Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Misschien een lichtpuntje:
Applicants who do not wish to undertake a bridging program can upgrade their current registered nursing or midwifery qualification to a Bachelor degree qualification (assessed at AQF level 7) either in Australia or overseas. If you upgrade your qualification outside Australia you must make sure that the country you are upgrading in meets the accreditation requirements of criteria 2 and 3.

Denk dat het diploma wat wij behaald hebben als HBO verpleegkundige wel daaraan voldoet. Wie weet er meer van?

Lees het topic even goed door zou ik zeggen. Verscheidene HBO afgestudeerde verpleegkundigen hebben alsnog een bridging course moeten doen om zich te kunnen registreren, zelfs al is het een bachelor-degree, wat gelijk zou moeten staan aan de Australische universiteiten.
Het gaat om de accreditaties van je hogeschool, en als de APHRA die niet als 'geschikt' beschouwt (dat wil zeggen niet gelijkwaardig aan hun AQF level 7) dan moet je dus alsnog de bridging course doen. En grote kans dat je dat sowieso moet doen. MBO afgestudeerde verpleegkundigen hebben die mogelijkheid geen eens.
 
Ik weet niet precies hoe het zit met een sponsor, maar zolang je niet AHPRA geregistreerd bent, kan je niet werken, en zal een werkgever je geen sponsorship aanbieden? Dus je registratie met de AHPRA zal de grootste prioriteit hebben lijkt me. En het gehele registratieproces schijnt 6-12 maanden kunnen te duren..
 
Denk dat het diploma wat wij behaald hebben als HBO verpleegkundige wel daaraan voldoet. Wie weet er meer van?

Vooralsnog moeten alle HBO-V-ers een bridging course voor zover ik weet. Ik ken nog geen uitzonderingen en het lijkt juist specifiek voor HBO-V-ers te zijn helaas!

Je hebt hier "mental health nurse practitioner" dat is inderdaad een mastersopleiding en een zeer pittige... Geen idee of het mogelijk is om jullie opleiding om te zetten naar een vergelijkbare opleiding Down Under.

Ik raad je ook aan om met de IELTS en het AHPRA proces (lees nachtmerrie) te beginnen want het kost veel tijd, energie en geld... :(
 
Vooralsnog moeten alle HBO-V-ers een bridging course voor zover ik weet. Ik ken nog geen uitzonderingen en het lijkt juist specifiek voor HBO-V-ers te zijn helaas!

Je hebt hier "mental health nurse practitioner" dat is inderdaad een mastersopleiding en een zeer pittige... Geen idee of het mogelijk is om jullie opleiding om te zetten naar een vergelijkbare opleiding Down Under.

Ik raad je ook aan om met de IELTS en het AHPRA proces (lees nachtmerrie) te beginnen want het kost veel tijd, energie en geld... :(

Wij zijn al aan de IELTS begonnen en gaan vanuit daar de benodigde onderdelen verzamelen om het AHPRA proces in te gaan. Het wordt in ieder geval sparen voor twee keer de bridging course. Zelf zou ik de opleiding MHNP wel willen gaan volgen. Maar moet die optie nog gaan uitzoeken :cool:

Ah taking it one step at a time!
 
Misschien een lichtpuntje:
Applicants who do not wish to undertake a bridging program can upgrade their current registered nursing or midwifery qualification to a Bachelor degree qualification (assessed at AQF level 7) either in Australia or overseas. If you upgrade your qualification outside Australia you must make sure that the country you are upgrading in meets the accreditation requirements of criteria 2 and 3.

Denk dat het diploma wat wij behaald hebben als HBO verpleegkundige wel daaraan voldoet. Wie weet er meer van?
3. Which countries meet criteria 2 and 3?
Collapse

To date, the National Board has established that the following countries have accreditation standards that meet the accreditation requirements of criteria 2 and 3:

  • United Kingdom
  • Ireland
  • Canada
  • New Zealand
Ik ben er dus bang voor dat iedereen die zich wil laten registreren via de AHPRA een BC moet gaan volgen. Eerst de IELTS doen alvorens alles in werking te zetten! In de tussentijd heb je genoeg tijd voor al je paperwork!! Sterkte met sparen:p
 
ps Ik heb AHPRA wederom gebeld of ze voor nederlandse vpk's nu eens duidelijkheid willen verschaffen, haha. Wie niet waagt...
 
Sterkte met sparen:p

Zijn we nu hard mee bezig, aangezien we denken dat we de 15k barrière wel gaan passeren. Het valideren van het diploma via duo was iig niet zo duur (lees: 18 euro voor twee diploma's met bijlage). Daarna de rechtbank en die rekent er ongeveer 20 euro voor.
 
Zijn we nu hard mee bezig, aangezien we denken dat we de 15k barrière wel gaan passeren. Het valideren van het diploma via duo was iig niet zo duur (lees: 18 euro voor twee diploma's met bijlage). Daarna de rechtbank en die rekent er ongeveer 20 euro voor.
Uiteraard nog niks gehoord van AHPRA! Maar ik laat het je weten. Wat heb je gekregen van het DUO? Alleen overzicht van je diploma's? Of nog meer? Ben benieuwd! Wij hebben kopen gemaakt van onze diploma's etc bij de notaris.
 
