Voorbeelden voor schrijven van Skills Assessment Mechanical Engineering

Jap,

dat van die tijdsdruk ken ik wel... ik kan vanaf de 18e van deze maand alles in gaan leveren. Maar ik ben nu pas begonnen, gewoon geen druk gevoeld de laatste tijd. maar ik heb al een en ander op papier, dus er komt schot in.

Hopelijk kom ik een heel eind deze week, maar we zullen zien.

Groetjes

Stefan
 
:up: thumbs up GeerJap! Dus bijna klaar? Goed zeg...

En idd jij bent ook al een tijdje bezig. Kom er net achter dat mijn eerste letter ruim 11 maand geleden op papier gingen... Ik ben nu bijna klaar met episode 2, ... pfff wat een vervelend klusje zeg.  :shock: Tijdsgebrek...

Jij hebt toch ook HTS werktuigbouw gedaan? is dat equal to Bachelor Degree in Mechanical Engineering? Ja toch?

En is "BSc" de engelse afkorting voor "ing."?

Anyway, good luck iedereen. En hoop dat ik ook binnenkort mijn rapportjes kan gaan indienen...

Groet,
OzzieMark
 
ik zie dat ik snel moet zijn, nog een kaper op de kust voor wtb banen :roll:.

Ik heb namelijk ook HBS WTB gedaan, en dat is inderdaad een "Bachelor Degree in Mechanical Engineering" :up:

Of BSs de juiste afkorting is voor ing weet ik niet. Ik dacht dat het iets van Beng was.....

ik ga nu weer verder met mijn cdr, en dan binnenkort  met het  :plane: naar het :beach: om in de  :happysun: te liggen in thailand.
 
@ Ozziemark / Stefmar...

Ik heb dat van BSc ook even nagevraagd bij een half engels/amerikaanse collega en dat is inderdaad de afkorting voor Ing.

Laatste update: Alle episodes zijn af, de layouts zijn gelijk enz...
Nu nog de juiste paragraaf bij de juiste competentie zoeken en dan kan de boel de deur uit....die summary statetement is bijna af....hoop einde van de week de hele mik op de bus te doen...
Moet ook wel want ik wil voor onze trip naar Thailand/OZ eind september eigenlijk weten of de boel rond is...er staan geloof ik 4 weken voor....

Nou succes....

GroetZ GEERJAP
 
Hier de instrumentatie engineer weer even....

Ik ben begonnen met m'n 3e episode, deze hoop ik ergens volgende week af te ronden. Dan nog even die summart statement en dan kan ie ook weg voor controle! Ik wil er nu echt even vaart achter zetten, het einde lonkt! Toch al met al 3 maanden mee bezig geweest, niet dagelijks hoor, soms ook wel eens dagen niks er aan gedaan! Het eerste verhaal duurde b.v. iets van 1.5 maand, terwijl ik het 2e verhaal in 2.5 week schreef.... is maar net of je inspiratie hebt ofzo!

Volgens mij is je titel per opleiding verschillend, ik ben toch echt een Beng volgens mijn HBO papieren...

Over 5 weken ga ik met vakantie (onze laatste vakantie in Europe...) en dan wil ik het ook op de bus hebben richting IEAUS!

Kom op jongens, nog ff doorzetten!

Groeten,

Leon
 
Thanks Stefmar en Geerjap, voor de bevestiging van Bachelor en BSc.

Enne Gekke Kangaroo, je zou best wel es gelijk kunnen hebben dat het per opleiding verschillend kan zijn...


Goed ik ga mezelf vast voorbereiden op een weekendje typen, deel 2 moet af en hopelijk kom ik ook een eind met deel drie....  :whip:


Enne Stefmar, wat die banenstrijd betreft, dat zal allemaal wel loslopen. Hier aan de westkust, rondom Perth liggen de banen werkelijk waar voor het oprapen...


Succes allemaal...

OzzieMark
 
Ozzie....

Je schrijft "voor het oprapen" nou ben ik benieuwd of dat dan allen de mijnbouwsector is of dat er een algemeen tekort is aan mechanical engineers.
Ik kijk ook zo nu en dan ter orientatie wel op jobsearch maar dat zijn toch met name recruiters die daar ads plaatsen...kun je misschien een paar voorbeelden van grote of leuke bedrijven geven die rond Perth actief zijn en mensen zoeken? Dan kan ik eens verder kijken op hun websites...

Ben trouwens erg benieuwd hoe Perth en omgeving mij bevalt...we zijn in oktober een paar weken daar om de omgeving te verkennen  :tent: :beach:
 
@Ozziemark

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Wij (ik en mijn vriendin) willen volgend jaar ook richting Perth (Mijn vriendin d'r pa woont daar) en ik ben ook benieuwd hoe "groot" de vraag naar engineers nu werkelijk is. Ik kijk dan op Seek.com.au, maar ook daar staan vooral de recruiters die mensen zoeken....

Ik zelf ben dan geen mechanical engineer maar een instrumentation & process control engineer. Die zie je nog minder dan de mechanical engineer.... :).

Ikzelf vond Perth een leuke stad! Ben daar vorig jaar met kerst en oud@nieuw geweest! Ook de wijken er omheen zijn mooi en nu met de nieuwe spoorlijn ook makkelijk(er) te bereiken.
 
