Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

Hey Family of 6... Jullie ook van harte gefeliciteerd met het felbegeerde visum. Ik was nog erg geschrokken van de week van iets wat ik las in dit draadje. Namelijk dat jullie de medische testen opgestuurd hadden naar de Health Organisation (oid)... oeps!! Wij hadden onze medische test opgestuurd naar onze CO (en ik ben niet eens blond, maar wil alles gewoon altijd snel snel de deur uit hebben). Toen vrijdag maar een mailtje gestuurd naar de CO met wat te doen... Vandaag om 06.00u gelijk gekeken of we mail terug hadden en dat was zo... Maar met veel beter nieuws, GRANT nieuws!! Yeeeeeehaaaaaa.[/b]


Jullie ook gefeliciteerd!
 
Hey Family of 6... Jullie ook van harte gefeliciteerd met het felbegeerde visum. Ik was nog erg geschrokken van de week van iets wat ik las in dit draadje. Namelijk dat jullie de medische testen opgestuurd hadden naar de Health Organisation (oid)... oeps!! Wij hadden onze medische test opgestuurd naar onze CO (en ik ben niet eens blond, maar wil alles gewoon altijd snel snel de deur uit hebben). Toen vrijdag maar een mailtje gestuurd naar de CO met wat te doen... Vandaag om 06.00u gelijk gekeken of we mail terug hadden en dat was zo... Maar met veel beter nieuws, GRANT nieuws!! Yeeeeeehaaaaaa.


CONGRATS!! Het gaat weer de goede kant op met de toewijzing van de visums!
 
Hey Family of 6... Jullie ook van harte gefeliciteerd met het felbegeerde visum. Ik was nog erg geschrokken van de week van iets wat ik las in dit draadje. Namelijk dat jullie de medische testen opgestuurd hadden naar de Health Organisation (oid)... oeps!! Wij hadden onze medische test opgestuurd naar onze CO (en ik ben niet eens blond, maar wil alles gewoon altijd snel snel de deur uit hebben). Toen vrijdag maar een mailtje gestuurd naar de CO met wat te doen... Vandaag om 06.00u gelijk gekeken of we mail terug hadden en dat was zo... Maar met veel beter nieuws, GRANT nieuws!! Yeeeeeehaaaaaa.


Gefeliciteerd! Ik kan me de fout wel voorstellen. Het staat niet echt duidelijk op de formulieren. Zeker het exacte adres niet. Dat moet je maar ergens op de site zien te vinden. Zou goed zijn als ze daar duidelijker in zouden zijn. Er zullen vast meer aanvragers mee de fout in gaan.

Wim.
 
Hoi Wim,

Al een beetje bijgekomen van de flesjes champagne? Wat vond de familie van het nieuws?

Groetjes!
 
Hoi Kathren,

Tja, verder dan een biertje ben ik eigenlijk niet gekomen...
De familie blijft er nog redelijk laconiek onder. Uiteraard zijn de gevoelens gemengd.
Gisteravond nog een hoopgevend bericht: Komende zaterdag een eerste bezichtiging van ons huis!!!

Nu gaat het opeens wel heel snel. Wel vermoeiend...

Groet,

Wim.
 
Hejjjjjj dat zijn goede berichten, kijkers.... spannend hoor!

Waarschijnlijk verwacht jouw familie dat het nog wel even duurt voordat jullie vertrekken en leeft het daardoor nog niet zo bij hun. Mijn moeder is, nadat ik het haar vorig jaar had verteld, er de hele tijd koud onder gebleven. Nu pas, nu ze ziet dat ik mijn huis af aan het maken ben voor de verkoop en mijn planning hoort, begint ze in te zien dat het echt gaat gebeuren. Ze hangt nu regelmatig aan de telefoon. Iets wat ze normaal niet deed.

