Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

Ik stel bij deze al mijn schouders beschikbaar! Wat een pokkezooi. En heb je nu recht op 10% van de koopsom, of gaat die vlieger niet op?
 
Oh neeee! Wim, wat erg voor jullie!!!! :cry:

Sjonge zeg, ben je mooi klaar mee.. en met al dat wachten ben je ook nog eens een paarden maanden verkooptijd kwijt! Ik hoop zo dat het goed gaat komen!
 
hahahahaha! ja ben zoveel aan typen naar mensen over mijn paard, dat mijn vingers niet meer anders willen :grin:
 
Jeetje Wim, wat super balen zeg! Jullie waren er zo dichtbij, dat het dan toch nog zo mis kan gaan zeg!

Heel veel sterkte en ik hoop dat er snel weer serieuze kijkers komen! :up:

Groet,
Annemarie
 
:oops: Wat rot, ik weet niet wat ik zeggen moet.... :oops:

Wel heb ik nog een paar :up: :up: dat de volgende koper maar snel moge komen!! :up:
 
Wat een waardeloze streek zeg.. Nu maar hopen dat je dan in elk geval die 10% snel krijgt, da's lekker extra geld voor in Australie!
 
En dat nog negen keer en je hebt een huis gratis. Maar alle gekheid op een stokje, die tien procent is niet toevallig de waarborgsom, en de reden van ontbinding is als ik het goed begrepen heb nou juist dat ze die maar niet stortten. Dus of je die tien procent ooit ziet en hoeveel je in de pogingen wil steken...
Ik hoop maar gewoon dat er snel een serieuze koper komt, dat is een stuk beter!
 
Inderdaad, een goede analyse. Als de waarborgsom gestort was geweest was dit bedrag nu mijn kant opgekomen. Echter, dit bedrag is niet gestort en ook de reden van de ontbinding. Dus het kan nog een kwestie van incassoburo en deurwaarder worden voordat we uiteindelijk het bedrag in handen hebben. In de praktijk kan dit soms jaren duren en een gerechtelijke uitspraak vragen. Maar gelukkig kunnen we ondertussen gewoon verder met de verkoop van het huis. We zijn van plan de vordering snel uit handen te geven zodat we ons er verder zelf niet meer mee bezig hoeven te houden.

Wim.
 
Gisteren naar mijn oude onderwijsinstelling Hogeschool Holland (tegenwoording Inholland) een brief gestuurd met het verzoek een verklaring af te geven dat de colleges van mijn Bachelor opleiding destijds (1992-1996) in het Nederlands werden gegeven. Dit om aanspraak te kunnen maken op de 5 punten 'community language'.
Hierbij dankbaar gebruik gemaakt van de info en links in onderstaand draadje:

http://www.xpdite.ne...index.php/topic,9545.15.html

Ben benieuwd wat de reactie zal zijn. De ervaringen lijken nogal uiteen te lopen...

Misschien een tip voor iedereen die hiermee stoeit: stel voor al dit soort verkaringen de verklaring zelf alvast op. Dit scheelt mensen een hoop werk, waardoor de kans op een positieve respons aanzienlijk groter is. Wij hebben tientallen verklaringen van diverse instanties moeten overhandigen - voor zowel onze GSM-visa aanvraag als onze recente emigratie naar Zuid-Afrika - en we hebben al onze verklaringen ondertekend en gestempeld terug mogen ontvangen ;-)

Succes!
 
Uit de link (naar het oude forum) blijkt dat ik dit inderdaad had gedaan. Punt is wel dat de verklaring bij voorkeur op hun eigen briefpapier moet worden afgegeven. In ons geval heb ik dus de (engelse)tekst aangeleverd die ze vervolgens op hun eigen briefpapier hebben overgenomen.

Wim.
 
Maar weer eens even een update. Ons huis staat helaas nog steeds te koop. Sinds we het weer te koop hebben gezet hebben we nog niet één kijker gehad. Dat beloofd dus weing goeds. We hebben de hoop al opgegeven dat we dit jaar nog kunnen emigreren. Om die reden gaan we de eerste 2 weken van november naar Australië voor de validatie van het visum. De tickets zijn al geboekt. Je zult begrijpen dat we daar met een dubbel gevoel naartoe gaan.

De vordering op de voormalige kopers van ons huis hebben we bij een incassoburo weggelegd. Ook zij hebben nog geen geld binnen gekregen, dus het zal wel op een gerechtelijke procedure uitlopen. Zonde van de energie.

Het is moeilijk om je neer te leggen bij de situatie. We waren er zo dichtbij, hadden alles al gepland, en nu sta je weer terug bij af. De onzekerheid is het vervelendst, niet het uitstel. Als ik nu zou weten dat we volgend jaar zomer zouden emigreren, dan zou ik me daarbij neerleggen, maar momenteel kunnen we niets doen als afwachten.

Ik hoop dat ik binnen enkele maanden een positiever bericht kan posten. Als de economie nou eens wat sneller aantrok, en we zekerheid kregen over het behoud van de hypotheekrente-aftrek zou dat zeker helpen...

Groet,

Wim.
 
Balen hoor!!
Ben je eindelijk zover...moet je wachten tot je huis verkocht is.

Hoop dat jullie snel een koper krijgen...je hebt er tenslotte maar 1 nodig!
Hier een paar duimen..:up: :up: :up: :up:

Groeten Steven
 
Onzekerheid... een vervelend gevoel. Kan me heel goed voorstellen dat jullie met een dubbel gevoel richting Oz gaan. Aan de andere kant kan het jullie ook kracht geven om door deze onzekerheid tijd te komen wanneer jullie de bevestiging krijgen dat Australie jullie avontuur zal zijn.

Heel veel sterkte!

Groetjes
Kathren
 
Jeetje Wim, wat balen voor jullie zeg! Vooral omdat jullie alles al helemaal hadden gepland. Hoop wel dat jullie een leuke 2 weken vakantie tegemoet gaan daar. We kruisen elkaar precies: wij gaan de laatste 2 weken van november.

Hoe gaat het met je studies intussen? Beetje te doen bij CPA?

Veel succes, ik duim voor jullie mee voor een koper (en hopelijk gaat er daar in Den Haag inderdaad snel wat duidelijkheid komen, handig voor alle huizenverkopers.....)

Groet,
Annemarie
 
Back
Top