vriendinnenclubje in Sydney?

Wij hebben gewoon onze Nedelandse DVD speler meegenemen (en er hier een ander stekkertje opgezet) en gaan hier nog een nieuwe kopen, die krijg je hier ook al voor 50 dollar. Regiovrij maken kost geloof ik erg veel moeite, dat stond althans in ons emigratie-handboek.

Gefeliciteerd  Bien,

Hoeveel dozen denk je nodig te hebben en heb je al een verhuisbedrijf gekozen?
Weet je al ongeveer in welke wijk jullie willen wonen van Sydney?

Bien, ik las dat jullie via een sponserd visa komen. Daar gaan wij ook op, een 457. Wie sponserd jullie, en hoe lang hebben jullie zelf over deze visumaanvraag gedaan totdat jullie hem hadden. Voor ons wordt het vanuit het bedrijf gedaan in Australie.

Bien,
Dacht net nog aan volgende: voor dozen en allerlei verpakkingsmateriaal: www.pressel.com. Erg goede service en je kunt er vanalles kopen via i-net. Misschien is het wat voor de bubbeltjes folie en de kartonrollen... Good luck met pakken!!!!

@ Marga: welcome back! Niet veel verschil qua weer hier, of wel?? Vandaag ook nog koel (en regen en storm en en en... met dien verschille: het is hier zomer!!! Snik).
Weten jullie al waar je gaat zitten?? Wat gaat jouw lief doen?

Greetz,
Kath

M'n man heeft een baan aangeboden gekregen bij een handelsbedrijf die doet in verpakkingsmaterialen en machines voor de bloemenhandel o.a. Zij zitten vlak bij Penrith in de buurt, dus vanwege reistijden enzo zoeken wij iets in de ongeving van Penrith, Mulgoa, Wallacia, Camden, Harrington Park, Glenmore Park, Narellan iets. Nu noem ik Alle dorpen die ons erg aanspreken en waar genoeg faciliteiten zijn.
We zijn er ook geweest afgelopen 2 weken en ook de huizen zijn betaalbaar. Erg belangrijk natuurlijk. 30 min. van het vliegveld af en 1 uurtje vanaf het centrum en het strand. Erg centraal maar ook landelijk.
Kijk eens op internet, krijg je een ideetje.

Hoi Marga, ik heb eens gekeken naar huizen in die suburbs, ziet er goed uit, maar waarschijnlijk te ver van de stad voor ons, aangezien Cas waarschijnlijk is het noordelijk deel van het centrum zal gaan werken. Je moet trouwens ook eens kijken op www.domain.com.au.

Bij ons is het visa heel snel gegaan. Het agency (in Australie)heeft de aanvraag voor sponsoring op 11 mei gedaan en dat is al goedgekeurd, de medicals nu ook. Maar goed, sommige horen dan binnen een paar dagen wat, andere duurt het nog een maand. Ik hoop dat we bij die eerste groep zitten.

Kath, bedankt voor de tip, zal eens even op hun site gaan kijken

Vergeet de vraag over de dozen. we hebben nu een offerte aangevraagd bij Allways in Dordrecht omdat ik daar al eerder de prijs van 800 euro had gehoord voor 35  dozen, 3,5 m3. Dat is ongeveer wat we mee zullen nemen, misschien iets minder, maar dat moeten we nog maar zien, als we eenmaal beginnen met inpakken.

Zagen vanavond trouwens wel een ticket via singapore airlines voor 2150, voor met z'n vieren, was een speciale aanbieding, maar dat lijkt me wel een goede prijs!

STRESS!!!!! Ze hebben alweer kontakt met ons opgenomen, dus ze willen het visa zelf ook snel afhandelen, ze willen nog een paar dingen hebben, cv, getuigschrift en diploma's. Nou kunnen we Cassie zijn diploma van Technicon Pretoria niet meer vinden. Al naar ZA gebeld, maar dat duurt weken voordat je een kopie krijgt en is bijna onmogelijk!!! Hopelijk word het hier op niet afgewezen!!! Cassie blijft vannacht al wakker zodat ie gelijk met die man kan mailen!!!

Is trouwens iets veranderd, visa die voor 1 juli niet toegekend zijn (sponsored dan) moeten nu ook een IELTS test doen. Nou zal dat geen probleem  voor ons zijn, maar zo duurt het alleen maar langer.

Fingers crossed dat ze geen probleem maken van het ontbreken van een diploma, als ze geen probleem maken, kunnen we tickets gaan boeken!!!

Rustig Rustig niet stressen......

Nou kunnen we Cassie zijn diploma van Technicon Pretoria niet meer vinden
Ik neem aan dat diploma destijds in NLD ook erkent moest worden, kan je dus niet bij de instatie die destijds deze erkenning hebben gedaan niet een kopie van deze erkenning opvragen?
Ik weet namelijk dat je voor diploma's in NLD gehaald verloren gegane diploma's weer kunt opvragen bij de IBG (http://www.ib-groep.nl/Images/5203-ED-15%20verklaring%20afgelegd%20examen_tcm7-693.pdf). Je zou dus zeggen dat dit ook geldt voor erkende buitenlandse diploma's

In ieder geval veel succes met wakker blijven!

Chantal

Ja ongelooflijk he, 11 mei agency aanzoek gedaan voor sponsored visa en nu 29 juni is alles al rond. Voel me gewoon een beetje schuldig tegenover al de andere forummers die zo lang bezig zijn.

Maar ben wel HAPPY!!!!!!!!

Oei, gefeliciteerd zeg, ik hoop dat het voor mij ook zo snel gaat, zit hier nu nog als "backpacker".. Heb je al een lekkere fles wijn opengetrokken? Wanneer zijn jullie van plan om te vertrekken? Spannend allemaal, als het opeens veel sneller gaat dan je had verwacht..

Gefeliciteerd Bien,

Dat is echt supersnel gegaan, hoop dat het bij ons ook zo snel gaat, wij gaan ook op een 457.
Lekker dat je straks zo het voorjaar in gaat.
Groetjes Marga

Hallo allemaal!
Weer terug uit het mooie Frankrijk in het natte Nederland. Er was veel om bij te lezen. Bien van harte!!!!!!! Top meid!!!! En welkom Cora. Leuk hoor, zo krijgen we een hele groep bijelkaar.
Ik haak weer aan hoor.

Groetjes, Dijnnas.

Hallo allemaal!!!!!!!

Ik ben er ook weer. Terug uit warm, benauwd, grauw, exciting, druk Hong Kong! Weer een avontuur rijker!

Proficiat Bien!!!!!! Tot heel snel!!!!!!! Ik kijk er naar uit je te kunnen ontmoeten!

Marga hoe is het thuis??? Het weer is inmiddels heel mooi geworden hier. 23c en een strak heldere blauwe lucht!

En 24 augustus ben ik weer in Nederland! Nou zit ik te denken... misschien kunnen we een ontmoeting organiseren in Nederland voor degenen die nog daar zijn en bezig zijn met de procedures? Is da wa?????

Groetjes
Maxx

Dan treffen we elkaar nog net, of net niet!?! Anders ben ik er wel voor te porren hoor. Ik weet niet hoe verspreid we over Nederland wonen? Ik woon regio Rotterdam

Back