Ik ga in iedergeval duimen! :up:

Groetjes
 
Net als je denkt dat alles achter de rug is.... vandaag een bericht van mijn case officer 'VISA REVOKED'. Dat kan dus ook nog. Het HOC had in het systeem gezien dat ons visum was toegekend door DIAC terwijl zij kennelijk nog steeds niet mijn X-ray hadden ontvangen. Dus hebben ze bij het DIAC aan de bel getrokken en is ons visum weer ingetrokken.
Van de GGD in Tilburg had ik het bericht ontvangen dat ze onze scans in afzonderlijke pakketjes op dezelfde dag aangetekend naar hetzelfde adres in Sydney hebben gestuurd. Van slecht één pakket (die van mijn vriendin) hadden ze een ontvangstbevestiging ontvangen. Dit mailden ze me vorige week woensdag. Omdat op vrijdag ons visum werd toegekend heb ik teruggemaild dat kennelijk ook mijn scan was ontvangen, maar dat was dus niet het geval.
Vanmorgen dus meteen een mail gestuurd naar GGD of ze via track & trace kunnen achterhalen waar mijn scan is gebleven. Ik vind het toch wel heel vreemd dat één pakketje niet ontvangen zou zijn. Dus ook het HOC gemaild of ze nog eens heel goed in de brievenbus willen kijken :wink: .

Ik wacht nog even af tot eind volgende week en anders ga ik nog wel een keer op de foto. Die paar tientjes maken nu ook het verschil niet meer.

Eén voordeel: de mail ontving ik direct van de CO in plaats van zijn assistent. Deze assistent weigerde in te gaan op mijn verzoek om de procedure 'on hold' te zetten om hiermee te zorgen voor een initial entry date in januari 2011. Ook mocht ik geen telefonische afspraak maken met de CO omdat deze het te druk zou hebben. Hierdoor zitten we nu met een initial entry date van 24 november. Ik heb de situatie voorgelegd aan de CO en deze zou overleggen met zijn manager of het mogelijk is de initial entry date van ons nieuwe visum (het oude is ingetrokken)vast te stellen op 15 januari 2011. Wellicht dus een geluk bij een ongeluk.

Ach we blijven positief. Voorlopig hoeven we nog niet weg.

Wim.
 
WAAAAAT!?!? :shock: :shock:

Daar val je toch ook wel van achterover zeg! Dat moet toch wel even heel vies aankomen lijkt me. Je blijft er nog heel kalm onder moet ik zeggen! Nog goed dat er een mogelijk voordeel aan vastkleeft. Dat verdien je dan ook wel vind ik! (ze mogen de schok wel met iets goedmaken...)

We duimen mee dat je initial entry date een stuk verlaat wordt dan. En dat de verloren x-rays snel weer opduiken!

:up:
Jerden
 
Jeetje jeetje!! Wat je zegt; Kan dat ook nog!!
shocked.gif

Nou hopelijk is het inderdaad een geluk bij een ongeluk, en komt alles goed + een latere entry datum.
Zal voor jullie duimen
afro.gif
afro.gif
afro.gif
afro.gif
afro.gif
afro.gif
afro.gif
afro.gif
 
Wow, wist niet dat dat kan :|

Maar zo zie je maar weer, everything happens for a reason... jullie datum wordt vast en zeker verzet, daar duim ik mee voor :up:
 
Tjeemig, dan val je ook even uit je stoel, als je VISA REVOKED leest...
Het gaat niet zonder slag of stoot hè Wim. Hopelijk kun je het inderdaad gebruiken om je entry date gunstiger te krijgen.
We duimen weer lekker door voor je! (Ook succes zaterdag trouwens met het huis!)
afro.gif
 
Ze zeggen wel eens it's a bumpy road, maar dit?!!! Je hebt nu in iedergeval direct contact met jullie CO, plus dat er een mogelijkheid inzit dat jullie pas later kunnen verifiëren. Inderdaad alles maar positief blijven bekijken. Hoop dat ze jouw X-rays snel boven water hebben.
 
Nondeknetter, daar zou ik ook ff van schrikken zeg.
Had ik nog nooit van gehoord, revoked.

Ik snap op zich wel dat je niet te stressig reageerd, want het is gewoon een kwestie van adminstratie oponthoud.Geen dingen die je visum zouden kunnen afwijzen.
Maar wel weer ff wat te regelen dus. Toch jammer.
Ik duim mee dat je snel weer een mooi berichtje krijgt! :up:
 
Vandaag even met de GGD in Tilburg gebeld. Gelukkig kunnen ze een 'kopie' maken van de eerder gemaakte chest scan. Wel moet ik opnieuw het form 160 invullen en een pasfoto en kopie paspoort aanleveren. Track en trace haalt niet veel uit. Zelfs als ik kan bewijzen dat het document bij het HOC is aangekomen, krijg ik daarmee nog steeds niet mijn visum. Dus we doen het nog maar eens dunnetjes over :p .

