vriendinnenclubje in Sydney?

He leuke baan Cora! En nu je katten bij je! Jij gaat vast nooit meer terug! Ik zit nog steeds na te denken of ik mijn paard dat nog in Holland staat laat overkomen..... :|

Waar woon je precies Cora?

Voor Marga: hoe gaat het? Heb je nog iets leuks gedaan. Het zat wel even niet mee met het weer he? Als ik je niet meer spreek een fijne terugreis vrijdag. Of komen jullie savonds nog snel voor een bakkie?
 
Banksia ligt ongeveer een kwartiertje van het vliegveld van Sydney af, in het zuiden.
Haha ik dacht dat het al lastig zou worden met katten, mar paard is natuurlijk een heel ander verhaal..Heb je iemand die erop past, of stat het bij een manege?
Wat mijn baan betreft voel ik me na drie dagen al veel beter in mijn vel zitten. Je hebt toch het idee dat je wat bijdraagt aan de maatschappij en dat je.. nuttig bent. Ik werd op het laatst helemal gek van dat thuiszitten. Je ziet geen hond en je hele dagindeling is gewoon weg. Ben blij dat dat iig voorbij is!!
Marga, en goeie reis gewenst, en snel weer terugkomen, kunnen we lekker opstarten met die club!
 
Hoi Cora welkom bij de club,
Ik (wij) zitten nog steeds in Australie en met heel veel regen. We hebben vandaag weer een dagje binnenstad gedaan. Daar heeft het niet zoveel geregend gelukkig. Nu regent het al een paar uur pijpenstelen. Geeft niks, zijn we wel gewent. A.s vrijdag gaan we weer naar huis. Jammer, maar ook wel prettig want er wachten 2 lieve kindertjes op ons die ons missen en wij hun natuurlijk. Onze dochter ging helemaal beteuterd op de bank zitten nadat wij onverwachts gebeld hadden. Veel souvenirs gekocht, veel gefilmd, heel veel foto's gemaakt en heel veel info gekregen ook over buurten waar je goed kan wonen waar veel scholen zitten en zelfs voetpaden zijn en je naar school kan fietsen. Maar dat is even voor later ook websites van makelaars waar je mooie huizen kan kopen.
Kortom, heel veel goede info en niks om je over zorgen te maken want ook hier kan je alle zaken goed regelen.
Dus als jullie vragen hebben kan ik daar misschien wel antwoord op geven. Anders Tanja wel of een van de andere meiden, die zitten hier al een tijdje.

Tanja, ik zal je morgen proberen te bellen of we 'savonds langs kunnen komen, donderdag lukt niet want dan hebben we andere plannen.
En anders zijn we zaterdag weer thuis in Holland en moeten we nog een heel tijdje wachten.
Ik stop er nu mee, het is weer bedtijd.
Groetjes Marga
 
Marga, vandaag weer terug naar huis vliegen, zal niet meevallen, maar goed, je schatjes weer zien is natuurlijk wel erg leuk.

Ben benieuwd naar je ervaringen en verhalen.

Hier zitten we maar te wachten op het verlossende woord, gelukkig kan ik me ondertussen bezig houden met taarten maken, want de bestellingen stromen binnen

Volgens mij had ik deze link nog nooit geplaatst, maar in dit album staan al mijn taarten
http://www.mijnalbum.nl/Album=AXKU3XSF
 
Wat een geweldige taarten zeg!!! Is dat allemaal van de suikergoed gemaakt? Prachtig echt waar!!
 
Ja allemaal van marsepein, hoop maar dat ik daar in Oz aan makkelijk aan kan komen. Moet voor morgen een barbie-taart maken, je maakt een rok van cake en daar doe je marsepein omheen en dan stop je de barbie erin. Moeilijk uit te leggen, over een paar dagen staat ie in mijn album.

Heb nu al ruzie met mijn man omdat ik al mijn bakspullen in het vliegtuig mee wil nemen en niet wil wachten tot de boot een keertje aankomt, ben echt verslaafd!?!??!

Thx voor het compliment Lela!
 
Gewoon lekker met Singapore vliegen en 10 kg extra baggage kopen voor 50 Euri!!
Ik ken de Barbie taart trouwens en hij (zij) is echt origineel!
 
Lekker meenemen die spullen hoor! Ik wacht al 7 weken op mijn spullen en ik mis echt een paar dingen heel erg! 2 maanden lang uit een koffertje moeten leven en zolang geen hobby kunnen uitoefenen is echt niet leuk. Maar je kunt spullen ook opsturen met TPG trouwens. 20 kg voor 90 euro geloof ik! Moet je even naar het postkantoor gaan!
 
