Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

Gefeliciteerd
afro.gif
 
De afwikkeling van het huis verloopt langzamer dan verwacht. Uiteraard gaan we er van uit dat alles gewoon goed gaat komen. Maar omdat er voor ons zoveel vanaf hangt is het extra spannend. Het is natuurlijk geen gewone verhuizing die later gaat volgen.
We hopen dat we volgende week een handtekening kunnen zetten onder het voorlopig koopcontract. De overdracht staat gepland op 1 juni. Ter overbrugging tot het vertrek naar warmer oorden zullen we een huurhuis in de buurt gaan betrekken. Laatst hebben we beiden een dag vrij genomen, terwijl de kids op school/ in de opvang waren om een duidelijke planning te maken. Daarnaast wat lijstjes gemaakt:
Wat moeten we nog allemaal doen (aktielijst)?
Welke spullen gaan er mee en wat niet?
Wie moeten we straks verhuisberichten gaan sturen?
Zo'n 'planningssessie' is echt een aanrader om de zaken wat te ordenen. Je loopt anders met zoveel dingen in je hoofd...
En direct begonnen met spullen op Marktplaats te zetten :up: Hoe minder we hoeven te verhuizen hoe beter het is. Met het huis hebben we ook een groot deel van onze inboedel meeverkocht. We wonen nu groot, en moeten met het huurhuis toch een stap terug doen, dus we gaan geen dingen meenemen die we daar niet kwijt kunnen. De spullen van de kids gaan natuurlijk wel zoveel mogelijk mee. :smile:

Groet,

Wim.
 
Morgenmiddag een afspraak bij de notaris voor het tekenen van de voorlopige koopovereenkomst.
En dat op de verjaardag van mijn vriendin. Toch een mooi kadootje! :smile:

Wim.
 
Hartstikke mooi! Dan is het wel zo goed als rond, zo 'voorlopig' is zo'n koopcontract niet. En die drie dagen ontbinding, daar wordt vrijwel geen gebruik gemaakt door serieuze adspirant kopers.
Kortom: gefeliciteerd! Jullie zijn al goed op weg emigranten te worden. Je bent al dakloos, nu nog werkloos!
 
wat spannend allemaal!

en dat met 4 kids :lol: super bewondering van mij kant hoor :wink:

ik :up: op een vlugge en goeie afloop!
 
Nog minder dan 1 maand tot de overdracht van het huis. Links en rechts beginnen al ingepakte dozen in huis te verschijnen. We hebben dankbaar gebruik gemaakt van Marktplaats en de koninginnedagmarkt om van de nodige spullen af te komen. Ook de gemeentewerf heeft de nodige bezoekjes van ons gehad. Hoe dichter bij de verhuizing komt, hoe makkelijker je afscheid neemt van allerlei zaken!

In principe willen we over 2 weken verhuizen. Alleen de persoon van wie we het huis willen huren heeft nog geen toestemming van de bank en de gemeente. Het gaat namelijk om een koophuis dat hij tijdelijk (tot 31-12) wil verhuren om dubbele lasten te voorkomen. We hebben afgesproken om op 5 mei een go/ no go beslissing te nemen op basis van de status van toestemming door bank en gemeente. We hebben dan nog 10 dagen (!) om een alternatieve woning te vinden :?

Al met al een spannende tijd. In het uiterste geval zullen we in een vankantiehuisje terecht komen, maar ik hoop echt dat we voor 1 juni een woonruimte hebben gevonden waar we met z'n zessen in kunnen. Anders blijf je met de spullen sjouwen. Daarnaast hopen we natuurlijk dat op 1 juni alles volgens plan verloopt. We geloven het allemaal pas als het geld op de bank staat! :wink:

We zijn er ook nog niet helemaal uit wanneer we nu precies naar Australië gaan. Uiterlijk 15 januari, dat is zeker, maar misschien gaan we toch wel iets eerder... We zijn er nu zo mee bezig, dan lijkt januari opeens wel heel ver weg. En uiteindelijk hebben we het nu allemaal zelf in de hand...
Maar zoals gezegd: eerst het huis definitief weg!

Wim.
 
Fijn dat jullie huis verkocht is! En veel succes met het vinden van tijdelijke woonruimte, lijkt me wel raar die laatste tijd in NL, als een soort nomade zonder eigen huis. Kan me voorstellen dat je dan toch wel eerder die kant op wilt.

