Voorbeelden voor schrijven van Skills Assessment Mechanical Engineering

@Leon

Ik heb inderdaad ingezet op professional engineer...wie niet waagt wie niet wint...
In de documentatie van de engineers staat dat ze de aanvraag niet in behandeling nemen zolang de documenten niet in orde zijn...
Dus als over 1,5 week de zaken in australie liggen dan beginnen ze pas met lezen en beoordelen...

Ik wordt trouwens aardig geholpen door Henk Jansen de nederlands-australische vertaler die in OZ woont hij stuurt meteen de spullen naar engineers zodra hij de nieuwe stempels op de vertalingen heeft verwerkt. Scheelt weer op en neer sturen naar OZ...

De uitslag komt hopelijk binnen tijdens onze vakantie dus de week voor kerst, als we weer in NL zijn aangekomen ;-( ,  weten we meer....ik hoop voor jou dat je dan al positief bericht heb mogen ontvangen.

We nemen overigens de ASUS eeePC mee in de rugzak  dus zodra er draadloos internet beschikbaar is checken we ook ffies het forum....

GroetZ

JAP van GEERJAP

Hoi

ik ben op zoek naar een vertaler hier in AU. aangezien ze vergeten zijn ons te vertellen dat we hier voor een certificaat etc opnieuw de documenten aan moeten leveren.... wij zitten in WA.

waar zit Henk Jansen?

bvd

grs
Hummer

Hi Hummer,

Voor vertaler in australie moet je ff kijken op WWW.NAATI.COM.AU En dan zoeken op het gebied waar je woont. Wat WA betreft zijn er niet veel. Ik heb er slechts 2 kunnen vinden in Perth, maar ja eentje is natuurlijk genoeg. EN anders gewoon ff de post naar de oostkust versturen. Kost niks meer en duurt op zn hoogst een dag langer.... NAATI is de erkende vertaal institution in australie.

Greetz
OzzieMark  :up:

[quote author=hummer link=topic=7561.msg127114#msg127114 date=1224483952]
Hoi

ik ben op zoek naar een vertaler hier in AU. aangezien ze vergeten zijn ons te vertellen dat we hier voor een certificaat etc opnieuw de documenten aan moeten leveren.... wij zitten in WA.

waar zit Henk Jansen?

bvd

grs
Hummer
[/quote]

Verder wel jaloers op alle mensjes hier op t forum die hun papieren al de deur uit hebben... Ik kom er gewoon weg niet aan toe om mn derde episode te schrijven. Geen tijd en geen motivatie  :oops:

Maar ja al het goeie komt langzaam zullen we maar zeggen...

@ OZZIE MARK,

Gewoon ff doorzetten joh. ik heb inmiddels ook alles af. Das wel een opluchting!!!!

Nu nog even de officiele CDR statement invullen en dan eens kijken of ENG AUS alles goedkeud.

groeten

Ik ken het gevoel...die laatste episode koste mij ook de meeste moeite... Maar even de schouders er onder zetten en afmaken! Gaat vast goed komen!

@ Stefmar

Die statement heb je niet zomaar even ingevuld.... daar was ik ook wel ff mee bezig! Zeker om al die punten terug te vinden in je episodes...pffff!
Echt, die laatste loodjes wegen het zwaarst!

Greetz

Leon

leon,

ik bedoelde met het statement het application formulier, niet de "samenvatting". Maar inderdaad wat je zegt, al die punten vertalen naar iets in je CDR viel zeker niet mee, maar gelukkig heb ik die ook al af.
Ik vond dat er wel wat WAZIGE dingen in staan hoor. Je kan er vanalles van maken. En je kan er vanalles neer zetten. soms vraag ik me af waar het voor nodig is want je kan er van alles van maken, maar uiteindelijk zien ze toch niets van je in de praktijk....... :| 

Maar gelukkig zit het er voor mij op, het schrijven dan he.... straks het wachten nog....

Greets

Owww...ok!
Die samenvatting had inderdaad wazige punten ja, echt van die dingen waarvan je dacht: "wat moet ik hier mee??"
Ik zal echt mega blij zijn als ik dit gehaald heb!
Ga jij voor Professional Engineer of voor Engineering Technolist?

Groeten,

Leon

En vandaag is voor mij precies 4 weken geleden dat ze ontvangstbewijs hebben gestuurd..... Het zou 4-10 weken duren, dus hopelijk morgen uitslag...  :grin: :lol:

Nee, we wachten verder geduldig af! Al zou het vlak voor kerst wel een mooi kerstcadeau zijn....

