vriendinnenclubje in Sydney?

Hai Panky, wij zijn er drie jaar geleden geweest en hebben toen naar huizen gekeken... ik vind vooral de huurprijzen veel duurder geworden, de koopprijzen staan nu een beetje stil of gaan zelfs wat achteruit. De huizenmarkt is hier een beetje van de leg geloof ik. Vooral Sydney is echt enorm duur geworden, dus dat zit er voor ons voorlopig niet meer in (snik!).

Kath

Hoi Kathleen,
Wij willen ook het eerste jaar gaan huren in Sydney. Ongeveer 50 km vanuit de binnenstad, richting het westen.
Aan welke prijzen moet je dan denken, en wat voor huis. Wat zit er in en wat niet. Wat voor kosten komen er nog bij. Gas, water, licht dat soort dingen.
Ik ben benieuwd, je mag het gewoon in dollars doen hoor.

Groetjes Marga

Panky, geen idee. Kijk even op Domain.com.au of Realestate.com.au. Je krijgt een idee van de huur in welke wijken. Weet dat telefoon hier ongeveer $30 per maand kost, ADSL ook zoiets,  maar de pakketten zijn anders: je krijgt er belminuten bij met maxima (AAPT). Het systeem is hier gewoon anders, het is moeilijk vergelijken. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.
Waar willen jullie neerstrijken?
Cheers,
Kathleen

Hallo,

We zitten hier nu in de weggooi periode.  Maar het is ongelooflijk hoeveel spullen je in toch korte periode weer verzameld.  10 jaar geleden gingen we met een rugzak uit Australie weg.  Nu komen we terug met een huis vol spullen, 2 kinderen en een hond...  Het zaak van mijn man is in Wetherill Park, dus daar ergens in de buurt gaan we wonen.   Het afscheid wordt hier (USA) vreemd, mensen die ik bijna niet ken, vertellen me dat ze me gaan missen en dat ik niet weg moet gaan.  Is heel vreemd, want mijn man is nu in NL en is gezellig bij mijn zus op visite geweest en daar zijn ze hardtstikke blij dat we weer naar Australie gaan en ze zitten hun vakantie al te plannen.  Heel anders.  

@maxx, weet je al wat je gaat doen met je paard?  Heb je al iets gevonden waar je kan rijden?

@Bien, wat een vervelende situatie zeg, wij wisten ook een hele tijd niet waar we aan toe waren, maar bij jullie is het helemaal moeilijk.  Ik hoop dat ze snel wat vinden.

Hoi allemaal,

Leuk om weer eens de stand van zaken van iedereen te lezen. Soms leuke berichten, soms minder leuke en iedereen in een andere fase. Ik hoop dat we over een tijdje alle Dudu's in OZ bij elkaar hebben voor een leuk uitje / lekker kopje thee of wat dan ook.

Meiden, hou jullie haaks!  :up:

Dijnnas

Weet iemand of ze ook een soort van huishoudbeurs, kreadoe of iets dergelijks hebben in Sydney?
Ja, ik ben zo'n muts die dat erg gezellig vind.
En op welke website kan ik dat vinden?

Groetjes Marga

[quote author=Dijnnas link=topic=6766.msg100430#msg100430 date=1191500734]
Ik zal een gebakje klaar zetten voor je als dank voor de peptalks en het goede nieuws van dat nieuwe team  :up: Hopelijk gaat dat ook voor ons op.
[/quote]

Ha-ha dat is goed hoor Dijnnas, in that case chocolate please :smile:! Enne...geen dank hoor graag gedaan!

@Sigrid... ik heb mijn lieve paard nog steeds. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem te verkopen toen ik in NL was. Ik kon geen afscheid nemen. Maar het zal er toch een keer van moeten komen vrees ik. Er zijn hier niet veel mogelijkheden om lekker buiten te rijden. En hem over laten komen kost een vermogen.

@Kathleen. Ik vind de prijzen hier soms ook tegenvallen hoor, zelfs buiten Sydney!

@Marga. Ons huis is te koop... :grin: Misschien iets voor jullie? Lekker dichtbij St Marys!

Yep, helaas! We zijn drie jaar te laat qua $$.
Wij gaan maandag richting Wollongong en dan zitten we wat meer in de buurt. De komende twee weken moet er iets komen qua woning. Time to get on our own feet. Inmiddels autootje gekocht, heerlijk! Iets van onze onafhankelijkheid terug!!

Cheers,
Kathleen

Ik ben alvast een lijst aan het maken van de spullen die de container in gaan als we zover zijn. Weet iemand hoe gedetailleerd dat moet?

Maxx, we gaan eerst een jaartje huren, het is te hopen dat jullie huis over twee jaar verkocht is.

We hadden Henk, Helma en de Kids hier voor een nachtje. Gister met ze naar de afsluitdijk geweest, sluizen bekeken en naar Volendam geweest. We hebben een hele gezellige dag gehad.
Weet jij hoe dat zit met die lijst?

Groetjes
Marga

Marga ik hoefde die lijst niet zelf te maken. De verhuizers kwamen bij me inpakken en schreven globaal op wat er in de dozen ging zoals: keukengerei, boeken, servies, audioapparatuur etc. Ik weet niet hoe het gaat als je zelf inpakt. Maar bij mij was de lijst echt heel globaal. Diezelfde lijst kreeg ik overigens terug in Australie om af te vinken. Dus heel handig geregeld!

