Voorbeelden voor schrijven van Skills Assessment Mechanical Engineering

Ik zou het idd nu ook gaan doorzetten.. you never know.. straks wil je en kun je niet meer! Na toekenning valideren en dan heb je nog zo'n 2 jaar voordat je echt moet om binnen je 5 jaar te blijven. Dat geeft je nu nog zo'n 3 jaar.. Succes!
 
Hee.... en weer een engineer waarvan de Skilss Assesment is goedgekeurd... Mooi man!

En ook nog eens op de nieuwe lijst...das helemaal mooi!

Heb die lijst nog eens bekeken...bijna elke engineerings categorie (Mechanical, civil, process, electrical) staat er op, behalve de Instrumentation & process control engineer... die kan dan toch ook niet ontbreken in het lijstje zou je denken...

Groeten,

Leon
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=7561.msg132253#msg132253 date=1234786914]
Ik zou het idd nu ook gaan doorzetten.. you never know.. straks wil je en kun je niet meer! Na toekenning valideren en dan heb je nog zo'n 2 jaar voordat je echt moet om binnen je 5 jaar te blijven. Dat geeft je nu nog zo'n 3 jaar.. Succes!
[/quote]

Als je het zo bekijkt...ik kan alleen een periode in je antwoord niet thuisbrengen waar komt de periode "5 jaar"  vandaan?
Er zwerven gedurende het hele proces zoveel getallen en jaartallen door mijn kop dat ik soms niet alles kan thuisbrengen.

GroetZ

JAP
 
Na het valideren van je visum moet je binnen 5 jaar minimaal 2 jaar in Australie gewoond hebben (en dit aan kunnen tonen), anders word je visum niet verlengd en dat zou toch zonde zijn :smile:

Sacha
 
Niet na het valideren, maar na toekenning van je visum heb je 5 jaar (waarvan zoals Sacha al zei je 2 jaar in Australie moet hebben gewoond, wil je je visum kunnen verlengen/behouden). Dus NA toekenning heb je 5 jaar. Binnen 1 jaar NA toekenning moet je je visum hebben gevalideerd (dit moet in Australie zelf - kan tijdens een vakantie ofzo). Dus het is niet na validatie dat je 5 jaar hebt (tenzij je 'm vrijwel gelijk na toekenning valideerd), maar na toekenning van het visum.
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=7561.msg132412#msg132412 date=1234877749]
Binnen 1 jaar NA toekenning moet je je visum hebben gevalideerd (dit moet in Australie zelf - kan tijdens een vakantie ofzo). [/quote]
OEPS, binnen 1 jaar na afgifte VOG of medicals!!!!!!!!

Bart
 
Je hebt helemaal gelijk!! Idd oeps  :oops:.. (gaat goed deze week..  :wink: 2 dagen geleden een enquete verstuurd naar tig docenten (lees duizenden).. laat daar nu net een hele grove spellingsfout inzitten  :oops:
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=7561.msg132428#msg132428 date=1234883725]
Je hebt helemaal gelijk!! Idd oeps  :oops:.. (gaat goed deze week..  :wink: 2 dagen geleden een enquete verstuurd naar tig docenten (lees duizenden).. laat daar nu net een hele grove spellingsfout inzitten  :oops:
[/quote]
Dat was toch een klein testje? Je moet toch weten of je enquete wel echt gelezen wordt??

Bart
 
Nu verder, of....tweede ukkepuk op komst...economische crisis....wat te doen???
Moeilijk moeilijk....

Misschien een wat late reactie maar welkom bij de club van goedgekeurde ENGINEERS!!! :hi:

Ik zou gewoon alle aanvragen door laten gaan. Die economische crisis is maar net wat je er zelf van maakt.
En als je het nu niet door zet kan je het misschien allemaal wel vergeten. (EN DAT ZOU ZONDE ZIJN)

heeft iemand al enig idee wat de nieuwe "behandel" tijd is als je op de MODL en CSL lijst staat? :?

Groetjes
 
Ik ga toch de vraag stellen....het zal wel een hele domme zijn, maar goed.... :blond:

Een heel aantal mensen halen een stempel in Berlijn, wat is dat dan weer voor stempel, tot nu toe dacht ik dat dat ook de validatie van het visum was, dus dat je dan niet helemaal naar australie zou moeten....

GroetZ

GeerJap
 
[quote author=geerjap link=topic=7561.msg132576#msg132576 date=1235026782]

Ik ga toch de vraag stellen....het zal wel een hele domme zijn, maar goed.... :blond:

Een heel aantal mensen halen een stempel in Berlijn, wat is dat dan weer voor stempel, tot nu toe dacht ik dat dat ook de validatie van het visum was, dus dat je dan niet helemaal naar australie zou moeten....

GroetZ

GeerJap
[/quote]
Nee.
Ten eerste is het geen stempel maar een sticker.
Ten tweede moet je echt naar OZ om te valideren.

Bart
 
Precies....

Het visum zelf is een sticker die in je paspoort wordt geplakt. Het is overigens niet verplicht om die in Berlijn op te halen hoor. Als je dat in Londen, Parijs, Singapore (zijn er 3 die ik zo even weet waar een Australian Embassy zit) dan mag dat ook. Wat ook mag is je paspoort opsturen naar 1 van deze Australian Embassies (aangetekend, incl. retourenvelop met voldoende franco). Dan hoef je niet naar een van deze plaatsen en krijg je binnen 2 weken (meen ik) je paspoort(en) terug.

Maar dan is die nog niet gevalideerd. Valideren gebeurt echt in Australië als je aankomt op een van de internationale luchthavens. Dit moet overigens binnen een jaar na afgifte van je Medicals of VOG...

Succes.....
 
[quote author=Maluka link=topic=7561.msg132585#msg132585 date=1235034174]
Wat ook mag is je paspoort opsturen naar 1 van deze Australian Embassies (aangetekend, incl. retourenvelop met voldoende franco). [/quote]
Heb ik er niet eens bij gedaan, hij is gratis teruggestuurd  :lol:
Ik weet ook niet of er aangetekend verstuurd wordt als je dat doet??
Heb er wel een adres sticker bij gedaan, voor de zekerheid.
De totale kosten waren iets van 8 Euro op deze manier.
De (bespaarde) kosten van het lange weekend Berlijn geven we in OZ wel weer uit :grin:

Bart
 
zoooooo............. dan begin ik nu ook maar eens aan de strijd.


ik ben ook bezig met het schrijven van de CDR. maar jaahh.. bekend probleem.. 't lukt niet zo.

diegene die zo gul is CDR als voorbeeld te laten dienen, die ben ik zeer erkentelijk.
 
idee....... helder moment........

Als ik mijn Nederlandse HTS diploma in Engeland laat waarderen en daarvoor een engelse diploma terugkrijg, kan ik dan via de Washington Accord aan het werk? als dat kan, dan ontkom ik mooi aan het schrijven van een CDR.
 
Indien iemand nog een voorbeeld CDR beschikbaar heeft, wordt dat erg op prijs gesteld. Ik sta op het punt om aan mijn CDR te beginnen voor Professional Engineer (als Civieler). Ik hoor graag van jullie!
 
Back
Top