vriendinnenclubje in Sydney?

Hee Kath,

Kop op he, jullie slaan je er wel door heen! Gelukkig is het lente en is het lekker warm in Sydney (tenminste, de laatste keer dat ik checkte wel). Probeer daarvan te genieten en hopelijk ziet het er binnen een niet al te lange tijd beter voor jullie uit.

Zoeken jullie wel naar huizen op realestate.com? Staan leuke huisjes bij, of is dat toch minder makkelijk dan ik denk?

Succes!!!!

Kop op Kath, komt wel goed, het huisje voor jullie zit er echt wel bij en anders 'tijdelijk' een iets minder huis huren, zodat zodra je man een baan heeft en jullie in wat rustiger vaarwater zitten verder kijken.

Komt allemaal wel goed

x Bien

Katleen, het is idd even vervelend, maar wel snel dat hij al een sollicitatie gesprek heeft (is het goed gegaan?)  Straks valt het echt weer allemaal op zijn plaats.  Hopelijk krijg je snel je eigen huisje.

Groetjes,
Sigrid

Even een update van ons, Oz is even een beetje naar de achtergrond geschoven, heel druk met taarten en de rugby natuurlijk. Afgelopen zaterdag groot feest toen Zuid Afrika de World Cup won en nu weer druk met ons eigen cluppie.

Wij hebben Oz even verschoven naar januari, ervaring leert dat nieuwe projecten meestal in januari starten, na de zomervakantie (wat klinkt dat raar), dus al onze hoop is verschoven naar het nieuwe jaar.

Hoef me gelukkig niet te vervelen want er staan veel workshops op stapel zodat ik nog veel bij kan leren en veel bestellingen voor taarten. Ga ook een workshop fotografie doen, zodat ik mijn taarten straks ook mooi op de foto kan zetten!!

He Dijnnas, realestate.com en domain.com staat vol leuke dingen... maar het valt tegen. Het is of heel crapy (als er neat en tidy staat betekent dat old en dodgy, cute and cosy... same thing..., just renovated is twee huurders terug gebeurd en het is inmiddels weer afgeleefd, ga zo maar door) of het is heel duur, of klein, of of of... het grootste pijnpunt is eigenlijk dat we de richting niet zo goed kunnen bepalen op dit moment. Het hangt af waar Hans werk vindt, maar om dat te vinden hebben we weer een plekkie nodig en in dat kringetje draaien we nu momenteel een beetje rond... ben gewoon een beetje moe en het 'ik wil naar huis' gevoel begint te knagen... Hier zitten is toch a different cup a tea dan ernaar uit kijken in Nederland...

Cheers,
Kath

T'is alweer een stuk beter. Vrijdag een stroomversnelling. We werden om 12:30 gebeld dat we approved waren voor ons appartement!! Dus: we hebben een dak boven ons hoofd. En...om 18:00 werd Hans gebeld dat hij een baan heeft. Geen droombaan (pfff, zwaar underpayed), maar it covers the rent and than some... Het begin is er. Ik ben in ieder geval pretty excited dat we weer op ons zelf zitten strakjes. In een klein, maar vrij luxe appartement wat op loopafstand ligt van het centrum en van the beach! Da ga goe!!! Nu hebben we even de tijd en rust om te kijken wat we nu echt willen en kan Hans rustig verder zoeken. Tot die tijd zitten wij dus in Wollongong.

Cheers en many thanks voor alle harten onder de riem! Heerlijk, die vriendinnenclub Holland-Sydney!

Kathleen

@ Maxx: thanks! Was heel fijn om even met wat anders bezig te zijn!!

Kathleen,
Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning en baan. Wat heerlijk om naar je eigen plekkie uit te kijken. Zo te horen zit je op een prachtige plek. Geniet er lekker van. De lente is begonnen, dat is al heerlijk. De rest komt vanzelf wel goed.

Groetjes Marga

Gefeliciteerd meid, het is je meer dan gegund. Even lekker rustig aan en je zal zien dan komt de rest vanzelf, betere baan etc. Lekker even genieten nu he!

Gefeliciteerd Kathleen met je huisje en de baan van je man.  Lijkt me fijn op loopafstand van het strand.  Ben je al aan het verhuizen? 

WOW Kathleen, wat een mega goed nieuws!  :flying:
Na amper een maand EN een eigen huis EN een baan! Vier je successen hoor, van harte!