Uiteraard nog niks gehoord van AHPRA! Maar ik laat het je weten. Wat heb je gekregen van het DUO? Alleen overzicht van je diploma's? Of nog meer? Ben benieuwd! Wij hebben kopen gemaakt van onze diploma's etc bij de notaris.
Bij DUO kan je de diploma's laten valideren op echtheid en geven zijn namens de Nederlandse staat de verantwoordelijkheid (en dat voor maar zes euro per diploma) :p. We hebben een sticker/zegel dat het diploma authentiek is.
Je kan dit ook bij hun op kantoor in Groningen doen of anders je documenten opsturen. Met de link kom je bij de pdf om deze handelingen te laten uitvoeren (ps: wij hebben al een uitgebreide supplement in het Engels vanuit de opleiding).

Wat hebben jullie laten doen bij de notaris?
 
Bij DUO kan je de diploma's laten valideren op echtheid en geven zijn namens de Nederlandse staat de verantwoordelijkheid (en dat voor maar zes euro per diploma) :p. We hebben een sticker/zegel dat het diploma authentiek is.
Je kan dit ook bij hun op kantoor in Groningen doen of anders je documenten opsturen. Met de link kom je bij de pdf om deze handelingen te laten uitvoeren (ps: wij hebben al een uitgebreide supplement in het Engels vanuit de opleiding).

Wat hebben jullie laten doen bij de notaris?
Dat klinkt omslachtig met de rechtbank er ook nog bij :S

De meesten hier nemen hun hele papierhandel mee naar de notaris, die maakt kopietjes en zet er een stempel en handtekening op dat het een 'echt' kopie is. Aangezien je best veel documenten bij de notaris moet laten stempelen, kun je deze het beste opsparen en in 1x gaan en kijken of je een mooie prijs af kan spreken.
 
Dat klinkt omslachtig met de rechtbank er ook nog bij :S

De beste man van duo gaf de tip aan ons. Was dan 10 euro per persoon en je kan daarvoor naar een speciaal soort van spreekuur komen in het kanton gerechtshof. In Nijmegen is dat wekelijks geloof ik :rolleyes:
 
Meneer de rechter ff lief aankijken en de rest ook ff laten tekenen ^^
Wij doen hetzelfde als Gwen. ownee, dit hebben we al laten doen! Bij een bevriende notaris die voor een bos zonnebloemen de hele handel heeft gekopieerd en gewaarmerkt. Alle stukken, van legitimatie, cijferlijsten tot en met diploma's, transcripten etc
 
Wij doen hetzelfde als Gwen. ownee, dit hebben we al laten doen! Bij een bevriende notaris die voor een bos zonnebloemen de hele handel heeft gekopieerd en gewaarmerkt. Alle stukken, van legitimatie, cijferlijsten tot en met diploma's, transcripten etc
Sow dat is gaaf! Dat heeft vele eurootjes gescheelt! Ik ben uiteindelijk zo'n 90 euro aan notaris kosten kwijt geweest en mijn vriend moet zijn paspoort en geboorte akte nog laten doen. Dus in totaal zeg maar 110 euro. Maar vooral de officiele vertalingen waren duur!!! Zeker als je iets verkeerds opstuurt en hier pas achter komt op het moment dat het al vertaald is :oops::rolleyes:.
 
De reactie van AHPRA! Ze durven geen standpunt in te nemen....

Dear Simon,


Thank you for your recent enquiry to AHPRA.


AHPRA is unable to advise if a bridging program may be required until assessment of an application has been completed. Please refer to the Bridging Program information available in the link below:


http://www.nursingmidwiferyboard.go...ves-applicants/FAQ-IQNM-bridging-program.aspx


Please also refer to http://www.nursingmidwiferyboard.go...and-midwives-applicants/FAQ-IQNM-general.aspx


If you have any further questions, please call AHPRA on 1300 419 495.


Alternatively, please follow the web enquiry link, ensuring you include the service request number in your enquiry.


Please do not respond to this email as the account is not monitored. A service request has been logged for this enquiry.
 
Hmm jammer dat ze zo vaag blijven. Echte richtlijnen zijn er dus nog niet, behalve als je uit de landen komt die staan beschreven in section 2 en 3.

Die richtlijnen zijn er nooit geweest al zeggen ze van wel maar het is niet te vinden voor "the general public". De AHPRA bestaat al vanaf 2012 dus je zou toch iets meer verwachten...

Mijn zusje en ik hebben 2 jaar geleden de ANF ingeschakeld die toen hun best hebben gedaan om inzage te krijgen in de specifieke dokumenten waarin zou staan welke landen/mensen de BC zouden moeten doen, maar zonder resultaat helaas... De ANF heeft het toen opgegeven en mijn zusje ook :(
 
Last edited:
Die richtlijnen zijn er nooit geweest al zeggen ze van wel maar het is niet te vinden voor "the general public"

Ik vermoed (en heb her eerder gelezen) dat ze de voorkeur geven aan native speaking health professionals. Als je bijvoorbeeld bekijkt waar ze vaak beurzen bijwonen dan is dat de UK.
 
Back
Top