Wat kun je in Australie niet krijgen?

hmmm... kopje espresso jack? :) Hebben gisteren van mijn ouders allebei een zak drop gehad :) Ben er nou nog steeds niet helemaal uit hoe het nou zit met etenswaren invoeren. Kan hier op het forum ook niet echt een duidelijk antwoorden vinden, want de een kreeg wel iets door de douane en de ander weer niet... Het lijkt me meer een situatie van hopen dat degene die je voor je krijgt bij de douane goed geslapen heeft.
 
Annemiek, als je iets aangeeft kan het goed zijn dat je er geen problemen mee hebt. Een ongeopende zak drop (om maar in de dropsfeer te blijven) kan goed zonder probleem door komen. Maar geef het wél aan, want zoniet, dan ben in je trouble.

Ik weet niet wat voor voedsel je allemaal in je bagage zou willen meenemen (heb je nog ruimte?!), maar je kan het altijd proberen. Alleen niet over jokken ;-) Ik moet trouwens zeggen dat ik al met water, open rol kauwgum, en ditto pepermuntjes door customs ben gekomen, maar wie weet, wordt je die ene keer nou wél gepakt. Niet waard om het risico voor te nemen, denk ik dan.

Cheerios!

:)
 
Ben niet van plan om iets mee te nemen hoor, maar wie weet wat we nog krijgen ;) de 2 zakken drop van mijn ouders komen vast nog wel op, maar ik heb geen idee of er op 8 feb (afscheidsfeestje) toch nog mensen zijn die een zak drop o.i.d. geven (ook al hebben we aangegeven geen kadootjes te willen ;) )

Volgens mij heeft Sabien ooit eens verteld een pak stroopwafels in de tas te stoppen, omdat de rij van mensen die iets aan te geven hebben korter is dan de rij met mensen die niets aan te geven hebben en dat je zo sneller door customs kunt komen.

[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg109346#msg109346 date=1201518796]

Annemiek, als je iets aangeeft kan het goed zijn dat je er geen problemen mee hebt. Een ongeopende zak drop (om maar in de dropsfeer te blijven) kan goed zonder probleem door komen. Maar geef het wél aan, want zoniet, dan ben in je trouble.

Ik weet niet wat voor voedsel je allemaal in je bagage zou willen meenemen (heb je nog ruimte?!), maar je kan het altijd proberen. Alleen niet over jokken ;-) Ik moet trouwens zeggen dat ik al met water, open rol kauwgum, en ditto pepermuntjes door customs ben gekomen, maar wie weet, wordt je die ene keer nou wél gepakt. Niet waard om het risico voor te nemen, denk ik dan.

Cheerios!

:)

[/quote]
 
Als dingen gesealed zijn kun je ze zonder problemen mee nemen. Of ze op laten sturen. Wij zaten in Melbourne, mijn schoonouders stuurde ons een zak drop, gesealede kaas, Pickwick Meloenthee (vrouwlief), en zo'n setje De Ruyter broodsmeersels (vlokken/hagelslag enzo).
 
Katoenen nachtkleding en beddengoed is dat goed te krijgen of moeten we een voorraad aanleggen om mee te nemen in de container?

Jeannette
 
Dekbedovertrekken en kussenslopen hebben een ander formaat dan de Nederlandse, dus heb je een bepaald formaat nodig, even inslaan.
Wie weet wat de formaten zijn in Australie? Dat weet ik dus weer niet.

Groetjes Marga
 
Bedacht me er gisteren nog een: een markt!

Je weet wel: bloemen, lapjes, kaas, drop, onderbroeken etc etc. Ik weet dat je al die dingen hier zo ook wel kunt krijgen, maar het is toch niet hetzelfde als een bezoek aan een markt.

Hoe zit dat in grote steden eigenlijk? Heb je daar wel markten?
 