DAMES EN HEREN,

MET GROOT GENOEGEN KAN IK U MELDEN DAT MIJN CDR KLAAR IS!!!!!  :balloons: :dance: :cheers:
EINDELIJK....

en dan nu hopen op goed resultaat. Vanavond lik ik de enveloppe dicht en gaat de boel op de bus.....het eerste kleine stukje wachten begint....

GroetZ GEERJAP
 
Goed man!  :up:

Nu hopen dat ze snel (positief!!) uitslag hebben! Geen idee hoe lang ze er tegenwoordig over doen.... staat oficieel 10 weken voor, maar las op engelse forums ook wel eens 2-3 weken...

Ik heb de eerste 2 af, de 3e mee begonnen!

Laatste loodjes wegen het zwaarst zeg men altijd.... dat klopt inderdaad!!
 
[quote author=perthpete link=topic=7561.msg124222#msg124222 date=1219362619]
Goedzo Geerjap!!

Alleen ... wat nu te doen met al die extra tijd ..??
[/quote]

ik denk dat ik voldoende te doen heb met onze bruiloft voor de deur 12 september en onze huwelijksreis naar thailand en OZ....en vanaf 1 oktober kan de visum aanvraag de deur uit......en als ik me echt verveel zou ik natuurlijk altijd weer eens iets met één van mijn hobbies kunnen gaan doen...kitesurfen ofzo, als ik nog weet hoe dat moet.....

Ik zal me niet vervelen..... :p :up:

GroetZ GEERJAP
 
GeerJap,

Congratulations! Met een beetje geluk zit je envelop nu in het vliegtuig ... :plane: ...
Spannende tijd voor je hoor... visum, trouwen...  :up:

Wou dat ik het zover had...  t wil hier allemaal niet vlotten...  Gebrek aan motivatie en inspiratie... Word er onderhand goed flauw van...

Anyway, k heb het geluk dat ik al in "the land down under" mag bivakeren... Maar er gaat natuurlijk niets boven een "onafhankelijk visum"

Enne wat die banen betreft. IK ben idd voornamelijk op de hoogte van de mining industy. Daar gaat momenteel heel veel geld in om hier... Zoals je waarschijnlijk ook wel op de job sites kunt zien worden er hoge salarissen geboden.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik me er nog niet heel erg in heb verdiept. Ben sowieso happy met mn huidige baan op het moment en ook al zou ik het willen, mijn 457 staat me niet toe om van baan te switchen.

Ik kruip weer in de pen... er moet toch echt een keer een eind komen aan die CDR onzin...
 
Hoe zitten jullie allemaal in de "Continuing Professional Development"? Ik kom wat dat betreft een beetje karig uit de bus... Met slechts een Inventor training. Iemand nog tips om deze sectie "een beetje volume" te geven?? Of denken jullie dat ik me daar niet te druk om moet maken? Heb tenslotte ook nog maar 2 jaar relevante werkervaring...

Thanks for any feedback  :cool:
 
Heb daar ook een beetje mee zitten klooien...

Omdat ik een aanzienlijke periode leiding heb gegeven aan een groep monteurs heb ik voornamelijk veiligheidstrainingen en "omgaan met moeilijke situaties"trainingen gedaan pas het laatste jaar doe ik weer wat echt technisch...
Ik heb alles maar genoemd onder het mom van breed georienteerd en opgeleid....
Ik denk inderdaad dat men wel begrijpt dat je geen waslijst cursussen kan noemen als je 2 jaar relevante werkervaring hebt....zou me niet te druk maken....

GroetZ GEERJAP
 
Je hoeft toch maar 1 A4 te maken, met alles wat te maken heeft met je beroep. Dus ook vakbladen, beurs bezoek, cursussen, etc.

@Geerjap

Kitesurfen? Dat verleer je niet zo snel hoor... Doe het nu ook al 2 jaar, kan niet wachten om het straks in WA ook te gaan doen :)
 
@kangaroo

Ik heb ff je Flickr gecheckt zie wat pickies van kitestrand in/bij Perth....is dat aan de kust naar het zuiden of noorden vanaf Perth gezien?
Had je daar materiaal gehuurd ofzo???
Ik ben er waarschijnlijk dit najaar vandaar de vraag.... :lol: :grin:

Wat mijn kiten betreft valt het best mee hoor, alleen de laatste weken een beetje rustig....heb dit jaar denk ik een keer of 15 gevaren ofzo....


GroetZ GEERJAP
 
Dat is het noorden van Perth. Bij Pinnaroo Point, daar heb ik spullen gehuurd bij een school/verhuur bedrijf. Dat is in de buurt van Hillary's Marina. Erg aardige mensen dus mocht je een dagje willen varen, dan is dit echt een aanrader! Hun web site is:
www.kiteboardingschool.com.au.

Er staat ook een route beschrijving op hoe je er kan komen:
http://kiteboardingschool.com.au/index.php?option=com_content&task=view&id=100&Itemid=79

Groeten,

Leon
 
Ik lees net op hun site dat ze alleen nog boards verhuren...geen kites meer....das dan een mogelijkheid minder...JAMMER

GEERJAP
 
Back
Top