vriendinnenclubje in Sydney?

In eerste instantie IT (mijn lief), vandaar mijn info-vraag bij jouw intro-topic. Als hij voorzien is van werk, dan ga ik wrschlk iets doen in makelaardij... althans, da's een grote interesse/passie van me. Altijd goed om daar wat mee te doen, toch?!

En jij?
 
Wat ik ga doen, voorlopig niets, eerst maar zorgen dat de kinderen wennen en daarna kijk ik wel verder. Zal niet iets spectaculairs zijn, ik kan niets goed, maar kan alles een beetje, hahaha. Heb geen diploma's, wel ruim 10 jaar in de verzekeringen gezeten. Nu heb ik hier geprobeerd verkleedkisten verhuur op te zetten, maar dat loopt nog niet, maar misschien is het wel wat voor in Australie en verders verkoop ik momenteel veel taarten aan vrienden en bekenden en daar weer vrienden van, dus misschien kan ik daar ook nog wat mee in Sydney, al verkoop ik alleen maar verjaardagstaarten aan alle Nederlanders in Sydney, kan ik geloof ik goed van leven, hahaha.

Is je man van hier uit wel al aan het orienteren qua werk, want er zijn veel sites voor werk in IT, volgens mijn lief staan er op internet iedere week wel aan aantal vacatures voor in Sydney.
 
heb jij msn? Is misschien wat makkelijker 'chatten'. In the mean time, ik heb hetzelfde als jij hoor. Ben van huis uit verpleegkundige, maar zit al een tijdje thuis te werken ivm komst van onze kleine. Dus in Oz zal ik ook i.e.i. voor mijn gezin een basis moeten vormen en als alles loopt...ja dan! Ik vind die taarten-business echt geweldig!! Ben zelf een kook/bak-fan, dus kom je graag een keertje helpen in de toekomst! In Oz moet je het uitbreiden met wedding-cake, en voor allerlei gelegenheden!!! Vind Newtown echt zo'n stekkie voor zo'n gezellig taarten winkeltje, waar je je kunt verlekkeren bij alles wat te bestellen is... misschien een coffee-corner erbij?? Weet van een Duitser die dat heeft gedaan in Shell Harbour... alleen overdag, taart en koffie... Loopt als een trein! Geloof dat ie de zaak inmiddels alweer verkocht heeft en nu van z'n centen geniet  :up: Dat vind ik wel errug leuk, van die plannetjes maken... lekker dromen...

Yep, mijn lief is zich nu aan het orienteren. Alle sites, contacten enz. aantrekken/bekijken. De ervaring leert (van anderen overigens) dat op afstand solliciteren moeilijk is en dat the best way to go via via is. Mijn Australische nicht zegt: it's not what you know, it's who you know... We houden contact, wellicht kunnen jouw en mijn lief elkaar nog eens helpen in de IT-branche... toch?!

En verder, ja man, spannend!! Wij gaan dus ook blanco. Ik vind het bere spannend, inderdaad ook omdat je met kindjes gaat (bij ons 1 meisje). Maar we moeten, we hebben enkeltje, hupsakeee, daar gaan we.
 
Heb het gezien, kom je dan op msn wel weer tegen. Wel handig, zeker omdat we dezelfde tijd zullen gaan , zitten we in hetzelfde 'schuitje' .
 
Bien/Kathleen,

Effe een hart onder de riem steken. Ik vond het ook moeilijk om afscheid te nemen. Heel moeilijk. Maar geloof me, zodra je op het vliegtuig zit dan kijk je vooruit en ben je ontzettend excited over wat er komen gaat! Ik heb de laatste weken voordat ik vertrok heel veel tranen gelaten. Iedere keer dag zeggen, een laatste kus, een laatste hug. Het is verschrikkelijk. Maar als je de douane door bent en je loopt naar je vliegtuig, zakt alles van je af. Dus echt komt goed!

En dan over het 'met niets naar een ander land gaan'. Meiden: het went hier heel erg snel. Het is geen moeilijk land namelijk. Heel veel dingen gaan hier op dezelfde wijze als in Nederland. De mensen zijn hier veel Europeser dan wij denken. Amerika is een land waar de dingen veel anders gaan. Dan heb je veel meer moeite om je aan te passen maar Australie is net Nederland (voor wat betreft het regelen van dingen en zo).

Voor je het weet heb je een huis gevonden, koop je wat spullen, heb je een baan en ga je net zoals in Nederland naar je werk, doe je boodschappen en kijk je tv en uiteraard daarnaast een heleboel leuke en spannende dingen die in Nederland ondenkbaar zijn. Bedenk wel van te voren hoe je in je eerste levensbehoeften gaat voorzien. Waar tijdelijk wonen als je aankomt en hoe de rest. En ach.. als je het dan echt even niet meer weet, dan mag je mij bellen :smile:

En dan niet te vergeten is er de DUDU Club waar je al je zorgen kunt bespreken en gezellig kunt babbelen en kletsen met een stel Hollandse meiden!!!!!!!!!!!!! :grin:

Nah girls get your buts over here!

