Wat kun je in Australie niet krijgen?

Dan scheuren die blaadjes niet zo snel uit je map. Of ga ik nou gewoon te ruw met mijn spullen om.  :lol:
 
[quote author=Bear link=topic=8096.msg108528#msg108528 date=1200794352]
Dan scheuren die blaadjes niet zo snel uit je map.
[/quote]

Ik snapput. Alternatief is mogelijk insteekhoesjes.
 
Intussen de Easy Yo gevonden en ... fantastisch!  :lol:
Heb intussen mijn eigen dosering bepaald (3/4 zakje  :up:) want bij een half zakje te dun, en een heel zakje inderdaad te dik!
Nu nog op zoek naar voordeelpakken inderdaad!

Iets anders: van die handdoek-klem-knijpertjes om ze aan een haakje te hangen. Wij hebben nogal veel handdoeken en theedoeken zonder lusje.. vandaar deze "onnozele vraag". Ik wacht nog even voordat ik er een tourniquette in sla.

Groeten Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg108663#msg108663 date=1200948272]
Intussen de Easy Yo gevonden en ... fantastisch!  :lol:
Heb intussen mijn eigen dosering bepaald (3/4 zakje  :up:) want bij een half zakje te dun, en een heel zakje inderdaad te dik!
Nu nog op zoek naar voordeelpakken inderdaad![/quote]

Kan je die niet gewoon online bestellen?
 
Waar zit je in Australie? Als je wilt neem ik ze voor je mee (maart ongeveer) - in groothandelsverpakking. Die ondingen.

Groet,
Fae
 
  • de EasiYo is inderdaad prima, ik doe wel een heel zakje. Kan alleen de Biogarde-variant nog niet krijgen
  • de rookwurst smaakte wel naar rookworst, maar het velletje veel te hard
  • en de handdoekhaakjes kon ik ook niet vinden, maar mn moeder heeft een zakje klus-lusjes opgestuurd ;)

@Fae: over welke ondingen heb je het nu, van wie wil je weten waar ze zitten?
 
Ik denk dat Fea het over de lusjes heeft.

Die yoghurt maker klinkt wel echt ideaal.. :)
 
Tot nu toe denk ik niet dat ik iets ga missen..  :up: Sponzen, handdoekdingetjes.. overkoombaar ;)

Goede kaas.. is dat nou verkrijgbaar? En lekkere franse kaasjes?
 
[quote author=Fae link=topic=8096.msg108722#msg108722 date=1201014199]
Klopt, ik bedoelde die handdoeklusjes. Goed dat je ze al hebt.
Groetjes
[/quote]

Maar ik heb ze nog niet! Niet dat een voordeelverpakking nodig is (wel weer van EasiYo), maar het is gewoon makkelijk.
We verbazen ons waarom we sommige dingen niet hebben meegenomen. Alsof die klemmetjes ruimte innemen? Maar toch op 1 of andere manier zitten ze niet in de dozen.

Groeten Sander
 
[quote author=Luuk link=topic=8096.msg108739#msg108739 date=1201030333]
Tot nu toe denk ik niet dat ik iets ga missen..  :up: Sponzen, handdoekdingetjes.. overkoombaar ;)

Goede kaas.. is dat nou verkrijgbaar? En lekkere franse kaasjes?
[/quote]

wat de een lekker vindt, lust de ander niet  :roll:
 
ik heb al van heel veel dingen gedacht, waarom zitten die niet in de dozen... maar je went er ook wel snel aan en je kan best zonder al die dingen.
Ik zit al 3maanden zonder kroketten bijvoorbeeld !
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg108754#msg108754 date=1201044390]
ik heb al van heel veel dingen gedacht, waarom zitten die niet in de dozen... maar je went er ook wel snel aan en je kan best zonder al die dingen.
Ik zit al 3maanden zonder kroketten bijvoorbeeld !
[/quote]

tuurlijk kun je zonder al die dingen maar sommige dingetjes zijn gewoon "handig". Zo krijg ik zelf half febr. normale aardappelschil mesjes en NL formaat handdoeken (50 x 100). Kan ook een badhanddoek van hier gebruiken maar die vind ik veeeel te groot.
 
