vriendinnenclubje in Sydney?

hi Dudus,

We zitten hier nu een maand.  Kerst met de familie was geweldig.  Nu zijn we bezig een huis aan het zoeken.... dat valt niet mee.  We zoeken van the hills district, blue mountains, cambpelltown.  Het is een full time bezigheid.  We hebben nog een maand in dit huis en daarna als we nog niets gevonden hebben gaan we denk ik huren.

Vandaag ga ik weer kijken in de blue mountains.  Ik geloof toch dat daar mijn voorkeur naar uit gaat.

Groetjes,
Sigrid 

@Panky heel veel sterkte. Ook ik zit nu in Nederland voor een begrafenis. Mijn schoonvader is overleden. Heel veel sterkte in deze verdrietige tijd.

Beste Dudu's ik ben zaterdag 9 feb weer terug en wil dan snel een eerste ontmoeting laten plaatsvinden. Het gaat er nu echt van komen! Als het goed is zal dit dan zijn met Sigrid, Kathleen, Cora, Nynke en misschien Panky? Zijn er nog meiden die ik vergeten ben? Panky wil je mij je telefoon nummer in Australie doorgeven? Nou tot snel allemaal! Ik kijk er erg naar uit!

Wat een leuk idee zo'n vriendinnenclub! Ben nu ruim een maand in Sydney en het lijkt me erg gezellig een bakkie of iets dergelijks te doen.
Ik zal me even voorstellen: ik ben Ingrid, mijn man werkt hier voor ong. een jaar, dan gaan we weer terug. We hebben 2 kinderen: de oudste zit in year 7 (highschool), de jongste year 3. We wonen tijdelijk in een ieniemienie appartement in Mosman, maar zijn ernstig op zoek naar een iets grotere. Mijn beroep is goudsmid, in Nederland heb ik mijn eigen atelier; hier kijk ik nog wel wat ik ermee ga doen.
Ik begrijp dat jullie elkaar al een beetje via dit forum kennen, maar hopelijk is er nog een plekje voor een nieuweling. Tot snel ziens dan maar? groet Ingrid

Hoi meiden in NL,
we hebben nog maar een klein clubje tot nu toe meen ik, maar ik ben benieuwd of we nog een "date" afspreken ? :wink:
Voor diegene die dus nog in NL zitten maar straks richting Sydney e.o. willen gaan, wie heeft zin in een meeting?
Ik in ieder geval wel!  :cheers:

Jeetje, wat een nare berichten over begrafenissen. Ook voor jou sterkte Maxx.
Panky, zit jij nu nog in NL, of ben je al weer terug in Sydney?

Welkom Ingrid bij de club! Altijd plaats hier.

@ Skippie: ik heb er zin in. Het is alleen opeens niet meer duidelijk of we naar Sydney gaan, of dat het toch Perth wordt. Is iets wat nu een week speelt.

hahaha Dijnnas! ik zat ook al lang zo te twijfelen waar we zouden gaan vestigen, maar jij hebt dat dus ook?
Waarom Perth? ( tja waarom ook niet )  :lol:

Hoi allemaal,

Bien, de taart was echt prachtig en heerlijk. Allemaal blije mensen wat wil je nog meer, we zaten lekker in het zonnetje van jouw taart te smullen.

Dudu's in Nederland zal ik gewoon wat datums roepen, dan roepen jullie maar terug. Op een zaterdag lijkt mij een mooie dag, zondag kan ook hoor.
22, 29 maart of 5, 12 april. Geef maar even door wanneer je wel/niet kan kan. En dan nog een lokatie, maar eerst maar een datum.

Ik hoor van jullie,

Groetjes Marga

[quote author=skippie link=topic=6766.msg110882#msg110882 date=1202832396]
hahaha Dijnnas! ik zat ook al lang zo te twijfelen waar we zouden gaan vestigen, maar jij hebt dat dus ook?
Waarom Perth? ( tja waarom ook niet )  :lol:
[/quote]

Ik hoor het vaker ja :)
Waarom? We gingen o.a. om gezondheidsredenen naar Australie en waren / zijn helemaal weg van Sydney, maar daar zijn de weeromstandigheden niet optimaal, althans, in Perth is het stukken beter. En dan ga je afwegen...Stiekum weten we al dat het Perth zal worden, maar voor manlief is het nog even een omschakeling. Ik ben ook weg van Perth, dus voor mij is het geen probleem. Officieel is het dus niet, maar het komt er wel op neer dat ik mijn lidmaatschap van de dudu's neer moet leggen... Geen datum voor mij dan denk ik.

@ Marga : voor mij komen de datums 22 maart en 5 april in ieder geval wel uit. Er zijn toch zeker wel meer meiden die richting Sydney gaan?Nu Dijnnas afvalt ( jammer! ) zijn we maar met 3 of 4? Moeten we misschien nog ff een nieuw topic maken met "meeting" in bv de agenda, dat het lekker opvalt?

