan. De 'registration officer' die ik heb gesproken wil dit document per post voor de 15e februari hebben! Wat natuurlijk nooit gaat lukken..
 
De 'registration officer' die ik heb gesproken wil dit document per post voor de 15e februari hebben! Wat natuurlijk nooit gaat lukken..
:eek: Dat meen je niet! Snapt hij niet dat de post van de andere kant van de aardkloot moet komen? o_O
 
:eek: Dat meen je niet! Snapt hij niet dat de post van de andere kant van de aardkloot moet komen? o_O
Hopelijk wel haha! Heb het hele verhaal uitgelegd aan het BIG register, heb gebeld, en werd geadviseerd een mail te sturen.. En ongeloofelijk maar waar, ze hebben mijn code of conduct gisteren de bus al uitgedaan!! Dat betekent dus max. twee weken voordat het bij de AHPRA is!! Echt ontzettend goede service!
 
Wat fijn, heb je die registration officer nog kunnen spreken? 15 februari is zondag al, wat een werk zeg. Maar fijn dat de BIG het zo snel heeft kunnen regelen.
 
Hey Simon!

Hoe is het met jullie? Hoe staat het met de aanvraag, en hoe is de IELTS gegaan?

Ik heb vandaag alles afgerond, en mijn aanvraag verzonden naar de AHPRA in Perth. Ben heel erg benieuwd. Let op, per 5 februari zijn de regels veranderd, en moet je nu een internationale politie-check aanvragen (kosten: 160 dollar) en dit bijvoegen bij je aanvraagformulieren. Voel me enigzins opgelucht doordat de eerste stap gezet is, al weet ik wel dat dit absoluut niet de laatste is. Al met al zie ik het vrij positief in, ik ben in ieder geval bij mijn liefde, in een prachtig land en uiteindelijk wil ik toch wel graag mn verpleegkunde erkend hebben. Kan ik er hard over gaan lopen balen, maar dat schiet natuurlijk ook niks op. En dan hopelijk kan ik mezelf eindelijk een RN noemen over een bepaalde tijd.. M
As we speak is mijn vriendin met de IELTS bezig. Fingers crossed! Ze heeft er zo hard aan gewerkt dat het nu gaat lukken! Worden weer een lange twee weken! De vorige keer had ze vier keer een 6,5.... Ik had het gezien ja hoe je de VOG nu regelt! Bedankt voor je tip met betrekking tot het BIG register! Ik hoop dat wij ze over twee weken ook mogen gaan stalken haha! Echt spannend nu! Inmiddels veel connecties erbij gekregen in de regio van Perth, waaronder het baasje van het nieuw te bouwen ziekenhuis in Midland. Ook voor mijzelf veel contacten gelegd, dus dat moet wel goedkomen! Hou je ons op de hoogte van de Ahpra? Jij hebt ook alleen eerst de initiële aanvraag ingestuurd met de daarbij behorende documenten? En dan later de stukken die bij '1-8' horen? We duimen voor je! Vanuit Amsterdam, toi toi toi!
 
As we speak is mijn vriendin met de IELTS bezig. Fingers crossed!

een-kaarsje-voor-141347.jpg


Ging eerst even mis, maar nu wel goed.
Zo een kaarsje brandt voor je vriendin. Nu komt het vast goed met IELTS!
 
Balen zeg dat ze een 6.5 scoorde op de onderdelen. Maar nu moet het helemaal goed komen dan!! Ik duim voor jullie!

Ik houd je absoluut op de hoogte van alles wat ik van de AHPRA hoor, en ook zodat andere mensen er in de toekomst hopelijk wat aan hebben!

Heb ook alweer contact gehad met mijn registration officer, en ze moet de documenten voor 11 maart binnen hebben, anders gaan ze er van uit dat je afziet van je aanvraag. Weg geld. Dus let er alsjeblieft op dat je 'certificate of professional status' op tijd aanvraagt, of er een mail achteraan stuurt! Anders gooi je dus je geld weg. Heb inderdaad alleen de initiële aanvraagformulieren verstuurd + de benodigde documenten voor dit formulier. Als ik het goed begrijp word dit bekeken in Perth, en dan moeten alle andere stukken naar een ander kantoor.

Ben benieuwd. Voor nu is het afwachten!
 
Balen zeg dat ze een 6.5 scoorde op de onderdelen. Maar nu moet het helemaal goed komen dan!! Ik duim voor jullie!

Ik houd je absoluut op de hoogte van alles wat ik van de AHPRA hoor, en ook zodat andere mensen er in de toekomst hopelijk wat aan hebben!

