vriendinnenclubje in Sydney?

He Dijnnas alvast een superfijne vakantie gewenst!!!!! En als je terug bent dan gauw weer online komen!

Marga wanneer kom je op de thee?? Wat ons betreft ben je iedere dag welkom. Savonds zijn we altijd thuis. In de weekenden moeten we even iets afspreken. Dus plan even wat en laat wat weten.Je hebt onze nummers toch? Alvast hele goede reis. Je zult wel druk zijn met inpakken!
 
Hallo allemaal,

Marga, heel veel plezier in Sydney. Ik ben een beetje jaloers op je hoor  :grin: Ik hoop dat jullie alles kunnen doen waar je voor gaat en ook nog een beetje kunnen genieten. Spannend!

Bien, ik had dat gevoel van heimwee zelfs na mijn rondreizen van 5 weken al. Gek is dat eigenlijk. Het gevoel zal wel 10 keer sterker zijn wanneer je er 9 maanden woont.

Maxx, als ik terug ben heb ik heel wat te lezen denk ik op het forum. Ik meld me snel weer! Veel plezier met theedrinken met Marga. gezellig hoor!

Tot over 3 weken!
 
Ja hoor ik heb jullie nummers. Dinsdag hebben we meteen vergadering op kantoor, spannend en leuk. Misschien dat Erik nog even 1 dag met z'n collega naar Hobart in Tasmanie gaat naar een klant. Dan gaat hij 's morgens heen en 's avonds weer naar huis. Of dat door gaat is nog niet zeker maar zou wel mooi uitkomen want dan kunnen wij er gewoon samen een gezellige dag van maken.
Maar dat laat ik je nog weten. We mogen 2 weken logeren bij Henk en Helma en kunnen een auto gebruiken van de zaak. We zijn helemaal vrij om te doen wat we willen.
Ik ben nu alvast alles aan het wegwassen enzo want met kinderen blijf je wassen lijkt het wel. Dikke kleren mee en wat dunnere. Het lijkt wel of we een half jaar op vakantie gaan.

Ja, we gaan meteen wat buurten rond om te kijken wat ons aanspreekt en wat niet, ook wat het kost is erg interessant om te weten.
We gaan deze twee weken zoveel mogelijk eruit halen wat er in zit en genieten maar.

Ik laat voor die tijd nog wel een berichtje achter en natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden, misschien wel vanuit Australie als ik een computer kan gebruiken.

Groetjes Marga
 
Marga: gezellig. Ik kijk er hartstikke naar uit. Als je geen auto hebt als Erik naar de zaak is dan bel je maar dan kan ik je komen halen. Gaan we lekker beetje rondrijden of shoppen. Vooral het meeste eruit halen deze twee weken :grin: Ik ken hier ook nog niet alles, dus ik verken lekker met je mee.

Het is niet meer zo warm overdag en de laatste twee dagen heeft het flink geregend. Een korte broek is nu echt niet meer nodig. Neem maar wat laagjes kleding mee en ook een lekkere jas. Ik heb zelf gewoon truitjes aan en mijn lange laarzen. Maar hier lopen ze nog steeds met open schoenen, korte rokken en tshirts en zo. Voor mij echter veelste frisjes. Overdag nu graadje of 15 en savonds 10. Ik heb trouwens gisteren een paraplu gekocht. Ook geen overbodige luxe op het moment.

Nou als ik je niet meer spreek. Hele goede reis! En je meld je wel he? Toch gauw!!!!
 
Hoi Maxx,
Ik meld me zeker hoor, dat wil ik toch niet missen.
Vandaag was het 30 graden bij ons. Een beetje teveel van het goede, we zitten nu in het zuiden met zware onweersbuien en regenval. Schiphol ligt plat. Maargoed, bij ons gaat de bui voorbij en is het nu om 22.00 u nog 21 graden. Toch wel lekker hoor.
Niets te klagen dus.
Is 15 graden bij jullie kouder dan bij ons? Van de week was het op een ochtend 17 graden maar stond gewoon in m'n korte broek en t-shirt buiten de was op te hangen. Echt koud was dat niet. En ja, ik ben ook een koukleum, koude voeten is heel normaal, en midden in de zomer presteer ik het nog om zo nu en dan m'n pantoffels aan te trekken. Maar m'n winterjas, is dat niet iets te warm of is het geen overbodige luxe? Het neemt wel een hoop ruimte in. Ik hoor het nog wel van je.

Morgen nog wat laatste dingetjes doen in en om het huis en dan zijn we er helemaal klaar voor.
Misschien gaan we nog een paar dagen met de auto een mooie route afleggen alleen weten we nog niet of we naar het noorden gaan of het zuiden. We zien wel.
Morgen kijk ik nog 1x op het forum voor het laatste nieuws.