Groetjes
Maxx
 
Hello,
Ik vind dit een geweldig idee! Ik woon sinds februarie in Banksia ( 'burb van Sydney, ligt een paar km ten zuiden van Wolli Creek)samen met mijn vriend. Ik ben 29 en zit hier momenteel op een working holiday visum. Ik ben van plan om binnenkort mijn spouse visa aan te vragen omdat we zeker van plan zijn om hier drie jaar te blijven. Of we teruggaan naar Nederland ligt eraan hoe het hier bevalt.

Heimwee heb ik gelukkig nog niet gehad, vooral omdat we het zo druk met vanalles gehad hebben (katten invoeren, meubels etc). Nu is de rust een beetje wedergekeerd en begin ik me toch een beetje eenzaam te voelen, ook omdat alle Ozzies die we kennen al gesetteld zijn en kinderen hebben, en dus niet meer zo "uiterig" zijn. Ik ben dus helemaal voor oerhollands amusement  :lol:.
Verder is dit natuurlijk een geweldig land met prachtig weer en mooie natuur, duzzzz..verder geen reden om niet te komen!
 
Nou Marga is gearriveerd hoor! En gisteren heb ik samen met haar en haar man Erik een 'bakkie' gedronken. Heel gezellig. Heel leuk om iemand nu eindelijk in 'real life' te zien! Vandaag gaan we samen een beetje shoppen en bijpraten terwijl manlief aan het werk gaat :grin:. Kunnen wij het er mooi even van nemen.
We nemen wel een bakkie op jullie!
 
Neem ik er zo een stukje taart op!! hahaha

En Maxx, bedankt voor je bemoedigende woorden. Afscheid nemen zal niet eens het grootste probleem zijn ( ook niet makkelijk natuurlijk), maar gewoon het grote onbekende, terwijl dat juist aan de andere kant weer hartstikke aantrekkelijk is, snap je het nog? Tegen het eind word je gewoon van de ene kant naar de andere geslingeerd en moet je voor ogen blijven houden waarom je wilt emigreren.

Fijn dat Marga veilig is gearriveerd, hoop dat ze een geweldige tijd zal hebben en veel dingen kan zien en uitzoeken. Veel plezier met winkelen!
 
Hoi meiden daar ben ik weer ja en dit keer vanuit Australie en ja het is hier weer als vanouds fantastisch, Vanmiddag met Maxx gezellig geshopt en het is ontzettend leuk dat ik er nu ook een gezicht bij het en weet hoe zij woont.
verdere verhalen later.

jullie horen nog wel van me, nu lekker naar bed
groetjes Marga
 
Jaloers!!!! :grin: Wil er ook al zitten!!!

Nee hoor meid, leuk om te horen dat alles goed gaat en dat het fantastisch is. Ben benieuwd naar al je indrukken en ervaringen!
 
Hee Marga, fijn toch dat je nog even kunt snuffelen voordat je echt vertrekt!
Ik zelf heb eigenlijk in de laatste periode in NL helemaal geen tijd gehad om echt emotioneel te worden. Vrienden hadden drie dagen voor vertrek een feest in een kroeg georganiseerd met ongeveer 90 bekenden, erg gezellig, een kalender gekregen met als elk kalenderblad een persoonlijke boodschap. Erg grappig en lief maar toen kwam het besef eigenlijk pas. En natuurlijk toen ik afscheid van mijn moeder nam op Schiphol, en ze me vertelde dat ze ontzettend trots op ons was. Toen wel een traan gelaten..

Maar zo snel je in Oz bent zijn er zoveel dingen te regelen en zoveel nieuwe indrukken (voor mij dan) dat je bijna geen tijd hebt om mensen te missen.  Als de rust wederkeert komt het wel een beetje boven, vooral als je tijd over hebt. Heb trouwens net gehoord dat ik een baan heb, dus ben helemaal gelukkig!

En Bien, ik ben van plan om me op cupcakes bakken te storten, dus neem een paar bak-tips mee!
 
Hai Cora, I hope you're right.. Ben zelf erg bezig met afscheid nemen. Als ik er te lang aan denk, komen de waterlanders al... snif.

Congrates with the job! Wat ga je doen?
 
Gefeliciteerd met je baan Cora! Leuk voor je!!

Recept voor cupcakes neem ik mee, van de week zelf gemaakt, erg lekker!
 
Ik ben vandaag begonnen met een baan als sales/customer care medewerker bij een bedrijf dat teddyberen verkoopt, en Australische souveniers. Was erg leuk, zit er met twee echt ozzie blokes dus krijg  meteen een stoomcursus cultuur. Superjongens, erg geduldig en grappig.

Mijn twee katten zijn vandaag ook thuisgekomen, dus ik heb een erg leuke week!!!Heb ze 4 maanden niet gezien, dus we moeten weer een beetje aan elkaar wennen, maar dat komt wel goed.

En over afscheid nemen..als het te erg wordt gewoon een paar mooie films kijken zoals "Whalerider" (is dan wel NZ, maar wel dichtbij  :p ) of.. eh.. "Wolf Creek"?! Beetje Midnight Oil luisteren?
 
Back
Top