@ Dijnnas : We lijken een beetje op elkaar.... ik zou het beste gedijen ( wat een woord  :wink: ) in een zonnig klimaat met niet te veel vochtigheid, vanwege astma en allergieen.Ik ben ook helemaal weg van Sydney, daar voel ik me het meest thuis.Maar heb beetje twijfels omdat ik elke dag de weersvoorspelling bij hou en toch vaak zie dat het regent in Sydney.Perth is wat dat betreft beter.Wij gaan er nu vanuit naar Sydney e.o te gaan en als het tegenvalt kunnen we altijd nog verhuizen.
Dus het wordt Dudu's in Perth oprichten voor jou :smile:

@ Skippie: T' is op zich allemaal nog niet zeker, maar wel bijna denk ik. Zijn de plannen om te emigreren gemaakt door je gezondheid, of was dat een mooie bijkomstigheid? Je hebt helemaal gelijk: Gaat het niet, ben je er zo weer weg, simpel als dat. Het voordeel voor mij is dat ik Perth ook geweldig vind. Maar wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren in de tussentijd.

Nee we gaan niet specifiek voor de gezondheid emigreren, het is inderdaad wel mooi meegenomen.En zoals ik al heb gelezen van meerdere forummers heeft Oz een hele goede invloed op astma.
De laatste tijd is het weer weer redelijk in Sydney, maar ik hou het goed in de gaten.Het moet geen 2e kikkerlandje (stadje) worden  :wink:
Vertel me eens wat er ook zo leuk is aan Perth? Ik ken het maar van 6 daagjes..... Heeft het ook zulke mooie natuur in de buurt,bossen/bergen etc zoals o.a Blue Mountains bij Sydney?

Groetjes Ingrid

Een mooie bijkomstigheid dus, prima toch?

Waarom ik Perth een leuke stad vind? Het is niet zo zeer de stad (centrum) op zich, want dat is nou niet het meest bruisende, maar meer de omgeving. Rustig, warm, mooi Kings Park (ben er helemaal weg van), de Swan river waarop je een mooie tocht naar Fremantle kan maken, zee en je kunt er prachtig fietsen (ik ben geen fanatiekeling, maar mijn man wel). Ik ben ooit eens in het Yanchep National Park geweest, maar er zijn er nog veel meer te vinden.

Wat vonden jullie van Perth dan?

Wat vonden jullie van Perth dan?

We zijn eigenlijk niet lang genoeg in Perth geweest om er echt een beeld van te krijgen ( 6 daagjes maar helaas )
En van die 6 dagen zijn we er 1 naar de Pinnacles geweest, en 1 x naar Fremantle.
We zaten toen in Scarbourgho ( of hoe je dat ook al weer schijft) super mooie plek, zo aan het strand! :cool:
Maar we hebben geen natuurparken bezocht, en op weg naar de Pinnacles ook niet veel groen /en of bergen gezien,en dat vond ik wel jammer. Ons idee is dus, misschien onterecht , dat rond Perth niet zo veel variatie is zoals aan de oostkust rondom Sydney.

DE ALLEREERSTE DUDU AFSPRAAK IN SYDNEY!

Dames ik maak even een aparte topic over de eerste afspraak. Dat scheelt wat zoekwerk binnen dit topic! Zoek even naar EERSTE DUDU AFSPRAAK IN SYDNEY

Ik stel daar wat data voor!

Tot snel!

Groetjes
Maxx

Hi meiden,

even stil vanaf hier, maar gewoon te druk de laatste tijd, dat ik haast geen tijd heb om achter de computer te zitten.

Marga, fijn dat de taart in de smaak viel, ik had er uiteindelijk 6 dat weekend, dus op zondag was ik aardig gaar!?!?

Datums die voor mij zouden kunnen zijn 22 maart en evt 29 maart. Andere data heb ik een rugbywedstrijd en een meeting van een taartenforum die ik organiseer (komen zo'n 45 dames!?!?) Eerste 2 data zijn ook nog niet helemaal zeker, aangezien ik pas kort van tevoren weet wanneer de rugbyjeugd thuis speelt!?!?!? Zeg maar niets, krijg er ook de kriebels van.

Hoi meiden,

Voor de eerste DUDU meeting in Nederland  hebben  nu Bien, Skippie en Marga.
Het komt er op neer dat we alle drie op 22 maart kunnen. Zijn er nog meer die willen komen en kunnen?
Dan een een lokatie, ideen? Brand maar los.

Wij zijn ook weer een stapje verder in het hele proces wat voornamelijk bestaat uit wachten. Erik heeft inmiddels z'n IELTS gedaan. Nu is het wachten op de uitslag. Volgende week maken we een afspraak voor de medische keuring. Ook dan komen we weer een stapje dichterbij. Het huis is nog niet verkocht, maar we hebben gelukkig nog een half jaarje de tijd. Maar het is wel weer een zorg minder.

groetjes Marga

Hey das leuk! Twee DUDU meetings in een week tijd op twee continenten!
Zoals het er nu naar uit ziet is de eerste DUDU meeting in Sydney op 16 maart met Sigrid, Ingrid, Cora en ikzelf! Misschien leuk als we daarna wat foto's kunnen uitwisselen!

Groetjes
Maxx

Hoi Marga
ik weet niet waar jullie wonen , maar ik kom uit Brabant.Mij maakt het niet uit als ik een eindje moet rijden, bv naar Utrecht ? ( is centraal )
Hoe laat? In de middag mag ik hopen, want ik ben de avond van te voren op stap  :cheers: Dus uitslapen is wel een must ( ben geen achtien meer )  :dizzy: :coffee:

Hoi Skippie,

's Middags vind ik prima hoor en Utrecht ook, ik kom nl uit Noord Holland. Dan kunnen we rustig uitslapen, niet dat ik uit ga maar rustig aan doen is ook wel eens prettig.
Laten we nog even op Biens reactie wachten of haar even een pm metje sturen. Dan komt het wel goed.

Marga

Back