vriendinnenclubje in Sydney?

[quote author=Kathleen link=topic=6766.msg104014#msg104014 date=1196564607]
@ Dijnnas! Wat las ik elders... de R de deur uit!!!! Heerlijk, of niet dan. De grootste 'bevalling' is geweest, nu is het een kwestie van geduld en formuliertjes invullen... Spannend! It's not always smooth sailing, maar het is wel een avontuur!! Oh en over familie gesproken... wat heb ik me schuldig gevoeld (en nog steeds) dat we weggingen... nam notabene nog jongste kleinkind mee... Mijn familie is niks als support geweest, maar toch voel je de onderliggende balen die iedereen heeft. Er is ergens een draadje (kan niet op de naam komen) wat gaat over de 2nd thoughts en alle bah die daarbij horen, wel grappig om te lezen. Je bent niet de enige, misschien dat dat helpt... (okay, okay, schrale troost, I know...)

@ Tampet: Wow!! Gaat ineens rap, of niet dan? Al concrete plannen a.k.a. vluchtdatum :)

@ Iedereen: hoe gaat ie??

Hier okay, begin een beetje te settelen en de grootste onrust (en sort of angst) is geweken. Begin me te berusten in hoe de zaken nu liggen... we hebben nu i-net en telefoon en dat vind ik super... toch iets minder geisoleerd. De sollicitaties beginnen op gang te komen, dus het is echt een kwestie van tijd. Blijkbaar is Hans' CV toch wel interessant en is gewoon ouderwets solliciteren toch wel the way to go... We hebben zulke tegenstrijdige adviezen gehad (van Ozzies) en eigenlijk the best way was hier op het forum :). We zijn echt heel goed geholpen door mede-forumleden... de schatten!! Het gevoel dat er mensen in hetzelfde schuitje meedenken en voelen, is prettig.

Maar vertel, vertel.... het vriendinnenclubje moet wel in de lucht blijven!!!!

Cheers,
Kath
[/quote]

Hi Kath,

Ja ik 'ruik' de finish al maar durf er nog niet echt van uit te gaan voordat ik het bewijs in handen heb (beetje last van bijgeloof  :roll:)
De globale planning is: begin '08 huis te koop zetten (we hebben nog wat schilder/oppoets klusjes), waarschijnlijk redelijk snel verkopen (regio A'dam) al weet je het nooit zeker natuurlijk, en het liefst met opleverdatum niet eerder dan 30 juni (start zomervakantie). Op deze manier kan onze dochter gewoon haar schooljaar hier afmaken, wel zo prettig lijkt me.
Bovendien hebben we de luxe dat we niet hoeven te stressen over het zoeken naar eventuele huurhuizen, (mocht verkoop/oplevering erg vlot gaan), omdat we tijdelijk bij zowel de ene als de nader moeder in huis kunnen. 

Tja en dan ergens in de NL zomervakantie richting Ozz...gevoelsmatig denk ik niet eerder dan augustus omdat we anders echt in de bittere Adelaide winter aankomen en augustus klinkt al een beetje als einde winter.. :roll:
E.e.a. zal ook afhangen van beschikbaarheid/prijs tickets...oh zucht wat moet er nog een hoop geregeld worden.... :|

We moeten in elk geval voor 14 Nov '08 daar zijn. 
Maar we zullen zien wat hier van terechtkomt.  :wink:

Cheerio,
Tampet

Hi meiden, long time no see, maar erg druk hier met de taarten momenteel. Onze hoop is nog niet vervlogen en we hopen nog steeds op goed bericht in het nieuwe jaar. Hubbie heeft wel gesoliciteerd op een baan in NL om de ervaring op te doen, die ie nu nog mist, dus wie weet.

Iedereen een geweldige Kerst toegewenst, Kath je eerste in de zon, geniet ervan!! Enne ben nog steeds enthousiast over ons coffee-house, heb inmiddels ook geleerd om geweldige bruidstaarten te maken!!