We hebben al kijkers gehad voor het huis. Helaas nog geen kopers. We verhuizen rond Kerst naar ons nieuwe huis.

Leuk zo'n dagje toeristisch Nederland haha. Geniet er van Marg want als je hier zit dan verlang je soms naar dat kneuterige natte landje met die mooie dijken en zwart/witte koeien!

Hoi,

Mijn moeder is inmiddels aangekomen.  Ze vind het hier heel leuk.  We hebben dit weekend huizensites in Sydney zitten kijken.  Weet iemand hoe het zit met de files?  De M4  staat die heel erg vast of valt het wel mee.  Van Penrith naar Wetherill Park.  Hier zijn we nu zo verwend, geen files! 

Het is trouwens lichtelijke paniek, we hebben nog zoveel te doen en eigenlijk te weinig tijd.  Over 5 weken is het contract hier afgelopen.  Ik ben heel erg goed in dingen voor me uit schuiven.  En nu moet ik het toch echt gaan doen allemaal.  Maar ik moet natuurlijk ook mijn moeder entertainen....

@kathleen, sterkte van de week, hoop dat je snel wat vind. 

@Maxx sorry dat je je paard moet verkopen, lijkt me verschrikkelijk.  Ben je trouwens al in Centennial park wezen kijken?  Dat is het enige wat ik kan vinden (tot nu toe) om te rijden.  Heb je trouwens een link naar je huis dat te koop staat?

Groetjes,
Sigrid

Hoi Maxx, je zou nog eens een paar foto's mailen. Ben wel erg benieuwd hoor.
Lijkt me zo leuk om weer helemaal over nieuw te beginnen, heerlijk alles opnieuw inrichten en gezellig maken.
We hebben net een grote verbouwing achter de rug, dat komt een beetje op het zelfde neer. Alles naar je eigen idee inrichten met je eigen spulletjes. En die heb je eindelijk. Voor je het weet is het kerst.
Groetjes
Marga

@ Marga ik mail je wat fotos naar je prive mail.

@ Sigrid. Je kunt fantastisch mooi paardrijden in de Blue Mountains. Voor ons is dat maar een klein uurtje rijden. We hebben er een paar maanden geleden een dagrit gedaan. Genieten! Centennial Park ben ik nog niet geweest. Sinds hier de paarden flu is uitgebroken komt er geen paard meer echt van het erf af. Ook mogen paarden momenteel helemaal niet vervoerd worden.

Hier is een link naar ons huidige huis. Als je interesse hebt geef je maar een belletje?  :grin:
www.jimaitken.com.au. Je moet naar de plaats Mulgoa gaan en dan kiezen tot 6 ton. Het eerste huis met de zwarte auto op de oprit. Aan de foto van de bar zul je wel zien dat het een Nederlands ingericht huis is haha.

@ Marga.. je had het over Kerst! Nou als er iets is dat totaal misplaatst is in dit land dan is het Kerst! Het is de laatste weken hoogzomer. De winterkleren liggen tussen de mottenballen en de zomerjurkjes hangen vooraan in de kast. Al heel de week 36 graden. Kerst is dus echt heeeeeeeeeeel ver weg voor mijn gevoel. Zoiets van een dik half jaar in plaats van 2,5 maand. Wie denkt er nou aan Kerst als je net een winter achter de rug hebt en de zonnebril en zonnebrand overal mee naar toe wordt gesleept?  :grin: Maar in gedachten ben ik wel bij jullie hoor. Ik vind een kaarsje aan en de open haard veel gezelliger dan een kerstboom bij het zwembad!

Hopelijk is de paarden flu gauw voorbij (is onder controle nu toch?)  Prachtig huis heb je te koop staan.  Mijn man vond vooral "de kroeg" erg leuk.  Helaas boven ons butget.

Groetjes,
Sigrid

Meiden, ik heb een DIP!!! Een huis vinden blijkt erg moeilijk. Het is of onbetaalbaar, of een dump of heel klein... valt me echt vies tegen. Manlief heeft eerste solli gehad, nu afwachten en doorgaan.
Vind het nu enorm lastig: zonder werk weet je niet waar je het beste een huis kunt zoeken, zonder huis kun je niet echt goed solliciteren. We zitten nu bij lieve mensen in huis (die we 'kennen' via, via) maar verlang zooooo naar m'n eigen plek.... weet het effe niet meer....

Kath!!!!!!

Ik kan me echt ontzettend goed voorstellen dat je verlangt naar je eigen plekje. Maar heb geduld het komt goed! Straks valt alles ineens op zijn plaats. Kijk naar buiten en zei hoe heerlijk die zon schijnt! En kijk ook naar hoe ver jullie al zijn. Al zoveel gedaan in korte tijd! Die baan en dat huis komen. Alle begin is moeilijk!

Kop op! Let op mijn woorden.... komt snel goed!

Liefs
Maxx

Kathleen, laat je niet gek maken hoor. Ik zal voor jullie duimen dat je snel jullie eigen plekje hebben.
Probeer te genieten van wat wel naar wens gaat. Haasten spoed is zelden goed. En goed komt het.
En bij ons mag je klagen, mopperen, huilen wat je maar wilt. Lucht je hart maar lekker.
Succes met alle voorbereidingen.

Marga

Kath!

Even wat anders. Heb met Nynke afgesproken voor thee in november. Kom je ook? Heb je vast iets leuks om naar uit te kijken!

Maxx

Back