Tot volgende week,
Marga
 
Hai Marga,
Vorige keer waren we in maart in Sydney en heb ik een winterjas moeten lenen (in blue mountains...). KOUD!!! Met laagjes kom je ook een heel eind. Mijn handigste item destijds: grote (dunne) wollen sjaal!! Ideaal! Met spijkerjasje en dan sjaal erover, precies goed...
Goede reis en heel veel plezier. Zet je nieuwe gevonden slimmigheidjes en tips over where to go/live op het forum?? Ben erg benieuwd. Wij kunnen geen voorwerk doen, gaan direct! Heel spannend vind ik dat, zonder sleutels op stap...

Nogmaals enjoy!!
Kathleen
 
Hoi Kathleen,
Nog net even op de valreep je berichtje gelezen. Ik neem ik neem ook een gevoerd vest mee en een bodywarmer, en veel laagjes zeg maar.
Bedankt voor je mailtje, ik zal jullie op de hoogte houden,
Groetjes Marga
 
Hoi Kathleen, nog net op de valreep je berichtje gelezen,

Ik neem inderdaad warme kleding mee en veel laagjes. Ik zal jullie op de hoogte houden,
Groetjes Marga
 
Oeps... ik ben te laat met reageren. Marga zit al op het vliegtuig......

Hier grote overstromingen door de vele regen van de laatste drie dagen. Zelfs doden gevallen! Maar vandaag is het weer inmiddels opgeklaard. Een spijkerjasje met sjaal inderdaad de ideale combinatie momenteel Kathleen! Goeie tip.

Aankomende Dudu's: ik vang Marga binnenkort op en dan nemen we vast een bakkie op ons allen! We melden ons gauw weer!
 
Had ik maar een taartje mee kunnen geven aan Marga....

Kathleen, wanneer zijn jullie van plan om te vertrekken?
 
PS: ik weet dat het eind september is, maar al een 'echte' datum geprikt? Tickets al geboekt? Wij zijn nu een beetje aan het rondkijken voor tickets, weten zelf nog geen datum dus alleen maar een beetje prijzen aan het vergelijken.
 
als ik de moed kan opbrengen: 23/9.. slik  :shocking:
Kijk vooral rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij... bleek voor ons het goedkoopste.
 
Maxx, ben je niet verzopen, hier krijgen we alleen maar beelden door van auto's die diep in het water staan?
 
Nee hoor zelf zijn we niet verzopen. Het heeft wel intens veel geregend. De rivier staat hoog (en het zwembad ook  :grin:). Hier nabij Sydney is het allemaal meegevallen. Nu is het weer heerlijk weer met een zonnetje! Marga is inmiddels gearriveerd maar heb nog niet van haar gehoord. Klein jetlagje denk ik :wink:
 
Nu het zo dichtbij komt, heb ik er wel moeite mee ja. Lang verhaal... heb het er wel eens over gehad in ander draadje. Alles heeft zijn + en -, zal ik maar zeggen.
 
Logisch, als het dichterbij komt zullen er meerdere zijn die even moeten slikken. In het begin is alles leuk en ben je druk bezig alles te regelen, maar naarmate de datum dichterbij komt komen er toch ook twijfels. Toevallig mijn vriend van de week nog: doen we er wel goed aan, is dit het wel voor ons en de meiden? Niets voor hem, want hij heeft nooit zo snel twijfels, maar het is nou eenmaal een grote stap. Waarschijnlijk de grootste beslissing die je ooit in je leven zal nemen.

Over een paar maanden hebben we het er nog wel eens over onder het genot van een bakkie en een stukje taart, lekker in de australische zon.

Hebben jullie al een idee, waar je gaat verblijven totdat je een huis gevonden hebt?
 
Hoi! Precies, in een notedop. Het afscheid gaat me zwaar vallen, daar zie ik tegenop. Verder vind ik het toch eng (hoewel ik weet dat de zg. 'zekerheid' maar heel relatief is) dat we zonder werk, inkomen, huis, whatever... naar de andere kant vertrekken... Zonder sleutels, heel vreemd.

Wij gaan de eerste week bij mijn neef in Bathurst zitten. Daar regelen we medicare, rijbewijs, ATO, auto, dat soort dingen. Daar is het als de wiedeweerga werk zoeken en we gaan wonen waar we werk vinden. First things first... Of er moet vanuit Nederland al het een en ander aan contacten worden gelegd... je weet maar nooit.

We zijn nu vooral bezig met afsluiten en natuurlijk gewoon verder leven. Gekke bedoening hoor...

En jullie?
 
Wij gaan ook 'blanco' er naar toe. Een aantal koffers en wat dozen die later zullen komen zal ons enige bezit zijn.

Weet nog niet waar we gaan zitten als we aankomen, hotel of misschien zo'n BIG4 waar ik al over heb gehoord, zou ook leuker zijn voor de kinderen en dan is het voor ons inderdaad ook alles regelen, huis zoeken, auto kopen. Groot avontuur dus allemaal, zeker met 2 kinderen erbij.

In welke branche gaan jullie werk zoeken?
 
Back
Top