Hallo,

Wij zijn in de laatste week voor vertrek.  Vorige week afscheid genomen in Nederland.  Zaterdag een afscheidsfeest hier in de US.  Maandag vliegt de hond, dinsdag, woensdag en donderdag wordt er ingepakt en schoongemaakt.  Donderdag is ook de laastste schooldag voor de kinderen, die mogen dan trakteren.  Vrijdag gaan we vliegen.  Het gaat nu wel heel snel.  De kinderen kijken nu wel uit naar hun zomervakantie (ze spelen nu buiten in de sneeuw, was heel leuk om dat toch nog even mee te maken).

en bien ik hoop dat het gaat lukken, want dat koffiehuis lijkt me echt leuk.

Groetjes,
Sigrid

Hello! Kerst in de zomer is echt heeeeeeel vreemd. We lopen hier rond met een soort 'maandloos' gevoel. Heb helemaal niet het gevoel dat het december is. Komen regelmatig tegen dat mensen het hebben over in 2008...huh??? Oh jah, t'is al bijna 2008. Gek hoor.

@ Bien: wat balen man, dat het zoooo langzaam gaat. Misschien idee dat Cas direct op de sites kijkt van de banken? Er zitten hier genoeg banken (ja, die ook  :wink:). We kunnen in Wollongong in ieder geval wel een goede thee-toko met lekkere taart gebruiken. Zitten hier alleen van die franchise (schrijf je dat zo??) dingen zoals Gloria Jeans... Op zich wel okay, maar een gezellige gelegeneheid (en vooral bijzonder lekker) met een eigen identiteit mis ik hier wel... Dussss, idee dat jullie gewoon komen en hier wat opstarten :)... Ik help mee!!

@ Sigrid: goede reis en heel veel succes!

@ Tampet: moeilijk he, om niet over excited te raken... gewoon lekker doen. Trust me, de periode waar je nu in zit is half the fun, hoort er zeker bij en is eigenlijk wel een leuke tijd. Maaruh... lees ik daar Adelaide?????

Cheers,
Kathleen

[quote author=Kathleen link=topic=6766.msg104390#msg104390 date=1197068741]
Maaruh... lees ik daar Adelaide?????
[/quote]

Ehh...ja hoe kom ik ook alweer hier in de 'Sydney club' verzeild?  :| Hmmm...nou ja zal wel door onze gedeelde RPL/IT achergrond komen...tja ben nooit zo goed geweest om binnen 1 hokje te blijven...naught, naughty ik weet het  :grin:
Anyway, zitten nu middenin de container offertes, ik heb de raad van een ander forum lid maar gevolgd en slechts 3 offertes opgevraagd ipv ...tig, want uiteindelijk zullen de prijzen voor onze geschatte 20 m3 wel globaal hetzelfde zijn overal, de uiteindelijke keus zal tzt waarschijnlijk vooral een gevoelskwestie zijn...uiteindelijk zal (helaas) pas achteraf blijken hoe goed de service was...

En ja de voorpret is nu wel heel groot hoor...can't wait eigenlijk...

Cheerio,
Tampet 

Dag meiden!

Ik ben even weggeweest voor een feestje op Fiji. Ben inmiddels een keurig getrouwde vrouw:) Nu is de emigratiedienst hopelijk weer even tevreden :grin:
Voor iedereen die nog moet trouwen: het is aan te bevelen hoor! Zo'n beach wedding op een Fiji eiland!
Je hoeft in ieder geval geen schoenen aan te schaffen!

Voor iedereen die al in NSW is binnenkort gaan we de eerste DUDU bijeenkomst doen hoor! Nynke, Kathleen en wie verder dan al hier is, laat even weten!!!!

Maxx

Hallo meiden

Maxx: Van harte gefeliciteerd met je huwelijk. :dance: :congrats: :dance: :congrats: Op Fiji nog wel, te gek zeg! 'helaas' ben ik al getrouwd, maar misschien kunnen we het daar nog een keertje over doen. Helaas ben ik nog niet bij de eerste DuDu eeting, maar ik haak graag later aan.

Bien, jammer dat het zo traag gaat, ik blijf voor je duimen.

Sigrid, ontzettend veel succes met alles en spannend voor jullie hoor. Van de sneeuw naar de zon, wel apart he.

Kath, bijzonder zeg, kerst en oud en nieuw in de zomer. Kan me moeilijk voorstellen hoe dat voelt. En uit volle borst zingen: I'm dreaming of a white, white xmas! Lekker verder dromen ;)

Tampet, is het een beetje te betalen het shippen? Ik heb hier al wat bedragen gelezen, maar die waren niet mis. Aan de andere kant, alles opnieuw aanschaffen levert ook een mooi kostenplaatje op.