Dat heb ik ook gehoord, opsturen via TNT, maar ja, heb natuurlijk nog geen adres als ik in Sydney aankom, dus dan zou ik toch moeten wachten tot we ergens wachten en dan familie het door laten sturen.

Punt is, dat ik 2 september jarig ben en mijn jongste dochter 29 september. Kan natuurlijk onmogelijk GEEN taart met haar verjaardag maken!?!? Maar misschien dat we haar verjaardag een maandje eerder vieren, gewoon nog hier in NL, zal ook leuker voor haar zijn.
 
Het nasturen van onze spullen ging nogal snel, maar het is inderdaad op het laatst niet meer leuk. Koken met  1 pan,2 setjes bestek, en twee handdoeken, in het begin heeft het zijn charme, maar dan wordt het toch afzien. Dus als het kan gewoon lekker veel meenemen. Versturen per post heeft bij ons trouwens ook erg lang geduurd (ook wel anderhalve maand) omdat het bij de duane gecontroleerd werd.
 
Anderhalve maand, zo dat ik ook niet mis zeg, nou dan gaat het gewoon in mijn koffer hoor, hahaha.

Medical van mijn vriend is trouwens goedgekeurd, nu die van mij en de meiden nog!!
 
En toen waren we weer in Nederland. En ook hier is het regenachtig weer maar wel een stuk warmer. We hebben het erg leuk gehad en hebben heel veel informatie kunnen  krijgen over van alles en nog wat. In juli is de bedoeling dat we een definitief antwoord geven, maar de kans is groot dat we het doen. We hebben een mooi vooruitzicht en we gaan er zeker niet op achteruit.

Ja en we hebben nog wel last van een jetlag. Gelukkig houden de kinderen ons wel bezig en ik ben ook vanmorgen weer gewoon naar m'n werk gegaan.

En Bien, hoe zit het met de medicals van kinderen? Waar worden die op getest?
Hoe gaat dat?

En Maxx, is het echt zo dat je in B valt als je een kies mist? Ik heb er net een paar maanden terug eentje laten trekken. Verder ben ik net zo gezond als daarvoor. Beetje vreemd, verder is m'n gebit goed.
Ik hoor het nog van je.

Groetjes Marga
 
He Marga, ik was zelf niet bij de medicals van de meiden, maar ze werden wel uitgebreid onderzocht. De oudste (5,5) moest ook haar urine meenemen. Verder kijken ze ook naar hun motoriek en wat ze allemaal al kunnen, plaatjes herkennen etc.

Volgens de paneldokter was alles goed. Cassie en ik hoefden alleen maar een tbc foto te laten maken
 
vergeet ik nog, meiden die al lekker in Sydney zitten, hoe zit met de dvd-spelers, kan je regio-vrije dvd-spelers kopen. Anders heeft het nl geen zin om al mijn dvd's mee te nemen.
 
Ik weet wel dat je je tv niet hoeft mee te nemen want die doet het gewoon niet. Verder gewoon alles meenemen en een ander stekkertje eraan en klaar.
Een antwoord op jouw vraag zelf heb ik niet. Ben wel benieuwd want ook wij hebben heaps of dvd's.
Het zou toch zonde zijn.
 
[quote author=Bien link=topic=6766.msg93772#msg93772 date=1182796925]
hoe zit met de dvd-spelers, kan je regio-vrije dvd-spelers kopen. Anders heeft het nl geen zin om al mijn dvd's mee te nemen.
[/quote]

Als je even zoekt op "dvd regio" krijg je heel veel berichtjes! Ook hoe je dvd spelers regiovrij kunt maken, geloof ik.
 
Heb even de 'draadjes' gelezen. We kunnen onze dvd's gewoon meenemen Marga, gewoon een regiovrije dvd-speler kopen in Australia
 
Meiden........medicals van mij en de meiden zijn ook goedgekeurd!!!!

Hopelijk gaat de rest nu snel. Ik heb nog steeds 1 september in mijn hoofd, maar ik geloof dat mijn mannetje in augustus al in Sydney wil zijn.

Dat wordt verhuisdozen halen!!
 
He! Gefeliciteerd, lekker gevoel zo'n 'goedgekeurd-stempel'! Enjoy!! (en neem de taartvormen mee!!!)
 
Back
Top