Hoe gaat het verder met de wachtende mensen voor de IEAUS uitslag? Nog niemand wat gehoord?

Groeten,

Leon

Hallo Hallo,

Ik zit inmiddels ook in de wachtkamer :bangingdoor:. Vorige week heeft Rob mijn spullen ingedient bij ENGAUS. Ze zeggen dat ze nu op een week of 4 zitten met verwerken, dus ik ben benieuwd....

idd een leuk kerstcadeau om te krijgen trouwens!!!

4 weken? Ok, dat zou mooi zijn! Dat wordt afwachten... Neem aan dat ze het resultaat per post doen? Dus als ze deze week je aanvraag verwerkt heeft, dan krijg je eind volgende week (uitgaande van 1.5 week voor de post om in NL aan te komen...) een brief per post of zo??

We wachten maar af...

Groeten,

Leon

Yahoooo!! Vandaag het verlossende mailtje van het Emigratiebureau:

Engineer of Australia heeft mijn Assesment goed gekeurd! Ik ben nu officieel Instrumentation and Control Engineering Technologist...

Een erg mooi kerst cadeau!

:dance: :dance: das dus een mooi feestje waard. GEFELICITEERD!!! :up:

Nu de rest van het hele gebeuren nog.....

Hoe lang hebben ze er eigenlijk over gedaan ??

dank je, dank je... was ook een hele opluchting om het te lezen!

Ze hebben er 4.5 week over gedaan om mijn case te bekijken...dus inderdaad rond die 4 weken door looptijd...

We gaan nu verder met de visum aanvraag, maar door de naderende kerst kunnen we niet heel veel doen... maar in januari alles verzamelen en hopelijk eind januari de aanvraag op de (elektronsiche) post!

Ik zal duimen voor alle andere wachtende! Komt vast goed jongens!

Groeten,

Leon

:dance:  hihaaaa

Ik heb net Rob aan de telefoon gehad en ENGAUS heeft mijn dossier goedgekeurd!!!  :applaus: :applaus: :applaus:

Dat is al weer een hele last van onze schouders :lol:, nu de rest nog.... :?

Heee...mooi man!  :grin: :grin: :up: :up:

Al dat harde zwoegen om alles te schrijven, vertalen en papieren verzamelen eindelijk beloont!

Hoe lang hebben ze er bij jou nu over gedaan?

En staat jou beroep wel op de CSL (per 1 januari ingegaan) of MODL?? Die van mij staat op geen van beide, dus ik kom helemaal onderaan de stapel met mijn visum aanvraag... :-(. Daar schijnt de wachttijd nu opgelopen te zijn naar 12 maanden....  :cry: :cry:

Wij hebben het begin december ingestuurd, ergens rond 12 december heeft ENGAUS het geld afgeschreven en nu dus in week 5 de uitslag. Dus alles bij elkaar een week of 8, maar daar zat de kerst enzo tussen

Ik ben als Mechanical Engineer 2126-11 geklassificeerd, en sta dus op MODL EN CSL!!!!!  :up: hopelijk kom ik nu boven op de stapel terrecht.

maar wachten duurt toch lang, of het nu 8 maanden is of 12...... :|

succes met wachten iig. ik hoop snel van rob te horen wat de te verwachten wachttijd is....

Dat is helemaal lekker dat je op beide lijsten staat! Daar kan het in ieder geval niet aan liggen!

Hoop alleen dat de vraag naar Engineers niet te ver is terug gelopen met al die (finacieele) problemen in de wereld...

Wachten duurt idd lang, maar we proberen er gewoon het beste van te maken! Daarmaast moet ik ook nog mijn appartement eerst zien te verkopen, wat ook niet makkelijk is in deze tijd....

Groeten,

Leon

He gasten,

Tijd niet online geweest...
Druk druk druk en natuurlijk een periode downunder geweest op vakantie....
Bij terugkomst lag er een mooie enveloppe en inderdaad Skills Assessment is goedgekeurd!!!

Ik ben officieel Mechanical Engineer en sta dus ook op de nieuwe lijst....

Nu verder, of....tweede ukkepuk op komst...economische crisis....wat te doen???
Moeilijk moeilijk....

LaterZ

JAP

Nee hoor, niet moeilijk.
Binnen is binnen, je weet maar nooit wat ze straks weer gaan veranderen.

Bart

Back