Nou meiden, ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat! Wij gaan nog even door met onze cv's te veraustraliseren en alle referentes verzamelen.

Adios, Dijnnas

[quote author=Dijnnas link=topic=6766.msg104496#msg104496 date=1197229531]
Tampet, is het een beetje te betalen het shippen?
[/quote]
Nja wat zal ik zeggen verstand op nul...ik kom tot nu toe op bedragen rond €5.000 voor 20 m3 van deur-deur (dan besteed je dus alles uit, wordt voor je ingepakt, tijdelijk opgeslagen en in Austr. ook weer uitgepakt en gemonteerd)
We zijn nog wel aan het kijken hoeveel het eigenlijk scheelt als we zelf in-uitpakken, of het de moeite waard is om dat gedeelte zelf te doen...

Ook zitten we met het volgende dillema; we kunnen natuurlijk proberen om zo min mogelijk mee te nemen (dus echt goed uitzoeken/sorteren/weggooien) maar dan heb je waarschijnlijk te weining m3 voor een eigen container en zit je dus aan groupage vast en dan kan het wel eens 3, 4 maanden duren (of langer zelfs) voordat je je spullen hebt...en wat doe je in de tussentijd in Austr.?
Juist, alles nieuw kopen...kost ook weer geld.

Of lekker alles meenemen en dan dus de volle container prijs betalen....wat is wijsheid?

Weten we nog even niet...

Jij heel veel succes met de laatste CV's, referenties etc...ik zie licht aan het einde van de tunnel... echt waar! :lol:

@Maxx: Gefeliciteerd! Wat een geweldige plek om te trouwen, op welk eiland zijn jullie getrouwd als ik vragen mag? Wij hebben in 1995  4 maanden op Fiji doorgebracht...zouden maar een maand blijven maar konden maar niet vertrekken....heerlijke tijd gehad, met name op Taveuni! Hmm...is straks vanuit Aus. natuurlijk uren dichterbij .... :lol:

Maxx, gefeliciteerd!!!

Meiden, post niet zo vaak, maar dat komt omdat ik buiten de taarten weer helemaal word opgeslokt door de rugbyclub, ben daar echt elke dag mee bezig en de weekenden helemaal. Vanavond in de keuken van de club weer 50 broodjes braadworst en 50 porties sate met rauwkost klaargemaakt en dan kom ik thuis en dan moet ik nog even 32 cupcakes bakken en decoreren voor de traktatie van mijn dochter morgen!?! Vandaar dat ik op dit late tijdstip nog zit te typen. Maarre ik lees alles en mijn hoop is echt op het nieuwe jaar gevestigd, heb er nog vertrouwen in.

Veel plezier met de eerste DUDU meeting!!

He Bien! Phoeiiiii, laat man! Kan je geen cupcake meer zien, of wel? Nogmaals: voor een taarten business gelegenheid zat hier.

Even in het algemeen: DUDU meeting?? When??

Kath

@Kath ik zal Nynke bellen om te kijken wanneer zij kan. Wanneer komt jou het beste uit? Voor of na Kerst?

@Sigrid wanneer kom je aan? Wil je ook al aansluiten of wil je nog even acclimatiseren?

Verder is nog niemand in Sydney toch?

Groetjes
Maxx

Meiden,
Gisteren viel er een brief op de mat met de uitslag van de IELTS test van mijn man. Gemiddeld een 8, glansrijk geslaagd  :up: Hij is zo blij als een kind en ik natuurlijk ook. Nu kan ik gewoon een 4,5 halen en hoeft mijn beroep niet erkend te worden voor de extra punten. Ons weekend kan niet meer stuk!

:happysun:

[quote author=Dijnnas link=topic=6766.msg104866#msg104866 date=1197706014]
Meiden,
Gisteren viel er een brief op de mat met de uitslag van de IELTS test van mijn man. Gemiddeld een 8, glansrijk geslaagd  :up: Hij is zo blij als een kind en ik natuurlijk ook. Nu kan ik gewoon een 4,5 halen en hoeft mijn beroep niet erkend te worden voor de extra punten. Ons weekend kan niet meer stuk!