Katoenen nachtkleding is overal wel te krijgen, alleen is het niet altijd wat je in Nederland gewend bent. Als je niet direct gezeur wilt met pyjama's waar je niet aan gewend bent kun je beter een paar extra meenemen.
Beddengoed is overal te koop, maar inderdaad wel in iets andere maten dan in Nederland. Maar als je je bed en matras niet meeneemt heb je hier toch Australische lakens nodig, dus die zou ik dan lekker in Nederland laten.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Marga link=topic=8096.msg109369#msg109369 date=1201549107]
Dekbedovertrekken en kussenslopen hebben een ander formaat dan de Nederlandse, dus heb je een bepaald formaat nodig, even inslaan.
Wie weet wat de formaten zijn in Australie? Dat weet ik dus weer niet.

Groetjes Marga
[/quote]

Geen probleem om te krijgen. Maar wel bij de IKEA :). Daar verkopen ze (tot nu toe in ieder geval) beddengoed in Europese maten! Lakens van 140x200 of dekbedovertrek van 200x200 (hoewel je die geloof ik ook in andere winkels kunt krijgen). Je moet alleen wel van de IKEA houden ;).
 
Nou, waar de Wikepedia wel niet goed voor is:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bed

Sommige maten verschillen zo weinig dat ze interchangeable zijn. Alleen de kussenslopen zijn minder hoog.

Nog een opmerking; tijdens een groot deel van het jaar slaap je in de warmere streken alleen met de doona cover, of alleen met een laken, je zou een waterbed van je bed maken als je dan onder een dekbed zou slapen :-D

Voor de duidelijkheid; hier zijn de normaalste maten en zonder probleem te krijgen:
Single, King Single)
Double
Queen ('normaal' 2-persoonsbed)
King (extra groot 2-persoonsbed, fijn bij windstille, vochtige nachten als je geen airco in je slaapkamer hebt).

Succes :)
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg109387#msg109387 date=1201557555]
Katoenen nachtkleding is overal wel te krijgen, alleen is het niet altijd wat je in Nederland gewend bent. Als je niet direct gezeur wilt met pyjama's waar je niet aan gewend bent kun je beter een paar extra meenemen.
Beddengoed is overal te koop, maar inderdaad wel in iets andere maten dan in Nederland. Maar als je je bed en matras niet meeneemt heb je hier toch Australische lakens nodig, dus die zou ik dan lekker in Nederland laten.

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Tenzij je dan weer een Europees kussen gaat kopen hier ;)
 
Hoi,

Toch komen de maten niet geheel overeen. Wij hebben in NL bij Ikea een MALM-bed gekocht, en voor emigratie weer verkocht. Hier in Oz hetzelfde bed weer gekocht maar ze hadden hem niet in dezelfde maat. De NL-matrasmaat was niet te krijgen in OZ.

De meegenomen dekbedovertrekken en mattrashoezen komen gelukkig niet zo nauw dat 10 cm. verschil uitmaakt, maar IKEA bijvoorbeeld, maakt dus verschillende bedmaten voor verschillende landen. De kussens is inderdaad nog vreemder. De kussenhoezen uit NL zijn nooit toerijkend voor de kussens hier.

GRoeten Sander
 
Matrassen kan je hier op veel plaatsen op maat laten maken, kost niks extra.
En wat katoenen pyama's betreft, in de winter misschien maar s'zomers ben ik maar al te blij met mijn ozzie pyama shorts.
 
Het gaat ook alleen om het beddengoed. De bedden zelf bij de IKEA zijn wel Australische maten. Maar de lakens zijn dan weer Europees!  :up:
 
het beddengoed hier vind ik veel prettiger, lekkerder materiaal!
maar waarom heb ik hier nog nergens een brede 'trekker' kunnen vinden (voor natte vloeren). De kleintjes voor de douche wel maar als iemand weet waar de grote te krijgen zijn..........
 
Hebben de bedden in Oz andere maten dan?
Ik weet wel dat de maten van het beddengoed van IKEA afwijkt met het beddengoed wat je in NL koopt bij de HEMA, V&D enz.
 
Zijn er eigenlijk winkels vergelijkbaar met Lidl / Aldi in Oz? Ik geloof dat ik ooit ergens een Aldi heb gezien daar..
 
Back
Top