[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg108759#msg108759 date=1201045576]
Luukie, bij de supermarkt kan je best veel kazen krijgen: Brie, Camembert in allerlei merken, Schimmelkaas in allerlei merken, Australische versies van Edam e.d., geitekaas, roomkazen, Boursin (duur!), originele en Australische Emmenthaler (Jarlsberg), rookkaas, Mon Chou (Philidelphia), natuurlijk allerlei Cheddars, en meer. En dan heb je nog delicatessenwinkels waar ze nóg meer verkopen. Nee, wat dat betreft zit je wel goed. Het enige wat ik wel 's mis, is Graskaas, maar ja, niks te klagen met alle alternatieven!
Hans; ik snap níet hoe je het doet! Drie maanden zonder kroket??? Wat zijn zo de afkickverschijnselen? :-D
[/quote]
Ik vind de Australische "franse" kaasjes lekkerder dan de echte franse. Er is heel veel, brie, camembert en schimmelkaas. Over het algemeen zijn ze wel duurder dan we gewend zijn. (niet naar de prijs kijken bij het uitzoeken
)
De Jarlsberg is overigens een geimporteerde kaas uit Noorwegen. Ik zag gisteren toevallig ook Leerdammer liggen, maar die vind ik niet erg bijzonder dus die hoef ik niet.
Tsja en die kroket..natuurlijk kan je die wel krijgen, in darling harbour zit ook zo'n tentje, maar op een of andere manier trekt me dat niet zo, om bij een Hollandse winkel iets te gaan kopen. Ik vind de kroket ook meer een gelegenheidssnack (in de kantine, na het stappen etc). Amsterdam stikt natuurlijk ook van de Febo's :lol: