Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

Jeetje Wim, wat balen voor jullie zeg! Vooral omdat jullie alles al helemaal hadden gepland. Hoop wel dat jullie een leuke 2 weken vakantie tegemoet gaan daar. We kruisen elkaar precies: wij gaan de laatste 2 weken van november.

Hoe gaat het met je studies intussen? Beetje te doen bij CPA?

Veel succes, ik duim voor jullie mee voor een koper (en hopelijk gaat er daar in Den Haag inderdaad snel wat duidelijkheid komen, handig voor alle huizenverkopers.....)

Groet,
Annemarie

Hoi Annemarie,

De studies houden me redelijk bezig. Alle vakken van de 'RE'-opleiding heb ik gehaald. Nu werk ik aan mijn referaat die gaat over de requirements voor IT-controls op basis van Australische wet- en regelgeving. Een leuke brug tussen de studie en mijn (hopelijk) toekomstige werkomgeving.
Mijn eerste CPA examen (Governance & Ethics) heb ik ook gehaald (met distiction, dus teveel tijd aan besteed :grin: ). Voor oktober heb ik mij ingeschreven voor 'Financial Reporting' en 'Contemporary business issues'. De komende maanden werk ik dus maar iets minder (altijd prettig als je ZZP-er bent). De examens zijn op 26 en 28 oktober. Op 30 oktober vliegen we naar Australie. Als ik voor die tijd ook nog mijn referaat weet af te krijgen is het helemaal een verdiende vakantie! Hopelijk kan ik mij dan nog voor het einde van het jaar inschrijven in het register van NOREA.

Ach ja, zo kun je studeren ook weer als een goede afleiding zien ;)

Groet,

Wim.

PS we zullen wel zwaaien op de terugweg als we jullie tegenkomen! :lol:
 
Nog precies 4 weken en dan gaan we voor het eerst voet zetten op Australische bodem. 2 weken zonder kids. Het zal niet gemakkelijk zijn. Ik hoop dat we beiden met een positief gevoel terugkomen.
Zondag weer kijkers voor het huis. Het weer is goed. Laten we hopen op het beste! :smile:

Wim.
 
Ik duim voor jullie dat het nu wel verkocht wordt en succes met jullie trip naar Australië

Groetjes,
Sacha
 
Ik duim met jullie mee :up: :up: :up: . We hebben nu zelf gezien hoe ontzettend snel het ineens kan gaan, dat kan bij jullie natuurlijk ook.

De kids blijven dus thuis? Ik dacht dat jullie ze mee zouden nemen? Dat hoeft dus niet voor de validatie?

Veel plezier in ieder geval en succes zondag!
Annemarie
 
De kijkers zijn net de deur uit. Waren heel erg positief en komen waarschijnlijk nog een keer terug met hun eigen makelaar. Ik wil niet te positief denken, want dat kan alleen maar op een teleurstelling uitlopen, maar stiekem hoop ik toch wel op een positieve ontwikkeling! :smile:

Fingers crossed...

Wim.
 
Geezzzzz Annemarie! Jullie huis nu al verkocht!!!!!!

Nou Wim dat het bij jullie ook ineens zo snel mag gaan :up: :up: :up:
 
Helaas, niets meer van de kijkers gehoord. Wachten maar weer op de volgende.
Morgen en donderdag CPA examens en dan zaterdag voor het eerst eens een kijkje nemen in het beloofde land!

Wim.
 
Jammer dat het niks is geworden!
Maar je hoeft er maar 1 te hebben, en ze lopen al ergens rond! :wink:

Have fun in Oz! :up:
 
Wat jammer Wim, op naar de volgende toch?

Veel succes met je examens, ik ben volgende week aan de beurt.

En natuurlijk heel veel plezier in Australië!

Groet,
Annemarie
 
Wat jammer Wim, op naar de volgende toch?

Veel succes met je examens, ik ben volgende week aan de beurt.

En natuurlijk heel veel plezier in Australië!

Groet,
Annemarie

Hoi Annemarie. Jij ook heel veel succes gewenst. Wat doen we onszelf aan hè? :wink:
Examens zijn volgens mij wel goed gegaan, maar krijg pas medio december de uitslag.
Morgen de grote stap: onze eerste reis naar Australië. Ben benieuwd! Het zou toch tegenvallen, heb je alles voor niets gedaan! Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit. De keuze is bewust gemaakt, en los van de regelgeving t.a.v. immigratie heb ik nog weinig negatieve berichten op dit forum gelezen.
Na de vakantie snel aan de slag met de scriptie van de RE-opleiding. Ben al een eind, maar hij moet voor het einde van het jaar goedgekeurd zijn anders moet je EUR 1.950 extra betalen voor een 'verlengde inschrijving' bij de opleiding. Een goede stok achter de deur dus om na terugkomst weer direct aan de slag te gaan..

Maar nu eerst: genieten!

Groet,

Wim.
 
Back
Top