De inschrijving bij CPA australia als associate member verloopt ook desastreus. Morgen is de deadline voor enrollment in het eerste semester, maar mijn aanvraag is nog steeds niet rond. Vanmorgen (6.00 uur) maar eens gebeld na eerder diverse mails te hebben gestuurd. Helaas ook daar een administratieve achterstand. Men kan mij hierdoor niet garanderen dat ik in het eerste semester kan starten, zelfs als ik alle documentatie tijdig heb aangeleverd :wall: Er staat zelfs op de achterkant van de skills assesment die ik in juli heb gekregen dat deze 5 jaar geldig is, en dat pas na die periode een re-assessment noodzakelijk is, maar ze doen het gewoon nog eens over met vertraging tot gevolg.
In het gesprek met CPA Australia bleek ook dat ze de mail van Curtin University waarin de 'unit controller' mij (met 2 weken vertraging) m'n uitslag geeft voor de unit 'Company Law' waarschijnlijk niet als evidence zullen accepteren. Ook zullen zij geen contact opnemen met de universiteit ter verificatie. Ze willen een certificaat. Helaas kreeg ik op 22 januari de reactie van Curtin dat ze nog geen certificaten kunnen verstrekken omdat de module 'nog niet administratief is afgewikkeld'. Ook hier weer een administratieve achterstand die mijn ambitie dwarsboomt! Zo frustrerend. Je kunt er niets aan doen, maar wordt er wel de dupe van. Het zou toch zo prettig zijn als iemand bij CPA Australia zou zeggen: goh wat vervelend zeg, door onze verandering van de regels komt u in de problemen. We zorgen ervoor dat u kunt starten in het eerste semester, en we bellen wel even met Curtin voor de validatie van de uitslag. 5 minuten zou dat ze kosten! maar nee hoor 'we doen ons best, maar we kunnen niets garanderen'. Daar heb je dus precies niets aan. Een mooie zin uit een communicatietraining.
Ook Curtin maar weer gemaild met de vraag ASAP de module af te sluiten en mij van een certificaat te voorzien. Ik hoop dat ik over een maand of zo toch lachend op deze week terug kan kijken...
Morgen maar weer lekker naar college ;)

Wim
 
Wat een (hoe zal ik dat eens netjes omschrijven..? ) pech :mellow: zeg!
Eerst je helemaal happy maken met visa grant, en nu dit allemaal...

Ik hoop voor je dat het snel geregeld zal zijn!
 
Jeezzzzzz!!!! Één telefoontje en het zou het voor iedereen makkelijker maken. Hoezo eigenwijs?! :wall:
 
Wat een verhaal! :-(
Komt vast allemaal goed, maar wat moet je ermee.... :huh:
Succes in elk geval!

Positive thinking, Positive thinking,Positive thinking,Positive thinking,Positive thinking,Positive thinking,Positive thinking.
 
Veel succes Wim. Het ziet ernaar uit dat je grondig door de ambtelijke molen wordt gemangeld!
Maar zoals je zegt: als het straks rond is kijk je lachend om. Dan zit je bij de barbie met je flipflops aan en dan zeg je: Weet je nog dat het zoveel gedoe was om hier te komen...?
afro.gif
 
Ja, dat visum daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Dat komt wel goed. Vandaag een nieuwe Form 160 + X-ray opgestuurd naar de HOC. Als ze er nu maar voorzichtig mee doen :evil: .
Wat me dwars zit is de inschrijving bij CPA Australia. Daar ziet het er echt naar uit dat ik een semester (6 maanden)vertraging op ga lopen, en daar baal ik van. 'Coulance' is duidelijk geen Australisch woord. :wink:
Maar misschien komt ook dat nog wel goed. Even geduld nog a.u.b...

Wim.
 
Everything happens for a reason!!!!
Vanmorgen dit bericht in mijn mailbox:


We would like to you that your visa application is ready to be finalised
and your initial entry date (IED) will be extended to 15 January 2011.

No further extension can be granted after that date.

If you agree with the IED date (15/1/2011) , please let me know and I will
finalise the case as soon as possible.



Een nieuw exemplaar van het form 160 en de X-ray zijn inmiddels onderweg naar het HOC. Dus over een week of 2 zou het allemaal rond moeten zijn. YESSSS :up:

Wim.
 
Back
Top