Succes!
Annemarie
 
Wat netjes dat die persoon daar toestemming voor gaat vragen. Wij hebben ons huis toen gewoon "illegaal" aan mijn schoonzus verhuurd tot het verkocht was en hebben zelf nog een maandje "illegaal" in een ander huis gezeten. Ik heb toen wel met de bank gesproken en uitgelegd dat wij een beheerder in ons huis hadden zitten zodat het op die manier bewoont was en beter verkoopbaar bleef. Dat was toen geen probleem, de gemeente hebben wij helemaal niets officieel laten weten (alleen de papierhandel gedaan dat ze bij ons kwamen inwonen).

Dit zou wel de beste oplossing zijn, want vakantiehuisjes kunnen nog wel eens lastig worden. Ik spreek uit ervaring, kon niets meer huren toen ons tijdelijk beloofde onderkomen kwam te vervallen. Alles was al verhuurd of je moest er enorme bedragen per week voor neertellen. Hebben uiteindelijk via hele vriendelijk mensen nog een oplossing kunnen vinden. Niets vervelenders als ineens met je kinderen op straat staan....
 
We zijn er nu zo mee bezig, dan lijkt januari opeens wel heel ver weg. En uiteindelijk hebben we het nu allemaal zelf in de hand...
Trust me, dat is heel ver weg! Als je weet dat je eenmaal MAG gaan omdat je het visum op zak hebt , dan wil je echt niet zo lang wachten. Zeker als je huis al weg is en tijdelijk ergens huurt om de tijd te overbruggen ( en vanwege de school van je kids ) in NL.
Wij hadden ons visum in oktober en hebben om verschillende redenen gekozen om in augustus pas te gaan maar ik zit al maanden op hete kolen! :lol: Het schiet niet op.... je wilt toch uiteindelijk graag aan je nieuwe toekomst gaan beginnen.
 
De overdracht van het huis is op ons initiatief met een maand uitgesteld tot 1 juli. De koper had de waarborgsom nog niet gestort :| . Dit had op 22 april al bij de notaris moeten staan. We willen niet het risico lopen dat we verhuisd zijn en er vervolgens bij de notaris achter komen dat de deal toch niet doorgaat. Je leest dit wel vaker. Gelukkig hadden we nog geen huurcontract getekend, dus we hebben geen dubbele lasten. Wel jammer dat het niet doorgaat. Anders waren we gisteren verhuisd.
Koper heeft aangegeven dat de koop op 1 juli nog wel gewoon doorgaat. Afwachten dus maar :mellow:. En weer een periode van onzekerheid. Ook voor de kids niet leuk. We hadden ons 'nieuwe' huis al laten zien, dichtbij hun school en klasgenootjes, en nu gaat het (nog) niet door. Maar ze gaan er goed mee om.

Wim.
 
Jeetje Wim, jullie komen er wel maar komen wel een hoop hobbels tegen! Veel succes, het gaat vast door maar het is wel heftig zo, ook voor de kids! :up: :up:

Groet,
Annemarie
 
Pffff.... wat jammer ... al die extra spanning wat dit met zich meebrengt :| Dat dit dan mogelijk is? afspraak is toch afspraak?
 
Kun je ze niet in gebreken stellen? Of is dit normaal dat dat mag?

Succes in iedergeval!
afro.gif
 
Helaas, alle :up: :up: :up: hebben niet mogen helpen. Deze week zal op ons initiatief de koopovereenkomst worden ontbonden. De kopende partij is in gebreke gebleven, en wij hebben de hoop op een goede afloop verloren. Inmiddels staat het huis weer op Funda en beginnen we weer van voren af aan... Balen zeg! :x
Gelukkig hadden we nog geen huurovereenkomst getekend, waardoor we op het nippertje zijn ontkomen aan dubbele lasten (huur en hypotheek). Ook zijn het huis, tuinhuis en de garage lekker opgeruimd, om nog maar eens iets positiefs te noemen. Maar serieus, dit is natuurlijk echt $%#&@!!! De hele planning kan weer de prullenbak in, en het halen van de datum van 15 januari 2011 zal ook krap gaan worden waardoor we waarschijnlijk toch een validatietrip zullen moeten gaan maken. Ik hoop nog op een klein wondertje dat dit kan voorkomen.

Uiteraard komen we nog wel op het forum uitje op 13 juni om even op jullie schouders uit te huilen :cry: :cry:

Groet,

Wim.
 
Back
Top