En als is het geen droombaan, hij heeft straks wel de onontbeerlijke Ozz werkervaring en heeft dus automatisch een veel betere onderhandelingspositie bij een volgende job!

Goed gedaan hoor, heel veel plezier verder!

Mag ik overigens vragen wat Hans precies voor job heeft? Ik ben zelf ook IT-er dus ben razend nieuwsgierig.
Mag je me ook PM-en hoor mocht het te veel IT content hebben...we willen niet dat de rest van het forum acuut in slaap valt.... :grin:

groeten,
Tampet

Superrrrrrr!!! Ik ben even een weekje niet actief geweest hier en het lot is zo omgeslagen. Goed zeg, het duimen van de vriendinnenclub heeft geholpen. En een huis bij het strand, wat wil een mens nog meer :)
Valt wel tegen dat realestate zulke crapy huizen levert, of ben ik nu naief? Ik werd echt blij van die site... Maar niet te veel bij nadenken dan, hm..

Ik ben eigenlijk ook wel benieud naar het antwoord op de vraag die Tampet stelde, ben met een ICT-er getrouwd, vandaar. Een minder dus die in slaap valt, hahaha.

Nogmaals: Ontzettend gefeliciteerd!!!!!!

Liefs, Dijnnas

[quote author=Dijnnas link=topic=6766.msg101913#msg101913 date=1193848238]
Ik werd echt blij van die site... Maar niet te veel bij nadenken dan, hm..
[/quote]

Ha-ha ja ik ook, en kan er maar niet met mijn hoofd bij dat je in Austr. (Adelaide in mijn geval) een zeer ruim huis met tuin, garage etc. etc. kunt huren voor een bedrag waar je in onze regio (A'dam) niet eens een garage voor krijgt... :shock:
Hmmm....zegt misschien ook wel meer over de gekte in onze regio... :|

Welkom terug Dijnnas! En hoe staat het ondertussen met de R...? Heb je Brisbane al aan de lijn gehad?  :roll:

Hi Tampet,

Brisbane heeft zelf gereageerd, per mail... Hij heeft binnenkort tentamens en wilde weten wanneer het af moest zijn. Ow...ja, hoe zeg je dan dat het eigenlijk 3 weken terug al klaar moest zijn... Maargoed, we hebben de druk een beetje opgevoerd en hopelijk krijgen we volgende week de correcties terug. Anders doen we het zonder hun hulp.
Ik moet nog 1 A4-tje vertalen en dan kan het ook die kant op. Ik verwacht het vandaag aan mijn kant af te ronden. IK BEN HET ZOOOO ZAT! hahaha. Even doorbijten.

Hoe staat het met jou snelle aavraag? Of blijkt het niet zo snel te zijn? Ik las ergens dat een Engelsman het binnen 5 weken had? Toch?

Groetjes, Dijnnas

Ha Dijnnas,
I know, I know the usual ups and downs, :angeldevil: maar HOU NOG EVEN VOL, you're almost there!!

Mijn 'snelle' aanvraag ligt vandaag exact 6 weken bij onze allerliefste DIAC vrienden  :evil:
Volgens Rob. B. zou het best wel kunnen ...hoor je hoe voorzichtig ik dit tik.... dat het volgende week, dus na 7 weken in behandeling wordt genomen........if only, if only!!  :flipper:

Verder alles goed, ben druk aan het studeren (werk gerelateerd examen, volgende week donderdag)....ahum nou ja ik zit achter de pc zullen we maar zeggen :roll:....en zo blijf ik een dubbel spoor volgen....en dat al bijna anderhalf jaar....when will they put us out of our misery??? :p