:happysun:
[/quote]
Super hoor, gefeliciteerd.
En je ziet het; er zitten goede vibes in dat oefenboek!!!!
Ik wist het wel :lol:

Bart

[quote author=Dijnnas link=topic=6766.msg104875#msg104875 date=1197714598]
Ja Bart idd! Als er nou nog maar genoeg vibes voor mij in zitten ;)
[/quote]
Ja hoor, bij ons was het ook meer dan genoeg voor z'n 2en :up:

Bart

JOEHOEEE, goed gedaan !!!! Geweldig! :lol: :up:
Geniet er van!!!
En die 4,5 haal je met je ogen en oren dicht, echt waar!  :grin:

Komt helemaal goed!

Cheerio!

Hoi Maxx,
Nogmaals gefeliciteerd en ik hoop dat jullie weer lekker thuis zijn.

Al een tijdje niets meer van me gehoord maar ik lees jullie stukjes wel hoor.

Erik mag een afspraak maken voor een IELTS test. Dat wil hij in januari plannen.
Ik zelf hoef hem niet te doen. Dat scheelt weer een stukje stress. Ik was al flink aan het oefenen, al kan dat natuurlijk geen kwaad. We hopen in februari te horen te krijgen of we ons visum krijgen.

Erik is per 1 dec. bij een andere baas begonnen ter voorbereiding voor Australie. Dat betekend dat hij maandagochtend weg gaat en vrijdagavond weer thuis komt. De eerste twee weken had ik gelijk de vuurdoop al ben ik wel gewent dat hij vaker wat langer van huis is. Zieke kinderen, ik zelf griep, auto stuk, poes met keelontsteking! Ja dat kan. En dan evengoed weer happy zijn als je een huis vol mensen krijgt omdat er een jarig is. Gelukkig hebben we nu even rust. De feestdagen komen eraan, en de kerstvakantie staat voor de deur.
Tot dat we weggaan in september sta ik er door de weeks alleen voor. De tijd zal het leren of ik het ga trekken. Ik zal wel moeten. Gelukkig heb ik familie, vrienden en buren waar ik op terug kan vallen. Het zit alleen niet in m'n aard om iedereen te hulp te vragen, ik dop liever m'n eigen boontjes.

Maar de gedachten dat dit de laatste koude winter is en volgend jaar kerst op het strand kan vieren wordt ik wel blij van. Heerlijk voor diegene die er nu al zitten.

Alvast prettige feestdagen allemaal...

Groetjes Marga

Sterkte Marga, valt niet mee alles ineens in je eentje te moeten doen, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Cas heeft ook een tijdje in Belgie gewerkt en dat was best ongezellig, vaak zaten we 's avonds met de laptop en webcam aan tafel te eten en Cas ook, zodat we dan toch een beetje met z'n vieren zaten te eten. Maar ons normale leven gaat door en de dagen vliegen om, uiteindelijk was het Cas die er de meeste moeite mee had, doordeweeks niet thuis te zijn!!

Verders wil ik iedereen een hele fijne kerst toewensen en een geweldig 2008, dat we allemaal maar in Sydney terecht mogen komen en volgend jaar het vuurwerk van de Sydney Harbour Bridge mogen zien. Voor degene die er al zitten, geniet van je eerste kerst en oud en nieuw in de zon!!!

vriendinnenclubje.....ik las de subject en ik lees heeeeeeeeel af en toe jullie communicatie....maar eeehhh... ik vroeg mij af gaan jullie wel eens iets ondernemen samen of blijft het voornamelijk bij chatten ;-)

Ik vroeg het mij alleen zo af  :roll: ......aangezien ik per Januari ook in Sydney zal zijn .... ach en het nooit geen kwaad kan met een clubje meiden een biertje, wijntje te drinken.. :knit:..ofzo, of gewoon om wat mensen te kennen. Wil me niet opdringen hoor  :w00t: en verwacht geen open armen  :hi: (zou leuk zijn op t vliegveld  :grin:)
Maar vroeg mij gewoon zo af.....of jullie nou een echt dutch-girls vriendinnen-clubje hebben in Sydney.

groetjes
Maaike  :doofywave:

Back