Luukie, bij de supermarkt kan je best veel kazen krijgen: Brie, Camembert in allerlei merken, Schimmelkaas in allerlei merken, Australische versies van Edam e.d., geitekaas, roomkazen, Boursin (duur!), originele en Australische Emmenthaler (Jarlsberg), rookkaas, Mon Chou (Philidelphia), natuurlijk allerlei Cheddars, en meer. En dan heb je nog delicatessenwinkels waar ze nóg meer verkopen. Nee, wat dat betreft zit je wel goed. Het enige wat ik wel 's mis, is Graskaas, maar ja, niks te klagen met alle alternatieven! :)

Hans; ik snap níet hoe je het doet! Drie maanden zonder kroket??? Wat zijn zo de afkickverschijnselen? :-D
 
@ Hansie,

Kroketten kan je in Sydney wel kopen hoor, in de Holland Shop, hele dozen. Kan jezelfs een broodje kroket met mosterd bestellen.


Ik mis Sportlife kauwgom, die laat ik meenemen door mensen die op visite komen.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg108759#msg108759 date=1201045576]
Luukie, bij de supermarkt kan je best veel kazen krijgen: Brie, Camembert in allerlei merken, Schimmelkaas in allerlei merken, Australische versies van Edam e.d., geitekaas, roomkazen, Boursin (duur!), originele en Australische Emmenthaler (Jarlsberg), rookkaas, Mon Chou (Philidelphia), natuurlijk allerlei Cheddars, en meer. En dan heb je nog delicatessenwinkels waar ze nóg meer verkopen. Nee, wat dat betreft zit je wel goed. Het enige wat ik wel 's mis, is Graskaas, maar ja, niks te klagen met alle alternatieven! :)

Hans; ik snap níet hoe je het doet! Drie maanden zonder kroket??? Wat zijn zo de afkickverschijnselen? :-D

[/quote]

Ik vind de Australische "franse" kaasjes lekkerder dan de echte franse. Er is heel veel, brie, camembert en schimmelkaas. Over het algemeen zijn ze wel duurder dan we gewend zijn. (niet naar de prijs kijken bij het uitzoeken  :p )
De Jarlsberg is overigens een geimporteerde kaas uit Noorwegen. Ik zag gisteren toevallig ook Leerdammer liggen, maar die vind ik niet erg bijzonder dus die hoef ik niet.

Tsja en die kroket..natuurlijk kan je die wel krijgen, in darling harbour zit ook zo'n tentje, maar op een of andere manier trekt me dat niet zo, om bij een Hollandse winkel iets te gaan kopen. Ik vind de kroket ook meer een gelegenheidssnack (in de kantine, na het stappen etc). Amsterdam stikt natuurlijk ook van de Febo's  :lol:
 
[quote author=San_der link=topic=8096.msg108760#msg108760 date=1201045744]
@ Hansie,

Kroketten kan je in Sydney wel kopen hoor, in de Holland Shop, hele dozen. Kan jezelfs een broodje kroket met mosterd bestellen.
@ Inge,

Ik mis Sportlife kauwgom, die laat ik meenemen door mensen die op visite komen.

[/quote]

Handig toch ;)

Zo nemen ze voor ons ook de Andrelon eishampoo mee :roll: Van 20 verschillende merken en flessen de enige shampoo die Gary fijn vindt :grin:
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg108768#msg108768 date=1201056633]
mag je dat we invoeren, Ei?
[/quote]

Nee, officieel niet volgens mij :-( Maar er zijn al een paar flessen door de douane gekomen dus misschien dat ze met shampoo minder streng zijn.
 
Back
Top