Cheerio,
Tampet

Hooooi meiden,

Nou de verhuizing is begonnen... of eigenlijk niet. We hebben vanmiddag de sleutel opgehaald, contract getekend, wij vol goede moet met dito fles naar het apartement toe.... deur open.... WAAAAAAT, ligt de keuken er half uit. Zat een barst in het aanrecht wat iemand zogenoemd aan het repareren was. Die 'iemand' heeft de boel open, los, vies, zonder water, etc. achtergelaten en is met de noorderzon vertrokken. Heb weinig hoop dat het dit weekend nog geregeld kan worden. Verder heeft die 'iemand' een set sleutels van het apartement, de sleutel van de garage en de sleutel van de achterdeur. Grrrrrrrrr. Deze relaxte maatschappij heeft dus als nadeel dat er ook wat lastiger dingen geregeld worden. Hans op z'n Hollands: dat pik ik niet... maar ik heb al in de gaten dat de 'how are you, you're alright, that's fine, but would you please... I'm sure you realize we're not paying any rent till this is fixed, met de liefste glimlach, betere resultaten boekt. Anyhow. We hebben de koelkast (jongens: tweedehands kopen!!!) al laten bezorgen, morgen komt het bed (die wel nieuw :)). En we zijn dermate 'done with it' dat we er toch intrekken... doe de afwas wel in de badkamer :).

Dusssss, you win some, you loose some. Maar tot nu toe vier ik inderdaad de successen. Tot nu toe is het hier heerlijk. Hoewel, vandaag snikheet, moe en de balen door de Woolworths... gatver: wat had ik graag gegrepen naar een kant en klaar gedoetje van de Albert Heijn, of in ieder geval het bekende assortiment.... dan grijpt het me wel naar de keel en wil ik gehaktballen van m'n moeder  :cry2:

Hans moest vandaag zijn papieren ophalen bij het bedrijf en werd direct een beetje wegwijs gemaakt. Neueueueue, je vrouw en kind in de auto laten wachten... dacht het niet. Dus wij moesten ook acte de presence maken (had ik nu maar niet die spijkerbroek aan gedaan :)) Allemaal erg relaxed! Zoe was aan het rotzooien op zo'n enorme bank... ik alles weer glad strijken... nee hoor, was allemaal very informal. Zijn kinderen kwamen ook naar de TV kijken daar (zo'n joekel) en de family was altijd welkom... lachuh!

Maar eens kijken hoe dit gaat lopen: so far is het maar 5 minuten van thuis af en kunnen we dus om 17:00 met ons gat op het strand zitten met de lasagna in een schaaltje en het flesje rose in de branding (met een paper bag erover :))

Cheers!
Kathleen

Ps. moet ik niet oppassen dat dit een soort Lastava wordt? Of vinden jullie het wel leuk om onze gangen te lezen?

Ps 2: Tampet: er komt echt een eind aan! En dan ben je het allemaal zo vergeten... trust me :)

Tampet, ik blijf voor je duimen en duimen en duimen en.... We horen het wel  :up:

Kath, wat een verhaal van die keuken zeg. Ben benieuwd hoe het afloopt! En ja, ik vind het erg leuk om je avonturen te lezen. Wat mij betreft gewoon door gaan  :grin:

Hey Kat wat een toestand!

Tja de 'relaxte cultuur' geldt hier net zo makkelijk voor de afspraken die de Australiers met je maken. Iets waar je heel erg aan moet wennen (en waar ik nog steeds niet aan gewend ben). Het enige wat je kunt doen is leren om flexibel te zijn en er altijd op bedacht zijn dat een afspraak misschien wel helemaal niet een afspraak is en dat met ja niet echt 'ja' bedoeld wordt of  dat 'ok' niet echt ok betekent :)

Maar goed. Je moet maar zo denken: dit appartement is maar voor tijdelijk. Over een jaar woon je waarschijnlijk zo waar een Nederlander van watertand! :grin:

Even een gestolen momentje op de PC van het 'werk'. Heb vandaag de auto meegenomen wat inhoudt dat ik manlief moet brengen, en nu dus aan het halen ben.

I hope you're right Maxx. Weet nu even niet zo goed hoe en wat, maar ja, geduld is niet bepaald one of my virtues...ahum.

Alles goed met iedereen? Ik zwaai weer af, hopelijk dat we zelf snel de i-net verbinding hebben.

Ciao!
Kath

Hello! Even korte update vanaf geleende PC (wat duurt die i-net verbinding toch lang....:-() We zitten weer zonder werk, grrrr. Toch wel positief, want nu meer tijd om te zoeken naar iets wat past bij ervaring/skills. Dit was een veel te lichte functie voor een te klein bedrijf voor een te klein salaris... Zo zie je maar, ups and downs... schijnt er allemaal bij te horen. Vandaag wilde ik echt naar huis, naar het comfort van de lease auto en het vaste contract... maar na een fikse wandeling langs het strand (wat is het hier toch mooi!), gaan we gewoon weer verder!

Back