Heb ook alweer contact gehad met mijn registration officer, en ze moet de documenten voor 11 maart binnen hebben, anders gaan ze er van uit dat je afziet van je aanvraag. Weg geld. Dus let er alsjeblieft op dat je 'certificate of professional status' op tijd aanvraagt, of er een mail achteraan stuurt! Anders gooi je dus je geld weg. Heb inderdaad alleen de initiële aanvraagformulieren verstuurd + de benodigde documenten voor dit formulier. Als ik het goed begrijp word dit bekeken in Perth, en dan moeten alle andere stukken naar een ander kantoor.

Ben benieuwd. Voor nu is het afwachten!
Die police check, voeg je deze toe aan de initiële aanvraag? Of alleen het document, zodat AHPRA weet dat je hem hebt aangevraagd? IELTS was te doen. Alleen het leesgedeelte was wederom erg pittig. Is gewoon ook lastig te oefenen. Nu weer twee weken in spanning afwachten... HET ZOU TOCH WAT ZIJN! haha! Ze verdient het in ieder geval zeker, na al ie inspanning, tijd, energie en geld.... We wachten het af! Ik hoop dat je snel weer wat hoort van de AHPRA Ella!
 
Ja, die voeg je toe aan je initiele aanvraag. Je hoeft niet de daadwerkelijke check toe te voegen, maar een zogeheten 'reference letter' wat je van Fit2Work krijgt (dat is het bedrijf wat je check doet). Je moet een kopie van deze reference toevoegen (wordt per email verzonden, ongeveer 12u nadat je heb betaalt en de check heb aangevraagt. Je krijgt ook een reference code, die je in moet vullen op je aanvraagpapieren. :)

Houd me op de hoogte van jullie vorderingen!! Het hele proces zullen we in ieder geval ongeveer dezelfde tijd doorlopen haha!
 
Ja, die voeg je toe aan je initiele aanvraag. Je hoeft niet de daadwerkelijke check toe te voegen, maar een zogeheten 'reference letter' wat je van Fit2Work krijgt (dat is het bedrijf wat je check doet). Je moet een kopie van deze reference toevoegen (wordt per email verzonden, ongeveer 12u nadat je heb betaalt en de check heb aangevraagt. Je krijgt ook een reference code, die je in moet vullen op je aanvraagpapieren. :)

Houd me op de hoogte van jullie vorderingen!! Het hele proces zullen we in ieder geval ongeveer dezelfde tijd doorlopen haha!
Ik heb nu al zin om dat te doen;)
 
Hallo allemaal,

Wij zijn twee afgestudeerde HBO-Verpleegkundige (differentiatie psychiatrie) en ook wij hebben de wens om naar Australië te emigreren. Momenteel ben ik nog bezig met een vervolgopleiding, namelijk praktijkondersteuner huisarts GGZ, maar weet ook niet of deze functie bestaat in Australië. Wordt in NL niet gezien als een masteropleiding.
Vorig jaar ook geprobeerd om naar Perth te gaan, hadden toen ook een sponsor, maar ergens is het in de aanvraag mis gegaan. Het destijds daarbij laten liggen, maar nu besloten wederom een poging te gaan wagen. We zitten nog vrij in de beginfase van onze aanvraag. Wat is handiger, eerst de IELTS test behalen of alvast beginnen met een aanvraag doen bij de ANMAC? Ik ben niet erg goed in Engels, dus bang dat het behalen van de IELTS nog wel even kan duren...

Zo te lezen is de AHPRA een regelrechte drama... (zeker gezien wij pas 2 jaar afgestudeerd zijn), dus de Bridging Course moeten we er maar bij rekenen ben ik bang..

Leuk om dit forum te lezen en dat zoveel dezelfde passie hebben om te wonen en werken in Australie!! :)

Groetjes!
 
Gezien de struggles van mensen hier op het forum zou ik zeggen, begin eens met de IELTS. Dat kan nog een aardige horde zijn
Welkom en succes. Ga je die sponsor nog benaderen?
 
Gezien de struggles van mensen hier op het forum zou ik zeggen, begin eens met de IELTS. Dat kan nog een aardige horde zijn
Welkom en succes. Ga je die sponsor nog benaderen?

Voor de test zijn wij nu hard aan het studeren. Wij denken dat het een goed idee is om dat te gaan doen. Wellicht levert dat wat op ;)
 
Misschien een lichtpuntje:
Applicants who do not wish to undertake a bridging program can upgrade their current registered nursing or midwifery qualification to a Bachelor degree qualification (assessed at AQF level 7) either in Australia or overseas. If you upgrade your qualification outside Australia you must make sure that the country you are upgrading in meets the accreditation requirements of criteria 2 and 3.

Denk dat het diploma wat wij behaald hebben als HBO verpleegkundige wel daaraan voldoet. Wie weet er meer van?
 
Back
Top